home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 275 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?  (Læst 2397 gange)
phil0883
Gæst
 
Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« : 28 Jun 2010, 09:42 »

Jeg sad og fandt en regen målmand på mit ungdomshold, som jeg syntes så meget god ud. Han havde mange tal over 1 osv.. Men jeg er ikke så god til hva der er godt for en målmand, så hvad hvis nu, at han i de vigtigste stats var ringe..? Derfor spørger jeg jer.? hva er de vigtigste stats for en målmand..?
Min regen målmand:

Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« Svar #1: 28 Jun 2010, 09:48 »

Prøv at sætte ham på målmandspositionen på taktikskærmen og så klikke på ham på banen Smiley

Så vil der komme et skema med de vigtigste egenskaber.
Logged


phil0883
Gæst
 
Sv: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« Svar #2: 28 Jun 2010, 09:52 »

Når ja Peace Havde gemt alt om den funktion Wink Tak TheX
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« Svar #3: 28 Jun 2010, 10:56 »

Har nu aldrig følt at deres 'positionsbeskrivels er' har været det suverænt bedste...

Jeg mener der er flere områder der er vigtige for en keeper at have et højt niveau i. Hvis vi tager udgangspunkt i de fysiske stats, så mener jeg at adræthed, hopning og styrke alle tre er vigtige egenskaber. Førstnævnte fordi en meget adræt keeper hurtigt vil kunne komme op fra et dyk og hurtigere kan skifte retning i sine bevægelser. Arbejder godt sammen med reflekser. Hopning og styrke er meget afgørende når keeperen går ud i feltet på fx hjørnespark. I en hovedstødsduel med en høj spiller vil en svag keeper lettere kunne 'skubbes væk'. Hopning giver vel sig selv? Derudover mener jeg at balance er vigtig, eftersom det er en af statsene der influerer på en spillers stabilitet i forbindelse med fx hop før et hovedstød. Men balance kan man bedre nedprioritere i forhold til de to andre.

Af de mentale bliver de allervigtigste markeret i spillet. Koncentration, koldblodighed, placeringsevne, beslutninger. Men vil foruden dem godt nævne mod og forudseenhed. Mod er hamrende vigtigt når en keeper skal ud i feltet. Det er nok dén vigtigste egenskab når en spiller skal ind i en luftduel med en anden spiller! Forudseenhed mener jeg desuden er godt hvis man spiller en form for fodbold, hvor man risikerer at blive fanget på stikninger fra modstanderen. En forudseende keeper vil lettere kunne se hvornår han skal gå ud for at cleare bolden, og hvornår han skal blive i feltet.

Af de tekniske har de også remset en del af dem op, men de mangler i mine øjne kommunikation. Hold forsvaret organiseret, hav en godt kommunikerende keeper! Desuden mener jeg at førsteberøring er en utrolig vigtig stat, hvis ens forsvar har bolden meget af tiden. Er man et spilstyrende, kontrollerende hold, så vil bolden være meget på midtbanen og i forsvaret. Hvis pludselig modstanderen presser op, så skal spillerne kunne lægge bolden tilbage til keeperen, og der vil jeg ikke risikere at han ikke kan tæmme den! Så et niveau omkring de 10 vil jeg have min keeper har. Tendens til at bokse mener jeg derimod man skal holde sig fra! Så lavt niveau som muligt, men det er fordi jeg er som jeg er. Jeg vil have stabilitet, og hvis en keeper bokser kan det blive fugl eller fisk! Hvis han bokser den ud til en medspiller, så kan et kontra sættes i gang med det samme. Bokser han ud til en modspiller, så kan fanden være løs i laksegade. Excentrisk er en anden keeper jeg personligt vil have så lav som mulig. Det er en keepers 'mærkelighed'. En meget excentrisk keeper kan pludselig finde på at gå på en vanvittig skovtur, hvilket både kan være godt og skidt, afhængigt af resultatet. En meget excentrisk keeper kan pludselig finde på at gå på tilsyneladende umulige indlæg, og nogle gange redde den, men andre gang koste et mål for sin handling. Da jeg igen er meget opsat på stabilitet, så ønsker jeg ikke en keeper der skal prøve på noget som helst. Han skal bare stå klar i det lille felt!

Derudover skal man jo gøre op med sig selv hvad man skal bruge for en keeper! Spiller modstanderen med mange dybdeløb og hurtige angribere, så vil en keeper med et højt niveau i acceleration, hurtighed og ikke mindst gå ud af målet lettere kunne fange bolden før angriberen. Men spiller man med en lav forsvarskæde og mod mere tunge angribere, så vil forsvaret lettere kunne indhente modstanderen. Det gør at ens angriber ikke behøver være lige så hurtig. Spiller man med kontraangreb, så vil indkast kunne være et våben af første klasse! Og så er styrke pludselig endnu vigtigere! Indkast er keeperens præcision på udkastene, mens styrke afgør hvor langt han kan høvle bolden afsted. Har man store stærke angribere og midtbanespillere, så vil spark være godt at have i et godt højt niveau. Så vil keeperen kunne sparke høje bolde lige mod dine hovedstødsstærke spillere, der så kan distribuere den sikkert videre. På den måde kan hurtigere få bolden op på modstanderen banehalvdel, frem for at skulle føre den igennem kæde for kæde.


Så der er altså meget mere at tage hensyn til når man skal kigge på sin keeper. Det er ganske vist nogle af de absolut vigtigste de nævner i FM, men de dækker ikke alt. Hvis man holder op med selv at tænke, når man bruger de 'stat-nøgler' de har sammensat, så kan man virkelig få problemer. Man skal ALTID kigge på ens behov og arbejde ud fra det.

Det her er ikke henvendt til phil0883 specifikt, men generelt til publikken  Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

phil0883
Gæst
 
Sv: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« Svar #4: 28 Jun 2010, 11:29 »

Org hvad TAK Pluto!!!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hva er de vigtigte stats for en målmand..?
« Svar #5: 28 Jun 2010, 11:39 »

Helt i orden Peace

Men læg mærke til at jeg her kun nævner stats UD OVER det spillet selv anbefaler!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010