home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 480 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Central Midtbane konstellation
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Central Midtbane konstellation  (Læst 2895 gange)
Thybsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Central Midtbane konstellation
« : 25 Jun 2010, 13:48 »

Hello folks!

Jeg vil gerne lige høre hvad i har gjort af erfaringer mht. centrale midtbane konstellationer i en klassisk 4-4-2?
Normalt spiller jeg med en boldvindende som er sat til def. og en avanceret playmaker sat til endten sup. eller off.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Central Midtbane konstellation
« Svar #1: 25 Jun 2010, 14:16 »

Hello folks!

Jeg vil gerne lige høre hvad i har gjort af erfaringer mht. centrale midtbane konstellationer i en klassisk 4-4-2?
Normalt spiller jeg med en boldvindende som er sat til def. og en avanceret playmaker sat til endten sup. eller off.

Lige præcis den centrale midtbane har jeg også lidt problemer med at finde den helt rigtige konstellation til. Men umiddelbart vil jeg mene at det kommer an på de andre spillere, samt deres roller.. Hvis du spiller med en targetman, der skal have bolden til hovedet, vil jeg ikke mene du skal bruge en playmaker, da du ikke vil få det optimale ud af ham, da du spiller over fløjene.. Omvendt, spiller du igennem midten, er det nok meget fornuftigt med en playmaker, men så tror jeg også at du skal have dine to kanter til at være "bred midtbane",så de får nogle defensive pligter, og så din midtbane ikke bliver alt for offensiv..  Så tror man skal tænke hele ens hold igennem, før man sætter sine roller op. Sørg for ikke at blive for offensiv/defensiv, eller bruge roller hvis funktion ikke kommer holdet til gode.
Logged

Ars47
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Central Midtbane konstellation
« Svar #2: 25 Jun 2010, 15:03 »

jeg spiller os en 442 hvor mine 2 centrale forsvare og den ene back er deffensiv men den sidste back er support og min midbane bruger jeg en advancret playmaker og en boldvindende begge på support og så er kanterne og angriberne alle sammen sat som offensive det virker ihvertfald godt for mig som en offensiv taktik
Logged

Thybsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Central Midtbane konstellation
« Svar #3: 26 Jun 2010, 18:29 »

Okay, tak for tipsne..

Har prøvet lidt med en taktik hvor jeg spiller bredt over kanterne, med to centrale midtbanespillere indstillet på henholdsvis boldvindende def. og felt til felt sup., men føler ikke rigtig det funger. Jeg har dog vundet alle mine kampe indtil videre, som er spillet mod svage modstandere, men uden gode præstationer fra de to på midten.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Central Midtbane konstellation
« Svar #4: 26 Jun 2010, 19:38 »

Jeg har stor succes med FCK, hvor jeg har Semir Stilic (nyindkøb) som 'Advanced Playmaker' - Support og Hjalte Bo Nørregaard/William Kvist som 'Central Midfielder' - defend

Endnu større succes har jeg, hvis jeg rykker Stilic op på den offensive midt, og så bruger ham som 'inside forward' - Attack, men det er jo ikke sådan en opstilling du efterlyser Smiley

Det jeg vil frem til er, at man kan få pæn succes ved at have en rimelig afbalanceret midtbane frem for en konstellation med en offensiv og en defensiv spiller. Ganske vist skal der være LIDT differentiering mellem spillerne, men som du ser på mine valg, så er den ene offensiv, men sat til at støtte medspillerne, mens den anden er sat som neutral med lidt mere defensive pligter end normalt. Det gør at spillernes opgaver ligger forholdsvis tæt på hinanden, selvom den ene har mere fokus på offensiven end den anden. På den måde undgår du også at det kun er den ene centrale midtbanespiller der skaber noget offensivt. Nørregaard har scoret flere langskudsmål for mig i sæsonen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Central Midtbane konstellation
« Svar #5: 06 Jul 2010, 14:51 »

Jeg har stor succes med FCK, hvor jeg har Semir Stilic (nyindkøb) som 'Advanced Playmaker' - Support og Hjalte Bo Nørregaard/William Kvist som 'Central Midfielder' - defend

Endnu større succes har jeg, hvis jeg rykker Stilic op på den offensive midt, og så bruger ham som 'inside forward' - Attack, men det er jo ikke sådan en opstilling du efterlyser Smiley

Det jeg vil frem til er, at man kan få pæn succes ved at have en rimelig afbalanceret midtbane frem for en konstellation med en offensiv og en defensiv spiller. Ganske vist skal der være LIDT differentiering mellem spillerne, men som du ser på mine valg, så er den ene offensiv, men sat til at støtte medspillerne, mens den anden er sat som neutral med lidt mere defensive pligter end normalt. Det gør at spillernes opgaver ligger forholdsvis tæt på hinanden, selvom den ene har mere fokus på offensiven end den anden. På den måde undgår du også at det kun er den ene centrale midtbanespiller der skaber noget offensivt. Nørregaard har scoret flere langskudsmål for mig i sæsonen.

Jeg vil give dig helt ret. En balanceret midtbane uden den store forskel i spillernes indstillinger foretrækker jeg også. Dette betyder også der ikke opstår så mange huller bag den off. midtbane.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010