home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Medie Håndtering
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Medie Håndtering  (Læst 1222 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Medie Håndtering
« : 22 Jun 2010, 20:15 »

Medie håndtering

Forord:
Når man bevæger sig rundt på forummet her på Fmfreaks, er der ofte en bred enighed om at mediehåndteringen er for ensformlig, kedelig og at man altid skal svare det samme. Men mens de to første måske er korrekte nok, så er det bestemt ikke tilfældet at man altid skal svare det samme, da ens medie håndtering kan have direkte indflydelse på kampens forløb og ikke mindst resultat.

Hvilken indflydelse har den?
Mediehåndteringen er i mine øjne et fantastisk værktøj i FM, da man med denne kan øge ens egne chancer for at vinde en svær kamp. Omvendt kan den også reducere dine chancer, hvis du ikke agere fornuftigt. Den kan samtidigt også have stor indflydelse på dine spillere og deres forhold til dig, på både godt og ondt, mens  ens relationer til andre trænere også kan forbedres igennem medierne.

Mediehåndtering op til kampene:
Et af de vigtigste områder hvor medierne kan være en direkte fordel for dig er op til kampene, hvor man på pressemødet skal besvare en lang række spørgsmål fra diverse journalister. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt hvad man svare, og det kommer ofte an på modstander, ens form, og kampen forinden.

Hvad du skal svare og hvornår, kan være mere end vanskeligt at beskrive hvorfor jeg hellere vil koncentrere mig om at uddele mine erfaringer og forståelse for mediehåndteringen. Når man håndtere medierne så handler det mest af alt om at sætte ens hold op til den givende kamp, for at få dem til at præstere bedst muligt. Nogle gange ved at give dem selvtillid, andre gange ved at fjerne presset og i nogle tilfælde ved at tvivle på holdet, for at få dem til at modbevise dig og præstere endnu bedre.

At rose sine spillere og give dem en tro på at man kan opnå et godt resultat, er måske den mest anvendte, og kan i mange tilfælde være det rigtige at gøre for at give holdet en fornyet eller forbedret tro på at de kan vinde kampen. Men man skal være opmærksomme på at i nogle tilfælde kan dette give stor bagslag, og koste dyrt på både selvtillid og resultater. Møder du f.eks. en topklub, så kan det i nogle tilfælde,- hvis ikke ofte, være en god ide at fjerne presset på dit hold så de ikke løber rundt med nerverne uden på tøjet under kampen, og ikke mindst konsekvenserne hvis man taber, da holdets selvtillid vil få et hak.

Andre gange kan det også være yderst fornuftigt at tvivle på dit hold, for en sejr. Dette er mest mod bundhold, hvor man måske har kørt med en sejersstime på 4-5 kampe, hvorefter du møder rækkens absolutte bundhold. For at undgå overdreven selvtillid, kan du dermed tvivle på dit hold, for at få dem op på mærkerne igen, for at modbevise dig, og hive en sejr hjem. Dette kan med stor succes også bruges efter en europæisk kamp. Ofte er den europæiske turneringen højere rangerert end den hjemtlige liga, hvorfor spillerne vil gå fra en højrangeret kamp til en lavere rangeret kamp. Spillernes motivationen til den kommende ligakamp kan derfor være i overhængende fare for at  falde til den givende kamp. Det svare lidt til at spille mod Barcelona den ene dag, til at spille mod HB Køge den anden. For ikke at miste motivationen mod HB Køge kan man vælge at tvivle på sine spillere for at hive sejren hjem. Den europæiske modstander behøver dog ikke nødvendigvis at være et kendt hold, før det kan få en indflydelse på den kommende ligakamp. Derfor skal man være opmærksomme på ens hold, efter en europæisk kamp, og få fornemmelsen for hvordan ens eget hold reagere efter en europæisk kamp.

- Ligeledes skal man være opmærksomme på ikke at bruge dette for ofte, da det kan resultere i dårlig selvtillid på sigt hos spillerne.

Stoppe modstanderens profil gennem medierne:
Et andet område hvor medierne kan have stor indflydelse er ved at eliminere trusslen fra en givende profil gennem pressemødet inden kampen. Ofte vil der blive stillet et spørgsmål omkring en af modstanderens spillere, og hvad du svare her er heller ikke ligegyldigt for hvordan han kommer til at spille kampen.

Når jeg personligt skal vurdere hvad skal jeg svare, så kigger jeg på hans målrettethed. Jo højere hans målrettethed er, jo mere erkender jeg at han er en trussel, mens er hans målrettethed lav, så afviser jeg ham som en trussel. Dette er fordi, at hvis hans målrettethed er høj, så tror jeg, at ved ”rose” ham, så vil han opnå forhøjet selvtillid, hvilket giver overdrevent selvtillid, mens hvis du taler negativt omkring ham, så vil hans høje målrettethed gøre ham i stand til at modbevise dig, og spille en outstandig kamp.

Som en lille grundregel jeg har lavet:
Målrettethed højere end 16: Anerkend ham som en stor trussel.
Målrettethed mellem 13-15: erklær dig enig
Målrettethed mellem 9-12: Udtal dig ikke om spilleren
Målrettethed mellem 6-9: Ikke rette fokus på én spiller
Målrettethed under 5: Afvis ham som en trussel
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Medie Håndtering
« Svar #1: 22 Jun 2010, 22:15 »

Godt indlæg, nu har jeg læst det om målrettethed i en tidligere tråd, garanteret den slettede "Taktiske Teorier" men jeg bruger selv medierne meget, dette kan forhåbentlig få folk til selv at "arbejde" med medierne i stedet for at lade assistenten gøre arbejdet Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Medie Håndtering
« Svar #2: 22 Jun 2010, 22:18 »

Godt indlæg, nu har jeg læst det om målrettethed i en tidligere tråd, garanteret den slettede "Taktiske Teorier" men jeg bruger selv medierne meget, dette kan forhåbentlig få folk til selv at "arbejde" med medierne i stedet for at lade assistenten gøre arbejdet Smiley

Tror det var i den gamle "Taktiske fif" tråden du så den, for der skrev jeg den engang også..  Wink  Men ja, håber også at folk vil begynde at se mulighederne i medierne, og begynde at gøre brug af den selv..
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Medie Håndtering
« Svar #3: 22 Jun 2010, 22:21 »

Ja var i "Taktiske fif" Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010