home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Dida´s taktiker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dida´s taktiker  (Læst 2017 gange)
dida
Gæst
 
Dida´s taktiker
« : 16 Jun 2010, 15:29 »

Dida's tatikker


Efter siden havde dens crash, så er min taktik er på siden også blevet slette. Jeg ved der var mange der havde stor glæde og succes af den, det var i hvert fald hvad jeg kunne forstå på de mange kommentere. derfor har jeg valgt at uploade taktikken igen, så der måske er nogle nye der kan få glæde af den. derudover har jeg lavet en efterfølger, som jeg også har haft meget stor succes med. Alle taktikkerne skal ligges ind i følgende:
Navn / Dokumenter / Sport Interactive / Football Manager 2010 / Tactics

Dida´s 4-1-2-2-1
Taktik


Det her er den første taktik jeg uploadede og den som mange var glade for. det er præcis den samme måde som FC Barcelona spiller op på, men fire forsvarspillere, som ligger på en lige linje. Den ene af de to centralforsvarspill ere, er mere offensiv end den anden og er en boldspilleden forsvar. den anden er til gengæld mere begrænset og tilbageholdende. De to backs er sat som wingbacks, og derfor mere offensive i deres spil, og de skal med frem og gå i overlab med fløjende. foran forsvaret ligger den defensive midtbane. Han er dog ikke en ankermand, som den typiske defensivemidtbane nok vil være, men han er derimod en dybtliggende playmaker. han har fra sin lidt tilbagetrykkende position et godt overblik over banen og kan derfor nemmere se hulerne i spillet og fordele de afgørende sukkerbolde. foran ham ligger der to centralemidtbaner. Den ene er sat til en felt til felt midtbane, som både skal være med i det offensive, men så sandlig også det defensive. Det er en offensiv taktik, så derfor er det vigtig at have en mand der løber med hjem. Den anden centralemidtbane er en boldvindende midtbane, en som vinder bolden tilbage når angrebet har tabt den, så holdt hurtigstmuligt kan komme i boldbesiddelse igen. Så har taktikken også to offensive fløje, så er sat som inderste angribere. De skal hele tiden trække ind i banen og være klar til at løbe i hulerne, hvis fx den defensivemidtbane, som er sat som playmaker har bolden, så han har nogen at spille den i dybten til. til sidst er der kun en angriber. han er sat som trequatista, som skaber meget plads, og på den måde også plads til fløjene når de trækker ind i banen og løber i de huler som trequatista skaber. hvis man er i besiddelse af en klasse angriber som Torres, Villa eller en anden, så kan det være til stor fordel at sætte angriberen til komplet angriber. Derudover er taktikken meget offensiv, og man spiller med korte afleveringen, og et meget højt pres, ligesom Barcelona. håber i kan bruge den.



Dida´s 4-2-2-2
Download
Taktik


Ja så er vi så kommen til den anden taktik, som er efterfølgeren til den første taktik. jeg har selv haft stor succes med dem begge, og jeg har svært ved at sige hvilken der er bedst, så det må i selv bedømmen. Endnu engang har vi fat i en offensiv taktik og endnu engang har vi fire forsvars spillere, som står på en lige linje.  Begge de to centrale forsvars spillere er boldspillende og offensive. de to backs, er ligeledes offensive og fungere som wingbacks, som skal op og støtte op omkring fløjende. foran forsvaret ligge de to centrale midtbaner. den ene af dem er avanceret playmaker. han skal fordel spillet og skal især slå boldene ud på fløjene. den anden er en boldvindene midtbane, som er ufattelig vigtig, hvis hold skal bibeholde deres pres, hvis de mister bolden. de to fløje er kant spillere. deres funktion er at nå til baglinjen og smække et indlæg indover. derfor er det meget vigtig at de får nogle gode bolde fra playmakeren. det kantspillernes indlæg gerne skulle ramme er de to angribere. Den ene er en targetman, og det er primært ham indlægene skal komme efter. han skal endten heade bolden i mål, eller få taget bolden ned og spille den videre til den anden angriber, som er en avanceret angriber, som så skal prikke den ind i stedet for. en meget offensiv taktik, som fungere rigtig godt, i og med, hvis man endelig mister boldene, så er spillerne gode til at pressebolden tilbage, så det gælder om at være i boldbesiddelse det meste af kampen. alle spillerne har stor frihed, så derfor er det vigtigt at have nogle kreative spillere.
Logged

Nicolai32
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dida´s taktiker
« Svar #1: 17 Jun 2010, 21:49 »

Mange tak.. Smiley
Logged

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Dida´s taktiker
« Svar #2: 19 Jun 2010, 00:10 »

Vil da godt nok fortrække at lave min egen taktik Smiley
Men fedt for de andre der har brug for det Smiley
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010