Januar, 06Den første kamp i det nye år var i Copa del Reys første kamp i femte runde. Det var denne gang mod
Espanyol og der skulle ikke gå mere end 9 minutter før Jerome kunne score sit første mål i år 2006. Taborda lukkede og slukkede i overtiden af anden halvleg da han scorede til
0-2Et par dage efter Copa del Rey skulle vi spille mod Athletic de Bilbao i ligaen, og man skulle tro at vi var blevet eksperter i at score tidlige mål. Ihvertfald scorede Valerón efter kun to minutter, men vi endte med at køre hjem med kun et points da Ibon Diez havde udlignet til
1-1 i anden halvleg.

Robert Huth skifter mega løn ud med spilletid.
Som sagt endte vi altså med at sælge Jorge Andrade til Chelsea for den nette sum af 215 mio. danske kroner. Derfor var vi selvfølgelig nødt til at se os om efter en ny forsvarsspiller til at overtage Andrades rolle, og han måtte gerne være ung. Jeg startede med at kigge i Chelsea som netop købte Andrade, og da så jeg at Robert Huth ikke havde fået særlig meget spilletid i denne sæson, og derudover var han skuffet over Chelseas 7. plads i Premier League.
Jeg startede med at byde 35 mio. kroner for tyskeren, men endte med at måtte betale 50 mio. kroner hvilket jeg synes er en god handel. Robert Huth er kun 21 år, men har allerede alle forudsætningerne for at blive en verdensklasse forsvarsspiller.
Herudover har jeg været på udkig efter spillere, hvis kontrakt udløber til sommer, og jeg har allerede fået et par handler på plads. Det drejer sig om:
- Gustavo Varela, fra Schalke 04. Varela er 27 år, kommer fra Uruguay, og er tiltænkt at være backup for Victor på højrekanten i næste sæson.
- Nourdin Boukhari, fra Ajax. Boukhari er 25 år, kommer fra Marokko og bliver købt som backup for Munitis på venstrekanten i næste sæson.
- Andrea Gasbarroni, fra Juventus. Gasbarroni er 24 år, kommer fra Italien og er købt som offensiv midtbanekreatør efterrsom Valerón efterhånden er oppe i årene og Meier mangler en konkurrent. Derudover kan han spille på begge kanter.
Returopgøret mod
Espanyol i Copa del Rey, blev en sand gyser. Deres nyindkøbte offensiv kretør Vilakazi scorede efter 27 minutter, og lod os gå til pause med at være bagud 0-1. I anden halvleg udlignede Taborda, men før vi så os om scorede Espanyol to mål hvilket gjorde resultatet til 3-3. Et resultat der ville sende Espanyol videre på flest udebanemål. Heldigvis scorede Meier i overtiden og sikrede os kvalifikation til næste runde. Det bedste
2-3 nederlag jeg længe har haft.
Nu skulle vi hjemme tage imod bundholdet
Alavés. Det blev en meget målrig affære, som vi vandt
4-0. Faktisk blev målene scoret af spillere fra hele tre forskellige lande, det var nemlig Alexander Meier, Munitis, César og Jerome der stod for dem.
Kvartfinalen i Copa del Rey bød på et gensyn med
Barcelona, og den første kamp skulle spilles hjemme på Riazor. Desværre lagde Cataloniernes nye gulddreng Carlos Tevez ud med en scoring allerede efter 6 minutter, og efter det chok kom vi aldrig rigtig ind i kampen. Så det ser ikke alt for godt ud med et nederlag på
0-1, men hvis vi spiller to gode halvlege i Barcelona skulle det vel være muligt.
De sidste par ligekampe i måneden gik lidt blandet. Vi startede med at møde
Mallorca på hjemmebane, og dem slå vi sikkert
1-0 efter en Arizmendi scoring. Siden skulle til Madrid og spille mod
Athletico Madrid, hvilket skulle blive en gyser. Kampen endte
2-3 til At. Madrid.
Selvfølgelig skulle vi også spille revanche kamp mod
Barcelona på Camp Nou, som havde et udebanemål fra den forrige kamp. Det så da også sort ud da Leo Messi scorede til 1-0 allerede et kvarter inde i kampen. Heldigvis kunne Diego Tristán bringe lidt håb tilbage i os, men det blev igen ødelagt da Messi scorede endnu et mål i starten af anden halvleg. I slutningen af kampen fik Tristán så nok, og scorede to mål hvilket lige akkurat var nok til at vi kunne gå videre, og for at slå det fast pyntede Taborda med en scoring til
2-4. Nu venter Mallorca i semifinalen.