home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jan 2025, 18:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23490
  0 Brugere, 679 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejdevanaha...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 865 866 [867] 868 869 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1957266 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #12990: 16 Maj 2012, 21:38 »

Yes, denne dag har jeg ventet på siden ihf nytår.

Han har brugt næsten 1 mia på ubrugelige spillere, han har ført klubben til den dårligste placering i den bedste række i næsten 60 år. Vi har ikke haft noget koncept at følge overhovedet. Han har i den grad fejlet totalt taktisk - både med at fejlplacere spillere hvor de intet har at gøre plus der aldrig nogensinde har været en plan B når plan A ikke har fungeret, og det har den stort set ikke ret mange gange i denne sæson.
Vi har aldrig nogensinde sluttet flere point efter vinderen af den bedste række end vi har gjort i år  - 37 point.
KD pointsnit er dårligere end RH, og det tiltrods for at vi i denne sæson har haft en langt stærkere trup på papiret.

Vores før så frygtet fort - Anfield - er blevet de andres hols legeplads: 19 kampe - 6 V - 9 U - 4 T.

Jeg er ked af det men hvorfor pokker skulle han have flere chancer? Han har ført klubben endnu længere ned i mudret end RH nogensinde nåede, og nu har han haft 1½ år til at vise hvad han  kan og vi er kommet ingensteder, det skulle da lige være baglæns.

Ja ok vi vandt da en pokal, men hvor mange sæsoner har vi ikke hånet og gjort grin med Mickey Mouse Cuppen, og da vi så pludselig vinder den jamen så er Messias vendt tilbage. Det er da om nogen en drejning vi har taget her.

Daglish har gjort enorm meget for klubben og jeg håber at han vil vende tilbage til en eller anden funktion for klubben.
Men sidst han trænede en klub var altså omkring årtusinde skiftet og der er sket en hel del siden på alle leder og kanter for at stå i spidsen for et hold.
Og Han har åbenlyst ikke været up to date på dette område.
Og han skal altså ikke lede vores klub bare fordi han er en levende legende og kunne noget for 21 år siden. Mange her på siden var jo ikke engang en plet på lagenet dengang.

Rafa så jeg gerne tilbage. Han forlod kun klubben på grund af de 2 klovne vi havde som ejerere plus at de lovede og lovede og intet skete.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #12991: 16 Maj 2012, 21:50 »

På Liverpools vegne, er jeg rigtig glad for at Kenny er væk. Jeg synes han har levet på sine tidligere bedrifter, og overhovedet ikke er en kompetent træner i nutidens fodbold. Han er virkelig ikke en god nok træner til Liverpool, og tror kun han er blevet så længe fordi de ikke ville lave unødvendig drama i midten af sæsonen. Han har ikke formået at give Liverpool et spilkoncept, og det har virkelig ikke været et hold man har kunn regne med. Men jeg håber Liverpool finder en mand de tror på, og bakker op nu. Synes lidt det har været en svingdør de sidste par sæsoner siden Rafa.

Jeg håber det bedste for Liverpool, da det er en klub som skal blande sig i topstriden.

verdenskrig
Manager

« Svar #12992: 16 Maj 2012, 21:55 »

Jeg er uenig.

Ser vi bort fra efteråret, og forholder vi os udelukkende til ligaen så har du naturligvis ret i at han ikke har præsteret det som skulle til. Jeg mener dog først at det var efter vores 2-1 nederlag hjemme til Arsenal at tingene gik af helvede til. Indtil da var vi fuldt ud med i kampen om top 4, og specielt i efteråret havde det i mine øjne ikke noget med Kennys taktisk at gøre, men manglende marginaler og evne til at sparke boldene i kassen..

Vi skabte jo chancerne og styrede spillet i størstedelen af kampene, men modstandernes målmænd hev mirakler op på stribe, og så scorede de andre på deres ofte eneste chance i kampen.

Henderson, Downing, Carroll, Suarez, Enrique, Doni, Bellamy har alle hver i sær spillet godt i perioder. Den eneste der ikke er blevet den succes jeg troede er Adam, men han er trods alt god at have som bredde. ( Okay Downing er statistik ingen succes, men synes han har været en god spiller i mange kampe)

Vi er altså med en masse nye i truppen, kommet i FA Cup finalen, har vundet Carling cuppen, spillede et i mine øjne rigtig godt efterår, og i perioder fint forår, hvor vi dog tabte pusten i kampen om CL. Mesterskabssnak er helt overflødigt, og forhåbentligt ikke noget nogen havde forventet inden sæsonen..

Jeg er i mod at man fyrer trænere efter så kort tid, medmindre man slet ikke kan se tegninger til noget som helst. De tegninger kunne jeg godt se under KK, og derfor mener jeg at fyringen af ham var forkert. Det er jo ikke fordi vi har været tæt på nedrykning, og er slået ud af begge cups i 1.runde.

Men lad os nu se om det bliver bedre af hans afgang, jeg tvivler men vil ikke dømme vores nye manager på forhånd, hvem end det så bliver Smiley

KK YNWA !

I øvrigt blev jeg til manges frustration aldrig en plet på lagnet Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #12993: 16 Maj 2012, 22:16 »

VK@
Ingen tvivl om at han reddede klubben sidste år.

Men siden har vi jo kørt i den samme rille igen og igen.
Istedet for at finde en satmme på holdet, feks 7-9 spillere, har han roteret mere end Rafa nogensinde nåede. Hans egneord var at alle skulle være tilfredse!! Undskyld sproget, men hvad helvede er det for noget pis at lukke ud?!
Hvis han ikke har nosser til at sætte folk på bænken fordi man vil vinde en fodboldkamp så skal man altså ikke være toptræner.
På et tidspunkt begyndte han også at rotere fordi vi skulle spille hele 3 kampe på en uge. Uha uha, så kan man da kun være glad for at vi ikke skulle spille CL eller bare EL for hvad ville det så ikke ende med?

I hvor mange kampe på hjemmebane, og det er altså Anfield vi snakker om, har vi ikke ladet andre hold svinge taktstokken og så fise rundt som engang hovedløse høns uden rigtig at ane hvad planen  rent faktisk var?
Vi er ikke hvad vi har været, men hjemme og med det fantastiske publikum vi har i ryggen er der altså kun en vej  og det er FREM. Også selvom vi fører 3-4-5 eller med flere mål.
Der er jo ingen der frygter Anfield når hold som Fulham, Norwich , Swansea, Wigan osv tager mindst 1 point fra os.

Jeg er bestemt også imod at fyre i tide og utide, men når man ikke rigtig når nogen vej efter 18 mdr og har brugt så mange mio som vi har så har jeg mere end svært ved at forsvare at han ikke skulle fyres.

Min påstand er at Daglish har fået langt længere snor end en anden ville pga hans status og hans person, som ville være blevet fyret for længe siden.

bøvle
Manager

« Svar #12994: 17 Maj 2012, 14:50 »

For at tænke fremad, så tror jeg personligt selv mest på Martinez fra Wigan, hvis det sker vil jeg finde det yderst spændende om han vil tage en spiller som Victor Moses med sig til klubben, hvad ville i sige til det? Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #12995: 17 Maj 2012, 15:02 »

Jeg er simpelthen ikke enig i det du skriver om vores hjemmebane i den foregangende sæson JKJ Smiley

Jeg synes vi i langt de fleste kampe har været dominerende, skabt spandevis af chancer, men vi har simpelthen ikke kunne få bolden ind over stregen. Okay i foråret har vi haft kampe hvor tingene ikke gik vores vej, men det var primært efter vi havde tabt til Arsenal og udspillet vores chance i kampen om 4.pladsen. En kamp vi i øvrigt også helt uforståeligt tabte, efter igen at have gået i chancer.

Specielt i efteråret kørte vi jo stort set alle modstandere ud af brættet i noget nær 90 min, men bolden ville ikke ind, og modstanderne var ofte effektive på deres eneste chance. Et godt eksempel var United hjemme, hvor de i mine øjen blev spillet på kryds og tværs. Vores spillere stod i perioder i kø og trak lod om at sparke bolden ind, men De Gea tog bare alt.. Så scorer Gerrard endelig lidt tilfældigt, og så udligner United på deres absolut eneste chance i kampen efter en dødbold.
Hva kan du som træner gøre mod sådan noget?
Eller for eksempel mod Blackburn hvor vi har 30 skud el, og de har 3 og kampen ender 1-1. Deres reserve keeper laver sit livs redning i overtiden, og minuttet efter bliver et kanonhøvedstød af Agger reddet på stregen. Det er jo bare sort uheld.

Nej jeg fastholder stadig at Dalglish skulle have haft mere tid med det her hold. Det har i lange perioder set ganske fornuftigt ud, og den manglende stabilitet skyldes ganske logisk at det var hans første hele sæson.

Brøndby fyrede jo heller ikke Køhlert efter hans første sæson hvor alt gik skævt, vi fik høvl, og endte som nr.9 ? Selvom tingene så skidt ud og på grænsen til håbløst, gav man ham tillid, og ro til at bygge klodser på, og pludselig lå vi nr.1 ved vinterpausen da han så valgte at sige slut.

Men nu er Kenny en gang for alle fyret, og det er hva vi må forholde os til. Jeg kan blot konstatere at skal vi tilbage for alvor nu, så skal vi IKKE have en træner fra en bundklub. Vi snakker Hiddink, Guardiola, Capello el. Brendan Rogers er den eneste jeg vil gå med til, for det er satme imponerende hva han har lavet i Swansea.

edit: I øvrigt forstår jeg ikke din pointe omkring Carling cuppen. Frem for at gøre grin med den, burde du være taknemmelig for at vi har overstået titeltørken. Om du vil det eller ej så er det et trofæ, og det har vi i mine øjne manglet.
« Seneste Redigering: 17 Maj 2012, 15:33 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Swizz CataR
Manager

« Svar #12996: 17 Maj 2012, 16:08 »

Jeg hælder mere til JKJ end til VK i denne diskussion. I min optik har I ikke spillet en god sæson overhovedet. Selvfølgelig hører det med til regningen, at I især i efteråret skabte spandevis af chancer uden at få mål, og det har selvfølgelig også været tilfældet i nogle kampe i foråret. Alt i alt så har I dog langt fra været så stærke, som I burde, både set ud fra papiret og de penge der er blevet brugt. Jeg tror personligt, at KK underskrev sin egen fyreseddel ved at bruge så mange penge på indkøb, i hvert fald når satsningen ikke lykkes - og det gjorde den nu altså ikke. I min verden er det skudt helt ved siden af, at bruge et argument som 'ja, vi tabte kampen om 4. pladsen og CL' - Nej, tabte sku kampen om mere end det. I endte 12 point efter top 6, hvilket er dagslys borte.

De spillere I har hentet ind siden januar 2011 har bare ikke slået til. Enrique har i min optik været det eneste lyspunkt, mens Downing, Hendo, Adam, Carroll og Bellamy alle har været fejlkøb. Suarez har haft sine perioder, og han skal bestemt nok vise sig pengene værd over tid, men resten har spillet elendigt set over hele sæsonen.

Når nu KK skulle fyres, så synes jeg at amerikanerne gjorde det på den rigtige måde ved at vente til nu efter sæsonen. Spørgsmålet er hvem den nye boss bliver, og jeg ved ikke hvem I skal håbe mest på. Rafa vil altid være interessant, men passer hans spillestil med dem I har hentet ind? Personligt tror jeg det kommer til at koste mange transfers at få noget ud af den situation. Brendan Rogers tror jeg ikke slår til i Liverpool, omend han har gjort det fantastisk. Det er blot en følelse. Jeg tror at I skal have fat i en, der har prøvet at være på toppen før. Guordiola er udelukket, Hiddink kan man måske købe fri, mens Capello faktisk godt kunne være rigtige interessant. Andre folk kunne være Frank de Boer eller måske Cesare Prandelli eller Laurent Blanc såfremt Italien eller Frankrig skuffer ved EM.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

HansenLFC
Gæst

« Svar #12997: 17 Maj 2012, 16:29 »

Jeg er 100% enig med VK i den her.

Vi tabte 100% alt i ligaen i hjemmekampen mod Arsenal hvor de blev spillet ud på kryds og tværs og skal være mere end glad for de ikke fik sig en røvfuld. At de så har målkongen af alle, som så går ind og afgøre den kamp til deres fordel er bare flot. Havde vi haft en mand med samme antal mål i støvlerne, så tør jeg da slet ikke tænke på hvor vi havde endt i ligaen. Vi har haft så pisse meget stolpe ud, og selvom folk herinde ikke kan huske længere end 3 kampe tilbage, så skal man altså have med i sin vurdering at vi havde en tilfredsstillende efterår. At det hele så smides kort inde i det nye år er hvad det er. Jeg er så ligeglad med, om man er målscoren fra top4 eller om man er 50 point. Faktum er at top 4 ikke blev hentet. Jeg forstår udmærket at motivationen begynder at forsvinde i takt med man intet kan nå i ligaen. 

Desuden forstår jeg slet ikke din vurdering af vores indkøb Swizz CataR. Downing har som jeg ser det spillet som man kan forvente, han slår en masse indlæg afsted som han gjorde i Villa tiden, men uden en mand som kan vinde slaget i boksen, så hjælper indlæg desværre ikke. Andy er kommet for sent igang i sæsonen, men har overhovedet ikke fået tiden til at finde sig til rette, manden spiller kanon, og ryger 2 kampe på bænken derefter. Det er først den sidste tid, han har fået flere perioder i streg med kampe og man må sige han har grebet chancen. I de sidste 10 kampe han har deltaget i, er han blevet MoM 5/10.
Bellamy påstår du er et fejlkøb, jeg ville mene manden er det klart bedste køb vi har fortaget os. Manden kræver intet, er ikke i medierne og brokke sig over manglende spilletid og levere god indsatser, med en enorm energi om han starter eller kommer ind og udfordre gang på gang og er en af dem som har bombet flest gange i denne sæson, selvom det ikke siger så meget. At han ikke kan spille 2 kampe på en uge fuldtid, det vidste vi inden vi hentede ham, så det kan ikke trække ned i vurderingen, for klubben kendte til han havde problemer med hans knæ.

Henderson vil jeg til en vis grad give dig ret i. Men han er trods alt hentet til fremtiden og vil uden tvivl være en fremtidens mand. Han vil have godt af at komme i en rytme, hvor han har en fast plads i så ung en alder fremfor at spille offensiv midt, defensiv midt og kant på skift. Men jeg glæder mig til han får noget hår på brystet. Adam synes jeg er synd at skulle vurdere på, også en som er kommet ind og ud af holdet og så løber ind i en skade som holder ham ude halvdelen af sæsonen. Men han har da trods alt vist at han kan noget især på dødbolde, som jeg håber han snart bringer med til Liverpool.

Suarez og Caroll, det er jo kærlighed ved første blik. Jeg elsker dem begge! Suarez har det vi altid har manglet og jeg elsker hans måde at være på. Andy er jo manden som alle hadede fra start, men jeg fornemme en del Liverpool fans stille og rolig bedre kan li manden, han har et fighter hjerte og jeg elsker at se ham, han vil slå ihjel for at score.

bøvle
Manager

« Svar #12998: 17 Maj 2012, 16:29 »

Synes vi glemmer Dider Descahmps i denne diskussion, eller ser folk også ham som udelukket? Smiley

EDIT: Der kom vist lige et indlæg imellem Wink
« Seneste Redigering: 17 Maj 2012, 16:31 af bøvle » Logged

Anfield Road
Manager

« Svar #12999: 17 Maj 2012, 16:34 »

Synes altså stadig at beslutningen er forkert. Jeg er meget enig med VK i de fleste af hans kloge ord.

Men personligt kunne jeg godt se en Roberto Martinez i Liverpool. Kunne egentlig også godt se AVB i Liverpool. Så længe det bare bliver en manager der vil spille godt til og som kan lære spillerne at putte den i kassen. og ja vi har spillet godt og skabt mange chancer. vi har været meget uheldige, men når den samme historie gentager sig kamp efter kamp kan det ikke være rent uheld. så er det bare mangel på klasse. når vi så har spillet på udebane synes jeg at vi har været et helt andet hold. på udebane har vi altså været dødkedelige at på. der har været en verden til forskel på vores hjemmebane og udebane. så vi skal bare have en der vil lave mål. uanset hvordan vi stiller det op er 47 mål i 38 kampe bare ikke godt nok. til sammenligning har city lavet 93. og jeg ved godt at vi ikke er lige så gode som city men det var bare for at sætte kontrasten op.

så jeg er faktisk næsten ligeglad med hvem vi ansætter. så længe vi bare laver flere mål og får flere point er det helt fint.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #13000: 17 Maj 2012, 16:57 »

Er det ikke grund nok for fyringen at Everton sluttede over Liverpool?

Btw. Så tror jeg ikke Liverpool henter trænere fra øverste hylde, medmindre det er Capello, men må satse på dem lige under. Smiley

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Swizz CataR
Manager

« Svar #13001: 17 Maj 2012, 17:05 »

Andy Carroll er i min bog et fejlkøb, fordi at han blev hentet for et monsterbeløb uden dernæst at få betydelig succes. Dette skyldes da helt sikkert, at han ikke har fået mange chancer, men jeg synes stadig ikke, at man spiller således at han heller passer ind. For 300 mio. DKK (eller hvad han nu kostede) kan/kunne man få langt bedre eller langt mere egnede spillere til det man søgte. Han skal have at han giver alt hvad han har når han får chancen, men jeg synes ikke at han bliver spillet rigtigt. At kalde ham en succes er derfor helt forkert i min bog - men vi behøver jo så heller ikke være enige Smiley

Bellamy har aldrig været min kop te, hvilket da helt sikkert også har sin betydning for min vurdering. At manden ikke klager i medierne, skaber slagsmål eller brokker sig gør ham dog næppe til en succes, selvom det uden tvivl er fremskridt set i forhold til hans historik. Han giver den alt hvad han har, jeg betvivler blot, om han overhovedet er god nok til at agere wing for hold, der ønsker at spille i top 4? Det mener jeg så absolut ikke. I fik ham ganske vist gratis så vidt jeg husker, hvilket hjælper på sagen, men ønsker I at spille jer tilbage i top 4, så skal I altså have helt andre spillere på kanterne. Hvis bare vi tager fx Lennon & Walcott som eksempler fra Tottenham og Arsenal, så er de ej heller fantastiske spillere, men de skaber oceaner mere end Bellamy gør.

Henderson så jeg bestemt et stort lys i da I købte ham. Jeg forventede dog langt mere af ham, og jeg synes I har brugt ham forkert. Sådan som han har spillet, så tror jeg at det ville have været bedre for ham, at I havde sat ham lidt på bænken, ladet ham komme stille ind på holdet, og så ellers blive spillet ind. I stedet har han fået lov at spille næsten alle kampe, og det synes jeg i den grad ikke at han har været klar til. Dernæst har han været alt for meget en alibi-spiller, hvor jeg egentligt forud for sæsonen havde troet at han via sit overblik ville have kreeret langt mere.

Adam var og er et fejlkøb. Han er i min optik overhovedet ikke god nok til Liverpool, og det mente jeg også tidligere. Det allerstørste problem ved ham er IMO, at han fylder utrolig meget på banen. Han vil gerne være lederen, og han tager mange beslutninger der påvirker jer voldsomt. Han har mange skud, mange lange afleveringer osv., og når han så ikke har klassen - som jeg jo ikke mener - tilsat hans dårlige beslutninger, så synes jeg at han er blandt de værste på jeres hold. Bestemt ikke en mand I kan bygge en top 4 klub op omkring.

Downing er egentlig en god mand. Han arbejder altid stenhårdt, det kan man ikke klandre ham for. Men jeg synes man må se på hans formåen i forhold til hvad han blev købt til og hvilke forventninger man havde. Han blev købt for flere penge end Young (£22,8 mio. vs. £18.0 mio), og man brystede sig med de mange chancer han havde kreeret de senere år, at han havde været den mest chanceskabende kant i PL. Det har han i den grad ikke været, og jeg synes ikke at han er lykkedes trods sit gåpåmod. Så kan du/I have ret i, at han heller ikke har haft noget at sigte efter, men det har bare ikke været hans sæson. Han er bestemt en udmærket spiller, men til prisen mener jeg ikke at han har slået til i denne sæson.

Jeg tror jeres hold ville have godt af at købe nogle mere etablerede navne centralt fremover, og så ellers købe nogle mere udfordrende spillere offensivt, spillere der kan udfordre og kombinere som især Suarez er god til, og sådan som Sterling også ser ud til at kunne det. I har alle grunde til at komme tilbage, men det kræver en anden tilgang transfermæssigt tror jeg - den nationalistiske er næppe den rette.

bøvle
Manager

« Svar #13002: 17 Maj 2012, 17:12 »

Andy Carroll er i min bog et fejlkøb, fordi at han blev hentet for et monsterbeløb uden dernæst at få betydelig succes. Dette skyldes da helt sikkert, at han ikke har fået mange chancer, men jeg synes stadig ikke, at man spiller således at han heller passer ind. For 300 mio. DKK (eller hvad han nu kostede) kan/kunne man få langt bedre eller langt mere egnede spillere til det man søgte.

Bliver officielt snart sindsyg (nogle vil sige yderligere sindsyg) over at det kort med Carrolls pris spillet igen og igen og igen som et kardinalargument for hans kritikere.

Vi var jo KUN villige til at betale 300 mio for ham, fordi prisen på Torres afhang direkte af det !! Hvis vi havde givet 100 mindre for Carroll havde vi bare fået 100 mindre for Torres....

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #13003: 17 Maj 2012, 17:14 »

Bliver officielt snart sindsyg (nogle vil sige yderligere sindsyg) over at det kort med Carrolls pris spillet igen og igen og igen som et kardinalargument for hans kritikere.

Vi var jo KUN villige til at betale 300 mio for ham, fordi prisen på Torres afhang direkte af det !! Hvis vi havde givet 100 mindre for Carroll havde vi bare fået 100 mindre for Torres....

Men derfor er det jo en fuldstændig overdrevet overpris. Man kunne næsten få Sergio Aguero for 300 mio Smiley. Bare for at nævne en.

Manchester United

Swizz CataR
Manager

« Svar #13004: 17 Maj 2012, 17:17 »

Men det ændrer da ikke på, hvor meget man må kunne forlange af en spiller? 300 mio. DKK er godt nok mange penge at smide efter en spiller? Det er jo langt mere, end hvad Bayern fx gav en rival for Mario Gomez? Eller hvad både Robben og Ribery kostede? Eller hvad Papis Cisse kostede? Det er da et gyldigt argument.

Sider: 1 ... 865 866 [867] 868 869 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010