Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:57:08
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
I dag
kl. 19:25:04
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
I dag
kl. 12:34:09
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
I dag
kl. 11:47:30
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23486
1 Bruger, 612 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
shriramserenity
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Liverpool Tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
821
822
[
823
]
824
825
...
1222
Forfatter
Emne: Liverpool Tråden (Læst 1934538 gange)
ptrN
Manager
Sv: Liverpool Tråden
«
Svar #12330:
06 Mar 2012, 15:29 »
Citat af: verdenskrig 06 Mar 2012, 15:22
Enig med KongFjong
.. Til en forandring kan man efterhånden sige
Men nu har jeg efterhånden fået kampen lidt på afstand.. Jeg så den ganske givet ikke live, men har set highlights, og havde et helt opbud af folk til at liveupdate mig så ved udmærket hva der endnu engang gik galt..
Det er mig altså en gåde hvordan vi i så mange kampe i denne sæson, bare ikke har kunne score mål. Det er så symptomatisk at vores evigt sikre straffeskytte Kuyt, ikke bare brænder sit andet straffespark i sæsonen men gudhjælpemig også brænder returen. Jeg ved snart ikke hva jeg skal sige til det mere..
Jeg synes personligt vi har et rigtig god hold hele vejen rundt.. Mange spændende spillere, med mange forskellige kompetencer.. Det er muligt at mange gør nar af Adam, og Downing men de har begge været del af en midtbane som har domineret langt størsteparten af kampene klart.
Vores problem har på ganske få tidspunkter været, at vi ikke skaber nok.. I perioden da vi spillede 0-0 mod Stoke synes jeg vi var faldet af på den rent offensivt(Der havde vi heller ikke Suarez)
Men generelt har vi spillet godt, skabt spandevis af chancer men ikke fået den over stregen..
Jeg synes personligt at Arsenal er et aldeles middelmådigt hold, og med eller uden RVP er det mig en gåde at vi ikke kunne slå dem.. Pil RVP ud af det hold, og de havde lavet lige så mange mål som vi har.. Det viser jo bare med al tydelighed hva vi mangler.. En striker der kan sparke forarbejdet i kassen.
Så længe vi er så ineffektive fortjener vi ikke at komme i CL, og det ærger mig egentlig ikke, for det er helt og holdent vores egen skyld. Arsenal og Chelsea har foræret det til os på et sølvfad i år. Og vi har valgt ikke at takke ja til tilbudet.. Så må det jo være som det er.
Intet er slut endnu, men jeg synes ikke længere man kan undskylde de brændte chancer med uheld.. Nu har det stået på så længe at vi virkelig taler om et generelt kompetenceproblem på vores hold.
Jeg er enig i meget af det du skriver omkring dine observationer af Liverpool. Men jeg synes at din påstand omkring Arsenal er et middelmådigt hold er helt hen i vejret. Jovist, vi har mistet spillere som ville pryde stort set alle hold i verden, men sammenlignet med Liverpool, synes jeg ikke at Arsenal er et middelmådigt hold. Jeg ser de to mandskaber som ganske jævnbyrdige.
welbz is dat guy
verdenskrig
Manager
«
Svar #12331:
06 Mar 2012, 15:34 »
Andre som forholder sig alene til statistikken og ikke ser spillet på banen vil nok mene det samme om Liverpool som jeg mener om Arsenal.. Jeg synes personligt at jeres hold er til rotterne.. I har intet forsvar overhoved, en midtbane som er i komplet ubalance(Husker tydeligt Mølbys citat fra cl studiet og er helt enig, WIlshere her vil dog pynte gevaldigt), Gervinho som er evigt ineffektiv, Walcott som i selv kritiserer konstant, men tilgengæld en Hollænder der leverer kamp efter kamp..
Ud fra hva jeg har kunne læse spillede vi jer ned under græstæppet men kunne bare ikke score de mål som i kunne. Det er forskellen på arsenal og os i år.. Et godt hold, og en god organisation vinder point, mens en type som RVP vinder sejre. Den type har vi bare ikke, tilgengæld har vi i mine øjne alt andet.
Tabellen lyver dog aldrig, men jeg har sjældent set et hold som er mere afhængig af en mand end Arsenal er af RVP. Og igen.. Arsenal fans vil sikkert mene det samme om Liverpool, sådan er det jo.
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #12332:
06 Mar 2012, 15:54 »
Citat af: verdenskrig 06 Mar 2012, 15:34
I har intet forsvar overhoved
Vi har ligaens bedste højre back, og 2½ ganske glimrende midterforsvarere. Samspillet mellem dem fungerer dog ikke helt optimalt for tiden...
verdenskrig
Manager
«
Svar #12333:
06 Mar 2012, 16:04 »
Citat af: g00n 06 Mar 2012, 15:54
Vi har ligaens bedste højre back, og 2½ ganske glimrende midterforsvarere. Samspillet mellem dem fungerer dog ikke helt optimalt for tiden...
Ligaens bedste højreback? Siden hvornår er Johnson skiftet til jer
Ja hver for sig er de muligvis gode (Er jeg i hvert fald enig omkring Vermaelen, og Sagna) Men hva nytter det når det ikke fungerer sammen.. Det er jo det et forsvar skal kunne.. De får dog heller ikke altid meget hjælp af jeres midtbane..
Men vi har altså lukket 13 mål færre ind end i har. Det er mange, og det burde have været helt anderledes efter weekendens kamp. Det viser også at vi som hold står bedre på banen. Derudover har vi så vidt jeg husker ramt træværket 22 gange i denne sæson. Vi er 25 mål efter jer. RVP har lavet 24 mål.. Det siger jo en fin historie om at vi skaber alt det som skal til, men bare mangler det i har.. En kold og ligeglad angriber.
Men omvendt kan i jo være komplet ligeglad.. Måske er jeres hold ikke imponerende, og måske lukker i mange mål ind, men når i har en mand som garner 4 gange pr kamp kan det jo være ligegyldigt..
Jeg kan naturligvis ikke beskrive nok hvor misundelig jeg er over at i har sådan en angriber. For vores angribere får al den leverance de skal bruge. Den kommer bare ikke ind i nettet.
ptrN
Manager
«
Svar #12334:
06 Mar 2012, 16:14 »
Citat af: verdenskrig 06 Mar 2012, 15:34
Andre som forholder sig alene til statistikken og ikke ser spillet på banen vil nok mene det samme om Liverpool som jeg mener om Arsenal.. Jeg synes personligt at jeres hold er til rotterne.. I har intet forsvar overhoved, en midtbane som er i komplet ubalance(Husker tydeligt Mølbys citat fra cl studiet og er helt enig, WIlshere her vil dog pynte gevaldigt), Gervinho som er evigt ineffektiv, Walcott som i selv kritiserer konstant, men tilgengæld en Hollænder der leverer kamp efter kamp..
Ud fra hva jeg har kunne læse spillede vi jer ned under græstæppet men kunne bare ikke score de mål som i kunne. Det er forskellen på arsenal og os i år.. Et godt hold, og en god organisation vinder point, mens en type som RVP vinder sejre. Den type har vi bare ikke, tilgengæld har vi i mine øjne alt andet.
Tabellen lyver dog aldrig, men jeg har sjældent set et hold som er mere afhængig af en mand end Arsenal er af RVP. Og igen.. Arsenal fans vil sikkert mene det samme om Liverpool, sådan er det jo.
Jeg er meget uenig omkring dit postulat hvori du benævner at vores midtbane er i "komplet ubalance". Vi har ligaens nok bedste defensive midtbane spiller i Alex Song. Dertil har vi Mikel Arteta, som efter en middelmådig start, virkelig har uppet niveauet. Du omtaler Gervinho som ineffektiv. Vi kan godt blive enige om, at han kunne have scoret flere mål end han har. Men vi taler altså om en spiller der har præsteret 4 mål og 5 assists i 19 kampe. Sammenlignes dette med jeres venstrekant, Stuart Downing, har han spillet 25 kampe, og hverken assisteret eller scoret selv. Angående Walcott; han er ikke verdens bedste boldspiller, men hans speed giver os en anden dimension i angrebet, som jo senest bar frugt mod Tottenham.
Min mening er ekstremt subjektiv, men jeg foretrækker til hver en tid Sagna frem for Johnson/Kelly, Koscielny frem for Agger, Song frem for Lucas, Wilshere frem for Adam, Gervinho frem for Downing, RVP frem for Suarez/Carroll. Og i har vel ikke engang en højre wing/kant så her foretrækker jeg naturligt nok Walcott.
Set over hele linjen synes jeg i har et bedre forsvar end os, og især Skrtel og Enrique ville pryde vores hold, men jeg synes når man kigger på midtbanen og frem af vinder vi, klart.
Som sagt er min mening subjektiv, og du finder sikkert folk, måske endda Arsenal-fans, der er uenige med mig. Men at sige at vores hold er middelmådigt sammenlignet med Liverpool er helt hen i vejret.
welbz is dat guy
xaagaard
Landsholdsspiller
«
Svar #12335:
06 Mar 2012, 16:25 »
Citat af: ptrN 06 Mar 2012, 16:14
Jeg er meget uenig omkring dit postulat hvori du benævner at vores midtbane er i "komplet ubalance". Vi har ligaens nok bedste defensive midtbane spiller i Alex Song. Dertil har vi Mikel Arteta, som efter en middelmådig start, virkelig har uppet niveauet. Du omtaler Gervinho som ineffektiv. Vi kan godt blive enige om, at han kunne have scoret flere mål end han har. Men vi taler altså om en spiller der har præsteret 4 mål og 5 assists i 19 kampe. Sammenlignes dette med jeres venstrekant, Stuart Downing, har han spillet 25 kampe, og hverken assisteret eller scoret selv. Angående Walcott; han er ikke verdens bedste boldspiller, men hans speed giver os en anden dimension i angrebet, som jo senest bar frugt mod Tottenham.
Min mening er ekstremt subjektiv, men jeg foretrækker til hver en tid Sagna frem for Johnson/Kelly,
Koscielny frem for Agger
, Song frem for Lucas, Wilshere frem for Adam, Gervinho frem for Downing, RVP frem for Suarez/Carroll. Og i har vel ikke engang en højre wing/kant så her foretrækker jeg naturligt nok Walcott.
Set over hele linjen synes jeg i har et bedre forsvar end os, og især Skrtel og Enrique ville pryde vores hold, men jeg synes når man kigger på midtbanen og frem af vinder vi, klart.
Som sagt er min mening subjektiv, og du finder sikkert folk, måske endda Arsenal-fans, der er uenige med mig. Men at sige at vores hold er middelmådigt sammenlignet med Liverpool er helt hen i vejret.
Jeg mener at så længe at Agger kan holde sig skadesfri, så er han bedre end Koscielny. Med hensyn til forsvaret, så er jeg bestemt enig i at vores forsvar er langt stærkere end jeres. Dog skal Agger holde sig skadesfri. Med hensyn til midtbanen, så mener jeg ikke at jeres skulle være så meget bedre som påstår. For lige at runde højrekanten, så kan både Henderson, Maxi og Kuyt spille derudover. Kuyt vil jeg mene er på niveau med Walcott hvis ikke bedre. Walcott er meget skadet og spiller alt for svingende, selvom han var god mod Tottenham. Kigger man på potentiale har Walcott selvfølgelig en stor fordel. Han skal bare til at vise sig som en lidt mere stabil spiller og så ellers fortsætte sin udvikling.
Dine sammenligninger med de øvrige midtbane spillere giver ikke et præcist billede. Man skal også se midtbanerne som en helhed. Her mener jeg faktisk at vi er stærkest, mest af alt grundet vores bredde sammenlignet med jeres. Dertil ikke sagt at vores midtbane ikke kunne bruge fornyelse, for en enkelt mand eller to kunne vi godt bruge.
Med hensyn til angrebet, så har i en smule fordel - udelukkende pågrund af RVP's form og utrolige skarphed for tiden. Jeg synes at Suarez er fantastisk, men for desværre ikke scoret nok for tiden. Carroll er en fin spiller, men har ikke rigtig vist det. Samme kan siges om jeres resterende angribere.
verdenskrig
Manager
«
Svar #12336:
06 Mar 2012, 16:30 »
Citat af: ptrN 06 Mar 2012, 16:14
Min mening er ekstremt subjektiv, men jeg foretrækker til hver en tid Sagna frem for Johnson/Kelly, Koscielny frem for Agger, Song frem for Lucas, Wilshere frem for Adam, Gervinho frem for Downing, RVP frem for Suarez/Carroll. Og i har vel ikke engang en højre wing/kant så her foretrækker jeg naturligt nok Walcott.
Song er dygtig offensivt men knap så dygtig defensivt.. Han hjælper som jeg ser det slet ikke sit forsvar som han burde, og det er en af grundene til at i hver kamp har så mange chancer mod jer. Arteta-Ramsey fylder som jeg ser det hverken noget offensivt eller defensivt.. Ramsey ser jeg intet lys i overhoved, mens Arteta er en ok pasningsspiller og så er det det.
Her synes jeg vores midtbane med Adam-Lucas-Gerrard når alle er klar er langt mere påpasselig. Har vi ikke Lucas med som nu, mangler der noget defensivt, men den rolle synes jeg Adam, og til dels Spearing har løst fint. Vi har i hvert fald ikke lukket markant flere mål ind efter Lucas er røget ud. Adam-Gerrard er i hvert fald bedre boldspillere end Arteta og Ramsey, og har begge bedre spark og bedre blik for spillet. Så jeg ville aldrig tøve med at vælge de to, og ville også vælge Henderson frem for Ramsey hvis det kom så vidt.. Hendo og Arteta synes jeg dog er nogenlunde ligegode. De har begge styrker og svagheder, og man ser dem ikke så meget. Ville dog vælge Song foran Spearing hvis det kom så vidt, fordi hans offensive spil opvejeres Spearings defensive ditto.
Defensivt kan der ikke herske to sekunders mening om at vi er et bedre hold end jer, og det er enda markant.. Vi lukker færre mål ind, plus at vi er meget sværere at komme til chancer mod. Koscielny-Vermaelen, ville jeg aldrig bytte for Skrtel-Agger. Ej heller med Mertesacker. Det samme kan siges om vores backpar, som jeg begge synes er bedre offensivt såvel som defensivt. Og det er i mine øjne ligegyldigt hvem i har derude.
Downings statistik er elendig. Enig i det.
http://www.kopsource.com/in-defence-of-stewart-downing/
men denne statistik fortæller en del om hva Downing har gennemlevet i Liverpool. Problemet er som jeg ser det ikke at han er dårlig, men at de indlæg og stikninger han lægger simpelthen ikke bliver forvaltet ordentligt af hans holdkammerater. Derudover har han mig bekendt ramt træværket tre gange i denne sæson. Typemæssigt kan man desuden bedre sammenligne Downing med Walcott, og Gervinho med Suarez. Jeg har ikke engang tænkt to sekunder før mit valg her står fast.
Så kommer vi helt op i front. Her er der ganske enkelt lysår til forskel på RVP og Carroll.. Det er her i vinder jeres klareste sejr, mens vi vinder lige så klart i forsvaret som helhed. Midtbanemæssigt synes jeg vi er bedre, og jeg ser virkelig intet lys i jeres tre centrale. Det gør sig nok også gældene omvendt.
Når alt det så er sagt, så skal man også huske på at i har Wilshere til at være ude på ubestemt tid. Han vil helt sikkert være en fantastisk spiller at få igen.. Plus at i spiller et andet system end os, og har en anden spilfilosofi. Derudover kommer der hele tiden skader og karantæner, så derfor er det vanskeligt at sammenligne holdene sådan her.
Min mening om at vi er et bedre hold end Arsenal, men at RVP gør forskellen viste sig jo i øvrigt fra sin bedste side den anden dag.. Vi var det bedste hold, men i havde RVP som sparker alt ind.. Såre simpelt
. Derudover viser man statistik om at vi mangler 25 mål op til jer, har ramt træværket 22 gange, og RVP har lavet 24 mål også en historie..
Regner dog ikke med at få ret i noget af det her fra jer, og sådan skal det nok også være
ptrN
Manager
«
Svar #12337:
06 Mar 2012, 16:51 »
Citat af: verdenskrig 06 Mar 2012, 16:30
Song er dygtig offensivt men knap så dygtig defensivt.. Han hjælper som jeg ser det slet ikke sit forsvar som han burde, og det er en af grundene til at i hver kamp har så mange chancer mod jer. Arteta-Ramsey fylder som jeg ser det hverken noget offensivt eller defensivt.. Ramsey ser jeg intet lys i overhoved, mens Arteta er en ok pasningsspiller og så er det det.
Her synes jeg vores midtbane med Adam-Lucas-Gerrard når alle er klar er langt mere påpasselig. Har vi ikke Lucas med som nu, mangler der noget defensivt, men den rolle synes jeg Adam, og til dels Spearing har løst fint. Vi har i hvert fald ikke lukket markant flere mål ind efter Lucas er røget ud. Adam-Gerrard er i hvert fald bedre boldspillere end Arteta og Ramsey, og har begge bedre spark og bedre blik for spillet. Så jeg ville aldrig tøve med at vælge de to, og ville også vælge Henderson frem for Ramsey hvis det kom så vidt.. Hendo og Arteta synes jeg dog er nogenlunde ligegode. De har begge styrker og svagheder, og man ser dem ikke så meget. Ville dog vælge Song foran Spearing hvis det kom så vidt, fordi hans offensive spil opvejeres Spearings defensive ditto.
Defensivt kan der ikke herske to sekunders mening om at vi er et bedre hold end jer, og det er enda markant.. Vi lukker færre mål ind, plus at vi er meget sværere at komme til chancer mod. Koscielny-Vermaelen, ville jeg aldrig bytte for Skrtel-Agger. Ej heller med Mertesacker. Det samme kan siges om vores backpar, som jeg begge synes er bedre offensivt såvel som defensivt. Og det er i mine øjne ligegyldigt hvem i har derude.
Downings statistik er elendig. Enig i det.
http://www.kopsource.com/in-defence-of-stewart-downing/
men denne statistik fortæller en del om hva Downing har gennemlevet i Liverpool. Problemet er som jeg ser det ikke at han er dårlig, men at de indlæg og stikninger han lægger simpelthen ikke bliver forvaltet ordentligt af hans holdkammerater. Derudover har han mig bekendt ramt træværket tre gange i denne sæson. Typemæssigt kan man desuden bedre sammenligne Downing med Walcott, og Gervinho med Suarez. Jeg har ikke engang tænkt to sekunder før mit valg her står fast.
Så kommer vi helt op i front. Her er der ganske enkelt lysår til forskel på RVP og Carroll.. Det er her i vinder jeres klareste sejr, mens vi vinder lige så klart i forsvaret som helhed. Midtbanemæssigt synes jeg vi er bedre, og jeg ser virkelig intet lys i jeres tre centrale. Det gør sig nok også gældene omvendt.
Når alt det så er sagt, så skal man også huske på at i har Wilshere til at være ude på ubestemt tid. Han vil helt sikkert være en fantastisk spiller at få igen.. Plus at i spiller et andet system end os, og har en anden spilfilosofi. Derudover kommer der hele tiden skader og karantæner, så derfor er det vanskeligt at sammenligne holdene sådan her.
Min mening om at vi er et bedre hold end Arsenal, men at RVP gør forskellen viste sig jo i øvrigt fra sin bedste side den anden dag.. Vi var det bedste hold, men i havde RVP som sparker alt ind.. Såre simpelt
. Derudover viser man statistik om at vi mangler 25 mål op til jer, har ramt træværket 22 gange, og RVP har lavet 24 mål også en historie..
Regner dog ikke med at få ret i noget af det her fra jer, og sådan skal det nok også være
Selvfølgelig regner du ikke med at vi giver dig ret, ligesom jeg ikke regner med at du er enig med mig. Men at sige at Arsenal er et middelmådigt hold sammenlignet med Liverpool, mener jeg stadig er helt væk.
At sige at Arteta intet fylder defensiv er debilt, og viser blot du ikke ved hvad du snakker om. Arteta har enorme opgaver defensivt, hvilket også hæmmer hans offensive spil.
http://footballspeak.com/image.axd?picture=2012%2f1%2fsong-defensive.jpg
Jovist lukker i færre mål ind. Men hvis du husker 8-2 kampen, en kamp som blev spillet da holdet var i forfald, finder du svaret på hvorfor.
At du foretrækker Henderson frem for Ramsey, og endda siger at Arteta og Henderson er samme niveau kan jeg slet ikke forstå, men det er nok din subjektive mening der kommer frem der, ligesom jeg sikkert overvurderer vores spillere til tider.
Din sammenligning omkring kanspillerne finder jeg en anelse hyklerisk. Vi sammenligner spillere der spiller samme positioner. Derfor er det hyklerisk at "vinde" nemme point på at sammenligne Suarez med Gervinho frem for Downing. Gervinho er længder bedre end Downing hvilket alle statistikker også vil fortælle dig. Suarez bliver brugt i front, hvorfor han heller ikke skal sammenlignes med Walcott. Skulle vi dog gøre det alligevel, giver jeg dig gerne at Suarez er bedre, hvilket virkelig piner mig at sige, da han er et forbandet usympatisk svin.
Men lad os bare stoppe diskussionen, således vi ikke ødelægger tråden. Svar gerne på pb, hvis du føler du har noget du skal redegøre for.
welbz is dat guy
verdenskrig
Manager
«
Svar #12338:
06 Mar 2012, 17:09 »
Citat af: ptrN 06 Mar 2012, 16:51
Selvfølgelig regner du ikke med at vi giver dig ret, ligesom jeg ikke regner med at du er enig med mig. Men at sige at Arsenal er et middelmådigt hold sammenlignet med Liverpool, mener jeg stadig er helt væk.
At sige at Arteta intet fylder defensiv er debilt, og viser blot du ikke ved hvad du snakker om. Arteta har enorme opgaver defensivt, hvilket også hæmmer hans offensive spil.
http://footballspeak.com/image.axd?picture=2012%2f1%2fsong-defensive.jpg
Jovist lukker i færre mål ind. Men hvis du husker 8-2 kampen, en kamp som blev spillet da holdet var i forfald, finder du svaret på hvorfor.
At du foretrækker Henderson frem for Ramsey, og endda siger at Arteta og Henderson er samme niveau kan jeg slet ikke forstå, men det er nok din subjektive mening der kommer frem der, ligesom jeg sikkert overvurderer vores spillere til tider.
Din sammenligning omkring kanspillerne finder jeg en anelse hyklerisk. Vi sammenligner spillere der spiller samme positioner. Derfor er det hyklerisk at "vinde" nemme point på at sammenligne Suarez med Gervinho frem for Downing. Gervinho er længder bedre end Downing hvilket alle statistikker også vil fortælle dig. Suarez bliver brugt i front, hvorfor han heller ikke skal sammenlignes med Walcott. Skulle vi dog gøre det alligevel, giver jeg dig gerne at Suarez er bedre, hvilket virkelig piner mig at sige, da han er et forbandet usympatisk svin.
Men lad os bare stoppe diskussionen, således vi ikke ødelægger tråden. Svar gerne på pb, hvis du føler du har noget du skal redegøre for.
Hehe vi ødelægger nu ikke tråden, synes da det er ganske relevant det vi snakker om
.. Arteta har muligvis opgaver rent defensivt, men de kan være svære at få øje på. Jeg synes ikke han fylder særlig meget når andre har bolden, og i mine øjne virker han som en spiller der mangler både tænding og gnist når der skal tackles igennem.. Han er nok mere en type som læser spillet godt, og af den vej vinder nogle bolde. Jeg synes bare ikke hans rolle virker særlig klar. Han virker som jeg ser det hverken som en decideret spilfordeler, som en tovejsspiller, eller som en defensivt orienteret midtbanespiller. Det er i øvrigt mit generelle kritikpunkt af ramsey-Arteta. Jeg har svært ved at se deres egentlige rolle. Der synes jeg arbejdsfordelingen på vores midtbane er langt mere klar.
Adam-Gerrard agerer spilfordelere, og deltager på skift til at gå med i offensiven og ende med at tage løb til og omkring feltet. Spearing/Lucas er klokkeklar ankermand på midten hvis klare rolle er at vinde bolde, og distribuere den sikkert videre til en kreativ mand. Går Henderson med ind på midten er hans rolle at agere tovejsspiller, plus at sætte tempoet specielt i samspil med Suarez. Denne arbejdsfordeling viser sig også i genpresset som jeg også synes vi behersker bedre end jer. dette gør at modstanderen ofte har svært ved at nå ned til målet, da midtbanen presser kompakt og som en enhed. Kan læse mig til at dert også gjorde sig gældende i kampen i lørdags.
Btw en fin statistik der vises, men den ville give mere mening hvis man så det i forhold til vores spillere.. Så havde vi et sammenligningsgrund
lag for det vi diskuterer
..
Hyklerisk? I og med at vi ikke spiller samme system, og slet ikke har samme filosofi som jer giver det mere mening at sammenligne de offensive spillere som typer frem for deres aktuelle placering. For eksempel spiller Hendo til tider højre kant, men han bevæger sig meget ind i banen, for at gøre plads til Johnson. Det samme kan siges om Kuyt. Dette vises med al tydelighed ved vores 2-1 mål ude mod Chelsea. Derfor giver det jo for eksempel ingen mening at sammenligne ham med Walcott da Henderson har en komplet anderledes rolle her. Walcott skal søge dybt hvilket er det eneste han kan, hvor Henderson skal søge ind i banen.. Bad man dem om at bytte roller ville de jo være forfærdelige, da det ikke passer til deres kompetencer.
Suarez bliver heller ikke brugt i front, men mere som hængende angriber bag Carroll. På papiret vises det ofte som om de to agerer sammen, men ser man kampen vil det vise sig at Suarez ofte trækker ned og deltager i selve spillet, mens Carroll bliver på top. Suarez er vores ekvilibrist som på små områder sætter folk af, og via temposkift og fikse driblinger skaber chancer til sig selv og sine holdkammerater.. Nøjagtigt den rolle Gervinho har for jer, hvormed det giver bedre mening at sammenligne dem sådan. Suarez er i øvrigt en bedre spiller end Gervinho som jeg ser det.. Langt større boldkontrol, langt bedre i genpresset, og en større vilje i sit spil. Omvendt er de ret ineffektive foran mål.
Du hænger dig meget på at Gervinho og sikkert også Walcott har flere assists end vores kanter.. Kunne det skyldes at i har RVP som sparker deres oplæg i kassen, mens vores angriber ikke gør det samme? Det som jeg ser som den mest markante grund til at i ligger hvor i gør i forhold til os.
«
Seneste Redigering: 06 Mar 2012, 17:11 af verdenskrig
»
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #12339:
06 Mar 2012, 17:28 »
Song er overhovedet ikke den bedste defensive midtbanespiller i Premier League. Jeg kan nævne, i hvert fald en der er bedre og to, hvis Essien kommer i form. Jeg synes Liverpool er klart bedst i forsvaret. Skrtel er blevet hamrende god, og som Morten Bruun sagde mod Arsenal: "Manden har ikke tabt en hovedstødsduel i 2012". Det er meget passende for hvor god Skrtel er i øjeblikket. Agger er også helt suveræn, hvis han kan hele sig fri af skader. Backsne vurderer jeg som meget lige. Enrique er dog klart bedre end Gibbs eller hvem der nu spiller den venstre back for Arsenal.
Midtbanen kan jeg ikke sammenligne. Det er to forskellige koncepter, hvor Arsenal spiller med tre mand og Liverpool med kun 2 centrale. Hvis jeg skulle sige noget, vil jeg vurdere dem til at være meget jævnbyrdige. I angrebet er Liverpool generelt bedst, mens Arsenal har den bedste spiller. Van Persie er outstanding, men bliver han skadet som jo ikke er utænkeligt, står det skidt til. Der er Liverpool bedre dækket ind med Bellamy, Kuyt, Carroll og Suarez.
Jeg er tilbøjelig til at give VK ret, Liverpools hold er bedre end Arsenals. Dog er Liverpool ikke ret gode til at få det optimale ud af deres trup.
«
Seneste Redigering: 06 Mar 2012, 17:31 af Jakob E
»
SC30
Landsholdsspiller
«
Svar #12340:
06 Mar 2012, 17:32 »
Med hensyn til arbejsfordelingen er mellem Ramsey-Arteta er jeg nødt til at være uenig.. Det har været ganske tydeligt, at Arteta netop ikke har taget Fabregas' rolle som den offensive midtbanespiller, men derimod Ramsey. Jeg synes, at opgaven har været meget klar, da Ramsey har ligget langt længere fremme på banen. Song og Arteta agerer balancespillere og jeg synes, at de senere tendenser her har været, at Song rent faktisk er den mest 'offensive' af dem. Arteta er, som du ganske rigtigt siger, en meget klog spiller. Han har ikke fandenivolskhed, han kan ikke løbe solen sort, men han ved, hvor han skal placere sig og spille bolden hen, når han får den. Jeg synes, at han er en rigtig god balancespiller som gør, at Song kan blive lidt mere fri og udløse hele sig potentiale, som også omfatter en del offensivt, som jeg ikke synes, at han viste nok, da man spillede med Wilshere/Fabregas.
Jeg synes, at midtbanefordelingen er meget klar, når man spiller med Arteta/Song/Ramsey. Arteta er balancespiller, Song felt-til-felt og Ramsey den mest offensive.
verdenskrig
Manager
«
Svar #12341:
06 Mar 2012, 17:37 »
Citat af: Riis 06 Mar 2012, 17:32
Med hensyn til arbejsfordelingen er mellem Ramsey-Arteta er jeg nødt til at være uenig.. Det har været ganske tydeligt, at Arteta netop ikke har taget Fabregas' rolle som den offensive midtbanespiller, men derimod Ramsey. Jeg synes, at opgaven har været meget klar, da Ramsey har ligget langt længere fremme på banen. Song og Arteta agerer balancespillere og jeg synes, at de senere tendenser her har været, at Song rent faktisk er den mest 'offensive' af dem. Arteta er, som du ganske rigtigt siger, en meget klog spiller. Han har ikke fandenivolskhed, han kan ikke løbe solen sort, men han ved, hvor han skal placere sig og spille bolden hen, når han får den. Jeg synes, at han er en rigtig god balancespiller som gør, at Song kan blive lidt mere fri og udløse hele sig potentiale, som også omfatter en del offensivt, som jeg ikke synes, at han viste nok, da man spillede med Wilshere/Fabregas.
Jeg synes, at midtbanefordelingen er meget klar, når man spiller med Arteta/Song/Ramsey. Arteta er balancespiller, Song felt-til-felt og Ramsey den mest offensive.
Det harmonerer slet ikke med det billede jeg har af dem hverken som typer, eller på holdet. Song er i mine øjne en defensiv midtbanespiller, som holder sig mest defensivt af de andre, men som via stikninger, og nogle kamikazerush op i banen også gør gavn offensivt.. Arteta kunne virker som ham der holder spillet i gang hvis man endelig skal påpege hans rolle, og ramsey virker til at være lidt overalt. Arteta-Ramsey lægger jeg dog sjældent mærke til hverken defensivt eller offensivt, og specielt Ramsey synes jeg virker meget i tvivl om hva han egentlig skal foretage sig på banen. Jeg synes faktisk det er synd, for den Ramsey der var inden han fik sin skade, var langt mere fanden i voldsk og langt mere pågående og positiv i sit spil end ham der er i dag..
Selvom jeg er Liverpool fan finder jeg det ærgeligt at han aldrig har fået indløst mere af det potientiale han havde få år tilbage..
Men sådan kan man jo se ting forskelligt
. Dog synes jeg at jeg har et meget godt udgangspunkt for min holdning, da jeg ser de fleste Arsenal kampe. Ser generelt alt det PL jeg kan komme til.
edit: Ikke dermed sagt at du ikke har et godt udgangspunkt for DIN holdning
SC30
Landsholdsspiller
«
Svar #12342:
06 Mar 2012, 17:51 »
Det kan godt være, at jeg fik formuleret mig forkert, men synes bare ikke, at der kan herske tvivl om, hvilke roller Arteta/Ramsey har.. Efter at Arteta er tiltrådt Arsenal, har han fået en langt mere defensiv rolle og ligger side om side med Song, mens Ramsey ligger lige foran. Artetas rolle er at spille bolden rundt og holde et godt flow, placere sig godt i defensiven og ikke tage specielt mange løb i dybden, da han klart er faldet i niveau rent fysisk og for at gøre lidt mere plads til Song. Song er en fantastisk pendang til Arteta, da han er alt det, som Arteta ikke er.. han kan tage lange dybdeløb og tilføre en en masse fysik og vilje og fra tid til anden lave nogle fantastiske offensiv ting.. Ramsey har dermed den mere 'fri' rolle, men samtidig stadig en del mere defensiv end dengang Fabregas spillede - altså at ligge den afgørende aflevere, tage dybdeløb, afslutte men altså og bidrage med sin energiske spillestil i defensiven.
Jeg ved ikke hvor meget mening det giver, men når jeg ser på Arsenals og Liverpools midtbane, synes jeg, at Arsenals midtbane har klart mere definerede roller end Liverpools, når de spiller med Gerrard/Henderson og Gerrard/Adam på midten. Der synes jeg, at det er lidt sværere at finde hoved og hale i, hvad rollerne for den enkelte spiller er
verdenskrig
Manager
«
Svar #12343:
06 Mar 2012, 18:31 »
Nej du formulerede dig fint, og forstår sagtens hva du mener.. Det er bare slet ikke det billede jeg har af Arsenals midtbane.. Det bunder ikke i misforståelse men i uenighed.
Jeg ser ganske enkelt trekanten omvendt af hva du gør
Song
Ramsey-Arteta
Her har jeg personligt svært ved at se hva Arteta og Ramsey helt specifikt skal foretage sig, og til tider virker det til at specielt Ramsey er i tvivl om det samme.
Du mener at midtbanen ser sådan her ud
Song-Arteta
Ramsey
Så det er ikke fordi jeg ikke forstår hva du mener og hvor du vil hen, jeg har bare slet ikke det samme billede af disse spillere.
Men uanset hvad så er og bliver jeg ikke imponeret over jeres midtbane. Om du så vælger den ene trekant frem for den anden så synes jeg i mangler ekstremt meget defensivt.. Song og Arteta er derimod fine boldspillere men specielt Song mangler som jeg ser det taktisk forståelse for defensive placeringer, mens Ramsey mangler lidt af det hele bedømt ud fra denne sæson. Selvfølgelig mangler Adam, Hendo, Gerrard, Spearing, Lucas eller hvem vi nu har måtte vælge at bruge centralt også nogle ting. Jeg har bare et indtryk af at arbejdsfordelingen er klarere hos os, og det ses dels i den måde vi presser modstanderne på, og dels på de få muligheder modstanderen har i løbet af en kamp
. Derudover har Adam-Gerrard fungeret ganske fint, og i hovedparten af de kampe de har spillet sammen har vi trykket modstanderen i bund og styret spillet. Men må indrømme at jeg glæder mig til at Lucas kommer igen. For Lucas-Gerrard bliver en formidabel central midtbane.
Skipper
Gæst
«
Svar #12344:
10 Mar 2012, 17:05 »
Ej hvor kunne jeg godt tænke mig at Henderson røg ud. Han bidrager godt nok med keine
Sider:
1
...
821
822
[
823
]
824
825
...
1222
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »