home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 964 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 1055 1056 [1057] 1058 1059 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1414599 gange)
ptrN
Manager

Sv: Manchester United tråden
« Svar #15840: 06 Mar 2013, 14:05 »

Du mangler offside og det manglende straffespark til Evra, hvilket er helt indiskutabelt. Desuden må du ikke hive i modstanderens trøje, så selvfølgelig er det nok til et straffe. Så har vi allerede tre ting + den du selv nævner, som er episoden med hånden. Her har vi altså fire ting, der kan blive altafgørende for en fodboldkamps forløb, og så siger du, at du er imponeret over dommeren. Det er sygt at udtale.
Episoden med Kaka var vel udenfor feltet?

welbz is dat guy

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15841: 06 Mar 2013, 14:07 »

Episoden med Kaka var vel udenfor feltet?
Selvfølgelig, ja. Jeg mente et rødt kort.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15842: 06 Mar 2013, 14:08 »

Du mangler offside og det manglende straffespark til Evra, hvilket er helt indiskutabelt. Desuden må du ikke hive i modstanderens trøje, så selvfølgelig er det nok til et straffe. Så har vi allerede tre ting + den du selv nævner, som er episoden med hånden. Her har vi altså fire ting, der kan blive altafgørende for en fodboldkamps forløb, og så siger du, at du er imponeret over dommeren. Det er sygt at udtale.
Det er ikke spor sygt.

Dommeren skal ikke dømme offside. Der er ikke straffe til Evra, der er ikke straffe til Rafael, der er rødt kort, der er ikke noget til Kaká, og der er straffe til Real Madrid, da Rafael har hånden på. Sådan ser jeg det, og derfor laver laver dommeren kun en fejl. Kaká kan virkelig ikke få noget på den der, så skal der dømmes frispark hvert 10. sekund, og det skal vi ikke have i modern fodbold. Dommeren har et splitsekund til at træffe en beslutning, og i 4/5 situationer gør han det rigtige. Derudover falder han ikke for publikum og United-spillernes hykleriske indsats for at påvirke ham efter det røde kort. Det var en suveræn præstation af dommeren. Lad ham endelig bare få finalen.

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #15843: 06 Mar 2013, 14:16 »

Det er ikke spor sygt.

Dommeren skal ikke dømme offside. Der er ikke straffe til Evra, der er ikke straffe til Rafael, der er rødt kort, der er ikke noget til Kaká, og der er straffe til Real Madrid, da Rafael har hånden på. Sådan ser jeg det, og derfor laver laver dommeren kun en fejl. Kaká kan virkelig ikke få noget på den der, så skal der dømmes frispark hvert 10. sekund, og det skal vi ikke have i modern fodbold. Dommeren har et splitsekund til at træffe en beslutning, og i 4/5 situationer gør han det rigtige. Derudover falder han ikke for publikum og United-spillernes hykleriske indsats for at påvirke ham efter det røde kort. Det var en suveræn præstation af dommeren. Lad ham endelig bare få finalen.

Men det kunne vel være at hvis der blev fløjtet for alle de "små" overtrædelser/bissestreger at de så kunne lære ikke at begå dem? Man kan da ikke argumenterer for ikke at dømme noget, fordi forseelsen er lille eller at der kommer for mange stop? Enten er det en forseelse eller ej?

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15844: 06 Mar 2013, 14:19 »

Men det kunne vel være at hvis der blev fløjtet for alle de "små" overtrædelser/bissestreger at de så kunne lære ikke at begå dem? Man kan da ikke argumenterer for ikke at dømme noget, fordi forseelsen er lille eller at der kommer for mange stop? Enten er det en forseelse eller ej?
Det kan man reelt godt. Det er dommeren, der skal vælge en linje, og den skal han følge. Han har inden situationen ikke givet noget til blandt andet Evra, og derfor skal han heller ikke give noget til Kaká. Det handler om at se det som et brud på regelmentet eller ej. Den internationale linje kan være meget svingende, men i går synes jeg, at dommeren gjorde det godt.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15845: 06 Mar 2013, 14:23 »

Det er ikke spor sygt.

Det er ganske sygt, jo.

Alene det, at han overser noget så betydningsfuldt som Rafaels hånd på bolden, ville jeg fratage ham den titel, du har givet hans præstation. Rafael skulle have været blevet tildelt et rødt kort, og Real Madrid skulle have haft et straffespark.

Herudover er der jo så Evras straffespark som er tydeligt, en offside på målet, trøje-hiveriet og episoden med Rafael og Ramos, hvor jeg synes, at Ramos bruger sine arme og skubber ham. Et straffespark i min bog.

Men der er ingen grund til at diskutere, hvad der burde dømmes i de forskellige situationer. Alene, at han overser episoden med Rafaels arm, gør, at det er vanvittigt at kalde hans præstation for imponerende.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15846: 06 Mar 2013, 14:26 »

Alle laver enkelte fejl. Det må være vanvittig svært at se inde i alt det tumult. Det er den eneste fejl, jeg vurderer, han laver i en kamp fyldt med hændelser, der er meget svære at dømme.

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #15847: 06 Mar 2013, 14:26 »

Ej, straffe til Rafael, kan kun en united fan se. Der var nærmest mere frispark til Ramos.

Kolo Abib Touré

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #15848: 06 Mar 2013, 14:27 »

Det er ganske sygt, jo.

Alene det, at han overser noget så betydningsfuldt som Rafaels hånd på bolden, ville jeg fratage ham den titel, du har givet hans præstation. Rafael skulle have været blevet tildelt et rødt kort, og Real Madrid skulle have haft et straffespark.

Herudover er der jo så Evras straffespark som er tydeligt, en offside på målet, trøje-hiveriet og episoden med Rafael og Ramos, hvor jeg synes, at Ramos bruger sine arme og skubber ham. Et straffespark i min bog.

Men der er ingen grund til at diskutere, hvad der burde dømmes i de forskellige situationer. Alene, at han overser episoden med Rafaels arm, gør, at det er vanvittigt at kalde hans præstation for imponerende.

Hvis du kan finde det klip vil jeg meget gerne se det, jeg kan nemlig ikke. Og der hvor jeg så kampen den grinede hele baren over Rafael's forsøg på at skubbe Ramos.

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager

« Svar #15849: 06 Mar 2013, 14:29 »

Gary Neville har faktisk fat i noget på sin Twitter. Han skriver at hvis Nani skulle smides ud, skulle Diego López vel også smides ud, da han boksede Nemanja Vidic direkte i hovedet. Helt isoleret set, er de to situationer jo meget ens. Nani og López har begge to øjnene rettet mod bolden, de kommer begge to for sent, og det er begge to farlige situationer. To knyttede næver i hovedet er vel mindst ligeså farligt som en fod i maven. Det er pudsigt at Diego López's situation ikke får mere opmærksomhed, for jeg synes det er et grundlæggende problem i fodbold, at målmanden er så beskyttet, at han faktisk kan komme 1-2 sekunder for sent ud til en situation, bokse en modspiller i hovedet og slippe godt fra det hele. Det er om noget hasarderet spil og det sætter om noget modstanderens helbred og velvære på højkant, når målmanden kommer flyvende sådan ud. Lad mig påpege at der med de nuværende regler og den nuværende linje, næppe skal dømmes et straffespark og gives et rødt kort til Diego López. Den linje der har været lagt de sidste mange år dikterer noget andet. Men principielt set er situationerne ens og problematikken vedrørende hvor meget snor en målmand skal have i eget felt, er en problematik der er værd at tage fat i og at bruge kræfter på.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #15850: 06 Mar 2013, 14:31 »

Hvis du kan finde det klip vil jeg meget gerne se det, jeg kan nemlig ikke. Og der hvor jeg så kampen den grinede hele baren over Rafael's forsøg på at skubbe Ramos.

http://www.youtube.com/v/efyEpnYnd5E

Her kan der bare ikke dømmes straffe. Det kan ikke diskuteres. Smiley

Hala Madrid!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #15851: 06 Mar 2013, 14:33 »

Alle laver enkelte fejl. Det må være vanvittig svært at se inde i alt det tumult. Det er den eneste fejl, jeg vurderer, han laver i en kamp fyldt med hændelser, der er meget svære at dømme.
Den fejl kunne have været så fatal for Real Madrid, og derfor taber jeg kæben, når du skriver, at du er imponeret over dommerpræstationen. Endvidere er der jo andre fejl, som alle andre end dig kan se. Ramos begår tydeligt straffespark og der er offside på det mål, vi kunne have avanceret os videre med.

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #15852: 06 Mar 2013, 14:35 »

Daniel, det er kun dig som ser at Ramos laver et straffespark. Tjek klippet længere oppe. Der er ikke noget straffe.

Kolo Abib Touré

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #15853: 06 Mar 2013, 14:35 »

Den fejl kunne have været så fatal for Real Madrid, og derfor taber jeg kæben, når du skriver, at du er imponeret over dommerpræstationen. Endvidere er der jo andre fejl, som alle andre end dig kan se. Ramos begår tydeligt straffespark og der er offside på det mål, vi kunne have avanceret os videre med.
Forstå nu at dommeren ikke skal dømme offside. Det er linjevogterens opgave.

Desuden laver Ramos ikke straffespark i nogle af situationerne.

Vinokourov
Manager

« Svar #15854: 06 Mar 2013, 14:43 »

Ej, straffe til Rafael, kan kun en united fan se. Der var nærmest mere frispark til Ramos.
Helt enig. Det er Rafael, der river i Ramos for derefter at falde helt unaturligt ned på græsset.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Sider: 1 ... 1055 1056 [1057] 1058 1059 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010