home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 689 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 991 992 [993] 994 995 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1524776 gange)
SirToby
Manager

Sv: Manchester United tråden
« Svar #14880: 25 Jul 2012, 14:54 »

Glimrende bold fra Petrucci ved Powells store chance og fremragende redning af Lindegaard til sidst. Det må være højdepunkterne i en sløv første halvleg.

SirToby
Manager

« Svar #14881: 25 Jul 2012, 15:58 »

Shanghai Shenhua var i sandhed ingen skræmmende modstander, men Kagawa var fantastisk. Han har et enormt potentiale. Han er yderst intelligent og sætter næsten ikke en fod forkert. Jeg glæder mig til at se ham i Premier League.

Anden halvleg var noget bedre, og vi fik vist også lidt mere plads. Bébé gjorde det overraskende godt, mens Tunnicliffe og Lingard virkede lovende.

Sam Johnstone satte heller ikke en fod forkert.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #14882: 30 Jul 2012, 21:13 »

Holy fuck en sponsoraftale vi har fået i hus. Det er vores nye trøjesponsor, Chevrolet, der giver hele $60-70 millioner om året ift. vores gamle trøjesponsor AON (eller nuværende) der betaler ca. $30 millioner om året, altså en fordobling! Aftalen med Chevrolet vil træde i kræft til 2014-2015 sæsonen. Den samlede gevinst af trøjesponsoratet med den hele 7 (!) årige lange aftale skulle ligge på $600 millioner, eller 382 millioner pund.

Fandme ikke underligt, at deres Globale Marketings chef er blevet fyret umiddelbart efter aftalen, selvom de ikke vil kommentere på fyringen. Grin

Tallene lyder helt vildt og utroværdige, og tvivler på det, men det er trods alt Reuters der meddeler det. Personerne der har forhandlet det i hus, fortjener vist en klækkelig lønforhøjelse, men nu må vi se, om det passer.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #14883: 30 Jul 2012, 22:48 »

"We (Manchester United) will not receive any proceeds from the sale of the Class A ordinary shares by the selling shareholder."

Hadet til den familie er simpelthen ubeskriveligt.
Salget vil gå direkte i deres lomme, og intet til betaling af gælden. UFATTELIGT at nogen mener, at Glazer familien ikke har været skidt for klubben. Fergie mener endda, at dem der er imod Glazer, ikke er rigtige fans...

Love United hate Glazer

MadzeN92
Landsholdsspiller

« Svar #14884: 30 Jul 2012, 23:21 »

"We (Manchester United) will not receive any proceeds from the sale of the Class A ordinary shares by the selling shareholder."

Hadet til den familie er simpelthen ubeskriveligt.
Salget vil gå direkte i deres lomme, og intet til betaling af gælden. UFATTELIGT at nogen mener, at Glazer familien ikke har været skidt for klubben. Fergie mener endda, at dem der er imod Glazer, ikke er rigtige fans...

Love United hate Glazer
Fuldstændig til grin, at de ikke bruger nogen af pengene på det, viser bare hvor ligeglade de er..

Mht Fergie, tror jeg ikke rigtig han kan sige meget andet. Han kan jo ikke ligefrem gå ud i pressen og svine ejerne til, eller i det hele taget kritisere dem, uden at risikere hans job. Men håber virkelig snart vi kan få dem ud af klubben! 

DavidMadsen
Manager

« Svar #14885: 31 Jul 2012, 00:35 »

Long time no see! Jeg tog udgangspunkt i et indlæg omhandlende Robin van Persie på Oldtrafford.dk, da det fik mig til at tænke på en potentiel Lucas-transfer. Én ting førte til en anden, og jeg fik skrevet en mindre roman om Uniteds ageren på transfermarkedet i august 2012!

Lucas og/eller Robin van Persie?

Citat
Valencia Kagawa Nani
Rooney

Med denne her opstilling har vi stadig Hernandez og Welbeck til toppen, så mener det er spild af penge at købe van Persie, selvom han er en klasse angriber.

Så giver det vel også mening med et køb af Lucas, så vi har en gardering til Kagawa som 10'er, uden at Rooney skal smides i ilden hver gang. Lad os sige, at vi henter ENTEN Lucas eller RvP. Nedenstående er også forudsat at vi fortsætter med vores 4-4-1-1/4-2-3-1/4-4-2 - Eller hvad I nu ønsker at kalde den.

Hvis vi henter RvP, så kunne man fristes til at tro, at Rooney stadigvæk skal spille "10'er" (skubbet ned bag forreste mand), mens Kagawa må spille 10'er ind i mellem og ellers være en del af rotationen på fløjene.
- 10'er: Rooney, Kagawa, Young
- HM: Valencia, Nani
- VM: Nani, Young, Kagawa
- ANG: RvP, Welbeck, Hernandez

Henter vi derimod Lucas, så ser rotationen pludselig noget anderledes ud. Rooney bliver primært en del af forreste geled, ligesom vi så ham for nogle sæsoner siden.
- 10'er: Kagawa, Lucas, Rooney
- HM: Valencia, Lucas, Nani
- VM: Nani, Young, Kagawa
- ANG: Rooney, Welbeck, Hernandez

Derudover kan man altid tilføje Rooney i angrebet i første eksempel, Welbeck til venstre kant mv., men det er ikke deres primære position, og de vil meget sjældent benyttes der. Vi står dog med et luksus-problem på toppen uanset hvad, da vi - udover Welbeck, Hernandez og enten Rooney eller RvP - pt. har Berbatov, Macheda og Bebe (der faktisk har overrasket mig lidt i pre-season) oven i købet. Berbatov må nok ud uanset hvad, og så må Hernandez, Macheda og Bebe kæmpe om de få minutter, der bliver til overs på toppen.

Jeg ser rent faktisk en pointe i et indkøb af enten RvP eller Lucas efterhånden. Hvis vi skal købe begge to, så skal både Berbatov og Nani dog være på vej ud. Men kig på de to rotationer - det ligner virkelig en eksplosiv offensiv! Hvis man antager, at jeg får ret i opdelingen, så foretrækker jeg et køb af Lucas, da vi på den måde omsider får en playmaker centralt (Kagawa), der kan åbne spillet mod kompakte defensive hold. Rooney og RvP lyder giftigt, men så står vi med samme problem som i sidste sæson, hvor vi mangler en playmaker til at åbne op. Rooney er IMO lige så god som van Persie på toppen, og jeg er personligt negativt stemt over for et RvP-køb pga. hans løn, skadeshistorik og alder, hvorfor jeg ville foretrække Lucas-scenariet, men det er jo smag og behag.

Før I begynder at skyde mig ned, så husk lige, at der er masser af spilletid til samtlige spillere pga. den enorme rotation. Dvs. at selvom Kagawa f.eks. står som andetvalg i 10'er rollen og 2./3. valg på kanten, så skal han nok få masser af spilletid.

Er et køb til midtbanen nødvendigt?
Derudover er jeg begyndt at overveje, om et køb til midtbanen virkelig er nødvendigt. Med købet af Powell har vi Cleverley, Anderson, Powell, Kagawa/Rooney lidt længere fremme og potentielt Fletcher før eller siden, der kan lave det høje genpres centralt. Scholes og Giggs kan vel også godt, men det er ikke just deres force, og det kommer til at komme mange kræfter for de gamle ben. Vi har stadigvæk Carrick som en slags defensiv midt, og rent type-mæssigt savner vi måske lidt en gardering til Carrick. Vi er alle klar over, at Fergie tør bruge Cleverley og Anderson sammen. Powell er lidt samme type som Fletcher med aggressivt pres og god placeringsevne, som både kan dække af i defensiven og tage nogle fremragende, offensive løb i de huller, der kommer. Carrick kan spille sammen med nærmest alle på midtbanen, og både Scholes og Giggs (nok også Cleverley) har brug for en makker som Carrick, der kan være mere defensivt orienteret - muligvis endda Powell eller Anderson, der også begge kan tage vare om det defensive, selvom de tager ret mange offensive løb.

Kort sagt... Problemet er, at man kan stille spørgsmålstegn ved, om vi har en gardering til Carrick rent typemæssigt, hvis han bliver skadet eller lignende. Derudover er der rigtig mange spørgsmålstegn med Fletchers sygdom, Anderson og Cleverleys 'skadeshistorik' og Scholes samt Giggs' alder efterhånden. Men se lige på navnene. Vi har to pladser, der skal fyldes ud. Vi har jo kvalitetsspillere til midten, og vi kan spille på flere forskellige måder som følge af de mange forskellige typer. Det betyder, at Carrick ikke behøver at spille hver gang. To pladser til Carrick, Scholes, Cleverley, Anderson, Powell, Giggs og potentielt Fletcher. Derudover har både Lingard, Petrucci og Tunnicliffe imponeret mig meget i pre-season, og minimum en af dem bliver vel i klubben i næste sæson.

Til sidst skal I tage med i overvejelserne, at vi har haft ekstreme skadesuheld især i forsvaret førhen. Hvis det endelig stopper, slipper vi nok for at bruge midtbanespillere i forsvaret. Deruodver frigiver det Phil Jones til at spille på midtbanen i enkelte kampe, og han kan jo også tage Carricks rolle som defensiv midt, hvilket han jo spillede ofte i Blackburn. I sidste sæson var vi så både ramt i forsvaret og på midtbanen, og jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan være så uheldige igen. Jeg ved sgu ikke helt... Jeg er i hvert fald kommet i tvivl.

Hvor skal pengene bruges?
Så er spørgsmålet jo, hvem vi skal investere i. Vi står med to-tre spørgsmålstegn, og nægter at tro på, at vi investerer i mere end en-to spillere. Ferguson lader til at have anerkendt venstre back som et problem, og har interesse i at forstærke offensiven - det udleder jeg af den offentligt erklærede interesse i Lucas og van Persie.

Der er et spørgsmålstegn ved venstre back endnu, men det kan vel egentligt løses internt. Jeg ser det ikke som en ABSOLUT NØDVENDIGHED, at vi investerer i en back, men vi er faktisk mere tynde dér, end både centralt og rent offensivt. Det skaber bare et fremtidigt problem at investere, når Fabio så kommer tilbage om et år.

Vi er pænt besat på den centrale midtbane på trods af de mange spørgsmålstegn. I må indrømme, at uanset hvordan og hvorledes, så var vi ekstremt uheldige sidste sæson, og jeg tror simpelthen ikke, at vi får samme problemer i år. Jeg tror næppe, det er her, Ferguson har tænkt sig at handle ind.

Offensiven mangler tilsyneladende ikke så meget, men der er faktisk spørgsmålstegn alligevel. Nani har ikke forlænget endnu, Young og Hernandez har været udsat for meget kritik (IMO har de dog været udmærket) og Berbatov er utilfreds. Robin van Persie er en rigtig dygtig spiller, når han ikke er skadet, og Lucas kan bidrage yderligere med at låse et forsvar op og tilføje noget flair og x-faktor, mens Rooney så kan koncentrere sig om at score mål. En investering her kan faktisk sagtens forsvares IMO.

Konklusion
Et indkøb af en venstre back skaber nok et fremtidigt problem, og et indkøb til den centrale midtbane kan også skabe utilfredshed, hvis alle vores spørgsmålstegn omkring skader, sygdom og alder bliver gjort til skamme. Næste sommer er Fabio tilbage, så dér har venstre back-problemet lidt løst sig selv, og med Scholes + Giggs formodentligt væk, så er det igen tid til indkøb på midten - specielt hvis Ando, Cleverley og Fletcher stadig har problemer med at være fit.

Jeg tør overhovedet ikke spå om, hvem vi henter, men jeg er faktisk blevet ret positivt stemt over for et indkøb af Lucas - og muligvis enten en venstre back eller en midtbanespiller, hvis den rigtige spiller byder sig til en god pris. Pt. tror jeg faktisk, at et indkøb af Lucas vil gøre truppen nogenlunde komplet og yderst konkurrencedygtig, selvom der stadigvæk er enkelte spørgsmålstegn. Lucas garderer os også, hvis vi pludselig skal igennem en van Persie-periode næste sommer, hvis Nani stadig ikke har forlænget og kun har et år tilbage af kontrakten.

JimmyGP
Manager

« Svar #14886: 01 Aug 2012, 04:17 »

Hvad siger folket?

Vålerenga, Barcelona og Hannover.. Så gælder det Goodison Park.. Bliver Anders Lindegaard førstekeeper til at starte med eller baner Spaniens skuffende exit fra OL vejen til de Gea som førstekeeper? Jeg er sgu lidt i tvivl..

- Veni, vidi, vici -

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #14887: 05 Aug 2012, 19:12 »

Hvad siger folket?

Vålerenga, Barcelona og Hannover.. Så gælder det Goodison Park.. Bliver Anders Lindegaard førstekeeper til at starte med eller baner Spaniens skuffende exit fra OL vejen til de Gea som førstekeeper? Jeg er sgu lidt i tvivl..

Er tæt på at være 100 % sikker på at De Gea starter først kamp, som følge af hans flotte sæson sidste år, især nu hvor han snart må forventes at være tilbage efter OL...

Bliver i langt højere grad spændende at se om Lindegaard kan udfordre ham på sigt i løbet af sæsonen og komme til at stå helt lige med De Gea i kampen om pladsen

dvfp2970
Juniorspiller
**

« Svar #14888: 07 Aug 2012, 13:31 »

Syns sku efterhånden de trækker den lidt for lang tid med Lucas!!

"Driving on the left side and tea with milk. That was something really new for me. But I accept these 'challenges'!" Nemanja Vidic

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14889: 07 Aug 2012, 13:32 »

Er han ikke lige for tiden meldt nærmere PSG for en helt uhørt pris?

Søgaard
Gæst

« Svar #14890: 07 Aug 2012, 13:43 »

Syns sku efterhånden de trækker den lidt for lang tid med Lucas!!

som jeg har forstået det, så fik I afvist jeres bud, fordi det ganske enkelt var for lavt. Og siden I ikke er villige til at smide flere penge på bordet, så har det skifte stået meget stille. PSG skulle så have smidt flere penge på bordet i forhold til jer og i følge rygterne er han jo så på vej dertil nu.

dvfp2970
Juniorspiller
**

« Svar #14891: 07 Aug 2012, 15:10 »

som jeg har forstået det, så fik I afvist jeres bud, fordi det ganske enkelt var for lavt. Og siden I ikke er villige til at smide flere penge på bordet, så har det skifte stået meget stille. PSG skulle så have smidt flere penge på bordet i forhold til jer og i følge rygterne er han jo så på vej dertil nu.

Så vidt jeg kunne læse mig frem til igår på EB og onside så skulle han næsten ha skrevet under med United, Men idag lyder det til at PSG kommer med et lidt større bud, da de også er villige til at give et engangsbeløb til agenten og lucas på 60 mil.. Men kan sku ik lige finde ud af hva der sker med ham ticked off 

"Driving on the left side and tea with milk. That was something really new for me. But I accept these 'challenges'!" Nemanja Vidic

lowsteen
Juniorspiller
**

« Svar #14892: 07 Aug 2012, 15:14 »

Tror vi må vente til efter OL for at se hvilken klub det bliver. Man. United, PSG eller en tredje... Græder
Håber dog bestemt han vælger United! Ville være smukt at se ham på Drømmenes Theater !

WaterWar
Reserveholdsspiller

« Svar #14893: 08 Aug 2012, 10:01 »

Hvad ville folk sige til at Usian Bolt "skiftede" til United? Han har jo selv før snakket om at han ville kunne gå sig godt og hvis SAF vil kan han bare ringe.

Personligt har jeg min tvivl om hvorvidt han overhovedet kan skifte sin stil nok. En fodboldkamp vare jo trods alt MEGET længere end en 100 m eller 200 m spurt og når man spiller fodbold er det jo meget start-stop-start-stop-spurt-stop fremfor bare fremad i en lige linje.
Kommercielt set vil det dog være et stort scoop da den mand er ufattelig populær. Det ville jo være gratis at hente ham og jeg går ud fra han ikke ville behøve så meget i løn da han er uprøvet. Økonomisk er der ikke så meget at tabe ved det.

Official member of Manchester United Football Club

ptrN
Manager

« Svar #14894: 08 Aug 2012, 10:11 »

Hvad ville folk sige til at Usian Bolt "skiftede" til United? Han har jo selv før snakket om at han ville kunne gå sig godt og hvis SAF vil kan han bare ringe.

Personligt har jeg min tvivl om hvorvidt han overhovedet kan skifte sin stil nok. En fodboldkamp vare jo trods alt MEGET længere end en 100 m eller 200 m spurt og når man spiller fodbold er det jo meget start-stop-start-stop-spurt-stop fremfor bare fremad i en lige linje.
Kommercielt set vil det dog være et stort scoop da den mand er ufattelig populær. Det ville jo være gratis at hente ham og jeg går ud fra han ikke ville behøve så meget i løn da han er uprøvet. Økonomisk er der ikke så meget at tabe ved det.
Den eneste måde hvorpå han ville blive en gevinst for jer, foruden trøjesalg selvfølgelig, er hvis i skiftede spillestil til at stå nede foran eget felt og køre kontra derfra. Lidt ligesom vi så Chelsea sidste sæson. Dog skulle i have en spiller til at fodre ham med dybe stikninger, da i på sin vis ikke råder over sådan en(Scholes skal vel snart pensioneres).

welbz is dat guy

Sider: 1 ... 991 992 [993] 994 995 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010