home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:27 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 951 952 [953] 954 955 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1518400 gange)
Januzaj
Landsholdsspiller

Sv: Manchester United tråden
« Svar #14280: 17 Feb 2012, 12:48 »

Nu er det at Nani for alvor skal vise hvilken klassespiller han er. Synes han startede rigtig fornemt, men er gået kraftigt ned i niveau. Nu har han muligheden for at vise noget, nu hvor Valencia er skadet.

Manchester United

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #14281: 17 Feb 2012, 12:57 »

Nu er det at Nani for alvor skal vise hvilken klassespiller han er. Synes han startede rigtig fornemt, men er gået kraftigt ned i niveau. Nu har han muligheden for at vise noget, nu hvor Valencia er skadet.
Ja, Nani var da forfærdelig i går. Tydeligt at se at han havde været skadet. Jeg synes efterhånden at Valencia er mindst en klasse over ham. Hvis ikke flere. Skidt for jer at han nu er skadet. Men nu må vi se, hvad Nani kommer tilbage med. Han har ikke været god længe, som du siger.

Newton Heath
Manager

« Svar #14282: 17 Feb 2012, 13:00 »

Som Toby så fint påpeger er det simpelthen ufatteligt så uheldige vi har været. Typisk at vores klart bedste mand for tiden nu må sidde over i en meget vigtig periode, der blandt andet indebærer udekampe mod Norwich og Tottenham, hvor han helt klart ville være en fantastisk mand at have til at kunne skabe chancerne. Nani kommer aldrig i nærheden af at kunne slå lige så stabile og gode indlæg som han gør.

Men nu må vi som MS siger stole på at Nani for alvor stepper op, og viser at han er den stjernespiller, som han før har vist glimt af. Han har en tendens til at være god i perioder, og kunne vi ramme en periode med en Nani i topform, samtidig med at Young får et skud selvtillid efter sin scoring igår, så ville det uden tvivl være kærkomment. Det er skæbnesvangert at de to hæver deres niveau til slutningen af sæsonen, hvis vi skal kunne løfte pokaler i maj. Nani var rædselsfuld igår, og lykkedes ikke med ret meget, og jeg synes det var tydeligt at han lige er kommet tilbage fra et skadesforløb. Lad os stole på at han hæver niveauet markant til den resterende del af sæsonen.

Mærkelig kamp igår, vi spillede ikke ret godt, specielt ikke i første halvleg, men alligevel følte man hele tiden at vi var i kontrol, og at Ajax ikke rigtig var farlige. Et par fine mål vi får scoret, og rigtig lækkert at specielt Young kom på tavlen. Hernandez spillede en fin kamp igår, og dejligt for ham at krone det med en scoring også. Forhåbentligt betyder denne sejr at der på torsdag kan blive plads til Pogba, og at vi kan få sparet de allervigtigste spillere til søndagens opgør mod Norwich, for Carrow Road har vist sig at være et væmmeligt sted og spille, så man skal bestemt ikke tage tre point for givet. Det skal nok blive svært.

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #14283: 17 Feb 2012, 13:01 »

Ja, Nani var da forfærdelig i går. Tydeligt at se at han havde været skadet. Jeg synes efterhånden at Valencia er mindst en klasse over ham. Hvis ikke flere. Skidt for jer at han nu er skadet. Men nu må vi se, hvad Nani kommer tilbage med. Han har ikke været god længe, som du siger.

Nej meget enig. Tydeligt at se at han manglede kamptræning. Og du har ret, Valencia har efterhånden vist at han er meget bedre end Nani (som også har verdens laveste bundniveau). Og Valencia er skidt at undvære, men forhåbentligt klarer de sig uden ham, og så kommer han stærkt tilbage Smiley

Manchester United

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14284: 17 Feb 2012, 13:15 »

Nani har ikke været helt oppe at ringe på det sidste, men jeg synes nu omvendt heller ikke, at han har været dårlig. Han spillede ikke nogen pragtkamp i går, men forfærdelig er ikke ordet i min verden.

Valencia har været helt og aldeles fantastisk i den seneste periode. Men når du siger, at han mindst er en klasse over ham, snakker du så generelt eller nu her? Jeg vil mene, at Nani's fodboldmæssige kvaliteter er uhyggelig kolossale, hvilket jeg ved du er enig i, da vi jo har haft emnet op af vende et par gange før. Han tekniske færdigheder er jo eminente, og vi er ekstremt privilegeret at have så dygtige kantspillere i form af Nani, Young og Valencia. Valencia og Nani er to forskellige type kantspillere. Jeg foretrækker Nani på venstre, så han kan skære ind i banen og gøre brug af sine boldfærdigheder, hvor Valencia ikke er lige så udfordrende, men kan gøre brug af noget kombinationsspil og overlappe pludselig, hvor ingen kan følge med ham, grundet hans fysiske egenskaber, hvor hans styrke og hurtighed er fremragende.

Men det er selvfølgelig pisse ærgerligt med den skade, og virkelig ikke noget vi har brug for nu. Men som MS påpeger, så er det ekstremt vigtigt, at en spiller som Nani går ind og viser karakter nu.

Med hensyn til kampen i går, så er det langt fra noget pragtpræstation, men til trods for det, så har vi alligevel kontrollen, hvilket også udmønter sig i to scoringer. Vi er sikkert videre, og jeg håber at vi sætter Pogba i spil i returkampen på Old Trafford. Lækkert at Ærten kom på tavlen, og han samtidig gjorde godt væsen af sig i går.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #14285: 17 Feb 2012, 13:32 »

Jeg synes efterhånden generelt at Valencia er mindst en klasse over Nani. Nani spiller 70-80% af tiden elendigt, hvis man spørger mig. Hans bundniveau er så rasende lavt. Valencia er stabil, direkte og slår nogle fremragende indlæg. 3 ting som Nani ikke gør eller er. Nani har en god teknik og er rimelig hurtig, men det er hamrende ligegyldigt, når hans bundniveau er så lavt og han alt alt alt for tit rammer det. Jeg vil faktisk gerne gå så langt, som at sige, at jeg synes ikke, at Nani er god nok til Manchester United. Og det skyldes ikke, at han ikke har kvaliteter nok. Det skyldes at hans bundniveau er for lavt og at han ikke kan præstere nogenlunde stabilt. Jeg tror det skyldes, at Nani gør tingene sværere end de er, og det lykkes sjældent to gange i streg. Måske er det bare Nani, men så skal han ikke spille i Manchester United. Hvis han virkelig vil være fremragende, skal han lægge sin stil om. Det tror jeg ikke, Nani kan.

Og ja, jeg ved det er kontroversielt skrevet.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14286: 17 Feb 2012, 13:41 »

Jeg synes efterhånden generelt at Valencia er mindst en klasse over Nani. Nani spiller 70-80% af tiden elendigt, hvis man spørger mig. Hans bundniveau er så rasende lavt. Valencia er stabil, direkte og slår nogle fremragende indlæg. 3 ting som Nani ikke gør eller er. Nani har en god teknik og er rimelig hurtig, men det er hamrende ligegyldigt, når hans bundniveau er så lavt og han alt alt alt for tit rammer det. Jeg vil faktisk gerne gå så langt, som at sige, at jeg synes ikke, at Nani er god nok til Manchester United. Og det skyldes ikke, at han ikke har kvaliteter nok. Det skyldes at hans bundniveau er for lavt og at han ikke kan præstere nogenlunde stabilt. Jeg tror det skyldes, at Nani gør tingene sværere end de er, og det lykkes sjældent to gange i streg. Måske er det bare Nani, men så skal han ikke spille i Manchester United. Hvis han virkelig vil være fremragende, skal han lægge sin stil om. Det tror jeg ikke, Nani kan.

Og ja, jeg ved det er kontroversielt skrevet.
Jeg er enig langt hen ad vejen, da jeg også finder hans bundniveaue for lavt, og det er noget som skal hankes op i, hvis han skal kunne gøre sig gældende hver weekend, når man spiller i så stor og traditionsrig en klub som Manchester United.

Men og sige, at han ikke er god nok til United er jeg slet ikke enig i. Han viser små glimt og detaljer af, hvilken storslået spiller han er, og hvis man kan få ham til at præstere i en længere periode og ikke få de såkaldte udsving, hvor han rammer bunden, så er han jo blandt verdens bedste spillere. Han hører til i en storklub. Hans fodboldmæssige kvaliteter er enorme, men igen, hans bundniveau har været for lavt de seneste år, det vil jeg gerne medgive dig.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #14287: 17 Feb 2012, 13:45 »

Jeg er enig langt hen ad vejen, da jeg også finder hans bundniveaue for lavt, og det er noget som skal hankes op i, hvis han skal kunne gøre sig gældende hver weekend, når man spiller i så stor og traditionsrig en klub som Manchester United.

Men og sige, at han ikke er god nok til United er jeg slet ikke enig i. Han viser små glimt og detaljer af, hvilken storslået spiller han er, og hvis man kan få ham til at præstere i en længere periode og ikke få de såkaldte udsving, hvor han rammer bunden, så er han jo blandt verdens bedste spillere. Han hører til i en storklub. Hans fodboldmæssige kvaliteter er enorme, men igen, hans bundniveau har været for lavt de seneste år, det vil jeg gerne medgive dig.
Men spørgsmålet er, kan man få Nani til at hæve sit bundniveau og præstere godt over en længere periode? Det er der, jeg mener, at man skal ændre ham som fodboldspiller. Det er jeg meget meget i tvivl om man kan. At forenkle hans spil vil gavne utrolig meget. Men nu må vi se hvad der sker.

Hvis jeg var Ferguson, skulle Young og Valencia spille på kanterne, hvis alle mand var klar.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14288: 17 Feb 2012, 13:52 »

Men spørgsmålet er, kan man få Nani til at hæve sit bundniveau og præstere godt over en længere periode? Det er der, jeg mener, at man skal ændre ham som fodboldspiller. Det er jeg meget meget i tvivl om man kan. At forenkle hans spil vil gavne utrolig meget. Men nu må vi se hvad der sker.

Hvis jeg var Ferguson, skulle Young og Valencia spille på kanterne, hvis alle mand var klar.
Jeg tror godt jeg ved, hvad du mener, når du siger forenkle. Mener du ikke, at han ikke skal være så udfordrende og gå mere direte til sagen - altså være fremadrettet og direkte i sit spil med bolden? Såfremt det er rigtigt, er jeg enig med dig. Men alene det, tror jeg ikke vil kunne hæve hans bundniveau markant. Der ligger mere i det, efter min overbevisning. Det handler også om selvtillid, omend han ikke virker som en person, som har dette som en mangelvarer. Han udstråler jo lidt den arrogance, som jeg personligt godt kan lide, men til en vis grænse. Nu ved jeg også, at han samtidig er veldisciplineret, så det går ikke over i 'Zlatan-mode.'

Men det bliver spændende at se, om han kan finde sit topniveau og forbedre hans nuværende bundniveau, imens vores mest velspillende herre pt. sidder ude.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #14289: 17 Feb 2012, 13:58 »

Jeg tror godt jeg ved, hvad du mener, når du siger forenkle. Mener du ikke, at han ikke skal være så udfordrende og gå mere direte til sagen - altså være fremadrettet og direkte i sit spil med bolden? Såfremt det er rigtigt, er jeg enig med dig. Men alene det, tror jeg ikke vil kunne hæve hans bundniveau markant. Der ligger mere i det, efter min overbevisning. Det handler også om selvtillid, omend han ikke virker som en person, som har dette som en mangelvarer. Han udstråler jo lidt den arrogance, som jeg personligt godt kan lide, men til en vis grænse. Nu ved jeg også, at han samtidig er veldisciplineret, så det går ikke over i 'Zlatan-mode.'

Men det bliver spændende at se, om han kan finde sit topniveau og forbedre hans nuværende bundniveau, imens vores mest velspillende herre pt. sidder ude.
Jeg mener vel bare, at der ikke er forskel på at sætte en mand af med en kompliceret finte og så at tage et træk uden om ham ved et temposkifte. Nani er jo som sagt ikke langsom. Der går sgu for meget cirkus i det, til at jeg synes, det er godt. Han skal endelig blive ved med at udfordre, han skal bare få det optimale ud af sig selv som fodboldspiller i stedet for at lave det flotte. Jeg forstår godt, hvis hans holdkammerater sommetider er sure på ham.

mLasson
Gæst

« Svar #14290: 17 Feb 2012, 14:02 »

Sommetider bliver det til lidt for meget legeri, det kan jeg godt være enig med dig i. Men det er bare sådan, at han spiller fodbold. Går det, så går det. Går det ikke, så går det ikke. Nu er jeg selv den konservative type, der mener, at man skal gemme alle de finurligheder, til man er foran med tre-fire mål, men sådan ser alle jo ikke på fodbolden.

Nani er en god spiller med et stort potentiale, der stadig mangler at blive indfriet. Hans spil hænger dog utrolig meget sammen med selvtilliden, og det giver selvfølgelig nogle store udsving i kampene.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14291: 17 Feb 2012, 14:07 »

Jeg mener vel bare, at der ikke er forskel på at sætte en mand af med en kompliceret finte og så at tage et træk uden om ham ved et temposkifte. Nani er jo som sagt ikke langsom. Der går sgu for meget cirkus i det, til at jeg synes, det er godt. Han skal endelig blive ved med at udfordre, han skal bare få det optimale ud af sig selv som fodboldspiller i stedet for at lave det flotte. Jeg forstår godt, hvis hans holdkammerater sommetider er sure på ham.
Jeg er helt enig med dig.

Dog skal man også passe på med, hvor meget man egentlig vil fjerne fra ham. Det er jo netop hans absolutte spidskompetence, at være ekstremt udfordrende, også når der nogle gange går lidt for meget cirkus i den, som du også selv påpeger. Det er jo fedt som beskuer og passioneret fan, at se lidt detaljer fra en mand som besidder de fornødne tekniske færdigheder til netop, at kunne udføre disse avancerede driblinger.

Det er jo lidt ligesom Ronaldo. Der går også lidt for meget show i den nogle gange, men det er jo også hans varemærke, og derfor skal man ikke tage det fra ham. Når man har de tekniske færdigheder til at udføre de ekstra flotte detaljer, så synes også at man skal gøre brug af sin kunnen. Dog skal man gøre det med omhu. Selvfølgelig kunne man forenkle hans spil, og dermed få mere ud af det direkte og fremadrettede spil, som han tilpasser sig så godt til, men jeg mener samtidig ikke, at Nani er en showspiller som skal vise sig frem. Altså hvor ofte er det egentlig, at vi ser ham stå og lege med modstanderne? Ikke ret tit.

Men jeg er enig med dig, Jakob.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #14292: 17 Feb 2012, 14:34 »

Kan ikke helt forstå at folk skulle mene at Nani ligefrem ofte er elendig eller at han skulle ramme hans bundniveau ofte, når man kigger på statistikkerne generelt og udfra hvad jeg selv har set i de kampe han har spillet hidtil i sæsonen..

Nu så jeg ikke så meget af kampen igår og den smule jeg så havde Nani ikke bolden så meget så vil ikke vurdere ud fra kampen igår. Men altså det er en mand der i sidste sæson scorede 9 mål og lavede 14 oplæg på 31 kampe og i denne sæson har stået for 6mål og 7 oplæg i 20 kampe i PL.

Dette er i mine øjne en fremragende statistik og viser jo tydeligt at han leverer på et stabilt niveau hvor han i gennemsnit enten scorer eller ligger op til mål i mere en 50 % af de kampe han spiller.

Nani's problem er i mine øjne ikke at han rammer sit bundniveau så meget oftere end mange andre spillere, men derimod mere at hans bundniveau er virkeligt lavt, og at når han rammer det kan han set over 90 minutter til tider være næsten komplet ubrugelig, hvor en spiller som Valencia i hans dårlige kæmpe næsten altid bidrager med noget alligevel, om det så kun er defensivt.

Derudover synes jeg ikke helt Nani har haft kunnet holde sine perioder med virkelig god form kørende så længe, hvilket betyder at det ofte er en 2-3 kampe hvor han rammer helt oppe og så falder lidt ned i niveau igen, dette kan dog også have noget at gøre med at hans top niveau virkeligt er sindsygt højt.

Mener egentlig at Nani overordnet set gør det rigtigt godt og bidrager med en hel masse til vores spil som vi ikke får mange andre steder fra, blandt andet det uforudsigelige, en masse flair og en trussel fra distancen. Der er dog ingen tvivl om at hans bundniveau skal hæves(dette er dog tilfældet for de fleste spillere) og at han skal blive bedre til at holde hans gode form perioder kørende længere end han hidtil har lykkedes med.

Derudover synes jeg faktisk det er en vigtig pointe at lave at i denne sæson er holdet utroligt mange gange faldet sammen som helhed og har leveret dårlige præstationer over hele linjen hvilket har selvfølgelig er med til at hæmme Nani's spil, da han har brug for at få bolden for at kunne udnytte hans forcer.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #14293: 20 Feb 2012, 17:44 »

Kan ikke helt forstå at folk skulle mene at Nani ligefrem ofte er elendig eller at han skulle ramme hans bundniveau ofte, når man kigger på statistikkerne generelt og udfra hvad jeg selv har set i de kampe han har spillet hidtil i sæsonen..

Nu så jeg ikke så meget af kampen igår og den smule jeg så havde Nani ikke bolden så meget så vil ikke vurdere ud fra kampen igår. Men altså det er en mand der i sidste sæson scorede 9 mål og lavede 14 oplæg på 31 kampe og i denne sæson har stået for 6mål og 7 oplæg i 20 kampe i PL.

Dette er i mine øjne en fremragende statistik og viser jo tydeligt at han leverer på et stabilt niveau hvor han i gennemsnit enten scorer eller ligger op til mål i mere en 50 % af de kampe han spiller.

Nani's problem er i mine øjne ikke at han rammer sit bundniveau så meget oftere end mange andre spillere, men derimod mere at hans bundniveau er virkeligt lavt, og at når han rammer det kan han set over 90 minutter til tider være næsten komplet ubrugelig, hvor en spiller som Valencia i hans dårlige kæmpe næsten altid bidrager med noget alligevel, om det så kun er defensivt.

Derudover synes jeg ikke helt Nani har haft kunnet holde sine perioder med virkelig god form kørende så længe, hvilket betyder at det ofte er en 2-3 kampe hvor han rammer helt oppe og så falder lidt ned i niveau igen, dette kan dog også have noget at gøre med at hans top niveau virkeligt er sindsygt højt.

Mener egentlig at Nani overordnet set gør det rigtigt godt og bidrager med en hel masse til vores spil som vi ikke får mange andre steder fra, blandt andet det uforudsigelige, en masse flair og en trussel fra distancen. Der er dog ingen tvivl om at hans bundniveau skal hæves(dette er dog tilfældet for de fleste spillere) og at han skal blive bedre til at holde hans gode form perioder kørende længere end han hidtil har lykkedes med.

Derudover synes jeg faktisk det er en vigtig pointe at lave at i denne sæson er holdet utroligt mange gange faldet sammen som helhed og har leveret dårlige præstationer over hele linjen hvilket har selvfølgelig er med til at hæmme Nani's spil, da han har brug for at få bolden for at kunne udnytte hans forcer.
Nani rammer alt for ofte et lavt niveau. Ikke hans absolutte bundniveau hvor han er helt ubrugelig, men han er altså alt for svingende, og det er et problem, da han er en fantastisk vigtig spiller for os. Han er ekstremt iscenesættende og lige en kantspiller efter min smag. Når man samtidig har den mere typiske kant i form af Antonio, så er man bare virkelig priviligeret.

Når han virkelig rammer dagen, så er han jo verdensklasse, men det sker bare ikke så ofte. Ikke at man hele tiden skal kunne agere på absolutte topniveau, men jeg savner lidt mere stabilitet i hans præstationer. Hans potentiale er kæmpe stort, så hvis man på en eller anden måde kunne få ham til at præstere mere stabilt, så ville det være klasse.

Han bidrager med rigtig meget i kampene, som du også selv påpeger. Hans flair og kunnen med bolden er af højeste klasse, men som du selv siger, skal han have bolden for at kunne udnytte hans forcer eller styrker om du vil.

Og 6 mål og 7 oplæg i 20 PL-kampe er ikke fremragende. Det er en fin statistik, men heller ikke mere end det.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #14294: 20 Feb 2012, 17:58 »

Nani har da selvfølgelig sine nedture, ligesom resten af holdet har, men synes nu det bliver opblæst lige lovligt nok. Jeg sidder nu altid med den fornemmelse, at når hele holdet spiller af lårt - inklusiv Nani - er det altid ham det skal komme fra, og tit faktisk kommer fra. Der har jeg altid en langt større tiltro til at Nani hiver et eller andet op end Rooney. Selvom han har en mindre god kamp, laver han altid nogen fantastisk skabende ting, eller banker den ind udefra. Som Bovski nævner, taler hans statistik de sidste mange år for sig selv, og derfor skal han naturligtvis være fast starter hver gang, når han er klar. 

Dermed ikke sagt, at han da i perioder svinger en del, men ligefrem så meget at han skal af holdet, er jeg langt fra enig i. I den her tid hvor han har været skadet, har Valencia som bekendt været helt fantastisk. Ufatteligt som den mand dog kan skabe så mange ting, når han render rundt med et invalid venstreben. Det er utroligt så simpelt han gør det, men er alligevel altid garant for en masse gode indlæg samt stenhårdt defensivt arbejde.
Faktisk er det lidt sjovt, at når Nani virkelig rammer superform i en periode, så er Valencia aldrig helt oppe og ringe og omvendt. De 2 i hver deres bedste form er uhyggeligt.

Ud fra det kan man nok også se, at med alle vores kantspillere i topform fortrækker jeg klart Nani og Valencia frem for Young. Young er selvfølgelig også en rigtig god spiller, med lidt andre kvaliteter, og derfor er det jo et dejligt luksusproblem at have. Derudover er der også Park, som vi langt fra skal glemme, og har en vigtig rolle i udvalgte kampe, hvor vi skal spille lidt anderledes. Er det dog ikke dejligt, med de valgmuligheder vi har på kanterne.

Sider: 1 ... 951 952 [953] 954 955 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010