home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:03:54 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23488
  1 Bruger, 776 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatavarnam
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 903 904 [905] 906 907 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1440885 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Manchester United tråden
« Svar #13560: 21 Dec 2011, 13:20 »

Hele sagen går vel på, hvordan FA tolker ordet 'Negrito'. Evra har sagt hvad han blev kaldt, negrito, hvorefter Suarez i starten afviste det blankt. Så indrømmede han at han har sagt det flere gange, hvorefter resten jo var op til FA at bedømme, hvor meget racistisk ladet ordet var. For mig handler den her sag ikke om Suarez er racist eller ej, den handler om, at han har svinet en anden spiller med en racistisk bemærkning, som man må formode er det FA tolke det som. Jeg mener personligt selv, at ordet negrito sagtens kan opfattes racistisk, hvis man intet kender til det åbentbart hyppigt anvendte sydamerikanske udtryk, så forstår jeg sku godt, at man opfatter det som en racistisk bemærkning. At FA så vælger at tolke ordet så racistisk som til en karantæne på 8 dage kan man mene om hvad man vil.

Ellers er det meget sjovt, at Liverpool vælger at komme med løgne i deres statement, der vist kom frem lige lovligt hurtigt. Gennemtænkt var det ihvertfald ikke, og direkte latterligt, at beskylde Evra for at have smidt racisme kortet i et officielt statement. Det er sku pinligt, IMO. Det når dog bunden, når diverse Liverpool fans beskylder United for korruption og siger, at vi endnu en gang bliver tilgodeset af FA.

Men sagen kommer da helt sikkert til at have konsekvenser for fremtiden, endnu engang vil jeg ikke gøre mig til dommer for om 8 dage er fair nok, men når den linje er lagt, kommer der helt sikkert flere sager i fremtiden. Derfor må vi vel acceptere, at denne straf på en måde ligge basis for fremtidige domme. Bliver spændende at følge John Terrys sag.

Tja, jeg synes ikke at man kan gå ind og bedømme hvorvidt folk opfatter ting som racistiske hvis det ikke er ment sådan, og så dømmer på den baggrund. Hvis du kaldte mig for en blegfed dansker og jeg meldte dig for racisme (under den antagelse af at du var fra sydamerika) og du blev dømt for det på trods af at du ikke mente det så nedladende, så stod verden da heller ikke længere.

Jeg har så ikke læst Liverpools officielle statement, men nej det er ikke just fordi FA normalt er i lommerne på FA.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #13561: 21 Dec 2011, 13:31 »

Tja, jeg synes ikke at man kan gå ind og bedømme hvorvidt folk opfatter ting som racistiske hvis det ikke er ment sådan, og så dømmer på den baggrund. Hvis du kaldte mig for en blegfed dansker og jeg meldte dig for racisme (under den antagelse af at du var fra sydamerika) og du blev dømt for det på trods af at du ikke mente det så nedladende, så stod verden da heller ikke længere.

Jeg har så ikke læst Liverpools officielle statement, men nej det er ikke just fordi FA normalt er i lommerne på FA.

Hvad så hvis du have var i sydamerika, og er en udsat befolkningsgrupper. Dernede er gringo, jo en skældsord for hvide, vil du der tage det pænt,?

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #13562: 21 Dec 2011, 13:38 »

Jeg ved ikke om man kan se det som positivt, uanset om man er fan af et rivaliserende hold. Jeg synes personligt at det er skræmmende at spillere kan blive dømt på 'hearsay' altså at en spiller påstår de har sagt noget uden at andre har hørt det. Desuden synes jeg det er forkert at man kan blive dømt for hvordan en spiler fortolker et ord fra et sprog de ikke forstår/kender kulturen fra. Negrido er jo ikke just engelsk og siden det ikke er racistisk på spansk, så burde man heller ikke kunne blive idømt noget på baggrund af det ord. Det ville være noget andet hvis han havde kaldt ham en nigger. At jeg så også synes at der lægges alt for megen vægt i det ord, er så en anden sag.

Suarez har jo selv indrømmet at have sagt Negrito? Smiley

Manchester United

Newton Heath
Manager

« Svar #13563: 21 Dec 2011, 14:42 »

Selvom det er Suarez-sagen der fylder mest for tiden, og de åhh så søde Liverpool-fans der med deres konspirationsteorie r  og tilsvinelser af Evra(?!) og "Fergies Association", formår at holde os dejligt glade og smilende, så har vi en vigtig kamp i aften, hvor Evra og resten af holdet skal spille på en traditionelt svær udebane, nemlig Craven Cottage. Vi har haft problemer på den bane de sidste par år, og igen i år har de drillet de store, hvilket blandt andet City og Liverpool har fået at mærke.

Derfor skal vi være helt oppe på mærkerne for at hente de tre point idag, og hvis vi følger op på søndagens flotte præstation mod lidt tamme QPR, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at der er point at hente i dagens kamp, og gerne tre af slagsen. Det begynder at lysne en smule på skadesfronten, hvor Hernandez og Berbatov som bekendt er tilbage og kan booste offensiven, mens Rafael også snart er tilbage på banen. Vi mangler dog stadig en del spillere, nemlig Fabio, Cleverley, Owen, Anderson, Vidic, Gibson og Fletcher.

Håber på følgende opstilling:
Lindegaard
Smalling-Ferdinand-Evans-Evra
Valencia-Carrick-Jones-Nani
Rooney-Hernandez

Kunne godt tænke mig at se Anders på kassen igen, men det ville selvfølgelig være fornuftigt fortsat at spille De Gea, så vi kan få ham integreret ordentligt med en masse kampe. Ellers tror jeg på de samme markspillere, med undtagelse af Welbeck, som jeg tror bliver erstattet af Hernandez. Uanset hvad er det i hvert fald et stærkt hold vi stiller med.

Jeg tror på sejren, og selvom det er en svær kamp bør vi tage tre point. En sejr i aften ville uden tvivl være værdifuld, idet vi så kan formodes at gå stærkt igennem juleprogrammet, med Wigan og Blackburn som vores to næste modstandere hjemme på Old Trafford. Siger 3-1 i vores favør, Rooney igen igen på tavlen.

UNITED!

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #13564: 21 Dec 2011, 14:51 »

Håber på følgende opstilling:
Lindegaard
Smalling-Ferdinand-Evans-Evra
Valencia-Carrick-Jones-Nani
Rooney-Hernandez

UNITED!

Jeg er imponeret over hvor god Jones er på midtbanen! Synes det var synd at han ikke fik to mål mod Q.P.R! Hvor han ellers tog nogle rigtig gode offensive løb.

Og med hensyn til Suarez-sagen.. Så må han jo snart være vant til flere dages match-bans.Han prøvede det jo også i Ajax Wink

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #13565: 21 Dec 2011, 19:57 »

Hvad så hvis du have var i sydamerika, og er en udsat befolkningsgrupper. Dernede er gringo, jo en skældsord for hvide, vil du der tage det pænt,?

Folk må for min skyld gerne kalde mig gringo hvis de har lyst til det - Nu ved det jo heller ikke et lokalt ord, det var ligesom hvis vi havde et ord for en neger der ikke var nedladende og vi så tog til et andet land og kaldte en neger det.. Jeg kan stadig ikke få mit pis i kog over det..
Suarez har jo selv indrømmet at have sagt Negrito? Smiley

Det er jeg da godt klar over, jeg siger da også at han har kaldt ham negrido - det bliver bare ikke opfattet som racistisk på hans sprog, og så burde han imo heller ikke kunne dømmes for det. Hvis han havde brugt det engelske ord nigger, ville jeg have ment at det var fint med en lille straf (8 dage synes i det hele taget i overkanten), men i dette tilfælde synes jeg ikke at det hører hjemme med en straf.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JimmyGP
Manager

« Svar #13566: 21 Dec 2011, 21:58 »

Jamen det går jo strygende - vi kunne godt vinde ned 5 i dag og Anders virker meget sikker som sidste skanse.. Giggs med en scoring er super - scoring i samtlige PL sæsoner.. Ydermere mål nummer 19999 i PL Smiley håber på Giggs eller en United-spiller scorer nummer 20000 Opstemt

- Veni, vidi, vici -

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #13567: 21 Dec 2011, 21:59 »

håber på Giggs eller en United-spiller scorer nummer 20000 Opstemt
Det har Albrighton sørget for Wink

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #13568: 21 Dec 2011, 22:51 »

Jamen det går jo strygende - vi kunne godt vinde ned 5 i dag og Anders virker meget sikker som sidste skanse.. Giggs med en scoring er super - scoring i samtlige PL sæsoner.. Ydermere mål nummer 19999 i PL Smiley håber på Giggs eller en United-spiller scorer nummer 20000 Opstemt

Nice one  Thumbs Up

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #13569: 21 Dec 2011, 23:04 »

Tillykke med sejren i dag - fuldt fortjent!

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

JimmyGP
Manager

« Svar #13570: 21 Dec 2011, 23:26 »

Altid dejlig når ens spådom går i opfyldelse..  Thumbs Up Thumbs Up

Men superkamp af Lindegård og for satan en kasse fra Rooney.. Det er satme godt sendt af sted for ikke at tale om iceBerb's.. det er sgu frækt lavet.. fedt at han har selvtilliden til det når han spiller og scorer så lidt for tiden.. Men en super vigtig sejr og vigtigt at vi hænger på City..

Next up er vist Wigan den 26 på OT og det ser da ud til at vi skal passe lidt på.. uafgjort hjemme mod både Chelsea og Liverpool, men skal vi ikke satse på at vi nupper en præstation a la den i dag.. og Anders må for min skyld gerne få endnu en kamp Thumbs Up

Btw.. Noget nyt på Jones? Jeg læste Hjernerystelse og det er det sidste jeg har hørt..  Skuffet

- Veni, vidi, vici -

U-4-E
Manager

« Svar #13571: 21 Dec 2011, 23:28 »

Minimum seks ugers pause med et brækket kindben er hvad jeg har læst. Skuffet

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #13572: 21 Dec 2011, 23:41 »

Drengen får da bare en maske på, og så er den prut slået Wink
Men utroligt at den liste med skadede spillere bliver ved med at vokse. Lige så snart en kommer tilbage, ryger 2 på listen. Er det nye spillere eller en ny læge/træner stab, der skal investeres i?

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #13573: 21 Dec 2011, 23:43 »

Heartbreaking  Skuffet Sur Græder

Og så var det vildt at se, at han stadig var en af vores bedste mens han tumblede rundt med hjernerystelse/brækket kindben Opstemt

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #13574: 22 Dec 2011, 00:46 »

SAF regner med at Young er ude resten af året.

Sider: 1 ... 903 904 [905] 906 907 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010