Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
17 Jan 2025, 09:20
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
14 Jan 2025, 10:09
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23495
1 Bruger, 799 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejthanisandra
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Manchester United tråden
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
82 (18,6%)
FA Cuppen
24 (5,4%)
Liga Cuppen
5 (1,1%)
Champions League
5 (1,1%)
Charity Shield
19 (4,3%)
The Double
46 (10,4%)
The Treble
37 (8,4%)
Ingen
224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442
Sider:
1
...
791
792
[
793
]
794
795
...
1162
Forfatter
Emne: Manchester United tråden (Læst 1445937 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
Sv: Manchester United tråden
«
Svar #11880:
19 Maj 2011, 17:34 »
I øvrigt så er det værd at bemærke, at i sæsonen 2002/2003 hvor Paul Scholes spillede bag ved Nistelrooy i en formation der til forveksling lignede den Chelsea bruger i dag (med Veron og Keane i Mikel og Essiens roller), scorede han 20 mål på 83 forsøg, altså et snit på 4,15 forsøg pr. mål. Et snit der er bedre end Lampard nogensinde har præstaret i Chelsea-trøjen.
Når man så sammenligner med den position Scholes har i dag, hvor han er (som jeg mener det var Giggs der udtalte) er en slags fodboldens svar på en quarter-back, længere tilbage på banen, så er det tydeligt hvor meget udgangsposition og rolle betyder for hvor mange mål man scorer.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11881:
19 Maj 2011, 17:42 »
Jeg synes skam ikke, at I lytter mere til hvad jeg siger, end omvendt. Det er de færreste der ændrer deres holdninger. Det er for mig også helt klart. Jeg synes det er underligt, at man kan have ry for at udelukke andre meninger fuldstændig, når man svarer på deres indlæg. Det tyder vel på, at man ved hvad man svarer på, og tager højde for deres argumenter. Det er nemt at sige, at man ikke lytter til en, når man er uenig med modparten. Jeg vælger at sige der er to meninger om en sag. Jeg synes I lytter til mig, ligesom jeg synes at jeg lytter til jer. Jeg hælder desværre mere og mere til, at I fleste ønsker at klubtrådene blot er til hygge, nyheder og transfers, og trætte af disse debatter, som jeg oftest selv starter. Det synes jeg er sørgeligt. Men jeg lever i håbet om at jeg tager fejl. Men for dælen man får man klø for at sige sin mening.
Til det du siger, Ready123, er ingen af hans FA Cup-mål lavet på straffespark. Jeg synes 13 mål for en midtbanespiller, er vanvittigt, når han har været ude i 4 måneder, samt har brugt endnu en måned på at finde sin form. Han tror på, han havde lavet omkring 25, hvis han ikke havde været ramt af skader, men sådan er det nu engang.
Jeg må sige, at jeg ser stadig Malouda som en midtbanespiller. Han er langt fra så offensiv som Anelka og Kalou er. Jeg synes heller ikke Valencia og Nani er angribere, og de skal også tælles med i statistikken. Jeg ved ikke om KongFjongs statistik bare er en tilfældighed, men det viser da trods alt, at en målfarlig herre på midten vil gavne. Berbatov er op og ned som en bjergetape i Tour de France, mens der ingen garanti er for at Chicharito præsterer igen i næste sæson.
«
Seneste Redigering: 19 Maj 2011, 17:45 af Jakob E
»
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11882:
19 Maj 2011, 18:00 »
Det virker håbløst men har ikke andet at bruge tiden på, så here goes. Der var senest en debat i Liverpool tråden som du også startede (og ikke for første gang åbenbart). Her fik du også at vide, at man var træt af den debat, fordi det var som at stikke i en bjergvæg. Det ar svare, gør da ikke automatisk, at man tager højde for hvad andre siger. Det er ens svar der giver indtryk af om man gør det eller ej.
Og kan du ikke se, at din måde at argumentere for ikke holder? Du siger Malouda er midtbanespiller fordi han spiller midtbanekant i en 4-4-2. Men han er IKKE midtbanespiller når han spiller 4-3-3. Derfor er du nødt til at tage de kampe væk
enig?
Og kan du ikke se, at det du foreslår er så generelt og ligegyldigt, fordi det gælder for alle hold i hele verden? Der er altid ting der ville kunne blive bedre. Men det er bare så ufattelig simpel en måde at opstille tingene på, at de ikke har bund i virkeligheden. Selv hvis vi købte Lampard og smed ham ind i vores system som vi spiller, ville han formentlig ikke score nær så mange mål som han gør pt. i Chelsea. Men hvis vi kunne få en midtbanespiller der både kunne forsvare og angribe og score 25 mål hver sæson, samtidig med at det ikke går ud over de mål angriberne scorer, så giver det for fanden da sig selv, at det ville være fedt.
Nej der er ingen garanti for at Chicharito scorer samme mængde mål næste år som i år, men der er INGEN garantier i fodbold. Måske b liver Lampard skadet igen i 4 måneder og så er I fucked igen måske, hvem ved? Du underbygger egentligt bare HVORFOR, vi ikke behøver den midtbanespiller der scorer lige så mange mål som Lampard. For hvad gør man, når han så ikke er der? Vi er super fleksible taktisk, modsat Chelsea, vi er ikke afhængige af én spiller. I denne sæson har først Rooney, siden Berbatov været i dårlig form. Derudover har både Rio og Vidic været ude med skader. Vi stillede en opstilling mod Arsenal i FA Cup'en som indeholdt to backs på kanterne og slog dem alligevel. Da Chelsea skulle være fleksible og ændre taktik osv mens man led af skader, tabte man 0-3 hjemme til Sunderland og havde en stime på 11 Premier League kampe, hvor man kun fik 10 point! Jeg har svært ved at se, hvem der har størst problemer...
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11883:
19 Maj 2011, 18:13 »
Dont hate the player, hate the game. Det er simpelthen så nemt at give dem man diskuterer med, skylden for at være inkompetente. Det forstår jeg ikke man gør. Så er den rigtige beslutning at trække sig fra debatten. Jeg synes det er tyndt at give en der prøver at argumentere sagligt for sin sag skylden.
Opstillingen hedder hvis det er helt rigtigt, jo heller ikke 4-3-3, men 4-3-2-1. Også kaldet juletræ-formationen. Det vil sige, at Malouda er en kantspiller, der ligger en lille smule længere fremme end de tre midtbanespillere. Efter min mening er det mere en 4-5-1, end en 4-3-3. Han er ikke offensiv som en angriber, og hjælper meget defensivt. Derudover, trækker han ind i banen for at give plads til Cole som kommer i overlap. Du vil vel heller ikke kalde Dani Alves angriber? Det vil efter min optik være næsten det samme som at kalde Malouda angriber.
Du har ret i, at der ingen garantier er i fodbold, og det er vel også en del af charmen? Men chancen for det ene, er større end chancen for det andet. Der er ingen garanti for at Stamford Bridge ikke bliver ramt af et fly i morgen, men hvor stor er chancen? Jeg vurderer chancen for at Berbatov og Chicharito falder igennem i næste sæson, for at være forholdsvis okay. Det skal jeg ikke lægge skjul på.
Selvfølgelig kan alle hold bruge sådan en spiller, der lige laver 10-15-20 mål på en sæson, men jeg siger igen, at jeg synes United mangler sådan en spiller, og derfor er det relevant. I kan ikke sige han ikke passer ind i systemet, for det er jo aldrig prøvet.
Ready123
Landsholdsspiller
«
Svar #11884:
19 Maj 2011, 18:16 »
Citat af: Jakob E 19 Maj 2011, 17:42
Jeg synes 13 mål for en midtbanespiller, er vanvittigt,
Det er da også flot nok men vi kunne da også få Fletcher op og score omkring 10-15 stykker på en sæson hvis han måtte skyde vores straffe og selfølgelig scorede på dem alle.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11885:
19 Maj 2011, 18:20 »
Citat af: Ready123 19 Maj 2011, 18:16
Det er da også flot nok men vi kunne da også få Fletcher op og score omkring 10-15 stykker på en sæson hvis han måtte skyde vores straffe og selfølgelig scorede på dem alle.
Ja, muligvis hvis han spillede en hel sæson. Lampard har spillet noget der ligner en halv. Der er en klar forskel.
Ready123
Landsholdsspiller
«
Svar #11886:
19 Maj 2011, 18:26 »
Citat af: Jakob E 19 Maj 2011, 18:20
Ja, muligvis hvis han spillede en hel sæson. Lampard har spillet noget der ligner en halv. Der er en klar forskel.
Som vi har forsøgt og forklare før KAN DET IKKE SAMMENLIGNES
fordi Lampard spillere mere frit og står meget mere for det offensive end Carrick og Fletcher gør så
Hvis Lampard ikke scorede den del flere mål på en sæson ville jeg da også være skuffet over ham
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11887:
19 Maj 2011, 18:32 »
Citat af: Ready123 19 Maj 2011, 18:26
Som vi har forsøgt og forklare før KAN DET IKKE SAMMENLIGNES
fordi Lampard spillere mere frit og står meget mere for det offensive end Carrick og Fletcher gør så
Hvis Lampard ikke scorede den del flere mål på en sæson ville jeg da også være skuffet over ham
Det er jo dig selv der starter debatten, ved at sige at det ville Fletcher også godt kunne, hvis I bare lod ham sparke straffe. Fletcher vil jo bare "tage" straffesparksscorin
gerne fra en anden. Det ville jo ikke ændre noget, og I vil stadig ikke have en spiller der kunne lave de mål, jeg efterlyser.
Januzaj
Landsholdsspiller
«
Svar #11888:
19 Maj 2011, 18:36 »
Hvorfor skal vi lave de mål du efterlyser?
Vi har vundet Premier League, som det mest scorende hold i ligaen. Og det er da muligt, at Chicharito ikke spiller ligeså godt næste år, men hvem siger at han ikke laver endnu flere mål? Osv. Osv. Osv.
Manchester United
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11889:
19 Maj 2011, 18:40 »
Citat af: Jakob E 19 Maj 2011, 18:13
Dont hate the player, hate the game. Det er simpelthen så nemt at give dem man diskuterer med, skylden for at være inkompetente. Det forstår jeg ikke man gør. Så er den rigtige beslutning at trække sig fra debatten. Jeg synes det er tyndt at give en der prøver at argumentere sagligt for sin sag skylden.
Jesus for en floskel at smide på bordet. Hvis jeg så bare var den eneste der havde det sådan....
Opstillingen hedder hvis det er helt rigtigt, jo heller ikke 4-3-3, men 4-3-2-1. Også kaldet juletræ-formationen. Det vil sige, at Malouda er en kantspiller, der ligger en lille smule længere fremme end de tre midtbanespillere. Efter min mening er det mere en 4-5-1, end en 4-3-3. Han er ikke offensiv som en angriber, og hjælper meget defensivt. Derudover, trækker han ind i banen for at give plads til Cole som kommer i overlap. Du vil vel heller ikke kalde Dani Alves angriber? Det vil efter min optik være næsten det samme som at kalde Malouda angriber.
What? Virkeligt underligt sammenligning til sidst... Det andet, well er enig med dig i, at han trækker ind i banen. Du siger selv han ligger lidt længere fremme end Essien og Mikel, men endnu mere væsentlig, så er hans primære rolle vel ikke at dække af, men at yde i det offensive right?
Du har ret i, at der ingen garantier er i fodbold, og det er vel også en del af charmen? Men chancen for det ene, er større end chancen for det andet. Der er ingen garanti for at Stamford Bridge ikke bliver ramt af et fly i morgen, men hvor stor er chancen? Jeg vurderer chancen for at Berbatov og Chicharito falder igennem i næste sæson, for at være forholdsvis okay. Det skal jeg ikke lægge skjul på.
Og det kunne ikke have noget at gøre med at du er Chelsea fan? Det giver sig selv, at en sæson ikke gør en spiller til sikker målscorer, så self er chancerne for at Lampard forsætter sit målshow størrre end at Chicharito gentager målformen i næste sæson. Men det er 110% gætteri, og derfor ikke validt i en debat.
Selvfølgelig kan alle hold bruge sådan en spiller, der lige laver 10-15-20 mål på en sæson, men jeg siger igen, at jeg synes United mangler sådan en spiller, og derfor er det relevant. I kan ikke sige han ikke passer ind i systemet, for det er jo aldrig prøvet.
Hehe det er den der stand-up joke med, at "man ikke kan sige nisser ikke findes fordi man aldrig har set en", om igen. Det giver jo ingen mening. Men vil du benægte, at hvis Lampard skulle spille på vores hold og fik en startposition længere tilbage på banen, med flere defensive pligter end han har i Chelsea, så ville han også score færre mål?
MFtiis
Ynglingespiller
«
Svar #11890:
19 Maj 2011, 18:46 »
Har desværre ikke været med i starten i denne diskution. Men jeg vil sige at ja Man Utd. har muligvis ikke den ligeså målfarlige midtbane. Men syntes jeg ikke at Man Utd behøver, idet de har meget målfarlige angribere, mens at Chelsea har et meget skidt angreb. Men what ever? Vi vandt mesterskabet. Og forresten syntes jeg at det er helt fair du har din mening. For et eller andet skal man jo brokke sig over når ens hold ikke vinder pokaler?
BTW syntes jeg at Man Utd fansene snakker deres sag godt
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11891:
19 Maj 2011, 18:55 »
Citat af: MFtiis 19 Maj 2011, 18:46
Har desværre ikke været med i starten i denne diskution. Men jeg vil sige at ja Man Utd. har muligvis ikke den ligeså målfarlige midtbane. Men syntes jeg ikke at Man Utd behøver, idet de har meget målfarlige angribere, mens at Chelsea har et meget skidt angreb. Men what ever? Vi vandt mesterskabet. Og forresten syntes jeg at det er helt fair du har din mening. For et eller andet skal man jo brokke sig over når ens hold ikke vinder pokaler?
BTW syntes jeg at Man Utd fansene snakker deres sag godt
Vi vandt The Double i sidste sæson, og har ikke et behov for at komme herind for at brokke mig, fordi Manchester United vandt mesterskabet. Det var et dårligt argument. Chelseas angreb er ikke noget der ligner dårligt. Drogba, Torres, Anelka og Kalou vidner om høj høj klasse.
Jeg synes det er fint du giver dig til kende, men næste gang skal du gå efter bolden og ikke manden.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #11892:
19 Maj 2011, 19:00 »
Citat af: oste-xD 19 Maj 2011, 18:36
Hvorfor skal vi lave de mål du efterlyser?
Vi har vundet Premier League, som det mest scorende hold i ligaen. Og det er da muligt, at Chicharito ikke spiller ligeså godt næste år, men hvem siger at han ikke laver endnu flere mål? Osv. Osv. Osv.
Jeg er ret så sikker på, at Chicharito ikke kan gentage sin bedrift fra i år, i næste sæson. Det har jeg svært ved at forestille mig. Jeg synes man mangler sådan en spiller i et tilfælde af, at angriberne ikke præsterer. Rooney lavede 26 i Premier League sidste år, og da han ikke præsterede i efteråret, havde man en Berbatov som lynede. Men jeg ser det ikke som urealistisk at Manchester United rammer en periode, hvor hverken Chicharito, Rooney eller Berbatov kan sende kuglen i nettet. Hvis det sker, hvor skal målene så komme fra? Vi har været ramt af det i år i Chelsea, og skal være rigtig rigtig glade for Lampard og Malouda. Sådanne typer har man bare ikke hos United.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11893:
19 Maj 2011, 19:01 »
Ja jeg skal da love for, at Torres har været vanvittig giftig siden han kom til jer. Du kigger mere på navne end på realiteterne på banen når du snakker om jeres angreb. At sige det er skidt er at overdrive, men at mene at det er høj høj klasse, og har været det i denne sæson, er dælme også at overdrive. Det har været godt, men har ikke nået sidste sæsons niveau f.eks.
SirToby
Manager
«
Svar #11894:
19 Maj 2011, 19:02 »
Det kan kun være, fordi du er bitter over ikke at have vundet mesterskabet, at du befinder dig herinde og fortæller os, at Chelseas midtbane er mere målfarlig end Uniteds, Jakob E. Vi er jo helt vildt ligeglade. Vi er de bedste, fordi vi har vundet mesterskabet. Der er ikke nogen fra Chelsea midtbane, der har været bedre end Carrick eller Nani i år. Vi har den bedste midtbane, og vi har scoret flere mål end jer.
Bindegal diskussion.
Sider:
1
...
791
792
[
793
]
794
795
...
1162
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »