home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 488 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 598 599 [600] 601 602 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 965507 gange)
Batigol
Manager

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #8985: 23 Mar 2012, 18:49 »

Jeg synes nu 4 røde kort i løbet af de sidste 2 sæsoner er ganske meget. I alt har Real Madrid skrabet 23 udvisninger sammen siden Mourinho kom til. Det er altså rigtig, rigtig mange. Men I kan ånde lettet op, for Ramos slipper helt for karantæne. Dommeren har tilsyneladende 'lavet en fejl' i dommerrapporten således at det ene gule kort er ugyldigt. Özil og Mourinho får begge en dags karantæne, mens Pepe og Rui Faria må sidde over to kampe. Når man tænker over at Faria er blevet bortvist 4 gange i indeværende sæson synes jeg godt nok at 2 spilledage er billigt sluppet. Det burde jo i mine øjne være en ganske skærpende omstændighed at det er sket så mange gange før.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Zone 43
Manager

« Svar #8986: 24 Mar 2012, 21:54 »

5-1 over Sociedad, og dermed back on the track. Forhåbenlig kan hele snakken omkring Villarreal-kampen ryge i glemmebogen nu, og fokus rettes mod de kommende opgaver i ligaen og i CL mod APOEL.

Og godt at se Sahin og Jesé i aktion, selvom de ikke fik alverdens minutter.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8987: 24 Mar 2012, 22:01 »

Dejlig med en kamp, hvor der ikke var nogen problemer, hverken med dommere eller spillet. Vi får en solid 5-1 sejr over et svagt Real Sociedad hold og dermed points i tabellen og på selvtillidskontoen. Holdet virkede motiveret lige fra start af, hvilket jeg egentlig har savnet i mange kampe på Bernabeu. Men i aftes pressede vi højt og var hurtigt foran 3-0. Motivationen har helt sikkert noget at gøre med de seneste kampe, men det var i hvert fald super dejligt at se på.

Jeg tror virkelig Sahin kan blive en klassespiller. Jeg ved godt ham og Alonso minder meget om hinanden, men Sahin tager dog langt flere løb op i banen i forhold til Alonso. Derfor tror jeg også at en midtbane med de to sagtens kunne fungere. Khedira gør det fint, men jeg tror Sahin vil kunne kreere langt flere farlige ting, samt vores boldomgang bliver langt bedre med både Alonso og Sahin på banen.

Næste opgave er på tirsdag, hvor vi skal sikre os semifinalen i CL. Jeg synes bare vi skal få lukket den kamp med det samme, så vi i næste weekend kan være hundrede procent fokuserede på Osasuna kampen, som jeg allerde nu ved bliver ufattelig svær.

Hala Madrid!

slindj93
Reserveholdsspiller

« Svar #8988: 24 Mar 2012, 23:01 »

Hvordan kan Ramos været på banen efter rødt kort i sidste kamp?

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #8989: 24 Mar 2012, 23:07 »

Hvordan kan Ramos været på banen efter rødt kort i sidste kamp?

Muligvis fordi karantænen blev annulleret  Wink Disciplinærkomitéen kunne ikke finde en fyldestgørende forklaring på det ene gule kort i dommerens rapport, og derfor var han spilbar i dagens kamp.

slindj93
Reserveholdsspiller

« Svar #8990: 24 Mar 2012, 23:14 »

Muligvis fordi karantænen blev annulleret  Wink Disciplinærkomitéen kunne ikke finde en fyldestgørende forklaring på det ene gule kort i dommerens rapport, og derfor var han spilbar i dagens kamp.

Ja okay. Fiskede nu bare efter forklaringen, for have regnet annulleringen ud  Wink

Det må da være det første gule kort han fik? Kan ikke huske det, men nr. 2 var da i orden? Har du evt. et klip, som viser hans første gule kort? Det må da være helt uretfærdigt, hvis han skal frikendes? Smiley

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #8991: 24 Mar 2012, 23:44 »

Har ingen klip, men ja du har ret i at det skyldes hans første gule kort. Og kan ikke se det uretfærdige i at han skal frikendes. Dommeren kan bare indberette ordentligt.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8992: 25 Mar 2012, 00:28 »

Vi så et Real-hold som var ovenpå, og havde det legende let i perioder. Benzema leverede også en rigtig flot præstation med to dejlige basser. Jeg er ret overbevist om, at ligatitlen havner i Madrid i år.

Med hensyn til Sahin, kan jeg bestemt også se en masse i ham. Han er allerede nu en fremragende spiller, og hans potentiale er tårnhøjt. Han minder meget om Xabi, det er jeg helt enig i. Tror også sagtens at man kunne lægge Alonso og ham ved siden af hinanden på den centrale, men af principielle årsager, ville jeg klart foretrække en Khedira-type til midtbanekonstellati onen. Alonso kan også fungere som balancespilleren, da han stort set kan alt, og er en fantastisk boldflytter. Når tyskeren er inde i billedet samtidig, så synes jeg bare at det giver en bedre kontrast på midteraksen, netop grundet hans defensive kunnen. Hans arbejdsraseri er fra en anden verden, og han er faktisk ikke helt håbløs i det offensive. Klasse spiller i min bog. Jeg synes Real Madrid har gode muligheder for at sammensætte en fantastisk konstellation centralt.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8993: 25 Mar 2012, 09:48 »

Vi så et Real-hold som var ovenpå, og havde det legende let i perioder. Benzema leverede også en rigtig flot præstation med to dejlige basser. Jeg er ret overbevist om, at ligatitlen havner i Madrid i år.

Med hensyn til Sahin, kan jeg bestemt også se en masse i ham. Han er allerede nu en fremragende spiller, og hans potentiale er tårnhøjt. Han minder meget om Xabi, det er jeg helt enig i. Tror også sagtens at man kunne lægge Alonso og ham ved siden af hinanden på den centrale, men af principielle årsager, ville jeg klart foretrække en Khedira-type til midtbanekonstellati onen. Alonso kan også fungere som balancespilleren, da han stort set kan alt, og er en fantastisk boldflytter. Når tyskeren er inde i billedet samtidig, så synes jeg bare at det giver en bedre kontrast på midteraksen, netop grundet hans defensive kunnen. Hans arbejdsraseri er fra en anden verden, og han er faktisk ikke helt håbløs i det offensive. Klasse spiller i min bog. Jeg synes Real Madrid har gode muligheder for at sammensætte en fantastisk konstellation centralt.

Khedira er en fantastisk mand. Han arbejder så stenhårdt, og han er blevet langt bedre offensivt. Han lavede bla. et assist igår. Jeg synes dog at Khedira også er typen der gør vi ikke kan styre spillet særlig godt. Han kan finde ud af at skubbe bolden videre, men så snart han bliver presset, så lykkedes det sjældent for ham. Han kan være rigtig god at have i de svære kampe, hvor vi bliver presset hårdt, men en kamp som igår vil jeg langt hellere foretrække Sahin. En kamp mod Malaga er også en glimrende eksempel. Her styrer Malaga spillet, og det mener jeg Khedira har en stor del af skylden for. Der bliver han bare overspillet af små spillere som Cazorla og Isco. Det tror jeg ikke ville ske med Sahin og Alonso på midten.

Desuden har jeg faktisk læst at Alonso er den der erobrer klart flest bolde. Langt flere end Khedira, så jeg mener simpelthen ikke vi har så meget brug for Khedira. I hvert fald ikke i startelleveren.  Smiley

Hala Madrid!

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #8994: 25 Mar 2012, 17:39 »

I ligakampe mener jeg bestemt at en Sahin-Alonso ville fungere ihvertfald mod hold vi skal vinde over, og kampe vi skal dominere. Når vi derimod ved at vi bliver presset og også skal tænke defensivt er det fornuftigt at bruge Khedira. Vil dog gerne se mere af Sahin da jeg mener at han kan blive en af de bedste på den position, og vi må da håbe at han kan leve med at han ikke får alverdens spilletid her for tiden. Smiley

Hala Madrid!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8995: 25 Mar 2012, 18:33 »

Khedira er en fantastisk mand. Han arbejder så stenhårdt, og han er blevet langt bedre offensivt. Han lavede bla. et assist igår. Jeg synes dog at Khedira også er typen der gør vi ikke kan styre spillet særlig godt. Han kan finde ud af at skubbe bolden videre, men så snart han bliver presset, så lykkedes det sjældent for ham. Han kan være rigtig god at have i de svære kampe, hvor vi bliver presset hårdt, men en kamp som igår vil jeg langt hellere foretrække Sahin. En kamp mod Malaga er også en glimrende eksempel. Her styrer Malaga spillet, og det mener jeg Khedira har en stor del af skylden for. Der bliver han bare overspillet af små spillere som Cazorla og Isco. Det tror jeg ikke ville ske med Sahin og Alonso på midten.

Desuden har jeg faktisk læst at Alonso er den der erobrer klart flest bolde. Langt flere end Khedira, så jeg mener simpelthen ikke vi har så meget brug for Khedira. I hvert fald ikke i startelleveren.  Smiley
Jeg kan til dels godt følge dig, men jeg synes nu at man skal lave en dybere analyse, hvis man ønsker at sætte spillerne op i mod hinanden. Khedira er bedst, når modstanderen har bolden. Dog er han også ganske fornuftig med bolden selv, omend han ikke er nogen kreativ og teknisk playmaker, men det er jo heller ikke hans opgave. Han skal tage de ekstra meter konstant, og det kommer hans medspillere til gode. Med hensyn til erobringer, så har jeg ikke lige kigget på statistikken, men det kan sikkert sagtens passe, at Alonso har flere bolderobringer. Dog er dette ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han tager den største tørn i erobringsspillet, selvom det lyder mærkeligt, - forklaring følger; Khedira tager som sagt de ekstra meter hele tiden, og hans store løbepensum gør, at modstanderen ofte bliver nødt til at skille sig af med bolden, fordi han er over det hele. Derfor kommer der måske nogle boldtab og dårlige pasninger, fordi modstanderen bliver stresset, og her kan Alonso så eksempelvis snuppe den og tage kredit for erobringen. Derfor mener jeg faktisk, at mange statistikker er misvisende i nogle kontekster. Jeg har ikke lavet dybdegående analyser af Real Madrids presspil, men det er blot for at cementere at der er forskellige aspekter i et presspil, og statistikker kan ikke bruges til alt, selvom de selvfølgelig kan give et godt billede.

Sahin kunne sagtens ligge ved siden af Alonso, når man skal være kontrollerende i mod et mindre hold som Sociedad eksempelvis. Her er Sahin længder bedre end Khedira, omend jeg ikke mener at han er en færdigudviklet spiller endnu. Sahin er bedre med fødderne, og er bedre offensivt. Han ville kunne fordele boldene meget bedre sammen med Alonso, men når spilsystemet ser ud som i Real Madrid, så ville jeg klart hellere foretrække en spiller som Khedira. Han gør at resten af holdet kan tænke mere offensivt, fordi han skal ligge som oprydderen og presspilleren.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8996: 25 Mar 2012, 18:46 »

Jeg kan til dels godt følge dig, men jeg synes nu at man skal lave en dybere analyse, hvis man ønsker at sætte spillerne op i mod hinanden. Khedira er bedst, når modstanderen har bolden. Dog er han også ganske fornuftig med bolden selv, omend han ikke er nogen kreativ og teknisk playmaker, men det er jo heller ikke hans opgave. Han skal tage de ekstra meter konstant, og det kommer hans medspillere til gode. Med hensyn til erobringer, så har jeg ikke lige kigget på statistikken, men det kan sikkert sagtens passe, at Alonso har flere bolderobringer. Dog er dette ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han tager den største tørn i erobringsspillet, selvom det lyder mærkeligt, - forklaring følger; Khedira tager som sagt de ekstra meter hele tiden, og hans store løbepensum gør, at modstanderen ofte bliver nødt til at skille sig af med bolden, fordi han er over det hele. Derfor kommer der måske nogle boldtab og dårlige pasninger, fordi modstanderen bliver stresset, og her kan Alonso så eksempelvis snuppe den og tage kredit for erobringen. Derfor mener jeg faktisk, at mange statistikker er misvisende i nogle kontekster. Jeg har ikke lavet dybdegående analyser af Real Madrids presspil, men det er blot for at cementere at der er forskellige aspekter i et presspil, og statistikker kan ikke bruges til alt, selvom de selvfølgelig kan give et godt billede.

Sahin kunne sagtens ligge ved siden af Alonso, når man skal være kontrollerende i mod et mindre hold som Sociedad eksempelvis. Her er Sahin længder bedre end Khedira, omend jeg ikke mener at han er en færdigudviklet spiller endnu. Sahin er bedre med fødderne, og er bedre offensivt. Han ville kunne fordele boldene meget bedre sammen med Alonso, men når spilsystemet ser ud som i Real Madrid, så ville jeg klart hellere foretrække en spiller som Khedira. Han gør at resten af holdet kan tænke mere offensivt, fordi han skal ligge som oprydderen og presspilleren.

Nu er jeg så af den mening, at Real Madrid altid burde styre kampene. Jeg kommer aldrig til at forvente at vi styrer kampe som Barcelona, da vi har en helt anden trupsammensætning, men derfor skal vi stadig kunne styre kampe mod hold som Malaga. Det kan bare ikke passe at Malaga har 57% boldbesidelse efter 1. halvleg, hvor vi intet har skabt udover Benzemas mål. I en kamp mod Betis og Rayo Vallecano bliver vi jo også presset fordi vi ikke formår at holde på bolden ordenligt. Her har jeg meget imod Khedira, for han kan sagtens tonse rundt, men han hjælper på ingen måde med at styre spillet.

Jeg kan dog stadig rigtig godt lide en spiller som Khedira, da han netop arbejder røven ud af bukserne. En spiller som sætter holdet langt over ham selv, hvilket ofte har manglet i en klub som Real Madrid. Jeg synes bare ikke han på nogen måde skal være en fast mand som altid er sikret i startopstillingen. Jeg synes især kampene mod Malaga og Villarreal var skuffende fra hans side, omend man overhovedet ikke kan give ham skylden for de manglende resultater.

Hala Madrid!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8997: 25 Mar 2012, 18:55 »

Nu er jeg så af den mening, at Real Madrid altid burde styre kampene. Jeg kommer aldrig til at forvente at vi styrer kampe som Barcelona, da vi har en helt anden trupsammensætning, men derfor skal vi stadig kunne styre kampe mod hold som Malaga. Det kan bare ikke passe at Malaga har 57% boldbesidelse efter 1. halvleg, hvor vi intet har skabt udover Benzemas mål. I en kamp mod Betis og Rayo Vallecano bliver vi jo også presset fordi vi ikke formår at holde på bolden ordenligt. Her har jeg meget imod Khedira, for han kan sagtens tonse rundt, men han hjælper på ingen måde med at styre spillet.

Jeg kan dog stadig rigtig godt lide en spiller som Khedira, da han netop arbejder røven ud af bukserne. En spiller som sætter holdet langt over ham selv, hvilket ofte har manglet i en klub som Real Madrid. Jeg synes bare ikke han på nogen måde skal være en fast mand som altid er sikret i startopstillingen. Jeg synes især kampene mod Malaga og Villarreal var skuffende fra hans side, omend man overhovedet ikke kan give ham skylden for de manglende resultater.
Jeg synes at dine betragtninger er for unuanceret.

Fordi man har et sprudlende offensivt hold, så skal der jo stadigvæk være en sammenhæng og balance. Det er jo ikke fordi at Real har 85% af spillet i mod et mindre hold i ligaen, for så ville jeg give dig fuldstændig ret, - så var hans løbekapacitet nytteløs, men sådan forholder virkeligheden sig jo ikke. Hans rolle bliver tit overset, fordi man mere lægger mærke til Ronaldo som danser elegant om bolden. Dog er rollen uhyre vigtig, og man skal have sådan en type der kan tage sig af det defensive på den centrale, - i hvert fald i min bog. Man kan jo ikke bare have ham ude af truppen hele sæsonen, og så sætte ham ind i El Clásico-opgørene, fordi man lige mener at han er mere brugbar der. Det hænger ikke sammen i min verden. Men han er ikke nogen komplet spiller. Han mangler stadigvæk meget i sin spilopfattelse, og kan godt blive bedre til at skille sig af med bolden, - det medgiver jeg dig trods alt. Jeg synes bare at hans ageren på banen er utrolig overset af mange beskuere, og han er en fantastisk fodboldspiller i min optik.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8998: 25 Mar 2012, 19:04 »

Jeg synes at dine betragtninger er for unuanceret.

Fordi man har et sprudlende offensivt hold, så skal der jo stadigvæk være en sammenhæng og balance. Det er jo ikke fordi at Real har 85% af spillet i mod et mindre hold i ligaen, for så ville jeg give dig fuldstændig ret, - så var hans løbekapacitet nytteløs, men sådan forholder virkeligheden sig jo ikke. Hans rolle bliver tit overset, fordi man mere lægger mærke til Ronaldo som danser elegant om bolden. Dog er rollen uhyre vigtig, og man skal have sådan en type der kan tage sig af det defensive på den centrale, - i hvert fald i min bog. Man kan jo ikke bare have ham ude af truppen hele sæsonen, og så sætte ham ind i El Clásico-opgørene, fordi man lige mener at han er mere brugbar der. Det hænger ikke sammen i min verden. Men han er ikke nogen komplet spiller. Han mangler stadigvæk meget i sin spilopfattelse, og kan godt blive bedre til at skille sig af med bolden, - det medgiver jeg dig trods alt. Jeg synes bare at hans ageren på banen er utrolig overset af mange beskuere, og han er en fantastisk fodboldspiller i min optik.

Jeg synes så ikke du læser hvad jeg skriver Daniel. Jeg kan sagtens se vi netop ikke har 85% boldbesidelse. Vi har sjældent meget mere end de 50-55%. Det synes jeg slet ikke er godt nok. Så kan du snakke nok så meget om at hans rolle er overset, men faktum er, at vi skal styre kampene mere. Så kan det godt være Khedira arbejder enormt hårdt uden bold, hvor han så alligevel ikke erobrer så mange bolde igen, men det vigtigere ligger det i, at han kan være med til at styre spillet. Der synes jeg ikke han på nogen måde er god nok. Igen, jeg ved han arbejder hårdt for holdet. Han skal heller ikke sættes af, og kun være med mod Barcelona. Han skal bare heller ikke være sikker mand i startelleveren. Der er han bare ikke en god nok fodboldspiller.

Hala Madrid!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8999: 25 Mar 2012, 19:15 »

Jeg synes så ikke du læser hvad jeg skriver Daniel. Jeg kan sagtens se vi netop ikke har 85% boldbesidelse. Vi har sjældent meget mere end de 50-55%. Det synes jeg slet ikke er godt nok. Så kan du snakke nok så meget om at hans rolle er overset, men faktum er, at vi skal styre kampene mere. Så kan det godt være Khedira arbejder enormt hårdt uden bold, hvor han så alligevel ikke erobrer så mange bolde igen, men det vigtigere ligger det i, at han kan være med til at styre spillet. Der synes jeg ikke han på nogen måde er god nok. Igen, jeg ved han arbejder hårdt for holdet. Han skal heller ikke sættes af, og kun være med mod Barcelona. Han skal bare heller ikke være sikker mand i startelleveren. Der er han bare ikke en god nok fodboldspiller.
Læser såmænd hvad du skriver, Michael.

Jeg synes bare at du er for unuanceret i din tankegang og betragtninger af spillet. Hvor står der at Real Madrid skal styrer kampen og have 70% eller mere af spillet? Det er udelukkende din mening, omend der sikkert er mange der medgiver dig det, men det er i hvert fald ikke mig. Synes netop at Madrid i år har vist, at deres effektivitet og direkte spillestil er nøglen til succes. Når man har så dygtige og offensivt-tænkende fodboldspillere, så synes jeg personligt, at det er synd at skulle fordele boldene i evigheder, når man kan komme frem over stepperne, som jeg også mener tilpasser sig spillestilen langt bedre. Derfor synes jeg at Khedira er en fantastisk mand at have liggende til balancen på midten.

Men igen, Sahin ville helt sikkert også kunne fungere med Alonso, også selvom de ligner hinanden utrolig meget.

Sider: 1 ... 598 599 [600] 601 602 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010