Truppen til udekampen mod BATE13. JuliKun Søren Barslund er skadet i Esbjerg truppen mens de ikke har nogle karantæner.
1. Jan Hoffmann
2. Frank Hansen
4. Kolja Afriyie
5. Fernando Derveld
6. Niki Zimling
7. Tommy Løvenkrands
9. Njogu Demba Nyrén
10. Lasse Kryger
12. Simon A. Pedersen
13. Martin Jensen
14. Martin Vingaard
15. Andreas Klarström
16. Lars Winde
17. Lars Christian Nielsen
21. Jerry Lucena
22. Jesper Jørgensen
24. Nikolai Høgh
25. Mickaël Murcy
Kampdag14. JuliStartopstilling: Winde
Afriyie - Nielsen - Høgh - Derveld
Kryger - Lucena - Zimling - Klarström
Murcy - Simon A
BATE - Esbjerg fB 1-145' (Ud: Simon A, Ind: Vingaard)
66' 1-0 Alexay Tikhanovskiy
69' 1-1 Lasse Kryger
74' (Ud: Niki Zimling*, Ind: Jesper Jørgensen)
Info:Kampens bedste: Lars Christian Nielsen, 8, EfB.
Tilskuertal: 5286
Kampens Dommer: Mike McCurry, Skotland.
Michael Lind: "Desværre kom vi bagud efter ellers at have styret kampen hele vejen igennem. Synd men ok kamp fra os."
* = Skade, i Zimlings tilfælde længere oppe blev han altså skadet.

Kampens bedste LC.
Interview med Michael Lind: Der skal handles15. JuliI dagens udgave af den vestjyske avis Jydske Vestkysten var det et interview med klubbens nye træner Michael Lind omkring indkøb. Hele interviewet følger herunder.
- Michael vil der blive handlet ind til den meget smalle EfB trup.
-
Ja det vil der helt klart, jeg kan fortælle vi er i forhandlinger med 5-7 klubber omkring 5-7 spillere.- Kan du fortælle lidt hvad du går efter.
-
Ja jeg mener at vores trup mangler klare forstærkninger på hele højre side, en venstre kants reserve samt 1-2 angribere.- Okay Michael, er du ude i udlandet og hente eller holder du dig til Norden.
-
Jeg holder mig mest til Norden, Danmark, Norge og Sverige.- Tak Michael og her til sidst, hvornår kan vi forvente pressemøde ?
-
Sidst på Juli eller i starten af August.- Tak Michael.

Frank Hansen ser ud til at blive vraget.
EfB forstærker sig16. JuliNæsten som lovet i et interview igår både til Jydske Vestkysten og landsdækkende TV kom der idag en nyhed om at klubben har hentet 3 lovende spillere. Den ene startede i Næstved, videre til mægtige Brøndby. Der fik han ikke succes skiftede så til Randers, og nu EfB. Karsten Johansen er navnet på EfBs nye angriber som er hentet i VSD for omk. 500k. En billig handel som Michael Lind sagde følgende om.
Karsten stod højt på ønskelisten, men hans kun 24 år og giftig angriber er han velkommen.#11 Karsten Johansen
Karsten gjorde det onde mod EfB, han scorede nemlig RFCs sejrsmål i Pokalfinalen. Nu Esbjerg spiller.
Efter Karsten blev præsenteret kom den tidligere Hammarby og Farum spiller Nichlas Hindsberg som er hentet i svenske Hammarby for ligeledes omk. 500k menes det. Nichlas bliver en vigtig faktor nok mest som reserve på venstre kanten eller første valg på højre. Michael sagde følgende om Nichlas
Nichlas er en erfaren spiller men sammentidig en kanon spiller. Han er godt nok 30 år, men pyt med det.#29 Nichlas Hindsberg
Hindsberg kommer fra et mislykket ophold i Sverige, til EfB.
Sidst blev det store unge norske håb Bjarne K. Ingebretsen præsenteret. Han er hentet i norske Lyn for omk. 500k siges det. Bjarne vil fungerer som sidste valg hvis der kommer skader osv. han skal trænes op og blive en kanon spiller om nogle år. Han fingerer som venstre kant eller central midtbane, kan dog også spille angriber. Michael udtalte følgende
Bjarne er i mine øjne både Danmark og Norges største talent. Nu har jeg fået ham hentet hertil dermed kan vi godt kalde ham Danmarks største talent.#26 Bjarne K. Ingebretsen
Bjarne er hentet til Danmark af Michael.
Venskabskampene færdigspillet16. JuliIdag blev Esbjerg fædige med årets 3 Venskabskampe. Herunder følger resultat, målscorer og kommentar.
10. JuliKøge - Esbjerg fB 1-2
42' 0-1 Murcy
54' 1-1 Igwe
73' 1-2 Murcy (Straffe)
- Flot fodbold men for lidt scoringer. Vi dominerede fortjent sejr.
16. JuliFrem - Esbjerg fB 0-0
- Kedelig kamp, men de nye blev testet alle udemærket præsentation.