home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 886 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  VM 2010 - Danmarks chance?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: VM 2010 - Danmarks chance?  (Læst 4764 gange)
Berendt
Manager

Sv: VM 2010 - Danmarks chance?
« Svar #15: 14 Jul 2006, 17:03 »

Nu er det ikke for noget, men jeg synes du mangler nogle af spillerne fra det jyske. Jeg kan nævne Mikkel Thygesen, Simon Poulsen og Magnus Troest fra FC Midtjylland. Derudover har vi også mange andre spiller, som spiller i udlandet. Jacob "Taz" Sørensen, Jonas Kamper, Jan Kristiansen. Derfor synes jeg at ungdommen er rimelig sikkert, men der er også lidt ændre spiller. Daniel Jensen, Mads Junker, Anders Due, Brian Priske og Christian Keller. Nu ved jeg godt at alle dem jeg nævner ikke er topspiller for deres klub og måske ville en Chrisitan Keller aldrig komme på landsholdet, men man kan jo håbe.

jaah, helt sikkert... glemte de jyske... Wink... Men tror altså på de danske spillere, ved godt at de ikke bliver lige så gode som Rooney, Torres osv. Men det behøves de heller ikke... Wink Fodbold er jo ikke kun evner. Det landshold der vandt EM '92, var heller ikke et stjernehold, men det danske landshold har altid haft det godt socielt, og har kæmpet for hinanden, det er ikke lige frem det fx. det spanske landshold er bedste til. Jeg tror som en samlet enhed er det danske landshold stærkt.

United-styrer
Gæst

« Svar #16: 14 Jul 2006, 17:10 »

Vi har et rigtig godt ungdomslandshold og mange spændende spillere. Dog skal det snart være nu, hvis de skal på landsholdet, og desværre vil Olsen tilsyneladende ikke give dem chancen. Jeg tror, vi får store problemer med overhovedet at komme med. Vi har fået en svær gruppe til kvalifikationen frem mod EM 2008, og klarer vi ikke den gruppe, ryger vi længere ned i seedningslaget og kan muligvis se frem mod en meget svær gruppe til VM 2010-kvalifikationen.

Thore
Manager

« Svar #17: 14 Jul 2006, 17:14 »

Ja vi er kommet ind i en ond cirkel, for jeg tror sku ikk vi kommer med til EM, så det bliver svært  Græder

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

LosCules
Gæst

« Svar #18: 14 Jul 2006, 17:28 »

Er jeg den eneste der mener at Danmark rent faktiks har en mulighed for at gøre sig gældende når VM 2010 bliver afholdt i Sydafrika?...

Jeg lå og tænkte på det i morges, og kom frem til at en mulig trup kunne være som følgende:

Målmænd:
Stephan Andersen , 29 år
Jesper Christiansen , 32 år
Kasper Schmeichel , 23 år

Forsvar:
Michael Gravgaard , 32 år
Daniel Agger , 26 år
Dennis Cagara , 25 år
Kasper Bøgelund , 30 år
Leon Andreasen , 27 år
Jonas Troest , 25 år
Michael Jakobsen , 24 år

Midtbane:
Christian Poulsen , 30 år
Thomas Gravesen , 34 år
Thomas Kahlenberg , 27 år
Michael Silberbauer , 29 år
Kasper Lorentzen , 25 år
Rasmus Würtz , 27 år
Martin Retov , 30 år
Danilo Arrieta , 23 år
Johan Absalonsen , 25 år

Angreb:

Søren Larsen , 29 år
Lasse Qvist , 23 år
Nicklas Bendtner , 22 år
Morten "Duncan" Rasmussen , 25 år

Det kræver selvfølgelig at alle spillerne forsætter deres udvikling, samt at de får spille tid rundt omkring i Europa...

Men hovedsagen er, er det kun mig der mener Danmark har en chance ved VM 2010?

Jeg savner nu en Lars Jacobsen Smiley Peace

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #19: 14 Jul 2006, 17:34 »

Nogen der sagde noget om Morten Olsen? nå ok Smiley

Rudz' Elite Træning v4 [FM12]
2 x Månedens Bruger : December 2006, Juli 2007

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #20: 14 Jul 2006, 17:51 »

Vi har et rigtig godt ungdomslandshold og mange spændende spillere. Dog skal det snart være nu, hvis de skal på landsholdet, og desværre vil Olsen tilsyneladende ikke give dem chancen. Jeg tror, vi får store problemer med overhovedet at komme med. Vi har fået en svær gruppe til kvalifikationen frem mod EM 2008, og klarer vi ikke den gruppe, ryger vi længere ned i seedningslaget og kan muligvis se frem mod en meget svær gruppe til VM 2010-kvalifikationen.

Der er da absolut ingen grund til, at Morten Olsen begynder at bruge U-21 spillere så længe der er bedre og mere sikre alternativer. Det er ikke landstrænerens job at udvikle spillere, det er hans job at vælge de bedste spillere - og der ikke nogen på U-21 landsholdet, der er klar til en landsholdsplads. Hvis en spiller er god nok til landsholdet, skal han nok ende dér. Og hvis han ikke gør det, er det højst sandsynligt fordi han ikke er god nok.

mvh,
mathias

United-styrer
Gæst

« Svar #21: 14 Jul 2006, 18:05 »

Der er da absolut ingen grund til, at Morten Olsen begynder at bruge U-21 spillere så længe der er bedre og mere sikre alternativer. Det er ikke landstrænerens job at udvikle spillere, det er hans job at vælge de bedste spillere - og der ikke nogen på U-21 landsholdet, der er klar til en landsholdsplads. Hvis en spiller er god nok til landsholdet, skal han nok ende dér. Og hvis han ikke gør det, er det højst sandsynligt fordi han ikke er god nok.

mvh,
mathias

Kahlenberg burde i mine øjne uden tvivl have fået chancen allerede. Jeg er sikker på, han kunne blive en profil på A-landsholdet. I venskabskampene kunne man sagtens prøve at lade et par af talenterne starte inde i mine øjne.

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #22: 14 Jul 2006, 18:12 »

Kahlenberg burde i mine øjne uden tvivl have fået chancen allerede. Jeg er sikker på, han kunne blive en profil på A-landsholdet. I venskabskampene kunne man sagtens prøve at lade et par af talenterne starte inde i mine øjne.

At Silberbauer startede inde mod Frankrig var da ret opløftende i forhold til at køre nogle nye forhold ind på A-landsholdet. Du havde måske foretrukket Kamper fra U-21?

Der er mange spillere, der er bedre og mere værd at satse på end dem fra U-21, og det er også derfor Morten Olsen ikke gør brug af dem, det er dét, der er min pointe. Hvis en spiller har evnerne skal han nok få de A-landskampe, han fortjener :-)

mvh,
mathias

Berendt
Manager

« Svar #23: 14 Jul 2006, 18:14 »

Kahlenberg SKAL have chancen... Han spillede et flot U-21 EM...

Og nej, det er ikke landstrænerens opgave at udvikle spillerne, men det ville da umuligt skade holdet hvis man brugte en anden målmand (fx Jesper Christiansen), en anden kant i stedet for Dennis Rommedahl (her kunne Kahlenberg kommen ind i billedet) kan da også kun gøre landsholdet bedre...

Og i modsætning til så mange andre, ville jeg ikke bruge Kamper på landsholdet... han er alt for ustabil...

Berendt
Manager

« Svar #24: 14 Jul 2006, 18:25 »

Kahlenberg blev forresten også kåret som bedste højrefløj ved U-21 EM...

Berendt
Manager

« Svar #25: 26 Mar 2009, 13:00 »

Målmænd:
Stephan Andersen , 29 år
Jesper Christiansen , 32 år

Kasper Schmeichel , 23 år

Forsvar:
Michael Gravgaard , 32 år
Daniel Agger , 26 år
Dennis Cagara , 25 år
Kasper Bøgelund , 30 år
Leon Andreasen , 27 år
Jonas Troest , 25 år
Michael Jakobsen , 24 år

Midtbane:
Christian Poulsen , 30 år
Thomas Gravesen , 34 år
Thomas Kahlenberg , 27 år
Michael Silberbauer , 29 år
Kasper Lorentzen , 25 år
Rasmus Würtz , 27 år
Martin Retov , 30 år
Danilo Arrieta , 23 år
Johan Absalonsen , 25 år

Angreb:

Søren Larsen , 29 år
Lasse Qvist , 23 år
Nicklas Bendtner , 22 år
Morten "Duncan" Rasmussen , 25 år

Det kræver selvfølgelig at alle spillerne forsætter deres udvikling, samt at de får spille tid rundt omkring i Europa...

Men hovedsagen er, er det kun mig der mener Danmark har en chance ved VM 2010?

Hele ni spillere fra den trup jeg udtog i 2006, der rent faktisk, her næsten år efter er udtaget til kampen mod Malta! Peace

Caspper
Manager

« Svar #26: 26 Mar 2009, 13:19 »

Ja det er faktisk meget godt, Berendt Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #27: 26 Mar 2009, 13:31 »

Du kunne godt lave den til ti mand, med Bøgelund..

Spørgsmålet er, om man skal se positivt eller negativt på det. Knap halvdelen er gættet rigtigt, men de resterende er ikke kommet mere videre i deres udvikling, hvilket er ærgeligt. Specialt med årgang 85, som vel burde være kommet et niveau eller to højere end det, de er på i dag. Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010