Lyn duo præsenteret i West Ham- 27. juli 2005Kevin Larsen og Bjarne K. Ingebretsen er fra dags dato en del af et af Premier League-mandskaberne fra London, nemlig West Ham United.
De to norske fløjspillere er blevet købt for den sølle pris af £240.000, og det ventes derfor, at West Ham United endnu ikke er færdige med at handle.
Forventninger til de to nye spillere er høje, og ikke mindst på Kevin Larsens skuldre er presset tungt. 19-årige Kevin Larsen forventes at skulle gå direkte ind i startopstillingen mod de store engelske forsvarsspillere, og samtidig forventes det også, at Bjarne K. Ingebretsen vil være en solid backup sæsonen igennem.
Kevin Larsen: En drøm er gået i opfyldelse- 28. juli 2005”En drøm er gået i opfyldelse. Jeg har altid drømt om at komme til en engelsk klub, og med den nuværende trup er jeg sikker på, at vi snart er at finde i europæisk fodbold” udtalte en ovenud tilfreds Kevin Larsen, som samtidig også takkede manageren Martin Frederiksen for at give ham selv, men også Bjarne K. Ingebretsen chancen hos London-klubben.
”Jeg er utrolig glad for, at Martin Frederiksen har valgt at give os chancen i West Ham United, og jeg er sikker på, at han ikke vil fortryde sit valg. Bjarne og jeg fungerer utrolig godt sammen – både socialt og på banen, og jeg er sikker på, at vi kan hjælpe West Ham i deres stræben for europæisk fodbold – og om at undgå nedrykning i første omgang”.
Kevin Larsen blev hentet som den dyre af de to nordmænd til en pris af 130.000 pund, mens prisen på Ingebretsen skulle ligge på 110.000.
James Morrison vil gerne være Hammer-30. juli 2005”Om jeg kan se mig selv i West Ham-trøjen? – Selvfølgelig!”. James Morrison tøver ikke, da jeg spørger ham, om han er et muligt indkøb hos London-klubben, men han ligger samtidig heller ikke skjul på, at intet ligger fast på nuværende tidspunkt.
”Jeg er ikke sikker på, at jeg indgår i Middlesbroughs planer for den kommende sæson, men manageren kan på nuværende tidspunkt ikke love mig en plads blandt de elleve startende – en plads, jeg er nødt til at have, for at udvikle mig mest og bedst muligt”.
Den unge højrefløjs forcer ligger i hans utrolig skarpe driblinger, hvor han kan afslutte hans ture ned af fløjen med et utrolig præcist og godt sparket indlæg. En ting, som er en mangelvare hos flere ellers habile fløjspillere – ja, som danskere kan vi jo bare tage et kig på vores egen Rommedahl.
James Morrison er ikke i tvivl – bliver det ikke en plads i Middlesbroughs startopstilling, ja så er den talentfulde spiller ikke at finde i Middlesbrough truppen ved sæsonstart.
”Middlesbrough er en dejlig klub – jeg elsker klubben af hele mit hjerte, men jeg bliver samtidig nød til at tænke på min udvikling som spiller, og der betyder en fast plads på banen utrolig meget” lyder det fra den ambitiøse engelske spiller.
West Ham skulle eftersigende være interesseret i den engelske højrefløj, men vil Middlesbrough sælge? Vi kan kun afvente situationen, men står det til Morrison, ja så er han jo stort set væk..