home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  3# Arbejderne fra Sevilla
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 3# Arbejderne fra Sevilla  (Læst 6802 gange)
Zeman
Gæst
 
3# Arbejderne fra Sevilla
« : 25 Aug 2009, 20:41 »


tak til cesc for det flotte topbanner.

1 # Intro – Arbejderne fra Sevilla




De friske fyrer klædt i grøn/hvid stribet som kommer fra den store by Sevilla som ligger i det sydlige Spanien. De har altid stået i skyggen af de mægtige Sevilla FC. Der er altid gang i hele byen når de to hold mødte hinanden. Der er stor rivalisering mellem de to klubber. Betis så for første gang dagens lys i år 1907. Klubben fik hurtigt succes og da klubben blot var 28 år gammel kunne de kalde sig for Spaniens bedste hold. Derefter gik det en smule ned af bakket. Og før et par årtier senere var de tilbage på podie pladserne og hentede bronze til klubben.  Den seneste triumf i ligaen kom i år 1995 da de for anden gang hentede bronze til Sevilla. Betis har dog også hentet medaljer til sig i dette år tusind da de år 2005 hentede en sejr i den spanske pokal turnering, Copa Del Rey.

Siden den flotte sejr i Copa Del Rey er det gået ned af bakket for de grønne fra Sevilla. I slutningen af maj 2009. Kunne Barcelona for 19. gang lade sig fejre som Spaniens bedste hold. Efter de havde ført Ligaen fra start til slut. Efter Real Madrid ellers havde vundet det to gange i træk. Det var for meget for Barcelona, så de valgt at ansætte en ny manager og det var slet ikke nogen dum ide. Han hentede nemlig det spanske mesterskab hjem til Barcelona i hans første sæson. Nogle der var knap så heldige i sæson 2008/2009 var vores venner fra Sevilla. De endte nemlig på den 3 nederste plads i ligaen, hvilket betød nedrykning for klubben. Ikke nok med at de rykkede ned, men de gjorde det med mindst mulig margin. De havde nemlig ligeså mange point som Getafe som endte på den rigtige side, de havde dog en målscore der var en tand være end Getafe og derfor måtte de sige farvel til den bedste spanske liga. Målet er selvfølgelige oprykning med det samme…     
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 20:50 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #1: 25 Aug 2009, 21:10 »

Spilinformation:
Patch: v8 summerupdate.
loadet ligaer: Danmark (3) England (3) Spanien (2) Italien (2)
Databasestørrelse: stor




Pokalskab:





Update:


Betis:
1. Intro
2. Fyringen
3. Er han den rette?
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 20:50 af Zeman » Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #2: 25 Aug 2009, 21:16 »

Hvad så med din fcm blog?
Logged

SebastianLyngsøe
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #3: 25 Aug 2009, 22:06 »

I starten af din intro, bruger du meget korte sætninger, hvilket gør teksten, for mig, vanskelig at læse.
I den anden del, gør du lidt af det samme. Der er også rimelig mange grammatiske fejl, der gør teksten underlig at læse.
Så hvis du kan ændre det, vil jeg måske følge med her, men du skal oppe dig gevaldigt! Thumbs Up
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #4: 26 Aug 2009, 07:25 »

Hvad så med din fcm blog?
den er desværre stoppet.
I starten af din intro, bruger du meget korte sætninger, hvilket gør teksten, for mig, vanskelig at læse.
I den anden del, gør du lidt af det samme. Der er også rimelig mange grammatiske fejl, der gør teksten underlig at læse.
Så hvis du kan ændre det, vil jeg måske følge med her, men du skal oppe dig gevaldigt! Thumbs Up
jeg skal prøve.
Logged

Boro!
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #5: 26 Aug 2009, 07:51 »

Godt at se lidt om kongeklubben i Spanien.
Logged

RasmusBech
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #6: 26 Aug 2009, 11:40 »

Særdeles spændende valg  Peace

Er selv i gang med min 3. sæson med Betis, og er selvfølgelig også selv startet i LIGA adelante. Synes der ligger et stort potentiale i klubben. De har et stort stadion, en fornuftig stab og rigtig spændende trup.

Rykkede ubesejret op i første sæson, sidenhen blev jeg nr. 3 i min debut i LIGA BBVA og nu ligger jeg nr. 2 i midtsæsonen 2010-2011.

Kan stærkt anbefale spillere som:

Rasmus Elm (Kalmar)
Leandro Gioda (Independiente)
Davide Santon (Inter)
Humberto Suazo (Monterry)
Emiliano Insúa, lejekontrakt (Liverpool),
Alle er spillere som var gode for mig i første sæson med Betis.

Udover indkøbene, skal der selvfølgelig også lige nævnes nogle af de spillere fra Betis, som har været toneangivende for mig.

Mariano Pavone (angriber) – 25 mål i 1. sæson, som danner en rigtig giftig duo med Ricardo Olivera.
Mark González (off. Venstre midtbane) – ”Mr. Assist”, selvom spilleren aldrig slog igennem sin tid i Liverpool, må man godt nok sige at han har gjort det nu. Lagde op til 18 mål i 1. sæson.
Achille Emana (central midt) – Rigtig god på den centrale midtbane, og omdrejningsspillere n på mit hold.
Ricardo (keeper) – En rigtig stabil sidste skanse på holdet.

Jeg kæmper gladelig videre i mit eget spil, og ønsker dig alt mulig succes med dit  Thumbs Up
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #7: 26 Aug 2009, 14:38 »

Godt at se lidt om kongeklubben i Spanien.
håber du vil følge med.
Særdeles spændende valg  Peace

Er selv i gang med min 3. sæson med Betis, og er selvfølgelig også selv startet i LIGA adelante. Synes der ligger et stort potentiale i klubben. De har et stort stadion, en fornuftig stab og rigtig spændende trup.

Rykkede ubesejret op i første sæson, sidenhen blev jeg nr. 3 i min debut i LIGA BBVA og nu ligger jeg nr. 2 i midtsæsonen 2010-2011.

Kan stærkt anbefale spillere som:

Rasmus Elm (Kalmar)
Leandro Gioda (Independiente)
Davide Santon (Inter)
Humberto Suazo (Monterry)
Emiliano Insúa, lejekontrakt (Liverpool),
Alle er spillere som var gode for mig i første sæson med Betis.

Udover indkøbene, skal der selvfølgelig også lige nævnes nogle af de spillere fra Betis, som har været toneangivende for mig.

Mariano Pavone (angriber) – 25 mål i 1. sæson, som danner en rigtig giftig duo med Ricardo Olivera.
Mark González (off. Venstre midtbane) – ”Mr. Assist”, selvom spilleren aldrig slog igennem sin tid i Liverpool, må man godt nok sige at han har gjort det nu. Lagde op til 18 mål i 1. sæson.
Achille Emana (central midt) – Rigtig god på den centrale midtbane, og omdrejningsspillere n på mit hold.
Ricardo (keeper) – En rigtig stabil sidste skanse på holdet.

Jeg kæmper gladelig videre i mit eget spil, og ønsker dig alt mulig succes med dit  Thumbs Up

lyder til at være et rigtig spændende save, håber mit bliver ligeså godt Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 1# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #8: 26 Aug 2009, 14:45 »


tak til cesc for det flotte topbanner.

2# Fyringen - Arbejderne fra Sevilla



Klokken havde lige slået 12:00. Der var middag i byen Sevilla og alle var gået indenfor for at få sig en middagslur. Der var bum stille i byen, selv butikkerne havde lukket når der var middag, for alle var alligevel inde og sove. Et sted var der dog stadig en smule gang i den. Det var over hvor de grønne holdte til, nemlig på stadionet Estadio Manuel Ruiz de Lopera. De havde nemlig indkaldt til pressemøde klokken 15:00, så de var i fuld gang med alle forberedelserne der skulle til forude for sådan et pressemøde. Der skulle stilles borde, stole og ikke mindst mikrofoner frem. Ja der var nok at se til, så de havde skam ikke tid til bare at ligge og sove.

Grunden til hvorfor der var presse møde på Estadio Manuel Ruiz de Lopera viste vi endnu ikke her på sportsavisen ” nos gustan los deportes ”. jeg var selv ansat på nos gustan los deportes og jeg var journalisten der skulle ud og undersøge nærmere hvad der foregik i Betis lejeren, så jeg havde bestemt heller ikke tid til at ligge sove til middag. Klokken var nu blevet 14:00 og de fleste var så småt ved at være vågnet op. Jeg selv havde været det i lang tid, men først nu startede jeg bilen og kørte ud til Betis mægtige stadion Estadio Manuel Ruiz de Lopera. Jeg var bestemt ikke den første journalist der havde fundet vej her ud, så det var meget svært at finde et sted at stå med vores kamera, men det lykkes da efter en smule skubberi og vi fik faktisk fat i en ganske udmærket plads. Nu kom det jeg syntes var det værste ved at være journalist, det var den lange ventetid der var til der skete noget igen. Dog kunne jeg da sidde og øve mig på mine spørgsmål. det er selvfølgelig altid svært at forberede nogle spørgsmål når man ikke rigtig ved hvem man skal interviewe, men man kan altid forberede sig lidt.

Selvom tiden gik langsom var klokken nu endelig 15:00. Det var nu pressemødet skulle starte, alle journalisterne stod klar med det ene store kamera efter det andet og ventede i spænding. Så gik døren op ud trådte Betis bestyrelses formand Manuel Ruiz De Lopera og derefter fulgte manager Antonio Tapia. To fine herre som er kendte i hele Sevilla, de var begge klædt i et meget fint sort jakkesæt og satte sig ned ved det lange bord med den blå du på. Kameraerne blinkede så man skulle tro det lynede. Efter 10 sekunder hørt blinken op og der var totalt stille i lokalet. Jeg stod forrest mellem de mange journalister, jeg skulle være helt sikker på at jeg fik det hele med og noteret på min lille blok. Der var hård kamp blandt journalisterne, alle vil have min plads, men jeg ville ikke give den væk uden videre. Så skete der noget oppe ved bordet og de mange journalister blev stille. Manuel Ruiz De Lopera rømmede sig

”Det er i dag en meget trist dag for klubben Betis. Vi skal i dag sige farvel til en god kollega og ikke mindst en god leder. Vores manager Antonio Tapia har i dag af egen fri vilje valgt at stille læderskoene på hylden og indstille sin manager karriere. Trods hans blot 48 år mener han ikke længere at han kan stå for det enorme pres der er på ham hver evig eneste kampdag. Selvom vi nu er rykket ned i den anden bedste række er presset ikke just blevet mindre nu vil alt andet end en direkte oprykning være en fiasko og det kan være hårdt at leve med som manager. Vi havde gerne set Antonio Tapia i klubben nogle flere år endnu, men det er selvfølgelig hans eget valg. Selvom jeg allerede nu har fundet et muligt afløser emne kan i lige så godt lade være med at spørge til det, for det vil jeg ikke svare jeg på alligevel. Der ud over har Antonio Tapia bedt om at blive fri for at sige noget da han er meget bedrøvet over situationen.”
sagde Manuel Ruiz De Lopera

Jeg var allerede klar med et hav af spørgsmål og fyrede lynhurtigt de første stykker af:

Hvornår kan vi forvente den nye manager præsenteret?
I løbet af den næste uge regner jeg med hvis ikke mine planer slår helt fejl.

Vil det spolere sæson forberedelserne at manageren pludselig forlade sin post?
Tjae lidt vil det selvfølgelig altid, men vi tog snakken med spillerne i går og de virkede rimelig afklaret med situationen.
Logged

RasmusBech
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 2# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #9: 26 Aug 2009, 14:49 »

Skal i hvert fald nok følge din blog, og håber på at du kan fører dem langt frem i både spansk og europæisk fodbold Smiley

Held og lykke herfra..
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 2# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #10: 26 Aug 2009, 18:18 »

Skal i hvert fald nok følge din blog, og håber på at du kan fører dem langt frem i både spansk og europæisk fodbold Smiley

Held og lykke herfra..
mange tak, det er jeg meget glad for at hører Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 2# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #11: 26 Aug 2009, 20:49 »


tak til cesc for det flotte topbanner.

3# Er han den rette? - Arbejderne fra Sevilla





Efter Antonio Tapias fyring har spekulationerne om hvem den nye afløser kunne være. Betis bestyrelses formand havde sagt til pressemødet at han havde en ny manager på hånden, men hvem kunne det være. Hele Sevilla var meget nysgerrige efter at finde ud af hvem den nye mand der skulle stå i spidsen for byens grønne hold, manden der skulle fører klubben til ikke længere bare at stå i skyggen af Sevilla FC, men blive meget bedre og byens bedste hold. Forventningerne var allerede høje til den nye mand i sædet selvom de endnu ikke havde et navn på ham. Spekulationerne gik lige fra tidligere Barcelona manager Frank Rijkaard til tidligere Betis manager Lorenzo Serra Ferrer. Det var nok de to der var mest snak om. Men om det skulle være Lorenzo Serra Ferrer der vente tilbage til Betis for at fører dem tilbage til der de var da han forlod dem, eller om det skulle være Frank Rijkaard der skulle tilbage til Spanien og kunne få hævn over sin gamle klub Barcelona var endnu uvis.     


Nøjagtig en uge efter fyringen af den tidligere Betis manager Antonio Tapia, var der indkaldt til endnu et pressemøde, der var ingen tvivl om at Betis havde fundet en ny mand til at stå ved roret for klubben, og han skulle præsenteres i dag klokken 11:00. Helle byen summede af liv og glade dage, det var nærmest som en fest dag. Spørgsmålet var bare hvem der skulle fejres når dagen var omme. Jeg slev var stået tidligt op for at forberede mig til pressemødet. Personligt så jeg helst Frank Rijkaard lede tropperne frem mod nye triumfer. Samtidig tvivlede jeg dog på at han ville underskrive en kontrakt med et hold fra den anden bedste Liga. Dog havde man da altid lov at håbe. Manden stod jo uden job så hvorfor ikke?


Så blev klokken endelig 11:00 vi sad alle klar i Presselokalet og ventede på der skulle ske noget. Det gjorde der dog også hurtigt. Først kom bestyrelses formand José León Gómez som altid og derefter trådte den nye manager. I starten kunne jeg ikke tro min egne øjne så jeg gned i dem en ekstra gang, men resultatet var det samme foran mit stod mit barndoms idol nemlig den tidligere Barcelona legende Frank Rijkaard. Jeg skyndte mig at tage en masse billeder til avisen. De to mænd havde begge jakkesæt på og så meget alvorlige ud. De satte sig ned ved det lange bord. Jeg kunne ikke vente til at hører hvad Frank Rijkaard havde at sige til hele omverdenen. Jeg fandt hurtigt min blok frem og trykkede kuglepinden ud og var klar til at notere mig hver eneste bevægelse der ville komme oppe fra de to mænd.


”Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg er pave stolt. Det er i dag lykkes for en klub som Betis at få selveste Frank Rijkaards underskrift på et papir hvor der står han nu er vores nye manager. Det er en stor ære for en klub som Betis at kunne hente en så stor manager som Rijkaard. Han har som mange af jeg nok ved være manager i Barcelona, og det vidner blot om hvor store hans kvaliteter er. Jeg håber at han så hurtigt som muligt kan få Betis tilbage på rette køl og tilbage i den bedste liga. Det stoler jeg fuldt og fast på at han kan, og derfor er målet for den første sæson da også en oprykning. Nu vil jeg overlade ordret til Frank.” sagde José León Gómez.


”mange tak José León Gómez. Det er en mindst ligeså stor ære for mig at få love at være manager for Betis, som det er for jer at jeg vil være manager for Betis. Lige siden mig og José León Gómez fik handlet kontrakten på plads har jeg glædet mig som et lille barn til at komme i gang med et træne mit nye hold. Jeg har altid ønsket mig en udfordring som denne hvor jeg kan få lov at vise hvad jeg virkelig dur til. Jeg syntes jeg er i besiddelse af en meget spændende trup som jeg er sikker på jeg kan få en masse spændende ting ud af. Blandt andet en oprykning i første sæson som er mit personlige mål for den første sæson.” sagde Frank Rijkaard. 
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 3# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #12: 27 Aug 2009, 16:22 »


 
Nos gustan los deportes – transferoverblik – 11.09.09

Så er transfervinduet slut. Den meste travle tid på røgtebørsen har nu fået sin ende. Derfor følger vi det er tid til at komme med et lille overblik over hvad der egentligt er sket i de store spanske klubber og selvfølgelig et nærmere kig på Betis. Årets transfer vindue er selvfølgelig blevet overskygget af Real Madrid. De har virkelig været ude med den helt store tegne dreng og sikret sig nogle kæmpe stjerner til der ny superhold. Der udover har Barcelona også markeret sig meget kraftigt ved at hente superstjernen Zlatan. De to største køb i den næste bedste række blev begge lavet af Real Betis. Vi starter med at tage et nærmere gik på Real Betis to indkøb.



Arnar Førsund.
Den norske forsvars kæmpe Arnar Førsund var den først der blev hentet til det sydlige Spanien. Selvom Førsund blot er 22 år gammel er han allerede i den norske landsholdstræners kikkert. Han venter dog stadig på at få sin store debut på det norske A-landshold, men han vil sikkert sikke vente ret længe før det bliver den store dag. Skiftet til Real Betis er hvert fald et skridt i den rigtige retning for Førsund. Førsund er meget stærke og hele 191 cm høj, han er stærk i tacklingerne og meget svær at komme uden om. Den beslutsomme Førsund er meget stolt over at kunne sætte sit navn på en kontrakt med Betis. Han valgte Betis frem for mange andre klubber deriblandt Helsingborg. Førsund spillede før han kom til Betis i norske HamKam hvor han blot nåede en kamp. Betis måtte slippe hele 3.500.000 kroner for den stærke centralforsvar, men ingen tvivl om at det om nogle år vil blive et rigtigt godt køb. Førsund får 9.750 om ugen.   





Alex Teixeira.
Den næste og sidste spiller som Betis fik hentet til klubben i sommer transferen er Alex Teixeira. Han er kun 18 år gammel og derfor den yngste på Betis førstehold. Dog er han alligevel med hver gang Betis er til kamp dog kun som indskifter. Alex er et meget muntert menneske og det er noget som Frank Rijkaard virkelig værdsætter. Alex kommer fra Brasilien hvor han har spillet hele sit liv, nu er han meget glad for endelig at komme til Europa og vise hvad han dur til. Han har endnu ikke fået sin debut på A-landsholdt, dog har han spillet 26 U-landsholdskampe og scoret 8 mål. I hele han karriere har han spillet i Vasco og der er det blevet til 7 kampe og 4 mål. Nu står han så overfor sit helt store gennembrud ved at skifte de vante baner i Brasilien ud med nogle topmoderne baner i Spanien. Betis måtte slippe hele 35.000.000 kroner for at løbe af sted med den unge spiller, og han forlanger også hele 26.000 kroner om ugen, så vi må virkelig håbe for Betis han er de mange penge værd.


Det var så de to indkøb Betis fik gjort i dette vindue. Nu vil vi lige give et overblik over de 2 største spanske
klubbers transfers. Vi starter i hoved stadsklubben Real Madrid. De har som tidligere sagt været dem der har overskygget alt og alle med deres kæmp handler. Transfer vinduet var ikke meget mere end begyndt før de kunne præsentere deres første indkøb brasilianeren Kaka. Ham hentede de i AC Milan. Rygterne om at de også var ved at købe verdens bedste fodbold spiller C. Ronald havde snart gået i et helt år, men det skulle altså først blive i det her vindue de fik taget sig sammen til at købe ham. Efter de to kæmpe køb troede mand at det nok var det, men næ nej. De hentede også: Benzema, Albiol, Aebeloa og Alonso. 6 fremragende spillere, og Real Madrid har med de indkøb nu gjort sig favoritter til at vinde alt denne sæson. Vi drager videre på vores lille gennemgang af de 2 største spanske hold og kommer nu til de forsvarende mestre fra Barcelona. De har ikke hentet nær så mange spillere, men det er dog blevet til 3 stjerner. Den første og også størst må sige at være den svenske stjerne Zlatan. Han blev hentet i Inter i form af en byttehandel hvor Eto gik den anden vej. Derudover er Maxwell fra Inter også kommet til Barcelona og den tjekkiske målmand Antonin kinsky har de også hentet.
 
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 3# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #13: 27 Aug 2009, 16:28 »


 
Nos gustan los deportes – transferoverblik – 11.09.09

Så er transfervinduet slut. Den meste travle tid på røgtebørsen har nu fået sin ende. Derfor følger vi det er tid til at komme med et lille overblik over hvad der egentligt er sket i de store spanske klubber og selvfølgelig et nærmere kig på Betis. Årets transfer vindue er selvfølgelig blevet overskygget af Real Madrid. De har virkelig været ude med den helt store tegne dreng og sikret sig nogle kæmpe stjerner til der ny superhold. Der udover har Barcelona også markeret sig meget kraftigt ved at hente superstjernen Zlatan. De to største køb i den næste bedste række blev begge lavet af Real Betis. Vi starter med at tage et nærmere gik på Real Betis to indkøb.



Arnar Førsund.
Den norske forsvars kæmpe Arnar Førsund var den først der blev hentet til det sydlige Spanien. Selvom Førsund blot er 22 år gammel er han allerede i den norske landsholdstræners kikkert. Han venter dog stadig på at få sin store debut på det norske A-landshold, men han vil sikkert sikke vente ret længe før det bliver den store dag. Skiftet til Real Betis er hvert fald et skridt i den rigtige retning for Førsund. Førsund er meget stærke og hele 191 cm høj, han er stærk i tacklingerne og meget svær at komme uden om. Den beslutsomme Førsund er meget stolt over at kunne sætte sit navn på en kontrakt med Betis. Han valgte Betis frem for mange andre klubber deriblandt Helsingborg. Førsund spillede før han kom til Betis i norske HamKam hvor han blot nåede en kamp. Betis måtte slippe hele 3.500.000 kroner for den stærke centralforsvar, men ingen tvivl om at det om nogle år vil blive et rigtigt godt køb. Førsund får 9.750 om ugen.   





Alex Teixeira.
Den næste og sidste spiller som Betis fik hentet til klubben i sommer transferen er Alex Teixeira. Han er kun 18 år gammel og derfor den yngste på Betis førstehold. Dog er han alligevel med hver gang Betis er til kamp dog kun som indskifter. Alex er et meget muntert menneske og det er noget som Frank Rijkaard virkelig værdsætter. Alex kommer fra Brasilien hvor han har spillet hele sit liv, nu er han meget glad for endelig at komme til Europa og vise hvad han dur til. Han har endnu ikke fået sin debut på A-landsholdt, dog har han spillet 26 U-landsholdskampe og scoret 8 mål. I hele han karriere har han spillet i Vasco og der er det blevet til 7 kampe og 4 mål. Nu står han så overfor sit helt store gennembrud ved at skifte de vante baner i Brasilien ud med nogle topmoderne baner i Spanien. Betis måtte slippe hele 35.000.000 kroner for at løbe af sted med den unge spiller, og han forlanger også hele 26.000 kroner om ugen, så vi må virkelig håbe for Betis han er de mange penge værd.


Det var så de to indkøb Betis fik gjort i dette vindue. Nu vil vi lige give et overblik over de 2 største spanske
klubbers transfers. Vi starter i hoved stadsklubben Real Madrid. De har som tidligere sagt været dem der har overskygget alt og alle med deres kæmp handler. Transfer vinduet var ikke meget mere end begyndt før de kunne præsentere deres første indkøb brasilianeren Kaka. Ham hentede de i AC Milan. Rygterne om at de også var ved at købe verdens bedste fodbold spiller C. Ronald havde snart gået i et helt år, men det skulle altså først blive i det her vindue de fik taget sig sammen til at købe ham. Efter de to kæmpe køb troede mand at det nok var det, men næ nej. De hentede også: Benzema, Albiol, Aebeloa og Alonso. 6 fremragende spillere, og Real Madrid har med de indkøb nu gjort sig favoritter til at vinde alt denne sæson. Vi drager videre på vores lille gennemgang af de 2 største spanske hold og kommer nu til de forsvarende mestre fra Barcelona. De har ikke hentet nær så mange spillere, men det er dog blevet til 3 stjerner. Den første og også størst må sige at være den svenske stjerne Zlatan. Han blev hentet i Inter i form af en byttehandel hvor Eto gik den anden vej. Derudover er Maxwell fra Inter også kommet til Barcelona og den tjekkiske målmand Antonin kinsky har de også hentet.
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 3# Arbejderne fra Sevilla
« Svar #14: 27 Aug 2009, 16:33 »


 
Nos gustan los deportes – transferoverblik – 11.09.09

Så er transfervinduet slut. Den meste travle tid på røgtebørsen har nu fået sin ende. Derfor følger vi det er tid til at komme med et lille overblik over hvad der egentligt er sket i de store spanske klubber og selvfølgelig et nærmere kig på Betis. Årets transfer vindue er selvfølgelig blevet overskygget af Real Madrid. De har virkelig været ude med den helt store tegne dreng og sikret sig nogle kæmpe stjerner til der ny superhold. Der udover har Barcelona også markeret sig meget kraftigt ved at hente superstjernen Zlatan. De to største køb i den næste bedste række blev begge lavet af Real Betis. Vi starter med at tage et nærmere gik på Real Betis to indkøb.



Arnar Førsund.
Den norske forsvars kæmpe Arnar Førsund var den først der blev hentet til det sydlige Spanien. Selvom Førsund blot er 22 år gammel er han allerede i den norske landsholdstræners kikkert. Han venter dog stadig på at få sin store debut på det norske A-landshold, men han vil sikkert sikke vente ret længe før det bliver den store dag. Skiftet til Real Betis er hvert fald et skridt i den rigtige retning for Førsund. Førsund er meget stærke og hele 191 cm høj, han er stærk i tacklingerne og meget svær at komme uden om. Den beslutsomme Førsund er meget stolt over at kunne sætte sit navn på en kontrakt med Betis. Han valgte Betis frem for mange andre klubber deriblandt Helsingborg. Førsund spillede før han kom til Betis i norske HamKam hvor han blot nåede en kamp. Betis måtte slippe hele 3.500.000 kroner for den stærke centralforsvar, men ingen tvivl om at det om nogle år vil blive et rigtigt godt køb. Førsund får 9.750 om ugen.   





Alex Teixeira.
Den næste og sidste spiller som Betis fik hentet til klubben i sommer transferen er Alex Teixeira. Han er kun 18 år gammel og derfor den yngste på Betis førstehold. Dog er han alligevel med hver gang Betis er til kamp dog kun som indskifter. Alex er et meget muntert menneske og det er noget som Frank Rijkaard virkelig værdsætter. Alex kommer fra Brasilien hvor han har spillet hele sit liv, nu er han meget glad for endelig at komme til Europa og vise hvad han dur til. Han har endnu ikke fået sin debut på A-landsholdt, dog har han spillet 26 U-landsholdskampe og scoret 8 mål. I hele han karriere har han spillet i Vasco og der er det blevet til 7 kampe og 4 mål. Nu står han så overfor sit helt store gennembrud ved at skifte de vante baner i Brasilien ud med nogle topmoderne baner i Spanien. Betis måtte slippe hele 35.000.000 kroner for at løbe af sted med den unge spiller, og han forlanger også hele 26.000 kroner om ugen, så vi må virkelig håbe for Betis han er de mange penge værd.


Det var så de to indkøb Betis fik gjort i dette vindue. Nu vil vi lige give et overblik over de 2 største spanske
klubbers transfers. Vi starter i hoved stadsklubben Real Madrid. De har som tidligere sagt været dem der har overskygget alt og alle med deres kæmp handler. Transfer vinduet var ikke meget mere end begyndt før de kunne præsentere deres første indkøb brasilianeren Kaka. Ham hentede de i AC Milan. Rygterne om at de også var ved at købe verdens bedste fodbold spiller C. Ronald havde snart gået i et helt år, men det skulle altså først blive i det her vindue de fik taget sig sammen til at købe ham. Efter de to kæmpe køb troede mand at det nok var det, men næ nej. De hentede også: Benzema, Albiol, Aebeloa og Alonso. 6 fremragende spillere, og Real Madrid har med de indkøb nu gjort sig favoritter til at vinde alt denne sæson. Vi drager videre på vores lille gennemgang af de 2 største spanske hold og kommer nu til de forsvarende mestre fra Barcelona. De har ikke hentet nær så mange spillere, men det er dog blevet til 3 stjerner. Den første og også størst må sige at være den svenske stjerne Zlatan. Han blev hentet i Inter i form af en byttehandel hvor Eto gik den anden vej. Derudover er Maxwell fra Inter også kommet til Barcelona og den tjekkiske målmand Antonin kinsky har de også hentet.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010