home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 550 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Med ryggen mod muren [#4]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Med ryggen mod muren [#4]  (Læst 13768 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#1]
« Svar #15: 24 Aug 2009, 15:28 »

Noget af en udfordring! En lille smule off-topic: Hvilket skin bruger du? Det kunne godt ligne noget jeg gerne vil have fingrene i...

Jeg bruger flex. Det er længe siden jeg downloadede den, så jeg tror det er version 1.1 eller sådan noget. Den er hentet på sortitoutsi
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#1]
« Svar #16: 24 Aug 2009, 15:30 »

Tak for det! Syntes nok det lignede noget Flex-agtigt, men var slet ikke klar over at det var lavet til FM09 også Smiley
Logged



Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#1]
« Svar #17: 24 Aug 2009, 21:06 »


Ud hvor vi ikke kan bunde
Sæsonstart, august 2008






Så kan tiden ikke trækkes længere. Luton er nødt til at tage det store spring ud i det, der uden tvivl er holdets sværeste sæson. Hvis ikke jeg får en god start, har jeg meget svært ved at se hvordan jeg skal redde Luton. Nerverne er på højkant fra start.





Luton Town – Notts Co   2 – 0
Debutkampen er 9. august hjemme på Kenilworth Road mod det hold, der i forbindelse med FM 10 bliver omtalt som ”Chelsea Light”. De er dog ikke så imponerende i FM 09. Mine spillere virker usikre i begyndelsen af kampen og Nottingham-holdet er tæt på at komme foran allerede efter ti minutter. Veterankeeper Paul Gerrard demonstrerer dog at han er langt fra klar til at pensionere sig, og han leverer en pragtpræstation denne dag ved at redde fire kæmpechancer. Oppe foran er det ungdommen, der gør Luton ære. 18-årige Ryan Charles’s scoring efter 26 minutter vender en uskøn kamp med overtag til Notts Co. Spillerne får mere selvtillid og er tæt på det næste mål flere gange i anden halvleg, inden Notts Co’s forsvarsspiller Mike Edwards presses til selvmål. Resultatet er tre dejlige point og en overlykkelig manager. Luton-drengene viste at de kan og vil kæmpe alt hvad de kan for at blive i professionel fodbold, og resultatet kan ikke andet end at give mere selvtillid forud for de næste liga kampe.



Swansea – Luton Town   4 – 1 (Carling Cup, 1. runde)
Jeg forventede ikke det store af denne match mod et af League One’s bedste hold, og det er nok en god ting. ”Svanerne” er denne eftermiddag absolut to eller tre klasser bedre end Luton, hvilket de demonstrerer med tre mål i kampens første 11 minutter. På trods af at vi er bagud 0-4, har vi alligevel moralen til at reducere kort før pausen og i anden halvleg kæmper vi det bedste vi kan for at holde modstanderne væk fra vores mål. Det lykkes og da vi ikke får nogen skader vil jeg anse kampen for at være en succes. Det er ingen hemmelighed at jeg denne sæson er røv ligeglad med pokalbold.



Accrington – Luton Town   0 – 3
Vores første udebanekamp i ligaen bliver en langt bedre oplevelse end jeg turde håbe på. Det starter ellers ikke lovende, da Gerrard allerede måtte hive en klasseredning frem efter små fire minutter. Men da hjemmeholdet kikser en clearing i eget felt efter ti minutter slår lejesvennen Martin til. Det knækker hjemmeholdet og med en solid arbejdsindsats kan vi tage hjem med tre meget velfortjente point.



Luton Town – Gillingham   0 – 0
Dagens gæst på Kenilworth Road er et af de hold, som må betegnes som en oprykningskandidat. Derfor er det imponerende at vi det meste af kampen holder Gillingham fra fadet. I slutningen af kampen har vi endda et par gode chancer til at score sejrsmålet, men heldet har som bekendt en tendens til at følge topholdene. Kommentatoren påstår det var en kedelig match. Jeg er dybt uenig. Et hvert point er guld værd.



Bournemouth – Luton Town   0 – 2 
Den sidste kamp i august er mellem to minushold. Hjemmeholdet har kun skaffet sig ét point de første tre spillerunder, mens Luton har hentet syv. Derfor er styrkeforholdet mellem de to hold før kampen -16 og -23 point. Denne eftermiddag lykkes det mig at mindske afstanden mellem sidst og næst-sidst i ligaen yderligere. I en lige kamp er det os, der har det afgørende held og gejst. Først midtbanegeneralen Keith Keane på langskud efter 41 minutter, derefter min nye venstreback Tininho efter hjørnespark. Bunden i League Two bliver mere end almindelig benhård i denne sæson, derfor er de tre udepoint en stor lettelse. Kun fire point til jeg er næstsidst!





Luton Town er af pressen dømt til at fejle og rykke ned, men den sæsonstart vi har haft er simpelthen bedre end AGF’s! Tre sejre, en uafgjort og ikke en eneste scoring mod os tegner godt. Jeg forventer slet ikke at vi kan opretholde en så suveræn statistik efterhånden som vi kommer ind i sæsonen, for gejsten kan pludselig vende. Men jeg er positivt overrasket over hvordan min blandede gruppe af spillere har fundet en formel for succes på så kort tid.





Men uanset hvad så er der meget lang vej endnu til sikkerheden på plads 22. Og klubbens ledelse er ikke tilfreds med udfaldet af august.
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 22:16 af Dusty78DK » Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#2]
« Svar #18: 26 Aug 2009, 12:51 »

Du overlever i denne sæson, og så rykker du op i næste Thumbs Up KIU Dusty!
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#2]
« Svar #19: 26 Aug 2009, 13:00 »

Super start og en meget god udfordring. Jeg er sikker på at du overlever i rækken. Vil skyde på en placering som nr. 11 :-)

En spændende udfordring, især fordi dit spil er slut hvis du rykker ned.

Ser frem til at følge dig.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#2]
« Svar #20: 26 Aug 2009, 15:32 »


Fra minus til plus
15. november 2008




Midt i november skal Luton Town tage imod Barnet i Coca-Cola League Two’s 16. Spillerunde. Efter 20 minutter lister klubbens ”plæneklipper” – Kevin Nichols – med frem på et hjørnespark og fra kridtstregen sparker han bolden op i nettaget. Seks minutter senere er det den anden centrale midtbanemand, Keith Keane, der lægger en fræk bold i dybden til Drew Talbot, der løber fra alt og alle inden han udplacerer målmanden.

Kampens resultat og det sikre spil luner godt. Men denne kamp er ikke bare som en hvilken som helst andet. Nu kan Luton nemlig bryste sig endelig at have forvandlet det pinlige minus på pointkontoen til et plus. Selv om Luton ikke har haft lige så suveræne resultater som i august er der ingen tvivl om at der er potentiale til at overleve denne mareridtssæson. Allerede midt i september krøb vi op på næst-sidstepladsen og nu er der kun tre point op til redningen. Hvis vi altså kan holde formen.



Hvad er så hemmeligheden? Ja, der er scoret meget få mål mod Luton, hvilket tydeligt viser at mit fokus på at styrke defensive har båret frugt. Ligesom i dagens match mod Barnet, vil jeg tilskrive mange af mine sejre et solidt arbejde på den centrale midtbane. Makkerparret Nicholls og Keane gør den afgørende forskel på et hold, der ikke rummer store angribere. I de kampe hvor de to midtbanespillere ikke er sammen, har vi indtil videre haft svært ved at vinde.

Lutons svaghed er – ud over angribernes under gennemsnit evner – fysikken. Vi har det svært mod hold der markerer os tæt, og jeg lærte tidligt at det ikke kan betale sig at spille bolden smalt. I mand mod mand situationer er det oftest modstanderen, der kan erobre bolden, hvilket vi har betalt dyrt for. Derfor har jeg i den overordnede taktik bedt spillerne om ikke at løbe for meget rundt med bolden.



Men denne kedelige efterårsdag er en festdag. Tiden med kedelige minustal er forbi. Luton’s spillere og fans kan hæve hovedet og fokusere på at komme op over stregen.

Måske er det et varsel om bedre tider.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#3]
« Svar #21: 26 Aug 2009, 15:48 »

God update, endnu engang Dusty! Thumbs Up Du kan sagtens komme op i midten af tabellen Smiley
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#3]
« Svar #22: 26 Aug 2009, 16:00 »

Rigtig fed blog.  Flot at du er kommet på plus Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#3]
« Svar #23: 26 Aug 2009, 21:20 »


Over stregen
25. november 2008





Den dramatik, der kan findes i Englands fjerdebedste række kan absolut måle sig med Champions League. På en råkold dag tager ligaens nr. 22, Rotherham, mod Luton Town, der ligger nummer 23 og dermed til nedrykning. Der er kun ét point mellem de to hold. Vinder hjemmeholdet kan de få lidt tiltrængt luft i et efterår hvor de har set afstanden til Luton blive mindre og mindre. Kan Luton rejse sig og tage de tre point vil det betyde et afgørende ryk mod overlevelse.

Rotherham kender skriften på væggen og presser derfor voldsomt på fra start. De dominerer og Lutons forsvar ser usikkert ud. Efter en halv time er det igen gæsternes forsvar, der ser tyndt ud, da det lykkes de rødblusede at sende bolden på tværs af et tomt Luton-mål. Heldigvis står der ingen Rotherham spiller til at sparke bolden i kassen og i stedet kører Sylla et enmandsangreb på hjemmeholdet over højre fløj. Bolden bliver spillet på tværs til venstre side og kontramaskinen kører godt. Da bolden denne gang sendes på tværs foran Rotherhams mål er der ingen nåde. Sylla er gået med frem og sparker bolden i kassen. 1-0 til Luton.

Fem minutter før pausen spiller Luton bolden rundt om Rotherhams straffesparksfelt. Bolden sparkes i første omgang væk fra farezonen, men Keane læser spillet og sparker returen i kassen. 2 – 0 til Luton.

I anden halvleg presser Rotherham voldsomt på. Særligt de sidste tyve minutter er der dømt skydetelt, men på trods af en reducering lykkes det alligevel Luton at tage tre point med sig fra kampen. 2-1 til Luton Town bliver slutresultatet.



Jeg er helt høj over denne sejr. I forhold til spil og chancer burde den være endt uafgjort, men i forhold til Lutons fremtid er det bare topdollar at vi får alle tre point i nøglekampen og dermed rykker op på 22. Pladsen og væk fra nedrykningen.

For at være helt ærlig regnede jeg godt med at kunne få Luton over stregen. Jeg havde bare ikke turdet gætte på at det ville ske så hurtigt. Udfordring må være at forsøge at holde dampen oppe, kæmpe for hvert point og presse spillerne til at forstå at vi ikke er i sikkerhed endnu.

Men i dag tog Luton et vigtigt skridt mod at komme tilbage på sporet som klub.
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 21:23 af Dusty78DK » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#4]
« Svar #24: 26 Aug 2009, 21:25 »

Det er faktisk en super fed blog du har gang i. Jeg glæder mig til at se om du kan leve op til dit Cisco Roma-niveau. KUTGW!
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Med ryggen mod muren [#4]
« Svar #25: 26 Aug 2009, 21:36 »

Fantastisk at du nu er kommet over stregen. Du ryger sku ikke under den igen Thumbs Up Tværtimod tror jeg du sagtens kan hive dig et par pladser længere op i ligaen Thumbs Up KIU! Wink
Logged


Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010