home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 343 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  A New Beginning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Læser du med på bloggen?
Ja, hver gang!
- 9 (19,1%)
Jeg skimmer den..
- 14 (29,8%)
Engang imellem
- 9 (19,1%)
Sjældent
- 10 (21,3%)
Nej
- 5 (10,6%)
Antal Stemmer: 47

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: A New Beginning  (Læst 12755 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
A New Beginning
« : 21 Aug 2009, 17:14 »

Efter en pause fra FM09 på.. Et halvt år eller sådan noget, er det vist tid til at starte et nyt spil..

Lidt ala g00n vil denne blog mest bestå af hardcore facts og meget meget lidt grafik. Jeg giver dig mit besyv med efter enten hver kamp eller hver opdatering.

Ligaerne der er med, er Danmark (til 1. div), England (til The Championship), Frankrig, Tyskland, Holland, Italien og Spanien.

Holdet er blevet valgt efter en randomisering fra computeren der endte på FC Sochaux. Media prediction for kommende sæson lyder på en 14. Plads, altså midt i tabellen men alligevel siger boardet at jeg blot skal undgå nedrykning – hvilket jeg står inde for Wink

Umiddelbart ser holdet forholdsvist stærkt ud, men der kunne godt bruges spillere på flere positioner og min ass. man. udpeger min centrale midtbane som det svageste punkt.
« Seneste Redigering: 24 Aug 2009, 15:18 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #1: 21 Aug 2009, 17:15 »

Shockeret

Endelig blogger du igen! Nu har jeg også forsøgt at få dig til det i lang tid efterhånden...
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #2: 21 Aug 2009, 17:16 »

Ja, jeg ventede på at du holdte op med at plage i et stykke tid...
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #3: 24 Aug 2009, 00:00 »

(Friendly) Burghausen – Sochaux 0-2
Santos (7), Maurice-Belay (45, pen)

Som i alle friendlies blev der eksperimenteret. Jeg startede i en 4-4-2 hvor vi dominerede kampen fuldstændigt og kunne have først 0-5. I halvlegen skiftede vi så formation til en 4-1-2-2-1 som Arsenal/Barca spiller, og det gik helt af H til – Meget få chancer og ingen mål. Ergo spiller vi i 4-4-2 i første sæson.. Ja, så nemt er det at bestemme formation! Opstemt

(Friendly) Jena – Sochaux 0-5
Maurice-Belay (8), Mevüt (13, 59), Nulle (18, OG), Pitau (71)

Til denne kamp holdt vi fast ved 4-4-2 og dominerede kampen igen. Ja, de har en spiller – faktisk en målmand – som hedder Nulle.. Og hans selvmål var et skud fra Mevüt der ramte overliggeren og så i hovedet på Nulle og ind i målet. Mevlüt var i øvrigt kampens helt store spiller, og ud over hans mål havde han flere gode forsøg og et par assists. Vi ramte i øvrigt træværket 3 gange, så sejren kunne nemt have været større.

(Friendly) A.C. Ajaccio – Sochaux 2-2
Dalmat (56), Pitau (65)

Uafgjort blev forudsagt før kampen, men det så sort ud i starten. Vi sparede en del trætte spillere fra de første to kampe, og det kunne ses på første halvleg. Allerede efter et kvarter var vi bagud 2-0 og det var så småt med chancer til de gule i første halvleg. Anderledes så det dog ud i anden halvleg, hvor vi især sad på de første 30 minutter som også bød på udligningen. Det negative ved kampen var sådanset at Mevüt blev skadet men han er kun ude i 3-4 uger.

(Friendly) Koblenz – Sochaux 1-1
Isabey (57)

Endnu en uafgjort friendly hvor vi stillede med et halvt reservehold. Det er egentlig kampe som disse vi bør vinde men alligevel var Koblenz bedst på dagen, og vi var heldige med at få den uafgjorte.  Kampen bød på endnu en skade til en angriber, men det var heldigvis minimalt, og han er klar igen til næste kamp.

Vi har i mellemtiden fået forstærket holdet, da norske Per Ciljan Skjeldbred, som I nok alle kender fra tidligere FM spil, er skiftet til Sochaux for £1.4mio. Jeg forventer mig meget af Skjeldbred der nu nemt kan kaldes vores stjerne på holdet. Der er desuden snak om at vi skulle sælge Dalmat hvilket jeg ikke helt kan benægte og derfor er jeg også i snak med endnu en midtbanespiller samt en fløj som skal fungere som backup. Jeg overvejer også at anskaffe en forstærkning til forsvaret, men mere om dette senere.
« Seneste Redigering: 24 Aug 2009, 00:04 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #4: 24 Aug 2009, 00:37 »

Ikke de vilde modstandere, så ser frem til at ligakampene begynder...

Tip: Synes ikke at de to tal i resultatet skal have forskellig farve, men kan være det bare er personlig smag... og screenshots tak! Opstemt
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #5: 24 Aug 2009, 00:40 »

Ja jeg glæder mig også til ligaen så vi kan få en anelse om hvor vi ligger. Oddset er 1-150 på at vi vinder mesterskabet, og de regner egentlig med at vi rykker ned. Næste kamp er en friendly hjemme mod Rostock, så det giver måske en anelse om styrkeniveauet.

Jeg har givet resultatet to forskellige farver så Sochaux's er blå og det er nemmere at se om vi vandt eller ej - det synes jeg nemlig er svært i din Wink

Lige med SS synes jeg det er lidt besværligt men nu hvor du foreslår det kan jeg da godt smide nogle op af nye signings og hvis jeg finder andet der er værd at vise med billeder..
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #6: 24 Aug 2009, 08:20 »

Hvor er det bare vildt at du er tilbage. Smuuukktt!!
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #7: 24 Aug 2009, 14:00 »

Efter ankomsten af Per Ciljan Skjeldbred så midtbanen stærkere ud. Men på grund af at det nok ikke varede længe før buddet var ude efter Stéphane Dalmat, forstærkede vi midtbanen yderligere. Vores delegation skulle dog ikke rejse ret langt, da også næste forstærkning blev hentet i Rosenborg i skikkelsen af Marek Sapara for den nette sum af £1.4mio.


(Friendly) Sochaux – Rostock 4-2
Privat (20, 58), Dalmat (23), Skjeldbred (Red card, 48), Nogueira (87)

Vi spillede en meget fortrøstningsfuld kamp i dag i sejren over Rostock. Vi kom hurtigt foran 2-0 og sad på kampen. Desværre fik de lov til at score på et hovedstød efter hjørne og derefter fik de foræret et meget heldigt mål. Da Skjeldbred så lavede en sviner efter pausen og blev udvist, så det ud til at blive op ad bakke. Men holdet viste sig fra den bedste side og styrede stadig kampen og det var slet ikke ufortjent at de 10 mand fik puttet to ekstra kasser ind, så vi slog tyskerne med 4-2.  Privat imponerede med stor løbevilje samt to flotte mål, så mon ikke vi beholder ham i angrebet lige foreløbig..


(Friendly) Kiel - Sochaux0-7
Maurice-Belay (23, 58), Privat (42), Sverkos (43, 45), El Bounadi (74), Santos (90)

Det var et lidt turbulent hold der tog til Kiel og spillede venskabskamp. I kulissen foregår der adskillige kontraktforhandling er og samtidig er der flere transfers i kølvandet. Ikke desto mindre var det Sochaux der fuldstændig dominerede kampen efter en lidt shaky start. Kiel slap nådigt med 0-7 og en bedre sæsonoptakt kan ikke fås. Dette var også sidste friendly, så  om 14 dage går det løs når vi møder Lyon – på udebane!


Stéphane Dalmat forlod i dag klubben til gengæld for FC Nantes. Dette er i sig selv ikke specielt skuffende, især ikke når man ser på transferbeløbet da vi fik £4.1mio for ham – hvilket er en klar rekord i forhold til den tidligere på £3.3mio. Forsvaret var derefter det første der blev forstærket da vi hentede Adriano i Monaco for sølle £775k. Adriano vil gå ind som backup for vores højre back. Det kom derfor ikke som nogen overraskelse da næste mand ude af vagten blev den aldrende højreback Pichot der blev solgt for £725k til ESTAC. Næste salg var dog overraskende for nogle da venstrefløjen Maurice-Belay blev solgt til Monaco for £3.2mio. Maurice-Belay var et klart førstevalg til fløjen, men da Monaco bød det dobbelte af hans værdi var det svært at sige nej.

Det lykkedes desværre ikke at få hentet en ny fløj til første kamp imod Lyon, og derfor stillede vi lidt handikappede op, til kampen der på papiret er sæsonens sværeste. Heldigvis var Mevlüt blevet klar igen, og var dermed makker til Privat i angrebet.


(Ligue 1) Lyon – Sochaux 3-1
Delgado (OG 70)

Ikke overraskende bød sæsonens første kamp også på sæsonens første nederlag. Vi havde ikke en chance mod Lyon på hjemmebane, og to skud på træværket og en straffesparksrednin g fra Richert vidner om en kamp der godt kunne være tabt større end med 2 mål. Sådan gik det dog heldigvis ikke, og holdet er ved godt mod før næste kamp hvor vi tager imod Lorient hjemme.


Vi kommer dog til at gå ind til kampen mod Lorient en del stærkere, da vi nu har fået hentet Jérémy Morel til klubben for £2.4mio. Den svimlende sum taget i betragtning tror jeg at man kan regne ud at jeg forventer meget af Morel. Han går derfor selvfølgelig direkte ind på venstrefløjen i stedet for Jokic som man – forståeligt nok – ikke så ret meget til imod Lyon.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #8: 24 Aug 2009, 14:06 »

Skandale at du taber til et miniputhold som Lyon.

Nu har jeg ikke nogen idé om hvordan det generelle niveau i truppen er, men både Skjelbred, Sapara og Morel ser ud til at være gode signings...
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #9: 24 Aug 2009, 14:09 »

Hehe ja lidt skuffende var det da bestemt også.

Truppens niveau er faktisk ganske habilt. De tre omtalte spillere ligger en anelse over det niveau som stortset resten af holdet besidder. Der kommer nok også kun en enkelt signing mere tror jeg, ellers er jeg godt tilfreds med både hele holdet og også bredden i truppen. Det er mest forsvaret der halter en anelse lige nu, men jeg tror blot at jeg skal rokere lidt rundt dernede og så skulle det se fint ud.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #10: 24 Aug 2009, 17:25 »

Ang. afstemningen: Der er vel ikke forudset nogen nedrykning når media prediction er en 14. plads?
Logged



Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: A New Beginning
« Svar #11: 24 Aug 2009, 20:44 »

En spændende og udmærket blog om et spændende og godt valg af klub og jeg vil følge denne blog og jeg ser frem til og glæder mig til næste og de næste updates...

Vh.Blackstone
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #12: 26 Aug 2009, 12:12 »

Ang. afstemningen: Der er vel ikke forudset nogen nedrykning når media prediction er en 14. plads?

Nej det virker underligt, men medierne snakker ikke om andet end nedrykning og mit board forventer også at vi kommer til at kæmpe imod at rykke ned, så det er mit umiddelbart mål for sæsonen. Jeg satser dog selv på en midterpladsering, lidt ligesom den 14. plads vi blev spået før sæsonen.

En spændende og udmærket blog om et spændende og godt valg af klub og jeg vil følge denne blog og jeg ser frem til og glæder mig til næste og de næste updates...

Vh.Blackstone

Det er godt at høre! Jeg regner med at få tid til at spille noget mere på spillet i aften og de næste par dage, så der er massere af opdateringer i vente Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #13: 26 Aug 2009, 12:46 »

Far bliver i hvert fald skuffet hvis du rykker ned.
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: A New Beginning
« Svar #14: 26 Aug 2009, 23:48 »

(Ligue 1) Sochaux – Lorient 1-2
Mevlüt (80)

Lady luck var ikke med os i dag, da vi tog imod Lorient. Holdet var slet ikke kampklar og første halvleg bød på få chancer, hvoraf det ene var et straffespark til Lorient, som Richert ellers reddede, men desværre røg returen lige ud til skytten der scorede. Anden halvleg var ét stort pres fra Sochaux og efter at have ramt stolpe og fået bolden reddet på stregen, skød Lorient pludselig kontra og så stod der 0-2. Vi pressede hårdt på for en udligning resten af kampen, men ind ville bolden ikke, og sæsonens andet nederlag i lige så mange kampe, var i hus.


(Ligue 1) Stade Rennais - Sochaux 2-0

Tredje kamp og tredje nederlag. Vi kom aldrig rigtig i gang i dag imod Rennes og på trods af nogle ganske gode forsøg var det Rennes der fik scoret først, og så var det op ad bakke resten af kampen. Jeg smed selvfølgelig alt frem for det udlignende mål, og så scorede de i stedet, og vi tabte dermed 2-0. Desværre betyder nederlaget også at vi nu ligger allersidst i tabellen. Måske man skulle søge en enkelt forstærkning før transfervinduet lukker om en uge..?


Jeg havde godt nok ikke troet at han valgte os, men i dag fik vi forstærket midtbanen yderligere, da Stephen Appiah som vi bl.a. kender fra Juventus er skiftet til Sochaux på en fri transfer. Ikke dårligt for Sochaux at hente en spiller med så stor international rutine fra både Ghana, Fenerbache, Juventus og Parma. Kort efter fik vi lidt ekstra penge i kassen, da anfører og midtbanegeneral Romain Pitau ikke længere kunne holdes på, og er flyttet til Toulouse for £1.7mio i en alder af 31 år. Vi har desuden også prøvet at hente en midtbanespiller mere, men da vores lønbudget er kraftigt overskredet, har det ikke været muligt at sikre en kontrakt på nuværende tidspunkt.


(Ligue 1) Sochaux – Caen 0-0
Skjeldbred (Rødt kort, 70)

Sæsonens første point kom i hus i dag, men i en noget så frustrerende kamp. Vi skabte rigtig mange chancer, og ramte både stolpe og overligger og så stod deres målmand i vejen for alt. Dertil skal også siges at Skjeldbred denne gang fik lov til at blive på banen efter at have fået gult – og takkede ved at modtage sit andet gule kort og blive udvist i anden halvleg. Presset på Caen fortsatte dog, men ind ville bolden ikke, og Caen kunne meget ufortjent tage hjem med et enkelt point i baggagen. Det er simpelthen ikke godt nok på hjemmebane mod et andet nedrykningstruet hold. Vi indtager nu andensidstepladsen i ligaen, og har stadig sæsonens første sejr til gode. Interessant nok er det det tidligere storhold Monaco der ligger sidst… Skjeldbred var i øvrigt utilfreds da han fik at vide at han ville blive trukket en uges løn for det dumme røde kort.
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 23:55 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010