home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 565 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Red and Grey - Toronto FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Red and Grey - Toronto FC  (Læst 15190 gange)
cjensen94
Gæst
 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #30: 17 Aug 2009, 22:23 »

Ærgerligt at du blev fyret, men forståeligt af Juve.
Har aldrig spillet i USA, så det bliver sjovt at læse om Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #31: 17 Aug 2009, 22:51 »

Ærgerligt at du blev fyret, men forståeligt af Juve.
Har aldrig spillet i USA, så det bliver sjovt at læse om Smiley

Det har jeg heller ikke, så det bliver spændende at lære ligaen at kende. Det er vidst ret så forskelligt fra det "normale system" så det bliver da noget af en udfordring. Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #32: 17 Aug 2009, 23:02 »

Jeg spillede engang med San José Earthquakes, og det er meget anderledes med transfers og drafts osv...
Så det bliver rigtig spændende at læse om hvordan du klarer dig. Du har en læser i mig Smiley
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #33: 17 Aug 2009, 23:09 »

Spændende! Har lige læst det meste af bloggen igennem. Surt med Juventus, men synes det bliver spændende at høre om det amerikanske liga-system. Har en kammerat der også spiller i MLS, men han lyder sgu så forvirret, når han snakker om sit spil.

Al ære og hæder til Canada Peace
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #34: 18 Aug 2009, 16:21 »

Jeg takker for kommentarene i to Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #35: 20 Aug 2009, 21:36 »


TORONTO FC



INDLEDNING

Så er jeg tilbage med den første update efter skiftet til Toronto FC. Jeg vil i denne upate forsøge at informere jer læsere om lidt forskellige ting omkring spillet og klubben. Jeg vil blandt andet komme ind på ligestukturen og mine personlige målsætninger.

Jeg vil ikke fortælle om truppen på nuværende tidspunkt. Jeg vil hellere vente, til vi nærmer os sæsonstart, og de fleste spillerhandler er lavet.






TURNERINGSINFO

Der bliver spillet flere forskellige turneringer i USA, og jeg vil her forsøge at fortælle lidt om dem. Jeg kan endnu ikke fortælle, om man kvalificerer sig til noget specielt, hvis man vinder en af de nederstående turneringer, men jeg vil selvfølgelig informere jer, så snart jeg ved mere. Hvis i læsere skulle kende noget til andre turneringer i Amerika, er i mere end velkomne til at skrive, så vil jeg updatere inlægget her.

Der er selvfølgelig ligaturneringen Major League Soccer, eller MLS som den normalt bliver kaldt. MLS består af to små puljer, Eastern Conference og Western Conference, og hver pulje består af 7 hold. Man spiller på tværs af grupperne, dvs. at selvom vi ligger i Eastern Conference, skal vi stadigvæk møde holdene fra Western. Der spilles 30 kampe over en sæson, og den skarpe læser har måske allerede nu lagt mærke til, at antallet af kampe ikke passer med antallet af hold. Jeg har kigget lidt på kampene i sidste sæson, og jeg har ikke fundet noget specielt system. Vi spillede 3 kampe mod 4 hold, og to kampe mod resten. Jeg ved ikke hvordan et sådant kampprogram bliver fastsat, så det kan jeg desværre ikke fortælle jer mere om. De fire bedste hold i begge puljer skal spille puljesemifinaler og derefter puljefinaler, inden den rigtige finale, som afgør hvem der vinder MLS, bliver spillet.

Der er selvfølgelig også den Nordamerikanske Champions League. Den er på mange måde ens med den europæiske udgave. Der er én enkelt indledende runde, inden der skal spilles gruppespil. Der er fire grupper, med fire hold i hver, hvorfra de to bedste hold går videre til kvartfinalerne. Derefter er der sjovt nok fire kvartfinaler, to semifinaler og til sidst den altafgørende finalekamp.

En anden cup, som vi deltager i, hedder Champions Cup. Det er en canadisk turnering, og da der ikke er så mange store klubber i Canada, består turneringen af kun tre hold. Der er tale om os, Vancouver og Montreal. I følge FM har turneringen været spillet to år, og begge år er sejren som forventet gået til Toronto FC. Turneringen er en lille form for ligatabel, hvor alle hold møder hinanden to kampe. Turneringen spilles i løbet af juni og juli, altså midt i MLS-sæsonen.






RESUME AF START I KLUBBEN

Major League Soccer
Kalenderen skriver netop nu den 8. november, og den sæson, som jeg kom ind midt i, er nu spillet færdig. Jeg vil kun lige hurtigt fortælle hvordan det er gået. Som jeg tidligere har fortalt spiller man fra vinter til vinter i MLS, og derfor manglede der kun fem kampe, da jeg kom til midt i september. Toronto lå til på en 6. plads i Eastern Conference da jeg kom til, og denne plads er vi forblevet, trods nogle ringe resultater i mine første kampe.

Vi vandt godt nok 3-1 over Salt Lake, men så tabte vi desværre til New England, DC United, New York og Kansas City. Vi blev udspillet mod New England, men i de tre andre kampe var vi faktisk ret godt med. For mig var resultaterne ikke så vigtige. Mit fokus var på at se spillerne an, og dermed finde frem til en mere eller mindre fast opstilling.

Northamerican Champions League
I denne turnering fokuserede jeg, modsat ligaen, på resultaterne. Vi var kommet i gruppe med Kulture Yabre, som kommer fra det ikke så kendte land Belize, mexicanske San Luis og Chvias USA, som jeg ikke behøver fortælle hvor kommer fra. Vi kom videre fra gruppen på en anden plads, med 10 point. San Luis vandt suverænt gruppen med maximum point. Nummer tre blev Chvias USA, mens Kulture Yabre endte sidst, vel at mærke uden et eneste point.






MÅLSÆTNINGER

Jeg ser ingen grund til at spille, hvis man ingen mål for spillet har. Mit personlige mål med Toronto FC er, at jeg i løbet af et par sæsoner vil opbygge et slagkraftigt manskab, som kan være med i kampen om en sejr i MLS. Jeg ved ikke nok om holdet, spillerne og de andre hold til at sige, hvor lang tid jeg tror det vil tage, så på det punkt vil jeg foreløbig forblive tavs.

Jeg har også et par delmål under mit ophold her i  Nordamerika. Jeg har selvfølgelig i sinde at fortsætte klubbens gode stime i den canadiske Champiosn Cup, men det er nok det minst vigtige af målene. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme med til Verdensmesterskabet for Klubhold, og jeg tror der er større chance for det i USA, end der er i f.eks. Europa. Jeg ved ikke lige, hvordan vi kvalificerer os til denne turnering, men jeg kunne da forestille mig, at den Nordamerikanske Champions League har noget med det at gøre.






Logged

Tageholm
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #36: 21 Aug 2009, 12:35 »

Hej T1de

Fin læsning, selv om din tid i Juve ikke var en succes.

Spændende skrifte til  Toronto FC - held og lykke "over there"

Et opslag i wiki afslørede forklaringen på turneringsformatet:
"The 14 teams were split into two seven-team conferences. Each team played 30 games that were evenly divided between home and away games. Each team played every other team twice, home and away, for a total of 26 games. The remaining four games were played against four regional rivals, two at home and two away"

Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #37: 21 Aug 2009, 14:12 »

Hej T1de

Fin læsning, selv om din tid i Juve ikke var en succes.

Spændende skrifte til  Toronto FC - held og lykke "over there"

Et opslag i wiki afslørede forklaringen på turneringsformatet:
"The 14 teams were split into two seven-team conferences. Each team played 30 games that were evenly divided between home and away games. Each team played every other team twice, home and away, for a total of 26 games. The remaining four games were played against four regional rivals, two at home and two away"



Tak for kommentaren, og ikke mindst for hjælpen Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #38: 21 Aug 2009, 23:45 »


EN NY CHANCE



Så har jeg fået en ny mulighed, for at vise, at jeg har hvad der skal til, for at vinde pokaler. Efter en skuffende 'African Nations Cup' har Nigeria valgt at fyre Shaibu Amodu, som har været klubbens træner siden 2008. Nigeria har vundet African Nations Cup to gange, sidste gang tilbage i 1994, og De Olympiske Lege én enkelt gang, men ellers har afrikanerne ikke haft så mange succesoplevelser. Det er en smule uforståeligt, når man tænker på, at Nigeria råder over flere af topspillere, som f.eks. John Obi Mikel, Joseph Yobo og Obafemi Martins.

Jeg håber på, at jeg kan føre Nigeria langt i en eller flere internationale turneringer. Der skal desværre gå et par år, får Nigeria igen kan deltage i en VM-slutrunde, eftersom de ikke har formået at kvalificere sig til sommerens 2010-udgave. Udover VM er der selvfølgelig African Nations Cup, og der mener jeg, at vores vinderchancer er rimelig store.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #39: 22 Aug 2009, 11:23 »

No offence til Juve-fans, men med dine to nye jobs gik denne blog fra at være gaaaaaaaab til at være super duper spændende !!!  Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #40: 23 Aug 2009, 12:22 »

No offence til Juve-fans, men med dine to nye jobs gik denne blog fra at være gaaaaaaaab til at være super duper spændende !!!  Thumbs Up

Jeg håber da, at du mener det klubmæssigt, og ikke at bloggen har været gaaab? Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Red and Grey - Toronto FC
« Svar #41: 24 Aug 2009, 17:47 »


TRUP ANNO 2010



MÅLMÆND
Jeg er tilfreds med holdets målmænd, så jeg har valgt ikke at hente nye spillere ind til denne position. Den eneste ændring her er, at Jéferson, som var på leje sidste år, nu er tilknyttet klubben permanent. Greg Sutton er udset som holdets førstemålmand i den kommende sæson. Jérferson skal om nødvendigt tage over, og hvis det går helt galt, skal Roberto Mude nok kunne klare et spille et par kampe.

FORSVAR
I slutningen af sidste sæson var forsvaret meget svingende, så det er derfor forståeligt, at jeg har valgt at forstærke holdet her. Der er ikke hentet nogen nye spillere til højre side af forsvaret. Her råder vi i forvejen over to fine spillere i Chris Pozniak og Richard Mulrooney. Pozniak er mit bedste bud på en starter, men det kommer selvfølgelig an på hans præstationer. I venstre side har vi Jim Brennan og Todd Dunivant, som minder utrolig meget om hinanden. De kommer højst sandsynligt til at ligge og skiftes om at spille kampe, indtil jeg finde den rette starter. I det centrale forsvar er der, modsat på backerne, kommet to nye spillere til. Chris Lamb blev hentet i første runde af SuperDraft-lodtrækningen(En del af det amerikanske transfer-system, hvor hver klub på skift vælger en spiller fra forbundsspillerlist en), og den unge forsvarer skal primært agere backup sammen med Ethan Gage. De skal træde til hvis enten Nana Attakora eller den nye amerikaner Matt Marquess er ukampdygtige.

MIDTBANE
På kanterne er vi blevet forstærket af brasilieneren Alessandro, og det forventes at han skal agere i midtbanens højre-side. Et andet nyindkøb, der ligesom Alessandro er hentet på fri transfer, er nok det navn på mit hold, der klinger mest i folks ører. Danske Mike Jensen blev frigjort fra kontrakten i Brøndby, og han får nu chancen, for at imponere i Toronto. I den modsatte side er vi ikke blevet forstærket. Gabe Gale og Rohan Ricketts skal slås om pladsen på venstrekanten, og ingen af dem har på nuværende tidspunkt en fordel i kampen. Centralt på midtbanen har der heller ikke været brug for yderligere forstærkninger. Sam Cronin og Nikolas Ledgerwood er begge kompetente som opryddere, mens Luis Manuel Seijas og Dwayne De Rosario udgør den kreative del. Ledgerwood kommer højst sandsynligt til at spille fra start, mens der bliver mere kamp om den anden plads. Rosario er nok den bedste, men i en alder af 33 år, kan han nok ikke klare en hel sæson uden pauser.

ANGREB
Her er vi rimelig godt besat. Davy Arnaud, Chad Barrett, David Hoillet, Luciano Emílio og O'Brian White er de fem spillere, som jeg har at gøre godt med oppe foran. Jeg har endnu ikke udpeget de to startende spillere, men Luciano Emílio har en fordel i , at han har spillet flere internationale kampe, og har større erfaring end de andre spillere. Emílio er kommet til klubben på en fri transfer. Det samme er iøvrigt O'Brian White, men denne handel var sat i stand inden jeg kom til klubben.
« Seneste Redigering: 24 Aug 2009, 17:52 af T1de » Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010