home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1157 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Redde sin økonomi...
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Redde sin økonomi...  (Læst 985 gange)
westmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Redde sin økonomi...
« : 16 Jun 2009, 17:43 »

Jeg spiller med et hold som ikke har den bedste økonomi, og hver måned er der minus og jeg kommer tættere og tættere på at gå fallit...

Kan jeg gøre andet end at sælge nogle af mine spillere?
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Redde sin økonomi...
« Svar #1: 16 Jun 2009, 17:45 »

hvad siger dit lønbudget? er det over eller under det tilladte?
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Redde sin økonomi...
« Svar #2: 16 Jun 2009, 17:48 »

Tjek transfers ---> klausuler
Hvis du har købt mange spillere på afdragsordning så er det klart du får minus hver måned..
Tjek hvor meget gæld din klub har..
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Redde sin økonomi...
« Svar #3: 16 Jun 2009, 17:52 »

Prøv at se om du kan forhandle lønnen ned på nogle af dine spillere, og specielt se om du kan skære lidt i de forskellige bonusser de får. Desuden kan du se om du har nogle samarbejdsklubber som du betaler et årligt beløb til. Disse kunne du evt. afbryde.

Der er også metoden med at arrangere venskabskampe mod større hold på hjemmebane, og på den måde tjene lidt ekstra på den måde. Det er dog ikke en metode jeg er specielt stor tilhænger af da jeg personligt syntes det læner sig lidt op af at snyde - Specielt hvis det direkte bliver misbrugt.

Vigtigst af alt er dog nok at gå ind under manager instillinger (tror nok det er der inde under) Og fjerne fluebenet i at det er din assistent træner der skal sørge for at fornye kontrakter med dine ungdomsspillere.. Syntes ofte at han er medvirkende til at ens lønbudget falder helt sammen. Ved selv at tilbyde dem kontrakter kan du også meget nemmere komme af med de talenter der ingen fremtid har i sig.

Til sidst er der også din stab. Hvis du er i store økonomiske problemer kan du evt. skære i den også for at spare lidt på lønnen. Men det er sjældent her du spare de store penge..

Håber det hjælper dig..  Men husk især det med din Assistent manager.. Hver gang jeg starter et nyt spil, så fjerner jeg fluebenet i at hans skal sørge for at fornye kontrakter med ungdoms spillerene. Kunne nemt forestille mig at der er en bug der, for syntes altid at ens løn budget bliver massivt ringere efter at han har været igang.
Logged

willads
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Redde sin økonomi...
« Svar #4: 16 Jun 2009, 18:57 »

Det kommer også lidt an på hvilken liga du spiller i og hvor meget minus du har. Hvis det er i England f.eks så får du en virkelig pæn sjat, når sæsonen er forbi og så er det bare om at sælge lidt spilere og købe billigere alternativer.

Venskabskampe er en god ide at arrangere, men kun i starten af sæsonen. Kontrakter skal du se efter om der er nogen der får for meget og tilsidst kan du jo også sælge lidt ud af dine spillere. Det behøver ikke være dine bedste spillere, men dit reserverehold kan du sætte hel til salg, dit ungdomshold smid også dem på transferlisten og så evt et par spillere som du ikke bruger så meget.

Pas på med ikke at købe for mange spillere over tid og så i næste sæson, tag det roligt i transfervinduet. I januar skal du forresten tag gratis spillere, som du så kan sælge eller låne ud i sæsonen efter, hvor du derefter får penge for dem. Naturligvis ikke for mange af den slags, samt de spillere skal have et vist potentiale og værdi. Ofte kan du tit tage en spiller gratis, tilbyde ham til klubber og så få en sum for dem og en salgsoption. Nem og omkostningsfri måde at tjene penge på.

Husk aldrig at give nogle sign on fee! det er spild af penge og slet ikke nødvendigt!
Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Redde sin økonomi...
« Svar #5: 16 Jun 2009, 19:29 »

  • Lavere lønninger
  • Færre klausuler

 Peace

Wink  Ellers så ændrer den på: Justering af budget   Thumbs Up
Logged

(:

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010