home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  2 Brugere, 743 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal Fernando Hierro skifte til Livorno?  (Afstemning slut: 18 Jun 2009, 18:18)
Ja
- 7 (21,9%)
Nej
- 23 (71,9%)
Ligeglad
- 1 (3,1%)
Blogger bestemmer
- 1 (3,1%)
Antal Stemmer: 32

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø  (Læst 12648 gange)
sindsygt
Gæst
 
Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« : 12 Jun 2009, 21:24 »


Spanien skal have ny manager

25:Jun:08

Luis Aragonés valgte i dag at stoppe som landstræner. Efter at have ført Spanien til det første trofæ i 44 år, har han valgt at træde tilbage. Årsagen er endnu ukendt, men det menes at det er pga. familiære problemer.

Luis Aragonés havde indkaldt til pressemøde. Man forventede, at han ville sige, hvornår han trak sig tilbage. Andre mente at det var en ny kontrakt der var på tale. Helt andre mente, at det var for at fastslå, at Raúl González aldrig ville få flere kampe for det spanske landshold, så længe han styrede. De tog dog alle fejl. En meget overraskende melding fra Aragonés:
Jeg har i dag valgt at trække mig fra posten, som manager for Spaniens landshold. Grunden vil jeg ikke ud med, men da jeg har været i fodbold i mange år nu, trænger jeg til nyt blod i årene. Det samme gør min familie.
Jeg kan ikke udelukke, at jeg vender tilbage til fodbold-verdenen, men der kommer i hvert fald til at gå to år.
Jeg er stolt over det jeg har udrettet for Spanien. Den første pokal i 44 år! Men jeg ville aldrig have kunne gjort det selv. Spillerne er fantastiske. Og jeg håber for alt i verden, at den nye træner formår, at udnytte dem rigtig. Det er et helt fantastisk spillermateriale han får stillet til rådighed.
Tak for nu -  og held og lykke til den nye træner!

Herefter råbte alle journalisterne i munden på hinanden for at stille spørgsmål, men Aragonés ignorerede dem, og gik uden flere ord.

Nu er gætterierne igang; hvem skal være den nye træner? Der er mange bud, men det er helt åbent. Det Spanske Fodbold Forbund har dog udtalt, at de vil lægge vægt på en spansk træner, men at de også ville kigge udenlands.

Imens kan rygterne florere videre. Det eneste der er sikkert, er at vi kommer tilbage, når den nye træner er fundet.
« Seneste Redigering: 16 Jun 2009, 19:38 af sindsygt » Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #1: 12 Jun 2009, 21:27 »

Super fedt (lands)hold du har valgt..
Elsker simpelhen bare spanien..
også en udemærket intro.
Du får lige et par updates at løbe på, inden jeg beslutter mig for om jeg vil følge med
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #2: 12 Jun 2009, 21:38 »

Endnu en landsholdsblog, hvor fantastisk Smiley Jeg elsker den periode vi er i, i øjeblikket her på FmF, da alle har fundet landsholdslysten frem, i takt med VM Kvalifikationen. Jeg glæder mig til at høre mere fra dig Wink
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #3: 12 Jun 2009, 22:44 »


Den nye træner fundet

1:jul:08

Efter lidt mere end en uges intens finskæmning af trænermarkedet, har Spanien nu fundet manden, der skal stå i spidsen for deres landshold, og føre dem til succes

Blot seks dage efter, Luis Aragonés stoppede som landstræner, kunne Spanien på dagens pressemåde, give den glædelige nyhed, at de har fundet deres nye træner. Den tidligere Real Madrid spiller, Fernando Hierro, overtager det varme sæde. Den sikre forsvarer nåede i sin karriere som spansk landsholdspiller at spille hele 87 kampe. Han er den spiller, der har spillet 3. flest kampe for Spanien. Ud over dét, har han gjort noget andet helt utroligt for Spanien. I sin tid som aktiv centerforsvarer, nåede han at score hele 31 kasser! En helt utrolig præsentation af en forsvarer.
Jeg blev så glad da jeg blev kontaktet af Det Spanske Fodboldforbund. Jeg nærmest råbte ja, og sprang op af glæde. Det er jo en af de to drengedrømme jeg havde; spille på det spanske landshold; og blive landstræner. Og når jeg så endelig for chancen, siger jeg da selvfølgelig ja.
Det hold jeg overtager, sprudler af selvtillid efter sommerens EM-slutrunde. Det første mesterskab i 44!
Jeg har utrolig meget respekt for Luis (Aragonés, red.) og føler et vis pres på mine skuldre.
Jeg håber jeg kan leve op til jeres forventninger - jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan!


Sådan sagde en jublende lykkelig Fernando Hierro i dag.

Vi fik også en kommentar med fra Forbundet;
Vi er utroligt glade for at have signet Fernando. Han er en taktisk klog træner; hvilket han også var som spiller. Han kan helt sikkert bidrage med noget til holdet, og leve op til vores forventninger
"Apropos forventninger: Hvad forventer I af resultater fra Hierro?"
Vi forventer, at han kvalicificerer os til det kommende VM i Sydafrika. Alt anden ville være en tydelig skuffelse, eftersom vi er de forsvarende Europa-mestre.

Os civile forventer os også en del fra Hierros side. Det bliver spændende at se, om han kan leve op til de tårnhøje forventninger. Han skal i hvert fald have held og lykke herfra.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #4: 12 Jun 2009, 23:24 »

God update. Fedt trænervalg! Smiley'
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #5: 12 Jun 2009, 23:27 »

Fin indledning på bloggen, og det tegner godt..
Træneren kender jeg ikke så meget endnu.
ser frem til mere,
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #6: 13 Jun 2009, 18:38 »

God update. Fedt trænervalg! Smiley'
Mange tak Smiley.

Fin indledning på bloggen, og det tegner godt..
Træneren kender jeg ikke så meget endnu.
ser frem til mere,
Jeg kan sige, at han har spillet 439 for Real Madrid, og nåede at score hele 102 mål i denne periode. Så han var bestemt en målfarlig forsvarer!
Mange tak Smiley.
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #7: 13 Jun 2009, 18:42 »

det var sørme pinligt.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #8: 13 Jun 2009, 18:47 »

det var sørme pinligt.
Hehe, kendte heller ikke så meget til ham, men så læste jeg lidt på nettet. Så det er ikke så pinligt igen Smiley.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #9: 13 Jun 2009, 20:07 »


Gruppen

5:jul:08

Vi er nu klar til at præsentere gruppen, som Spanien er havnet i. Gruppen, der skal afgøre, hvem der skal til VM i 2010 i Sydafrika.
Efter at vi for et par dage siden kunne præsentere den nye træner for Spanien, Fernando Hierro, er vi nu klar til at præsentere, hvilken gruppe Spanien er havnet i, i kvalicifikationen til det kommende VM. En overkommelig gruppe, hvor Spanien burde kunne gå videre uden de store problemer. Det sværeste modstander er nok Tyrkiet.
Gruppe 5 indeholder desuden Armenien, Belgien, Bosnien og Estland.


Jeg mener vi har en rimelig mulighed for at gå videre. I journalister mener måske, at dette bare bliver en ren 'walk-over', og ja, det er måske ikke den sværeste gruppe, men hold som Belgien og Tyrkiet har vi før set overraske. Så jeg tager intet for givet.
To hold som der måske kan komme til at volde os problemer, er, som før nævnt, Belgien og Tyrkiet. Det er to gode hold, med nogle meget dygtige spillere. Hvis vi kan få en sejr på udebane mod dem, er det rigtig godt.


Som vi altså kan læse, underdriver Hierro vores chance meget. Dette er en af de nemmeste grupper, men man skal altså passe på to hold, i følge Hierro.
Det bliver spændende at følge Spaniens vej mod VM. Vi glæder os til kampene.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 20:26 af sindsygt » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #10: 13 Jun 2009, 20:57 »


Udtagelse til kampen mod Danmark

14:aug:08

Første gang Fernando Hierro skal udtage en trup, er mod Danmark. Kampen bliver spillet i Parken, Danmark.
Den eneste test inden det går løs i VM kvalifikations gruppe 5 for Fernando Hierro, er mod Danmark. Det danske hold er inde i en god stime, så det er en rigtig god test for Spanien.
Hierro har da også udtaget noget der ligner den stærkeste trup han kan mønstre. Med spillere som Iker Casillias, Carles Puyol, David Silva, David Villa og Fernando Torres, har Spanien bestemt en farlig trup. Overraskelsen fra Hierro kan dog være, om han spiller med sin første-kæde, eller vil give nogle af de spillere, der har mindre landsholdserfaring, chancen.


Denne trup er meget stærk. Det er den trup jeg vil arbejde meget med, frem mod VM. De har et kæmpe potienale drengene, det har de. Næsten alle spillerne jeg har udtaget, er spillere som spiller fast i deres respektive klubber. En spiller som dog mangler, er Xavi. Han kommer til at mangle, for han er en meget sikker pasningsspiller, som skaber balance på holdet.
Jeg synes det har været rigtig spændende at skulle udtage en trup. Det har jeg ikke prøvet før, så det var en udfordring. Dog fik jeg en del hjælp af min assistent, Pepe Grande. Han har hjulpet mig meget i det første stykke tid som landstræner. En stor tak til ham!



Det bliver en spændende kamp mod Danmark, hvor vi, trods en manglede Xavi, har en pæn chance for vinde. Lad os da håbe, at vi gør det!

Du kan se hehe truppen her.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 20:59 af sindsygt » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #11: 13 Jun 2009, 20:58 »

Det er langt fra sikkert, at jeg vil komme med en update, ved hver trup-udtagelse. Fra nu af bliver det nok blot et SS udtagelsen Smiley.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #12: 13 Jun 2009, 22:04 »

Gode updats, ser frem mod de første kampe Wink
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #13: 13 Jun 2009, 22:35 »


Denmark versus Spain

20:aug:08

Første kamp under ledelse af Fernando Hierro. To spillere på banen dominerede. To mål i hver halveg. Det var hvad, vi fik ud af dagens kamp.
I en kamp hvor to spillere overskyggede alt; to spillere på næsten samme alder; to spillere, der begger spiller på et højere nivuea end Sas Ligaen; to spillere, der ikke ligner hinanden: Jonas Kamper og David Villa. De to var altafgørende i dagens kamp. Knap 25.000 var taget til Parken, Danmark, for at se kampen. En god kamp, der dog blev præget af, at det var en venskabskamp.

Danmark 1 - 3 Spanien
En kamp, der som sagt bar skæret, af ligegyldighed, fik dog hele 4 mål. 3 mål til de spanske sambaspillere, og en enkelt bind til de danske vikinger. Det første kvarter af kampen, var dog styret af Danmark. De skandinaviske kæmpere havde alt spillet, og alt spillet gik gennem én mand: Jonas Kamper. Kamper var kampens helt store spiller. En spiller der til dagligt lufter sine gange i tyske Bielefield. Kamper har ikke fået meget spilletid på landsholdet på det seneste, men når han så får chancen, griber han den.
Da halvdelen af første halveg var gået, begyndte Spanien at komme med i kampen. Og allerede efter 31 minutter kunne Fernando Torres hamre bolden ind på en chanceløs og stillestående Kasper Schmeichel. Torres' angrebsmakker i forreste led hos spaniolorne, David Villa, ville også være med. Han gjorde det først til 2-0 ét minut inde i første halvegs tillægstid, og senere til 3-0.
Dog fik Danmark i slutminutter reduceret på et frisparksmål, der bare viste, at Victor Valdés ikke er god nok til landsholdet. En nem bold i den nemmeste højde for en målmand, lader han gå ind. Han spildte sin chance, for at vise Hierro, hvorfor han skulle til at stå fast for Spanien.


Første - og sidste test, er nu overstået. En god 3-1 sejr over Danmark. Lad os håbe, at dette har givet Hierro et godt indblik i, hvem han skal satse på, når han når til udtagelserne mod Bosnien.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Spanien - Kampen om Den Iberiske halvø
« Svar #14: 13 Jun 2009, 22:40 »

Gode updats, ser frem mod de første kampe Wink
Tak for kommentaren, er glad for at du kan li mine updates Wink.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010