home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 641 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  9' Belgien - På jagt efter resultater
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 9' Belgien - På jagt efter resultater  (Læst 13189 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #15: 13 Jun 2009, 15:18 »


VM-kvalifikationen skudt i gang

10.09.2008


Belgien 1 - 1 Estland
Startopstilling
Taktik


Endelig blev VM-kvalifikationen skudt i gang, men vi nåede knapt nok ud af spillertunellen, før vi havde problemer. Pieroni pådrog sig en mindre skade, og måtte lade sig udskifte. Jeg valgte at sætte 20-årige Brecht Capon på banen, og han kunne dermed notere sig for sin første landskamp for Belgien.

Kort tid efter skete det, som bare ikke måtte ske. Estland bragte sig foran. Pavel Puri havde banket bolden ind bag Stijnen. Et flot langskud et par meter ude fra feltet, som Stijnen måtte se forgæves efter. Vi havde stort set alt spil, og kom også frem til store chancer. Men vi skulle hen til det 35. minut før vi fik udlignet. Everton-spilleren Fellaini fik tilkæmpet sig bolden på kanten af feltet, og klappede så hårdt til den, at den fløj helt op under overlæggeren.

Vi dominerede resten af kampen, og brændte chancer, som angribere af vores kaliber burde kunne score på. Det gjorde de ikke, og vores første kamp ved VM-kvalifikationen endte dermed 1-1.
Øvrige resultater
Armenien 0 - 1 Tyrkiet
Spanien 5 - 0 Bosnien

Diverse statistiker

Oversigt
Kampstatistik
Karakterer




Tyrkiet 0 - 0 Belgien
Startopstilling
Taktik


Vi havde frygtet udekampen mod Tyrkiet på forhånd, og da Pieroni ikke var blevet klar ovenpå den skade, som han pådrog sig mod Estland, så så det ikke godt ud. Jeg var nødt til at starte med urutinerede Brecht Capon i angrebet, og jeg valgte at hasteindkalde angriberen Thomas Buffel, som i forvejen roede med nogle småskavanker.

Tyrkiet lagde hårdt ud, og var det ikke for Stijnen, så havde vi været bagud med et par mål allerede efter fem minutter. Tyrkiet fortsatte deres pres mod vores mål, og det så ud til at være et spørgsmål om tid før de fik scoret. De scorede ikke i første halvleg, men vi fik dog nedtur på inden vi gik til pause. Brecht Capon gik uheldigt ind i en tackling, og var så hæmmet af smerter, så jeg måtte udskifte ham med en i forvejen småskadet Thomas Buffel.

I anden halvleg fortsatte stormløbet mod vores mål. Vi var virkelig presset. Presset fortsatte indtil det 69. minut, hvor Tyrkiets Ibrahim Kas valgte at lave en hård tackling på vores angriber Huysegems. Det kostede Kas et rødt kort, og samtidig måtte Huysegems forlade banen med en skade. Vi stod derfor i en rigtig dårlig angrebssituation. Tre skadede angribere, og en hasteindkaldt angriber, som kom til truppen med en mindre skade. Derfor fik vi svært ved at skabe det helt store efter udvisningen, men vi kom frem til småting, som dog løb ud i sandet. Tyrkiet viste ingenting efter udvisningen af Kas, og derfor endte kampen 0-0.
Øvrige resultater
Bosnien 0 - 1 Estland
Spanien 3 - 0 Armenien

Diverse statistiker

Oversigt
Kampstatistik
Karakterer



« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 16:55 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #16: 13 Jun 2009, 20:39 »


To vigtige kampe

16.10.2008


Belgien 3 - 1 Armenien
Startopstilling
Taktik


Jeg havde på forhånd store forventninger til dette opgør, og jeg regnede selvfølgelig med tre point. Derfor syntes jeg også det var tilladt at spare vores midtbaneprofil, Fellaini, fordi han havde været skadet op til kampen. Dog skulle Armenien vise sig at være stærkere end som så. 1. halvleg bød på en masse chancer til begge hold, men det var Armeniens Edgar Manucharyan, der efter en halv time kunne sætte bolden i kassen. Han opfangede et langt udspark fra Armeniens keeper, vores offside-fælde kiksede, og han udplacerede nemt Stijnen i vores mål.

Jeg vidste, at vi skulle have en udligning inden pausen, så vi gik meget offensivt til sagen, hvilket gav pote i det 41. minut, hvor Vanden Borre slog en perfekt tværaflevering til Stein Huysegems, der på genial vis flygtede bolden i kassen. Dermed var stillingen 1-1, da vi gik til pause.

Vi gik på banen med en meget offensiv indstilling, da tre point virkelig var påkrævet i denne kamp. Vi skulle dog helt hen til et kvarter før tid, før vi kom foran. Vores anfører Timmy Simons skød langt ude fra feltet, og på fantastisk vis røg bolden i kassen via stolpen.

Armenien havde ikke meget at byde på, og kom kun frem til småting, og i overtiden kunne Daniel Van Buyten slå sejren fast efter at have headet Defours glimrende hjørnespark ind bag Apoula i Armeniens mål.

Øvrige resultater
Estland 0 - 1 Spanien
Tyrkiet 3 - 1 Bosnien

Diverse statistiker

Oversigt
Kampstatistik
Karakterer




Belgien 1 - 3 Spanien
Startopstilling
Taktik


Til denne kamp valgte jeg at vi skulle spille defensivt, og satse på at slå dem på kontraangreb. Det var måske en dum idé, fordi Spanien pressede os voldsomt i hele første halvleg, så vi skulle prise os lykkelige overfor, at vi kun var bagud 1-0 ved pausen. Målet faldt efter 37 minutter, hvor Xavi opfangede en returbold, og skød den i nettet.

Jeg fortalte drengene i pausen, at vi blev nødt til at komme længere frem på banen, fordi ellers ville Spaniens stormløb mod vores mål ingen ende tage. Vi havde det dog stadig meget svært efter pausen, og efter 54 minutter var Xavi klar med endnu en scoring. Denne gang fumlede han et indlæg fra Torres i mål.

3-0 blev det med godt 20 minutter igen. Spaniens debutant Mikel Arteta headede et indlæg ind bag Stijnen. Kampen var derfor lukket, men vi fik da lidt opmundring med små 10 minutter igen, da Huysegems scorede på et indlæg fra den tilbagekommende Fellaini, som desværre ikke leverede en toppræstation.

Øvrige resultater
Bosnien 2 - 1 Armenien
Estland 0 - 2 Tyrkiet

Diverse statistiker

Oversigt
Kampstatisik
Karakterer



Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #17: 13 Jun 2009, 22:17 »

Hvad synes I om min opsætning omkring kampene?
Er den for kedelig, eller er den lige tilpas?

Kom gerne med forslag. Jeg tager glædeligt i mod dem Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #18: 13 Jun 2009, 22:27 »

Jeg syntes opsætningen er rigtig god Smiley Dog ved jeg ikke om du skal bruge en anden farve end sort til teksten visse steder, da den ser lidt kedelig ud Peace Men ellers, rigtig fin opsætning, og god blog indtil videre Wink
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #19: 14 Jun 2009, 12:02 »


Årets sidste kamp

19.11.2008


Luxembourg 0 - 2 Belgien
Startopstilling
Taktik


Kampen mod Luxembourg var den sidste landskamp i 2008. Det var ganske vist bare en venskabskamp, men vi ville alligevel gøre alt for at vinde, samtidig med, at vi ville prøve nogle nye krafter af. Jeg havde udtaget to spillere, som ellers aldrig har været i truppen, mens den har været under min styrelse. Den ene var midtbanespilleren Karel Geraerts, mens den anden var den 23-årige Anderlecht-angriber Tom De Sutter. Geraerts havde før denne kamp repræsenteret Belgien 18 gange, mens Tom De Sutter stadig havde sin A-landsholdsdebut til gode.

For at ekspermitere lidt valgte jeg, at De Sutter skulle starte på toppen, og flere andre spillere som normalt ikke indgår i startelleveren, havde også fået chancen.

Luxembourg lagde overraskende hårdt ud, og havde et par gode forsøg. Det var dog os, der kom foran efter 35 minutters spil. Debutanten De Sutter modtog en bold fra Witsel, og trykkede af fra kanten af feltet. Den gik ind bag Luxembourgs keeper, og dermed havde angriberen scoret sit første landskampsmål i sin første landskamp.

Efter pausen fik vi mere fat, og efter 54 minutter kom vi foran 2-0. Denne gang var det Marouane Fellaini, der efter et gennemspillet angreb, elegant lobbede bolden over en chanceløs keeper. Kampen blev derefter kørt hjem stille og roligt, og vi kunne rejse hjem med æren i behold.

Diverse statistiker
Oversigt
Kampstatistik
Karakterer

« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 16:53 af Jharn » Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #20: 14 Jun 2009, 12:55 »

Uha  dada, det ser lidt svært ud! Uheldige resultater... Glæder mig til at se, om du kan komme igen.  Thumbs Up
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #21: 14 Jun 2009, 13:17 »

Ja det ser desværre meget svært ud, men det er gode updates du laver Wink bloggen er god, KIU Opstemt
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #22: 14 Jun 2009, 15:10 »

Uha  dada, det ser lidt svært ud! Uheldige resultater... Glæder mig til at se, om du kan komme igen.  Thumbs Up

Ja det ser desværre meget svært ud, men det er gode updates du laver Wink bloggen er god, KIU Opstemt

Tak til jer begge.. Smiley
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #23: 14 Jun 2009, 16:40 »

Dejlig blog og genial opsætning. Virkelig behageligt læsestof! Smiley
Vil helt sikkert følge med... Virkelig spændene!
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #24: 15 Jun 2009, 00:24 »

Dejlig blog og genial opsætning. Virkelig behageligt læsestof! Smiley
Vil helt sikkert følge med... Virkelig spændene!

Tak skal du have! Det er jeg meget glad for at høre! Smiley
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 8' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #25: 15 Jun 2009, 20:02 »


Mit første halvår som landstræner

01.01.2009


Et halvt år er gået, og jeg har allerede fået en masse oplevelser, gode som dårlige. Men er jeg tilfreds med mine drenge? Er jeg tilfreds med mig selv? Jeg vil sige det sådan, at det kunne ha' gået bedre, men det kunne absolut også ha' gået værre. Jeg føler kun, at jeg én gang har svigtet taktisk. Det var i kampen mod Spanien, hvor jeg bad spillerne om at spille defensivt og slå til på kontra. Vi blev presset helt i bund, og det har lært mig, at det ikke nytter at grave sig ned, og da slet ikke på sin egen hjemmebane.

Mine spillere har gjort det fortræffeligt. Der er selvfølgelig nogle undtagelser, men generelt har det set glimrende ud. Vores talentfulde midtbane med bl.a. Defour, Fellaini og Kompany er blevet det belgiske landsholds varemærke, og en ting som belgisk fodbold kan være stolt af. Dog har jeg ikke været helt tilfreds med vores angribere, som der har været stor udskiftning i blandt. Både på grund af skader, og på grund af dårlige præstationer.

Når folk spørg om hvilken kamp jeg er mest stolt af, så må jeg erkende, at det er min debut mod Tyskland, som har gjort størst indtryk. Jeg stod med en masse "ukendte" spillere, og formåede alligevel at hente en sejr. Det var ganske vist en venskabskamp, men jeg synes alligevel, at en sejr i det tyske er noget man skal være stolt over. Derudover var vores kamp i Tyrkiet også en, som jeg ikke glemmer foreløbigt. Jeg havde virkelig frygtet deres fantastiske hjemmebane, så at vi fik et point med hjem til Belgien, må siges at være tilfredsstillende.

Vi ligger pt. nummer tre i gruppen med fem point op til Tyrkiet til andenpladsen. Det betyder, at når vi skal møde tyrkerne på hjemmebane, så skal kampen vindes, hvis vi vil have forhåbninger om at deltage i VM-slutrunden.

Resterende kampe i kvalifikationen
VM-Kval: Belgien - Bosnien 28.03.2009
VM-Kval: Bosnien - Belgien 01.04.2009
Venskabskamp: Kroatien - Belgien 10.06.2009
VM-Kval: Spanien - Belgien 05.09.2009
VM-Kval: Armenien - Belgien 09.09.2009
VM-Kval: Belgien - Tyrkiet 10.10.2009
VM-Kval: Estland - Belgien 14.10.2009

Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 8' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #26: 18 Jun 2009, 14:45 »

Efter en mindre 'eksamens-pausen', er jeg igen klar til at føre det belgiske landshold mod nye højder Wink

Der vil komme en update snarest.
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 8' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #27: 18 Jun 2009, 14:47 »

Efter en mindre 'eksamens-pausen', er jeg igen klar til at føre det belgiske landshold mod nye højder Wink

Der vil komme en update snarest.
Det lyder super. Husk stillingen i kval-gruppen Wink
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 9' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #28: 18 Jun 2009, 16:50 »


Bosnien gange to

01.04.2009


Belgien 2 - 2 Bosnien
Startopstilling
Taktik


Hjemmekampen mod Bosnien var fra første fløjt en tæt affære. Begge hold kom frem til chancer, men det var os, der var de første til at udnytte én. Vores midterforsvarer Daniel Van Buyten headede et hjørnespark fra Defour ind bag den bosniske keeper, og vi var dermed foran.

Føringen holdt dog kun i 20 minutters tid, fordi kort før pausen tabte Witsel en bold på midten, Bosnien spillede sig flot igennem, og Wolfsburg-bomberen Dzeko kunne nemt sparke bolden i nettet.

1-1 ved pausen var bestemt ikke tilfredsstillende, men det skulle hurtigt blive værre. Efter fem minutter af anden halvleg kom vi bagud, da der opstod forvirring nede i vores forsvar, bolden dumpede tilfældigt ned for fødderne af Lulic, som sparkede Bosnien på sejrskurs.

Da vi trådte ind i dommerens tillægstid syntes alt håb at være langt væk, men unge Brecht Capon reddede vore ære, da han i det 93. minut modtog et indlæg fra Vanden Borre, som han i to omgange sparkede i kassen. Ét point var dermed hentet, og vi kunne stadig nå, at kvalificere os til slutrunden.


Diverse statistiker
Øvrige resultater
Armenien 1 - 1 Estland
Spanien 4 - 1 Tyrkiet

Oversigt
Kampstatistik
Karakterer






Bosnien 0 - 0 Belgien
Startopstilling
Taktik


En udekamp mod Bosnien vil altid være svær, så jeg var overrasket over, hvor let vi kom til vores chancer. Vi havde et hav af gode muligheder i første halvleg, men vores angribere formåede ikke at sætte boldene i nettet. Vi havde alt spil i første halvleg, men alligevel sluttede den 0-0.

Vi kom ud til anden halvleg med samme energi, men lukkede stille og roligt Bosnien ind i kampen. Efter en times spil nedlagde Bosniens Zukanovic  Tom De Sutter, hvilket betød at Zukanovic modtog sit andet gule kort, og derfor blev beordret i bad. Derefter pressede vi igen voldsomt på, men uden held. Kampen endte 0-0.

Trods en række skuffende resultater, så ligger vi stadig til i kampen om at nå slutrunden. Spanien på førstepladsen bliver nok svær at hente, men vi er kun tre point fra Tyrkiet med fire kampe igen. Det er ikke umuligt at hente dem, men der skal helt andre boller på suppen.


Diverse statistiker
Øvrige resultater
Estland 1 - 0 Armenien
Tyrkiet 1 - 2 Spanien

Oversigt
Kampstatistik
Karakterer




Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 9' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #29: 18 Jun 2009, 16:54 »

Hold fast en sejr kunne være tiltrængt, var?
Du har været utroligt uheldig med dine uafgjorte kampe. Håber det bedste for dig, ofc, men det ser sgu lidt sort ud.
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010