home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 561 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  9' Belgien - På jagt efter resultater
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 9' Belgien - På jagt efter resultater  (Læst 13185 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
9' Belgien - På jagt efter resultater
« : 12 Jun 2009, 15:19 »


Belgien - På jagt efter resultater


Belgien er et land, som folk forbinder med EU, cykelsport og god øl. Fodbolden har haft svært ved at slå igennem grundet svingende resultater, og derfor er interessen for det belgiske landshold ikke stor blandt landets 10.000.000 indbyggere. Det skal dog nævnes, at Belgien 11 gange har deltaget ved VM, hvor en fjerdeplads i 1986 er det største resultat. Derudover har man deltaget ved EM fire gange, og her sikrede man sig på flot vis sølvet i 1980. Siden har landsholdet ikke udrettet noget bemærkelsesværdigt, og det er derfor jeg har fået jobbet som cheftræner. Jeg kan bringe Belgiens landshold tilbage på sporet, og få fuldt udbytte af de mange talenter, der render rundt i den nationale liga og på diverse ungdomslandshold. Mit første mål er dog, at kvalificere os til VM i Sydafrika.

Dette bliver højst sandsynligt min sidste blog baseret på et spil i Football Manager 2009, så jeg håber, at jeg kan slutte godt af. Derudover har jeg sat lidt "regler" op for mig selv. Jeg må ikke skrive kontrakt med et klubhold, da jeg vil koncentrere mig 100 procent om at være landstræner. Dog må jeg gerne takke ja til et nyt land, hvis muligheden skulle byde sig. Det er dog ikke noget jeg har planer om, da jeg vil komme så langt med Belgien som muligt.

Praktiske oplysninger
Databasestørrelse
Middel

Patch
9.0.3

Valgte ligaer
Østrig - Kun den bedste
Belgien - 3. divisionen og derover
Tjekkiet - Kun den bedste
Danmark - Kun den bedste
England - Coca-Cola Championship og derover
Italien - Kun den bedste
Holland - Eerste Divisie og derover
Norge - Kun den bedste
Polen - Kun den bedste
Irland - Kun den bedste
Skotland - 1. divisionen og derover
Spanien - Kun den bedste
Sverige - Kun den bedste
Schweiz - Kun den bedste
« Seneste Redigering: 18 Jun 2009, 16:51 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #1: 12 Jun 2009, 15:20 »

Det samlede overblik


Kvalifikation til slutrunder

-


Spillere jeg har givet debut

- Brecht Capon mod Estland - 06.09.2008

- Tom De Sutter mod Luxembourg - 19.11.2008


Forandringer på verdensranglisten

- Ved min start: Nr. 55
« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 17:00 af Jharn » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #2: 12 Jun 2009, 15:29 »

Hold da kæft der er gang i landsholdsbloggene her på FmF! Shockeret.

Men vil sikkert også følge med i denne, da du har et stort potienale! Smiley.
KIU!
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv:2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #3: 12 Jun 2009, 16:00 »


Præsentation af spillertrup

01.08.2008



Målmænd
Stijn Stijnen (Brügge)
Brian Vandenbussche (Heerenveen)

Forsvarsspillere
Jan Vertonghen (Ajax)
Eric Deflandre (FCV Dender)
Carl Hoefkens (West Brom.)
Anthony Vanden Borre (Genoa)
Thomas Vermaelen (Ajax)
Filip Daems (Gladbach)
Jelle Van Damme (Anderlecht)
Daniel Van Buyten (FC Bayern)
Olivier Deschacht (Anderlecht)

Midtbanespillere
Vincent Kompany (Man. City)
Timmy Simons (PSV)
Gill Swerts (AZ)
Axel Witsel (Standard)
Steven Defour (Standard)
Marouane Fellaini (Everton)
Tom De Mul (Genk)

Angribere
Stein Huysegems (Genk)
Kévin Mirallas (Saint-Etienne)
Luigi Pieroni (Valenciennes)
Wesley Sonck (Brügge)
Kevin Vandenbergh (Beerschot) .

Disse spillere er pt. dem, som er førstevalgene, når der skal udtages en trup. Der kommer helt sikkert udskiftninger hist og her, da der med garanti vil falde skader blandt spillerne, og hvis en spiller gør det fremragende for sit klubhold, skal han naturligvis også have chancen for at spille sig ind blandt mine førstevalg.

På målmandsposten har vi en stærk førstemålmand i Stijnen. Han er lynhurtig og arbejder altid 100 procent for at holde nullet. Derudover har han sine bedste år foran sig, da han kun er 27 år. Vores andenmålmand Vandenbussche er ikke ligeså stærk som Stijnen, men han er god nok til at kunne overtage pladsen af og til.

Jeg har et hav af alsidige forsvarsspillere til rådighed. Stort set alle sammen kan spille mere end én position i de bagerste rækker, og det er helt sikkert noget, som vil komme mig til gode. Mine foretrukkende i midterforsvaret er Bayern-spilleren Van Buyten og Ajax' Vermaelen.  På de to backpladser er der hård kamp. Mange af spillerne har nogenlunde det samme niveau, men med tiden vil det nok blive talenter som Vanden Borre og Deschacht, der kommer til at besidde de pladser.

Fellaini og Kompany er to ekstremt store talenter, der begge spiller i den engelske Premier League. De to spillere har jeg stor fidus til, men de er ikke de eneste talenter, som huserer på vores midtbane. Også de to Standard-spillere Witsel og Defour har meget at byde på. Der vil helt sikkert blive hård kamp om at få lov til at spille på den belgiske midtbane.

Vi mangler helt klart en angrebsstjerne. De angribere vi har, er selvfølgelig dygtige, men vi har ikke den spiller, som banker +20 mål ind for sit klubhold i hver sæson. Alle vores angribere har forskellige kvaliteter, men det er dog værd at fremhæve Pieronis fantastiske hovedspil, som gør ham yderst farlig ved dødboldsituationer.

Om få uger har vi en træningskamp mod Tyskland. En kamp hvor jeg helt sikkert vil lade de bedste spille for at se, hvor vi står i forhold til den forestående VM-kvalifikationsturnering.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 16:47 af Jharn » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #4: 12 Jun 2009, 16:09 »

Flot skrevet, og fint sat og, og synes faktisk dit hold ser dejligt ud, hvilket jeg aldrig helt havde troed om Belgian, hm Opstemt

Men altså, enten skal du droppe at køre med banner, ellers skal du have et skarpere et, det ødelægger for meget ellers, men det er det eneste indtil videre.

KIU!
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #5: 12 Jun 2009, 16:11 »

Flot skrevet, og fint sat og, og synes faktisk dit hold ser dejligt ud, hvilket jeg aldrig helt havde troed om Belgian, hm Opstemt

Men altså, enten skal du droppe at køre med banner, ellers skal du have et skarpere et, det ødelægger for meget ellers, men det er det eneste indtil videre.

KIU!

Tak for de pæne ord Smiley

Jamen hvis nogen har lyst til at lave mig et skarpere banner, så skal de da have lov til det. Størelsen skal dog være den samme som det nuværende banner.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #6: 12 Jun 2009, 16:14 »

Det ser rigtig godt ud her! Vil sikkert følge med her!

KIU! Thumbs Up
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #7: 12 Jun 2009, 16:15 »

Tak for de pæne ord Smiley

Jamen hvis nogen har lyst til at lave mig et skarpere banner, så skal de da have lov til det. Størelsen skal dog være den samme som det nuværende banner.

Det er højst sandsynligt fordi du har gemt det i .jpg, gem det i stedet i png. og vupti Smiley
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #8: 12 Jun 2009, 16:16 »

Det er højst sandsynligt fordi du har gemt det i .jpg, gem det i stedet i png. og vupti Smiley

Det er en anden bruger af FMF, som har lavet mig banneret, så det er ikke noget jeg har været herre over Smiley

Det ser rigtig godt ud her! Vil sikkert følge med her!

KIU! Thumbs Up

Tak for det. Lyder godt!  Hævet Øjenbryn
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 2' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #9: 12 Jun 2009, 18:13 »

Belgien har et spændende landshold! Smiley Witsel, Defour, Kompany og Fellani, men egentlig også de Mul! Smiley
Jeg skal nok følge med! Du er jo startet godt, sååe..

Og jeg vil da også lige kigge med crazy
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #10: 12 Jun 2009, 19:01 »


Min debut som landstræner

20.08.2008


Tyskland 0 - 1 Belgien
Startopstilling
Taktik

Vi tog til Nürnberg i Tyskland med en plan om at præstere så godt som muligt med stærkeste opstilling, selvom det kun var en venskabskamp. Vi stillede op med fire mand i bagkæden, en diamant på midten og to angribere. En formation jeg bruger, fordi fløjmaterialet i Belgien ikke er særlig stort.

Det var Tyskland der som forventet lagde dagsordenen fra start af. De kom igennem til flere store muligheder, mens vi fik et par gode chancer via kontraangreb. Efter et lille kvarter kom vi overraskende foran. Fellaini tacklede sig til en bold på midten, spillede den videre til Pieroni, som flot lagde den i dybden til hurtige Huysegems, der flot sparkede bolden ind til venstre for den tyske keeper.

Efter vores førringsmål pressede tyskerne voldsomt på indtil de efter en times spil fik en mand udvist. Derefter fik vi mere boldbesiddelse, og tyskerne blev først farlige i de sidste sekunder, hvor de fik et par hjørnespark, som vores hovedstærke spillere dog tog sig godt af.

Dermed sikrede vi os en flot 1-0 sejr, og beviste, at vi er 100 procent klar til VM-kvalifikationsturneringen, som sparkes i gang om en månedstid.

Diverse statistiker
Oversigt
Kampstatistik
Karakterer
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #11: 12 Jun 2009, 23:13 »


Gennemgang af gruppen

01.09.2008


- Armenien
Armenien er gruppens svageste hold. De spiller gerne 4-4-2, og har en ret defensiv tilgang til spillet. Holdets største stjerne er uden tvivl Ajax-angriberen Edgar Manucharyan, som dog kun har spillet 9 ligakampe for den hollandske storklub, selvom han har været i klubben i fire år. Deres 22-årige målmand, Edel Apoula, er til dagligt andenmålmand i Paris Saint-Germain, og må betegnes som værende et stort målmandstalent. Jeg forventer selvfølgelig, at vi snupper 6 point i vores to kampe mod Armenien.


- Estland
Estland ser jeg som gruppens næstsvageste hold. De har dog et par spillere, som kan en del på egen hånd, og kan udgøre en trussel for mange af de europæiske forsvarsspillere. Roda-angriberen Andres Oper er en af holdets målfarlige spillere. Derudover er han bundrutineret, da han har repræsenteret Estland hele 109 gange. På målmandsposten er Estland ganske pænt besat. De råder over den rutinerede Watford-keeper Mart Poom, som tidligere i karrieren bl.a. har spillet for Arsenal og Derby. 28-årige Pavel Londak er pt. den foretrukkende mellem stængerne. Han står til dagligt for norske Bodø/Glimt, men storklubber som Rennes og Hoffenheim er interesseret i at tilknytte Londak. Hvis vi vil klare os videre fra kvalifikationen skal vi helst vinde begge opgør mod Estland.


- Bosnien
Bosnien har et utroligt spændende hold, og har i de seneste år klaret sig bedre og bedre indenfor landsholdsfodbold. De ubetinget største stjerner må siges at være de to angribere, Wolfsburgs Edin Dzeko og PAOKs Zlatan Muslimovic. Begge spillere scorer mål på samlebånd for deres klubhold, og specielt Dzeko går en stor fremtid i møde. Bosnien har et meget stærkt kollektiv, og det er altid svært at tage til Bosnien og hente tre point. Jeg forventer derfor på forhånd ikke en sejr på udebane, men hjemme i Belgien skal de køres over.


- Tyrkiet
Tyrkiet har et fantastisk hold, og en samling af en masse spændende spillere. Størstedelen af Tyrkiets trup spiller i storklubberne i deres nationale liga, men de råder også over udenlandsproffer som brødrene Altintop, der spiller i henholdsvis Schalke og FC Bayern. Den mest iøjenfaldende spiller er Villarreal-angribern Nihat, som i mange år har scoret et hav af mål i den bedste spanske fodboldrække. Tyrkiet har en af Europas stærskeste hjemmebaner, og det er stort set umuligt at gå ned og få et godt resultat med hjem. Det bliver to svære kampe, men jeg håber, at vi på hjemmebane kan snuppe point.


- Spanien
Europamestrene fra Spanien er helt klart gruppens stærskeste hold, og vi må formode, at de tager sig af førstepladsen i puljen. De har et stjernespækket hold med spillere som Fernando Torres, Francesc Fabregas, Sergio Ramos og målmandsikonet Iker Casillas. Spanien ligger nummer et på verdensranglisten, hvilket er en position, som de i denne VM-kvalifikationsturnering vil gøre alt for at holde. Det bliver derfor svært at få point mod dem, men hvis vi har en god dag, kan vi slå alle.


Vores kampe frem mod nytår
VM-Kval: Belgien - Estland 6.9.2008
VM-Kval: Tyrkiet - Belgien 10.9.2008
VM-Kval: Belgien - Armenien 11.10.2008
VM-Kval: Belgien - Spanien 15.10.2008
Venskabskamp: Luxembourg - Belgien 19.11.2008
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 4' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #12: 12 Jun 2009, 23:17 »

faktisk en lidt træls gruppe, men jeg tror på dig, og at du går videre... Flotte gennemgange, hvor man får et fint indblik, og jeg synes godt om din opsætning, fantastisk!

KIU mester!

Men banneret.... Argh!
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #13: 13 Jun 2009, 01:00 »

Endnu engang dejligt med en landsholdsblog Wink Det kan jeg ikke få nok af Smiley Belgien, et lille land, med et landshold som man faktisk ikke har tænkt så meget på. De har jo flere spillere som spiller i de store klubber i Europa, og jeg tror sagtens du kan føre dem til en slutrunde i den nærmeste fremtid. Er ikke sikker på VM 2010 i Sydafrika, men så EM 2012 Wink Det ser jeg helt sikkert muligt Smiley! KIU Wink
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4' Belgien - På jagt efter resultater
« Svar #14: 13 Jun 2009, 13:05 »

faktisk en lidt træls gruppe, men jeg tror på dig, og at du går videre... Flotte gennemgange, hvor man får et fint indblik, og jeg synes godt om din opsætning, fantastisk!

KIU mester!

Men banneret.... Argh!

Tak for rosen Smiley
Og som jeg tidligere har sagt, hvis nogen har lyst til at lave et banner af samme størrelse, så skal de være velkommende til det Smiley

Endnu engang dejligt med en landsholdsblog Wink Det kan jeg ikke få nok af Smiley Belgien, et lille land, med et landshold som man faktisk ikke har tænkt så meget på. De har jo flere spillere som spiller i de store klubber i Europa, og jeg tror sagtens du kan føre dem til en slutrunde i den nærmeste fremtid. Er ikke sikker på VM 2010 i Sydafrika, men så EM 2012 Wink Det ser jeg helt sikkert muligt Smiley! KIU Wink

Tak for det!  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010