home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 768 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!  (Læst 30429 gange)
mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #45: 10 Jun 2009, 14:30 »

flot debut sæson i 1. division... Du er den eneste som har formået at stjæle point fra Agf Opstemt
14 sejre 1 uafgjort Opstemt
Logged

Thaurat al Shabab

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #46: 10 Jun 2009, 23:11 »

Så er linket til stillingen i update 8 også rettet Smiley
Plus forsiden er opdateret Opstemt
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #47: 11 Jun 2009, 20:35 »

9# Goddag og farvel

Ind:
Özdogan, Saban - FC København - Leje
Kristoffersen, Jesper - Fri transfer
Hyldgaard, Morten - Næsby - Fri
Heiman, Niklas - FC Espoo - Fri
Dyring, John - Skive - Fri

Ud:
Josefsen, Jim - Fri
Jensen, Kim - Fri
Jensen, Jonas - Fri
Larsen, Klaus - Fri
Kaya, Salih - Fri
El-Labban, Erling - Fri
Andersen, Kenneth - Fri
Fagerberg, Henrik - Fri
Knudsen, Mikael - Fri
Madsen, Simon - Fri
Sørensen, Lars Bo - Fri
Hansen, Knud - Fri
Hansen, Magnus - Fri
Blond, Jess - Fri
Petersen, Martin

Thomas Gravesen har været en travl mand i dette transfervindue. Intet mindre end 5 nye spillere er kommet til klubben, og derved forstærkes truppen yderligere til næste års prøvelser. Blandt andet er en rutineret 32 årig målmand kommet til klubben, og medierne spekulerer om han mon er den nye førsteholdsmålmand - eller om det stadig er Alexander Thire.

Udover en klar forstærkning på målmandsposten, har FC København lånt den 20-årige Saban Özdogan til fynboerne. Dette må siges at være en kæmpe forstærkning på den defensive midtbane, og forventningerne til den 20-årige spiller er også enorme fra både fans såvel som træner og stab. Derfor er Henrik Fagerberg også blevet fristillet fra klubben.

Niklas Heiman er en 24 årig finsk forsvarsspiller, som Thomas Gravesen har valgt at satse på. Han spås til at være en back-up spiller til det solide fynske forsvar, mens John Dyring fra Skive Boldklub er en ny førsteholdspiller på den offensive midtbane. Med tidligere erfaring i Viborg og AC Horsens går han direkte ind og erstatter Emil Antonsen på venstre fløj. Dette ligner ugenkendeligt en god forstærkning for de fynske tropper.

Mange spillere har dog heller ikke fået forlænget deres kontrakt, men Salih Kaya, Henrik Fagerberg, Kenneth Andersen og Kim Jensen er dog de største navne som har spillet deres sidste kamp for klubben. Thomas Gravesen udtalte om hele situationen:

"Nogle af spillerne var bare blevet overflødige i truppen, og ville sandsynligvis ikke have fået meget spilletid hos mig. Andre er blevet erstattet af bedre fodboldspillere, og jeg mener at min trup er den bedste, jeg kan støbe sammen med de penge jeg har. Økonomien i FC Fyn er dog fantastisk i forhold til, hvad jeg startede med - så jeg er rigtig glad for mine indkøb."

FC Fyn har dog også i den forgangne tid lavet andet end at fristille og købe spillere. Der er blevet spillet to venskabskampe, hvor modstanderne var lidt forskellige. Esbjerg fB indviligede i at spille en kamp mod 1. Divisions klubben fra Fyn, og FC Fyn sagde ja tak til at spille mod lilleputterne fra Sollerød-Vedbæk for at vedligeholde deres kampform.

Kampen mod Jan Kristiansen gamle klub, Esbjerg fB, startede dog ikke som planlagt. Gunnar Heidar Torvaldsson og Jesper Bech gav esbjergenserne en føring på 2-0 at nyde i pausen, men en inspirende teamtalk og 45 minutter senere, gjorde udslaget for FC Fyn. Jesper Luth, som i sidste øjeblik fik en kontraktforlængelse, kvitterede med at sende et flot langskud i nettet fra distancen, og den farlige Mark Jensen viste at han ikke havde mistet sin målnæse og udlignede med 20 minutter tilbage. Spillet bølgede frem og tilbage, men skarpheden manglede fra begge mandskaber, så det endte derfor med et uafgjort resultat. 2-2.
FC Fyn - Esbjerg fB 2-2
7' 1-0 Gunnar Heidar Torvaldsson
28' 2-0 Jesper Bech

57' 2-1 Jesper Luth
70' 2-2 Mark Jensen

FC Fyn - Søllerød-Vedbæk 0-0

Søllerød-Vedbæk kampen derimod blev en kedelig affære. Tilskuerne tænkte nok mest på dyner og puder igennem hele første halvleg, og der skulle gå 89 minutter før spændingnen nåede sit toppunkt. Jim Josefsen fik lov til at tage et straffespark, for at bevise sit værd for klubben, men han brændte på så frygtelig facon, at han efter kampen stod uden kontrakt. Meget paradoksalt, og et spørgsmål Thomas Gravesen fik lov at besvare dagen efter kampen.

"Jim mistede selvfølgelig ikke sin kontrakt på grund af det brændte straffespark. Det var den afgørende faktor, for at jeg ikke havde lyst til at forlænge hans kontrakt. Han hører slet ikke hjemme her, og jeg håber han finder en anden, og meget mere passende klub, snarest muligt. Jeg har i hvert fald ikke brug for ham."
« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 15:34 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #48: 12 Jun 2009, 14:28 »

Så er samfundsfag overstået - det blev til et 10 tal!
Regner med en update senere i dag..
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Bimmand
Gæst
 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #49: 12 Jun 2009, 14:31 »

Tillykke med 10 tallet.

Glæder mig til Update, er nemlig selv begyndt i 2 divison bare med FCV, hvor jeg kommer fra og har lige slået VFF i Pokalen Peace
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #50: 13 Jun 2009, 15:27 »

10# Fantastisk fynsk fremgang.


Efter en pause, en masse transfers og en masse spekulationer skulle 1. Division sparkes igang. FC Fyn har vist fantastisk fightervilje, og har skabt fantastiske resultater, som ikke engang Thomas Gravesen helt kan forklare.

Det gælder om at leve i nuet, og bare læne sig tilbage og sige 'Carpe Diem'. Det må man håbe de fynske fightere gør for tiden, da de nok for tiden går og kniber sig i armene og håber at vågne..
FC Fyn - Frem 2-0
FC Fyn - Aalborg Freja 2-0 (Pokal)
FC Fyn - Sønderjyske 2-3
FC Fyn - Brabrand 3-0 (Pokal)
FC Fyn - FC Amager 6-0
[FC Fyn - Blokhus FC 2-1
FC Fyn - Herfølge 1-1
FC Fyn - B93 1-0 (Pokal)
FC Fyn - Vejle 2-1
FC Fyn - LFA 0-0
FC Fyn - Ølstykke 3-1
FC Fyn - Køge 3-2


Den første kamp i en ny sæson var på hjemmebane mod Frem. Det skulle vise sig at blive en ren walk-over, da Morten Panduro sparkede bolden ind i nettet efter blot 15 minutter. Den nye lejesvend Saban Ôzdogan, viste en forsmag på sit talent, da han afgjorde kampen med blot 3 minutter igen. Så gik turen til Aalborg og Jomfru Ane Gade, men aalborggenserne fik dog ikke noget at fejre. Modstanderen var dog ikke AaB, men de lidt mindre kendte Aalborg Freja. Der var dog aldrig nogen spænding, da en enkeltmandspræstati on af Mark Jensen lukkede kampen. To mål af en formstærk angriber, men der var ikke kun glade miner i bussen hjem. Papa Moustapha Diop brækkede benet i 1. halvleg, og er sandsynligvis ude i 6 måneder.

Nedrykkerne SønderjyskE blev dog for meget for et stærktspillende  fynsk mandskab. Kenneth Fabricus startede målfesten, men Mark Jensen og Ranford Osei scorede to mål på blot 3 minutter, men Ken Ilsø svarede igen og udlignede efter 27 minutter. I 2. halvleg var der aldrig tvivl om hvem der fortjente sejren, og den kom også da Kenneth Fabricus scorede sit andet mål og sendte fynboerne hjem uden point. Point spillede man ikke om mod Brabrand, men noget vigtigere: Avancement. Det fik FC Fyn da Jacob Rasmussen bankede et langskud i kassen efter 20 minutter, og Mark Jensen atter engang scorede to mål inden for de sidste ti minutter, og en sejr på 3-0 kunne man fryde sig over i det fynske.

Derefter fik FC Amager en ordenligt røvfuld og en indikator for hvordan det er at spille 1. Division. Saban Ôzdogan scorede efter 3 minutter, Ranford Osei to minutter efter og Mark Jensen trillede bolden ind bag keeperen til 3-0 ved halvleg. Ranford Osei scorede sit andet mål efter 68 minutter, og i de sidste 10 minutter var FC Amager knap nok på banen. De havde nærmest opgivet kampen, og Morten Panduro scorede med 6 minutter igen, og Ranford Osei scorede sin første fynske hattric i overtiden og cementerede en fantastisk 6-0 sejr - den største i fynboernes historie.

Ranford Osei var dog ikke færdig med at vise sine offensive færdigheder, og scorede to mål på 4 minutter mod Blokhus FC, før nedrykningskandidat erne fik et trøstemål. Endnu en sejr, og FC Fyn lå med helt oppe i toppen. Det gør Herfølge derimod også, men det var Mathias Hansen ligeglad med da han bragede bolden ind efter 14 minutter. Reduceringen kom dog midtvejs i 2. halvleg, og FC Fyn fik kun et enkelt point med fra Herfølge Stadion. Endnu en storsejr blev det til hjemme mod Thisted. Morten Panduro startede målfesten, Emil Antonsen scorede kort før 1. halvleg var slut, og i 2. halvleg scorede Saban Özdogan atter engang, og Steffen Algren scorede det sidste fynske mål. Peter Bechmann pyntede en smule på resultatet til sidst, men Thisted var et slagent hold, der havde en lang tur hjem.

Den første kamp med FC Fyn der kunne ses i fjernsynet var mod nedrykkerne Lyngby. Spændingen manglede i 1. halvleg, men den kom dog lidt forsinket. Rasmus Hansen forvandlede et straffespark til et mål, men Jacob Rasmussen forvandlede en god aflevering til et uafgjort resultat. FC Fyn var nu ubesejrede i 6 kampe, og diverse spilsider forventede endnu en sejr mod lilleputterne B93. Klasseforskellen var ikke synlig, men Mathias Hansen fik scoret kampens eneste mål midt i 1. halvleg. Ranford Osei scored endnu engang, og bragte fynboerne foran mod Vejle. Delani udlignede i 2. halvleg, men Jacob Rasmussen afgjorde kampen efter 61 minutter med et placeret skud fra distancen. 8 kampe uden nederlag, og en overraskende 2. plads i den danske 1. Division.

Kampen mod Lolland Falster Alliancen, også kendt som LFA, blev dog aldrig spændende. En målløs affære endte med en pointdeling. Ølstykke blev dog aldrig en udfordring, da Saban Özdogan scorede endnu et mål for hans midlertidige arbejdsgiver, og Ranford Osei scorede to mål for at holde fast i hans topscorertitel. Et trøstemål og et rødt kort til Steffen Algreen ødelagde dog lidt den flotte sejr. Køge blev derimod en stor mundfuld, og fynboerne var bagud 2-0 ved halvleg. I 2. halvleg viste FC Fyn dog hvorfor de ligger hvor de gør, og mål af Saban Özdogan, Ranford Osei og Morten Panduro forvandlede et klokkeklart nederlag til et fantastisk comeback, og endnu en sejr til de fynske spillere.

Næste kamp er mod FC København i pokalens fjerde runde. 

« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 15:34 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [NY UPDATE]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #51: 13 Jun 2009, 16:05 »

Forsinket update oppe - røg lidt på druk igår Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [NY UPDATE]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #52: 13 Jun 2009, 19:15 »

11# Tror du på mirakler?

Er desværre kommet til at slette denne update, hvor jeg fortalte om min sejr på 2-1 over FC København i den 4. runde af Pokalen  Sur
« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 15:31 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #53: 14 Jun 2009, 03:59 »

Jeg kan love for store omvæltninger i den næste update! Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #54: 14 Jun 2009, 04:11 »

kan man se stillingen.? ellers meget flot blog og flot resultat :b
Logged

Thaurat al Shabab

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #55: 14 Jun 2009, 04:41 »

Stillingen kommer i næste update :-)
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #56: 14 Jun 2009, 10:58 »

Det må jeg sige. 2-1 sejr over FCK i pokalen. Du har godt nok formået at gøre FC Fyn til et mesterhold. God blog, og lækker opsætning. Både med billeder og skrift.
Logged


Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #57: 14 Jun 2009, 15:28 »

12# Er der mere krudt i den fynske bøsse?

FC Fyn - Kolding FC 2-1
6' Ranford Osei 1-0
49' Mark Jensen 2-0

83' Marko Risimovic 2-1

FC Fyn - Aarhus Fremad 4-2
7' Morten Panduro 1-0
8' Mark Jensen 2-0
29' Mak Jensen 3-0
59' Brian Johansen 3-1
63' Mark Jensen 4-1
85' Brian Johansen 4-2

FC Fyn - AB 0-0
FC Fyn - AaB 1-2 (O)
12' Ronnie Schwartz 0-1
80' Steffen Algreen 1-1
101' Bo Lundgaard 1-2

FC Fyn - FC Fredericia 0-1
26' Thomas Olsen 0-1

Efter en højst overraskende førsteplads med blot 4 kampe til vinterpausen, havde FC Fyn virkelig noget at leve op til. Der var endvidere også en kvartfinale i den danske pokalturnering mod AaB, der skulle spilles. Thomas Gravesen må siges at have skabt store forvandlinger i det fynske mandskab, og har med en mikstur af transfers, taktik og teamtalks skabt et klasse mandskab.


Den første styrkeprøve var mod Kolding FC, og Ranford Osei forsatte sit glimrende spil og bragte fynboerne foran efter blot 6 minutter. Det blev også stillingen, da de to mandskaber gik til halvleg. Kort inde i halvleg scorede formstærke Mark Jensen til 2-0, og trods et trøstemål til Kolding var det endnu en stensikker sejr til de fynske oprykningskandidate r.

Mark Jensen og FC Fyn skulle dog også en tur til Århus - en kamp som blev den bedste kamp i denne sæson for FC Fyn. Morten Panduro åbnede ballet efter blot 7 minutter, og derefter tog Mark Jensen fuldstændig over. 2 mål i 1. halvleg, før en reducering kom, men derefter fuldførte Mark sit hattrick ved at score til 4-1. Fynboerne så dog ikke helt skarpe ud, da de lukkede endnu et trøstemål ind efter 85 minutter til slutresultatet 4-2. Det blev dog til endnu en sejr og tre point mere på kontoen. Mod AB var der derimod ikke meget storspil at finde - en kedelig kamp som aldrig havde spænding. Resultatet 0-0 sagde alt om kampen, men FC Fyn er efter al sandsynlighed det mest lettede hold, da det slet ikke var deres kamp. De formåede dog at få et enkelt point med hjem.

Kampen som alle havde ventet på  var lige om hjørnet. Kvartfinalen mod AaB i den danske pokalturnering - en af de største kampe i FC Fyns historie. Det startede dog ikke som forventet, da Ronnie Schwartz bragte aalborggenserne foran efter blot 12 minutter. Masser af chancer i begge ender, men ikke flere mål før halvleg. Gennem hele 2. halvleg bølgede spillede også frem og tilbage, men efter 80 minutter kom det fynske mirakel. På et hjørnespark endte bolden ved rutinerede Steffen Algreen, og han bankede bolden ind og så stod den på forlænget spilledetid. Massivt pres fra AaB blev som ventet omsat til et mål fra ukendte Bo Lundgaard og et sentimentalt farvel til FC Fyn. Et hårdtkæmpende mandskab, som kan drømme om Superliga fodbold til næste sæson, så slagne og bedrøvede ud, da de gik imod deres omklædningsrum.

Nedturen havde nok ikke lagt sig i den sidste kamp mod FC Fredericia før vinterpausen. Storspillet kom aldrig, og et mål af Thomas Olsen i 1. halvleg, var nok til at sænke det fynske mandskab.

FC Fyn overvintrer dog stadig på 1. pladsen i den danske 1. Division. Det har været en fantastisk halv sæson for de fynske tropper, men om de kan blive ved med at generere fantastiske resultater på tiden vise. Der er ingen tvivl om, at det er en spændende halvsæson der er i vente.
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #58: 15 Jun 2009, 08:31 »

Jeg skal til skriftlig dansk fra 9-13, og derefter vil jeg se om der er tid til at ligge en update ind.
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #59: 15 Jun 2009, 17:33 »

Kiggede lige din blog igennem endnu en gang omme på første side hvor du poster din trup/startopstilling. Så ser jeg at du ikke bruger Jesper Luth. Hvorfor dog ikke det?

Jeg vil mene han er den bedste fløj i truppen. God, hurtig og skudstærk spiller som også er ret ung.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010