home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 703 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!  (Læst 30423 gange)
Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #30: 09 Jun 2009, 12:46 »

Genialt !
Logged

:-)

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #31: 09 Jun 2009, 21:33 »

Mange tak - det er jeg glad for at høre Smiley
Hvis jeg får tid, kommer der en update i aften..
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #32: 09 Jun 2009, 21:39 »

Nu har jeg lige læst din blog igennem og jeg må sige den er faktisk rigtig god. Især dit design/layout (hvad man nu kalder det) er helt fantastisk. Held og lykke i første division Thumbs Up
Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #33: 10 Jun 2009, 01:36 »

7# Velkommen til 1. Division!


Den 31.8, kom der to 17-årige Thisted spillere til klubben som en fremtidsinvestering fra Thomas Gravesen. De befinder sig dog stadig på U/19 holdet, og der går nok lidt tid før de får førsteholdsfodbold i støvlerne.

Efter den forventede oprykning fra 2. Division Vest, har der sikkert været sommerfugle i maven hos hele mandskabet fra FC Fyn, men ikke mindst ved den unge træner Thomas Gravesen.
FC Fyn - AB 1-2
FC Fyn - Odder 2-0 (Pokal)
FC Fyn - Næstved 3-3
FC Fyn - FC Roskilde 0-0 (Pokal)
FC Fyn - Vejle 2-1
FC Fyn - FC Vestsjælland 3-0
[FC Fyn - AGF 0-3
FC Fyn - Thisted 0-1
FC Fyn - Kolding FC 2-1
FC Fyn - Nordvest FC 2-1 (Pokal)
FC Fyn - FC Amager 1-2
FC Fyn - Hvidovre 2-0
FC Fyn - LFA 1-1
FC Fyn - FC Midtjylland 0-1 (Pokal)
FC Fyn - Fredericia 2-1
FC Fyn - Blokhus FC 2-2
FC Fyn - Frem 1-1
FC Fyn - AB 1-1
FC Fyn - Herfølge 1-1


Den første kamp i 1. Division for FC Fyn nogensinde, blev dog ikke en køn affære. Modstanderen var Heine Fernandez' gamle klub AB, og den gamle AaB'er Poul Hübertz gav oprykkerne en rigtig dårlig start i den nye liga. Mads Overgaard havde heldigvis ikke mistet sin målnæse og skarphed i pausen, og udlignede et par minutter senere. Så blev sidste års profil Morten Panduro sendt tidligt i bad, og det var hovedårsagen til at Klaus Lykke kunne score det afgørende mål. Der var dog lidt oprejsning at hente, da Poul Hübertz missede et forsøg fra 11 meteren. En dårlig start i en ny liga, og Thomas Gravesen må revudere sin taktik.

Den næste kamp bød på en lidt mere overkommelig udfordring i Odder i den danske pokalturnering. Der kom aldrig en overraskelse, da de to angribere Mark Jensen og Mads Overgaard scorede to mål, og forsvaret sørgede for at Odder aldrig fik et ben til jorden. Årets første sejr var i hus, og der var smil at spore på både Gravesens og troppernes læber. Derefter kom årets første hjemmekamp imod Næstved, og den var både rig på spændning, men ikke mindst mål. Mark Jensen gjorde det dummeste i hans karriere og fik rødt kort efter blot 4 minutter. Ranford Osei fik derefter chancen, og viste hvorfor efter 13 minutter, da han let passerede en forvirret Næstved keeper. Kort før halvleg blev der dog udlignet, og der skulle en seriøs teamtalk til for at få 3 point i dagens kamp. Det så dog ikke ud til at der har været nok motivation, da FC Fyn kom bagud efter 61 minutter, men Kaya ville det anderledes, og bankede den i kassen til 2-2. Osei var ikke færdig med at demonstrere sine evner og afgjorde kampen i overtiden med en scoring - skulle man tro. Til allersidst blev den trillet i mål til 3-3. En kokrød Thomas Gravesen råbte og skreg at spillerne skulle komme ned i omklædningsrummte, og ikke sige et ord til pressen. Det lignede ugenkendeligt en kæmpe skideballe de havde i vente.

Man kunne kun ønske at det gik bedre for de fynske tropper i pokalen. Hvis man gjorde det, fik man dog ikke ret. En rigtig kedelig kamp endte 0-0 og så stod det på straffespark. En målløs kamp fik dog masser af mål på ingentid. 6-7 vandt fynboerne med Østli som matchvinder på det afgørende straffespark. Så kom sejren endelig til de hårdtkæmpende fynboere! Kaya og Overgaard sænkede nedrykkerne fra Vejle før Søndergaard fik scoret et trøstemål til vejlensere. Sikke en dag at være fan af FC Fyn, og den første sejr i en meget overraskende kamp.

Pokalturnering stod der igen på programmet. Nordvest FC hed modstanderen - en overkommelig modstander. Det så også lovende ud da Panduro endelig fik scoret sit første mål i år efter 8 minutter, men Giuseppe ville også lege med og det var helt lige ved halvlegen. Jacob Rasmussen blev matchvinder kort inde i første halvleg, og Nordvest havde ikke klassen til at udfordre FC Fyn igennem den sidste del af kampen. Det havde FC Amager derimod, og de kom hurtigt foran mod Gravesens drenge. Jesper Luth havde fået chancen og takkede med en udligning, men Søren Nielsen sænkede den fynske flåde med 20 minutter igen. Fynboerne lå lige over stregen, men Gravesen så slet ikke tilfreds ud med situationen. FC Fyn kom dog et godt stykke væk fra nedrykningsfaren da Hvidovre blev sendt hjem af Mark Jensen og en skarp Jacob Rasmussen. Mod LFA var fynboerne bagud hele kampen, men Mads Overgaard viste klassen efter 70 minutter og satte et point mere ind på den fynske konti.

Så blev det til sæsonens første tilskuersucces. Storfavoritterne fra FC Midtjylland blev set af hele 3412 tilskuere, men klasseforskellen kom bare aldrig til syne. Mikkel Thygesen scorede det eneste mål efter 61 minutter, og derefter stod der fynsk pres på næsten det hele. Farligheden manglede, og derfor kom bolden aldrig ind bag den midtjyske keeper - og et bittert farvel til pokalen var konsekvensen.

I de sidste fem kampe kasserede fynboerne ikke et nederlag. Fantastisk spil blev der vist i næsten samtlige minutter. Efter at være kommet bagud, scorede Osei og Rasmussen mod FC Fredericia, men så skete det uventede. Et tidligt farvel til Kaya efter 64, gjorde det svært at holde et fast greb om kampen, og det blev ikke nemmere 20 minutter efter. Algreen så også rødt, men mirakoløst holdt det fynske forsvar stand. Ni-mand slog Fredericia, men Gravesen så bestemt ikke tilfreds ud på trods af sejren.

Fagerberg, Osei, Overgaard, Antonsen og Panduro sørgede for 4 point i de sidste 4 kampe, som alle endte uafgjort.

Højst overraskende placerer Fyn sig derfor på 7. pladsen i den danske 1. Division!
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:38 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #34: 10 Jun 2009, 01:46 »

Nu vil jeg gå i seng, skal trods alt til årsprøve i afsætning imorgen..

Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen, der vil lave et topbanner til mig? Skuffet
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #35: 10 Jun 2009, 01:49 »

fed blog du har fået sat på benene her.. Rigtig fængende tekst og flotte resultater samt transfers. Jeg synes dit layout er rigtig flot, men jeg savner sku et topbanner.
Logged

Thaurat al Shabab

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #36: 10 Jun 2009, 01:58 »

fed blog du har fået sat på benene her.. Rigtig fængende tekst og flotte resultater samt transfers. Jeg synes dit layout er rigtig flot, men jeg savner sku et topbanner.
Som jeg skrev før, det gør jeg sgu også, så jeg håber lidt på en dejlig personlighed vil lave det til mig imorgen Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #37: 10 Jun 2009, 02:04 »

Et hurtigt et jeg lige fik biksed sammen. Det var dog en smule svært da der ikke er mange billeder af at finde af FC Fyn Peace Men mon ikke det kommer når de ryger i 1. Division  Thumbs Up

Logged


Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #38: 10 Jun 2009, 02:11 »

Wow - mine bønner blev hurtigt besvaret Opstemt

Mange tak for topbanneret - det er rigtig flot! Smider det lige ind i mine updates Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #39: 10 Jun 2009, 02:13 »

Selv tak Wink
Logged


Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #40: 10 Jun 2009, 02:23 »

Så er der smidt et topbanner på samtlige af mine 7 updates, og jeg syntes det hjalp ekstremt meget på designet, som jeg har prøvet at køre gennem hele min blog. Imorgen tror jeg ikke der kommer en blog, da jeg skal til årsprøve fra 9-12, og i studie fra 15-17, og har en aftale derefter.. Men hold øje alligevel, kan være jeg får klemt tid til lidt transfers og træningskampe  Thumbs Up
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #41: 10 Jun 2009, 02:25 »

meget bedre.. det har givet bloggen lidt mere "sjæl" Opstemt

EDIT: Hvornår kan vi forvente update?
Logged

Thaurat al Shabab

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #42: 10 Jun 2009, 02:31 »

Der er en lille chance for det bliver imorgen, men ellers kan du helt sikkert forvente en natten til torsdag eller torsdag middag Smiley

EDIT: Stavefejl rettet i indlæg 7!  Grin
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #43: 10 Jun 2009, 13:46 »

8# Har FC Fyn kvalitet til overlevelse?


6 venskabskampe var der i vinterpausen, men blandt andet nederlag på 5-2 og 6-2, siger vist det hele. Det lignede bestemt ikke et 1. Divsions hold, der kunne overleve i nogle af kampene. Man må håbe for fynboerne at Thomas Gravesen har sagt noget opløftende til sine umotiverede tropper før sæsonstarten, ellers kunne det hurtigt hedde 2. Divison Vest igen.
FC Fyn - Næstved 0-1
FC Fyn - Viborg 1-1
FC Fyn - Vejle 1-1
FC Fyn - FC Vestsjælland 3-1
FC Fyn - AGF 0-0
FC Fyn - Thisted 1-1
[FC Fyn - Kolding FC 0-2
FC Fyn - Blokhus FC 1-1
FC Fyn - Hvidovre 2-1
FC Fyn - FC Amager 1-2
FC Fyn - LFA 1-1
FC Fyn - FC Fredericia 2-0
FC Fyn - Frem 2-1
FC Fyn - Herfølge 3-2
FC Fyn - Viborg 0-1


Det startede også som det sluttede. Et rødt kort til Steffen Algreen, og et Næstved mål gav barske realiter til fynboerne, som virkelig skulle til at finde det gode spil frem igen. Der blev vist lidt af det sagnomspudne spil mod Viborg, da Fagerberg bragte Fyn foran, men et dumt straffespark blev begået til allersidst, og det blev kun til 1 point mod Viborg. Det samme resultat blev det mod Vejle, i en ekstremt lige kamp, hvor Mark Jensen lagde sit første mål efter pausen ind bag Jimmy Nielsen, men El Banna ødelagde forårets første sejr.

Så gik turen til Vestsjælland igen, en kamp der sidst blev vundet legende let. Endnu engang kom Mark Jensen godt fra start, men Jesper Grønborg lukkede låg på første halvleg med et heldigt mål. Jacob Schoop og Diop scorede i en anden halvleg, og det blev til en sikker sejr. 3 point på kontoen, og der var lidt glæde at spore hos de kæmpende fynboere. Så kom AGF på besøg, og man forventede en afklapsning af dimensioner, og Diop gjorde det bestemt ikke lettere for oprykkerne ved at få rødt kort efter blort 36 minutter. Der sket dog absolut ingenting igennem hele kampen, og rimelig heldigt fik FC Fyn kæmpet en 0-0 kamp hjem. Et dejligt overraskende point mere til kontoen.


Mod Thisted blev der dog scoret, bare i den forkerte ende efter blot 5 minutter. Mark Jensen scorede dog atter engang efter 9 minutter, og anden halvleg var en dødsyg affære, hvor Fyn havde det meste, men aldrig var rigtig farlige. Hvidovre kom foran på hjemmebanen, men Panduro og Diop, der var kommet tilbage efter karantænen, slukkede alt håbet for de sjællandske underdogs. Endnu en sejr, og det lignede en klar overlevelse fra fynboernes side. Det kunne man dog ikke se mod FC Amager, selvom man kom foran på et straffe af Morten Panduro, men Søren Nielsen scorede dybt i overtiden af første halvleg og målmand Alexander Thire dummede sig enormt, og afgjorde kampen med et selvmål. Fagerberg blev derefter sendt ud, og Thomas Gravesen råbte og skreg på di-sci-plin!

En af de få kampe der blev sendt med FC Fyn i de danske fjernsynsstuer var mod LFA, og Emil Antonsen viste hvorfor seerne betaler for licens ved et pragtmål af dimensioners sidst i 1. halvleg. Føringen holdt dog ikke længe, og LFA fik udlignet, og så døde kampen ud. FC Fredericia var på papiret ikke den vilde udfordring, men der gik hele 75 minutter før Mark Jensen sænkede holdet fra den anden side af broen. Kenneth Andersen ville også være med, og lukkede kampen helt til sidst.

Det lignede en brat opvågning for de gæve fynske gutter, og endnu en sejr blev det til mod Frem. Panduro og Kenneth Andersen gav en drømmestart med to mål i 1. halvleg. Det blev kun til et trøstemål for holdet der ikke var 'fremme' i skoene på kampdagen. Herfølge kom også bagud mod et formstærkt fynsk mandskab. Først 1-0 ved Panduro, derefter 2-1 ved Mark Jensen og i de døende minutter takkede Jacob Rasmussen af med det vindende mål til 3-2. 3 sejre i træk - og overlevelsen var helt sikker!
Ferien var nok i tankerne, da Viborg vandt 1-0, men det endte alligevel med en flot 7. plads i 1. Division Smiley 
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 23:07 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #44: 10 Jun 2009, 14:14 »

Så er updaten oppe! Håber i vil kunne lide den Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010