home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 767 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!  (Læst 30428 gange)
Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #15: 05 Jun 2009, 18:16 »

Senere i dag vil der komme en update om min første halvsæson i klubben..

Glæd jer Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #16: 05 Jun 2009, 22:54 »

3# Den første halvsæson


Det har været svingende med resultater i denne halvsæson, men generelt har FC Fyn næsten levet op til forventningerne. Det største problem har været for mange uafgjorte kampe, men dommerkendelserne er heller ikke gået fynboernes vej. Mange straffespark er blevet dømt imod dem, men knap så mange gange skulle fynboerne selv vise overblikket fra 11 meter pletten.
FC Fyn - Ballerup 2-0 (Pokal)
FC Fyn - FC Hjørring 1-1
FC Fyn - Køge 1-0 (Pokal)
FC Fyn - Esbjerg fB II 2-0
FC Fyn - Brabrand 2-0
FC Fyn - FC Svenborg 2-0
FC Fyn - Aarhus Fremad 1-1
FC Fyn - Varde 0-2
FC Fyn- FC Nordsjælland 1-4 (Pokal)
FC Fyn - Skovbakken 3-0
FC Fyn - Blokhus FC 1-1
FC Fyn - Næsby 2-1
FC Fyn - Randers Freja 1-1
FC Fyn - Ikast FS 1-1
FC Fyn - AGF ii 3-2
FC Fyn - AaB II 1-0
FC Fyn - Hobro 1-0


Det hele startede fint med en sikker sejr over Ballerup i pokalen, men da sæsonen startede manglede skarpheden og det blev kun til en uafgjort mod FC Hjørring. Derefter kom der endnu en sejr i pokalen efterfulgt af en fantastisk god stime af kampe. Sejr mod Esbjerg, Brabrand og Svendborg på 2-0 sikrede en klar 1. plads i den danske 2. Division Vest. Men 'what goes arounds, comes arounds' og en sølle uafgjort mod Aarhus Fremad og et overraskende nederlag til Varde sendte FC Fyn helt ned på en 5. plads. Det blev også til et exit i pokalen da FC Nordsjælland blev for stor en mundfuld.

Skovbakken var ingen problemer, og blev sendt hjem med 3-0, men endnu engang manglede skarpheden oppe foran og Blokhus FC fik et point mod fynboerne. Næsby blev slået knebent, men både Randers Freja og Ikast FS voldte store problemer, og endnu engang lå FC Fyn ikke til oprykning. Gravesen talte alvorligt til sine tropper, og da AGF II kom på besøg viste angrebet storspil, mens forsvaret sejlede rundt. På trods af det vandt FC Fyn fortjent 3-2, og derefter måtte både AaB II og Hobro se sig slået knebent med 1-0 takket være fremragende udfoldelser i forsvaret.

Det betyder at FC Fyn overvintrer på en 1. plads kun et enkelt point fra AaB II på andenpladsen, og sølle 2 point fra AGF II der indtager den sidste plads på podiet. I den anden ligner Hjørring, Skovbakken og Svendborg nogen der skal kæmpe om nedrykning.

« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:16 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #17: 05 Jun 2009, 23:05 »

Endnu en super update med nogle fantastiske resultater. KIU
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #18: 06 Jun 2009, 00:20 »

Imorgen vil der komme en update omkring de sidste kampe..
Der sker virkelig noget - glæd jer! Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #19: 06 Jun 2009, 11:18 »

Super blog du er igang med, det gøre det ikke mindre bedre du selv lyder glad for dit arbejde ! Opstemt
Logged

:-)

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #20: 06 Jun 2009, 11:22 »

Ja en rigtig god blog du har gang i og det ligner vi skal se FC Fyn i Viasat divisionen i næste sæson Wink
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #21: 06 Jun 2009, 17:23 »

4# Bliver 1. Division en realitet?


Træningskampe
FC Fyn - Hvidovre 1-2
FC Fyn - Herfølge 1-1
FC Fyn - Viborg 2-1
FC Fyn - Værløse 0-0
FC Fyn - FC Midtjylland 1-5
FC Fyn - FC Fredericia 1-0

Venskabskampene bød på mange blandede oplevelser, men det blev til lige mange uafgjort, nederlag og sejre - nemlig to. Det startede skidt med et nederlag til Hvidovre, hvor Diop blev matchvinder med et selvmål. Efter det fulgte en uafgjort mod Herfølge, hvor debutant Mark Jensen udlignede efter 89 minutter. En kedelig 0-0 blev det til mod Værløse. Drengene fra Fyn fik en kæmpe røvfuld, da midtjyderne kom på besøg. Kun et flot mål af Mark Jensen, var værd at skrive hjem om. Før sæsonstarten fik fynboerne tanket selvtilliden en smule op med en 1-0 sejr mod Fredericia - takket været Mads Overgaard.



2. Division Vest
FC Fyn - FC Hjørring 2-1
FC Fyn - OB II 1-2
FC Fyn - Brabrand 2-0
FC Fyn - Esbjerg II 2-1
FC Fyn - FC Svenborg 1-0
FC Fyn - Aarhus Fremad 2-2
FC Fyn - Varde 2-0
FC Fyn - Blokhus FC 3-0
FC Fyn - Næsby 0-2
FC Fyn - Skovbakken 3-2
FC Fyn - Randers Freja 0-0
FC Fyn - Ikast FS 2-2
FC Fyn - AGF II 3-3
FC Fyn - AaB II 1-1
FC Fyn - OB II 0-0

Ligaen skulle lige til at starte igen, og det var med FC Fyn på en snæver 1. plads. Sæsonens første modstander hed Hjørring, og med sæsonens første straffespark og et mål af Panduro kunne favoriterne fra Fyn forsætte det gode spil. Mere håbløs så det ud, da modstanderen hed OB II. David Nielsen og Utaka sendte den i nettet, og Mark Jensen viste hvorfor Gravesen har ventet på ham, da han sparkede håbet tilbage, men mere blev det ikke til.

Endnu en gylden stime kom da Brabrand, Esbjerg og Svendborg blev besejret med mål af Diop, Fønss, Mark Jensen, Overgaard og Panduro. Aarhus Fremad kom foran, men Mark Jensen nettede atter en gang i overtiden til første halvleg. De fynske drenge var slet ikke klar fra 2. halvlegs start, og kom atter en gang bagud. I overtiden takkede Overgaard af med en 2-2 scoring, og Fyn røg tilbage på 1. pladsen!

Mod Varde og Blokhus var der legestue og 5 mål blev der scoret. Panduro og Diop slog Varde hjem, mens Mark Jensen og Mads Overgaard brilierede mod Blokhus FC, som fik et slag over nakken. Næsby derimod svarede hårdt igen, og da fynboerne sov, udnyttede Næsby deres to eneste skud mod mål.

Skovbakken viste godt spil, men Mads Overgaard nettede to gange, før han blev udskiftet til fordel for Noël Seka, som kvitterede med at score kort efter til 3-1. Skovbakken fik et trøstemål, men var aldrig tæt på sejren.

Herefter kom den dårligste periode i FC Fyns sæson. 2 uafgjorte resultater gjorde at de fynske favoritter måtte befinde sig på 2. pladsen, da AaB II ganske enkelt var iskolde. Mod AGF kom fynboerne bagud 3-1, men AaB var også bagud mod Brabrand. Mark Jensen satte gang i de fynske drømme og Jacob Rasmussen fuldendte comebacket. En delt 1. plads stod der på papiret, men AaB II havde en overlegen målscore.

Den kunne dog ikke bruges, hvis FC Fyn kunne slå dem i den næstsidste kamp. Fem minutter så det sådan ud, men efter 77 minutter slukkede Martin Pedersen håbet. I den sidste kamp vandt AaB'erne legende let, mens de slagne spillere fra Fyn var ufattelig tamme mod OB II, og sæsonens kedeligste kamp endte 0-0.

Thomas Gravesen og FC Fyn ender derfor på en anden plads, og rykker derfor op sammen med Blokhus FC.
Mads Overgaard blev topscorer med 15 træffere, men Mark Jensen nettede dog også 6 gange på kun 12 kampe.

« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:16 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #22: 06 Jun 2009, 17:27 »

Stort tillykke med oprykningen!
Det bliver spændende at følge dig i 1 Division Wink
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

cjensen94
Gæst
 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #23: 06 Jun 2009, 17:40 »

Sindsyg spænding der var til sidst med alle de uafgjorte! Smiley
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #24: 06 Jun 2009, 17:44 »

Ja, men det var fandme ærgeligt, at jeg ikke vandt.. Smed det væk til allersidst Skuffet

Senere i dag vil der komme et interview med Thomas Gravesen omkring sæsonen i vente og den overståede Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #25: 07 Jun 2009, 19:33 »

Hvornår kan man forvente en ny update? Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #26: 07 Jun 2009, 22:46 »

Der er sat lidt bero på både FM og Blog, da jeg er ved at lave samfundsfag til min afsluttende eksamen i 1.G Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #27: 07 Jun 2009, 22:50 »

Der er sat lidt bero på både FM og Blog, da jeg er ved at lave samfundsfag til min afsluttende eksamen i 1.G Smiley

Helt  i orden og forstårligt nok! Held og lykke Wink
- Jeg ser dog stadig frem til den næste update Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #28: 08 Jun 2009, 05:26 »

5# Interview med Thomas Gravesen



En ellers meget privat Thomas Gravesen har indvilget i at give et interview med både forhåbninger til den nye sæson i 1. Division, men ikke mindst reaktioner fra den forgangne. Vi satte ham i et stævne på en café i det indre Odense.

"FC Fyn levede op til forventningerne, og rykkede op i 1. Division. Hvad syntes du om dit første år som træner?"

Jeg er selvfølgelig tilfreds med at rykke op, og jeg glæder mig til at prøve kræfter med den næstbedste danske række. Jeg har fået mere blod på tanden, og jeg er klar til at tage endnu et år i front for FC Fyn.

"Hvad er målet med næste sæson?"

Dumt spørgsmål. Første prioriteten er selvfølgelig overlevelse, men hvis det går bedre, må vi tage det som det kommer..

"Er der noget, som du er utilfreds med?"

Det kan godt være, at vi rykkede op, men der er mange ting, jeg vil have ændret, og det ved spillerne også godt. Vores indsats i de sidste kampe var ekstremt utilfredsstilende, og at det ender med at vi taber førstepladsen er symptomatisk. Jeg er også ekstremt utilfreds med økonomien i klubben, og jeg lover drastiske ændringer næste år!

"Betyder det så at der ikke kommer nye spiller til FC Fyn?"


Slet ikke, nej. Jeg vil omstrukture, og jeg vil sende et par spillere afsted for at reducere lønbudgettet. Jeg kigger for tiden på en boksspiller og en forsvarsspiller, jeg gerne vil have til klubben - så transfers skal der skam nok komme.

"Kan du løfte sløret for hvem det er du kigger på?"

Haha, nej selvfølgelig kan jeg ikke det. Det ved du også ligeså godt som jeg, at jeg slet ikke har tilladelse til at gøre.

"Thomas Gravesen - rygterne går om at du er en ombejlet mand - er det sandt?"

Nu vil jeg være 100% ærlig, og fortælle hvad der er sket, selvom der nok er nogen der bliver sure. Jeg havde et konkret kontrakttilbud fra Vejle på mit skrivebord, men jeg takkede pænt nej.

"Hvorfor vil du ikke til Vejle - de spiller jo også første division, og har lidt flere penge at gøre med?

Jeg sagde nej af flere grunde. Jeg har fået meget kærlighed til klubben nu, og jeg vil have et hold med mere stabilitet. Jeg føler slet ikke for at træne et elevatorhold lige nu. Jeg ved at, jeg kan holde FC Fyn i 1. Division, mens jeg er usikker på om jeg kunne få Vejle til at rykke op.

Følg med senere idag, hvor transferrygterne vil blive luftet.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:18 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: [1. Division]FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #29: 08 Jun 2009, 18:07 »

6# Transfers og træningskampe



FC Fyn har allerede vakt ekstremt meget opmærksomhed ved at offentligøre deres nye moderklub - FC København. En glad Thomas Gravesen lovpriste sin stab for at få en lang drøm til at blive en realitet.

"Det er så fantastisk, at jeg nu har fået chancen, for at arbejde sammen med Danmarks bedste fodboldhold!"  sagde en tydeligvis begejstret Gravesen til Tipsbladet.

Første interaktion mellem kluberne var en lejeaftale og en venskabskamp. Odense Atletikstadion var fuldstændig fyldt til bristepunktet, men desværre blev det en kedelig kamp de 1845 fans skulle overvære. 0-0 stod der på tavlen da dommerens sidste fløjt havde lydt. Kampens spiller blev fynboernes målmand Alexander Thire, som virkelig viste, hvorfor han blev hentet til klubben for omkring et år siden. Efter kampen kunne en stolt Gravesen annoncere at Mikael Vukicevic vil være at finde på holdkortet næste år - han kommer til klubben på en lejeaftale."



Det er dog ikke den eneste spiller, som den ekstrmet omtalte træner, har fået sine fingre i. Tidligere SønderjyskE spiller Anders Østli, har også valgt at rejse øst på mod Fyn. Højrebacken, der også kan agerede central forsvarer, er entusiastisk over udsigten til masser af spilletid.

Fans af 1. Divisions klubben må være i den syvende himmel for tiden, for lønbudgettet holder til flere spillere i det fynske. 6 landskampe for Libanon og 4 mål har Erling El-Labban - som har en fortid i HIK og Herlev. Nu vil han prøve nye udfordringer, og har derfor accepteret FC Fyns kontrakt. Den 32 årige offensive midtbane må siges at bringe rutine til holdet med over 100 kampe i rygsækken.

Et lidt mere forunderligt indkøb fra Gravesens side må siges at være den 19 årige Kessben angriber, Ranford Osei. Den totalt ukendte angriber er kommet til klubben på fri transfer, og skal efter al sandsynlighed agere back-up for de formstærke angribere Mark Jensen og Mads Overgaard.

Thomas Gravesen havde et smil på læben, da vi spurgte om tilfredsheden med de nye indkøb.
"Jeg er ekstremt glad, for hvad jeg har udrettet angående nyindkøb. Mikael er en ekstremt talentfuld spiller, og jeg håber at finde plads til noget førsteholdsfodbold til ham - for det har han fortjent. Anders taler for sig selv. Han er en god spiller, der blev overset i SønderjyskE, men jeg kan love for at han ikke bliver det her. Han vil helt sikkert være at finde i startopstillingen, og jeg tror han kommer til at passe godt ind i min motiverede trup. El-Labban var et røverkøb, jeg ikke kun lade gå forbi. Han er en dygtig spiller, og på trods af hans alder, kan han stadig briliere på venstre fløjen.

To spillere er i den forgangne tid blevet solgt, mens mange har mistet deres job i FC Fyn. Thomas Gravesen har fyret flere spillere for at skære ned i lønudgifterne.
Ind:
Vukicevic, Mikael - FC Københ[avn - Leje
Østli, Anders - Fri transfer - Fri
El-Labban, Erling - Køge - Fri
Osei, Ranford - Kessben - Fri

Ud:
Andreasen, Frank - Aarhus Fremad - Fri
Séka, Noël - Esbjerg fB - 100K
Poulsen, Daniel - Fri
Strømbjerg, Jørgen - Fri
Jakobsen, Morten - Fri
Knudsen, Christian - Fri
Møller, Rune - Fri
Persson, Kristian - Fri
Nielsen, Claus - Fri
Jespersen, Rasmus - Fri
Agger, Kim - Fri

FC Fyn - Køge 1-1
FC Fyn - FC København 0-0


Der er dog også blevet spillet en træningskamp mere. Turen gik til Køge, hvor 225 tilskuere kom for at se kampen mellem Køge og FC Fyn. Det hele startede skidt for de nyoprykkede fynboere da Salih Kaya Kaya lavede en svinestreg og fik rødt kort efter blot 35 minutter. Det var Jesper Nygaard dog ligeglad med, og han bankede bolden ind så nettet blafrede. 1-0 til FC Fyn. Der gik dog kun et kvarter før Alexandrs Roslovs udlignede til slutresultatet 1-1. Fynboerne var alligevel meget tilfredse med situationen, men Gravesen så ikke glad ud, da han snakkede med Kaya. Der blev talt med store ord omkring dumheder og røde kort i de kommende kampe. Kaya nikkede i takt med pegefingeren bevægede sig frem og tilbage fra Gravesen, og man må håbe at der ikke sker mere af den slags.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:19 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010