home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  2 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: (Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!  (Læst 30424 gange)
Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
(Sejr over FCK!)FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« : 04 Jun 2009, 19:14 »

Thomas Gravesen melder sin ankomst


Den ambitiøse 2 Division Vest klub FC Fyn kan i disse dage fryde sig over at kunne præsentere Thomas Gravesen som ny cheftræner. Den blot 32 årige cheftræner har stoppet sin aktive fodboldkarriere for at søge nye udfordringer i trænererhvervet.

"FC Fyn virkede som en god, ambitiøs klub at starte i"  sagde Thomas Gravesen til Tipsbladet.

Målsætningen er klar fra både staben, men også fra træneren. Oprykning er et must i år, og derefter skal overlevelsen sikres i den næstbedste danske række.

"Om mange år kan vi måske sikres os oprykning til Superligaen, og det ville være det største øjeblik i mit liv."

Store ord fra en stor dansk personlighed gennem mange år. Nu må tiden vise hvad FC Fyn har i vente. Forventninger er ihvertfald tårnhøje, og i år kan Thomas næsten kun skuffe staben.


Første punkt på dagsordenen for den nykårede træner er at lokke en ny førsteholds målmand til klubben.

Pokalskabet/Sæsonoversigt

08/09
Ved vinterpausen: 1'er i 2. Division Vest
2'er i 2. Divsion Vest
3. runde i Pokalen (slået ud af FC Nordsjælland)

09/10
Ved vinterpausen: 7'er i 1. Division
7'er i 1. Division
4. runde i Pokalen (slået ud af FC Midtjylland)

10/11
Ved vinterpausen: 1'er i 1. Division
Kvartfinale i Pokalen (slået ud af AaB)

Updates i denne blog:
1# Transferrygter og venskabskampe
2# Før sæsonstarten
3# Den første halvsæson
4# Bliver 1. Division en realitet?
5# Interview med Thomas Gravesen
6# Transfers og træningskampe
7# Velkommen til 1. Division!
8# Har FC Fyn kvalitet til overlevelse?
9# Goddag og farvel
10# Fantastisk fynsk fremgang.
11# Tror du på mirakler?
12# Er der mere krudt i den fynske bøsse?
« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 15:24 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

PyRm8
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #1: 04 Jun 2009, 22:25 »

Jeg har også haft et spil kørende med FC Fyn, så vil da følge med i hvad du kan udrette med holdet! GL! :-)
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #2: 04 Jun 2009, 22:26 »

Jeg vil da også give det et forsøg Opstemt
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #3: 04 Jun 2009, 22:29 »

Spændende med FC Fyn. Vil helt klart følge med. KIU
Logged

freshy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #4: 04 Jun 2009, 22:31 »

Vil helt klart følge med, det lyder rigtig spændende (:
Logged


Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #5: 05 Jun 2009, 00:23 »

Jeg kunne godt bruge et banner, hvis der er nogen der vil lave et? Smiley
Næste update kommer rigtig snart..
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #6: 05 Jun 2009, 00:28 »

jeg har også selv haft et spil kørende med FC Fyn...
og ja... jeg har også altid haft problemer med målmandsposten, men fik dog hentet en meget kompetent keeper med landskampe på cv'et Opstemt
glæder mig til at se hvem du henter Grin
Logged

Thaurat al Shabab

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #7: 05 Jun 2009, 00:32 »

Syntes det bliver spændende at se Thomas Gravesen som træner  Wink

Selvom jeg nok i virkeligheden ville finde det usandsynligt at Gravesen bliver træner, da han joh ik snakker med pressen Wink
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #8: 05 Jun 2009, 00:52 »

1# Transferrygter og venskabskampe


Transfervinduet er atter engang åbnet, og dertil følger de obligatoriske rygter. FC Fyn rygtes at have flere målmand i tankerne til at forstærke truppen, blandt andet er Alexander Thire, der for nyligt er blevet fristillet fra sin klub, et godt bud på en afløser for Jonas Jensen i det fynske mål. Thire er dog kun 21 og FC Fyn har også brug for rutinerede kræfter, hvis de vil leve op til forventningerne om oprykning i år.

Mark Jensen fra Aarhus Fremad er også et godt bud på den næste boksspiller i FC Fyn trøjen. Jensen har kontraktudløb til nytår, og efter sigende er Thomas Gravesen meget entusiastisk omkring den blot 23 årige angribes fremtid.
Endvidere rygtes den erfarne Carsten Hemmingsen fra B1909 også til den fynske klub. Den 37 årige spiller/assisterende manager skal bringe rutinerede kræfter på midtbanen, men Ismail Aslam fra samme klub er også et godt bud på en ny forstærkning i forsvaret.

Rygter er en ting, men realitet er en hel anden. Tiden må vise hvilke tricks Thomas Gravesen har oppe i ærmet, når det angår transfermarkedet.



FC Fyn har igennem noget tid spillet seks venskabskampe mod Lyngby, Esbjerg FB, AaB, FC Amager, B1901 og Silkeborg. Spillet har generelt været udmærket, men der har dog været enkelte utilfredsstilende resultater i blandt. Der
har dog også været spillere der virkelig har skilt sig ud i specifikke kampe.
FC Fyn - Lyngby 1-1

FC Fyn - Esbjerg 0-1

FC Fyn - AaB 1-2

FC Fyn - FC Amager 1-0

FC Fyn - B1901 4-0

FC Fyn - Silkeborg 0-4

Det hele startede ganske udmærket, da FC Fyn viste stort spil mod favoritterne fra Lyngby. FC Fyn klarede et kæmpe pres fra blandt andet en meget skuffende Kim Aabech, der brændte chance på chance, men spillerne fra Kongens by måtte gå hjem med en 1-1 mod lilleputterne.

Derefter kom Superligaholdet Esbjerg på besøg, men endnu engang viste forsvaret fra FC Fyn, at de ikke hører hjemme i 2. Division. Kun et enkelt mål lukkede de ind, men uskarphed i den modsatte ende gjorde at fynboerne måtte gå slagne hjem med et 1-0 nederlag til esbjergenserne.

Endnu et nederlag blev det til, da endnu en Superligatrup kom og gæstede Odense Atletikstadion. AaB viste godt spil og kom hurtigt foran 2-0, men derefter stod der Fyn på resten af kampen. Et mål blev det også til, og den forventede storsejr til AaB så aldrig dagens lys.

Derefter gik det fremragende for de fynske tropper, der fik to sejre mod FC Amager fra 1. Division og mod B1901. Efter FC Amager sejren sagde en stolt Thomas Gravesen til Ekstrabladet.

Selvfølgelig er jeg stolt, når vi viser storspil og slår en klub der ligger en liga over os. Ville du ikke være det?

Men det flotte spil faldt hurtigt fra hinanden. Da Silkeborg kom på besøg, var der ikke meget storspil at se hos de fynske oprykningsaspirante r. Holdet faldt gennem hele kampen mere og mere fra hinanden, og da man glansede til måltavlen, stod der at Silkeborg havde nettet fire gange. FC Fyn derimod kom aldrig i nærheden af det midtjyske mål.

Op- og nedture har venskabskampene budt på, men nu venter en spændende start på den danske 2. Division Vest hvor Hobro kommer på besøg på den fynske hjemmebane i sæsonåbningen.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:20 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #9: 05 Jun 2009, 16:03 »

2# Før sæsonstarten


Nye spillere er kommet ind, men mange flere er blevet bedt om at forlade kluben. Det har været et ekstremt turbulent transfervindue for de fynske oprykningsfavoriter, men Thomas Gravesen er stadig godt tilfreds med hvad det er blevet til.
Ind:
Jensen, Kim - Næstved
Thire, Alexander - Fri transfer
Jensen, Mark - Aarhus Fremad

Ud:
Mark, Frederik - Fri
Just, Nikolaj - Fri
Andersen, Johnny - Fri
Schaarup, Morten - Fri
Petersen, Lasse - Fri
Carlsen, Danny - Køge
Johansen, Kasper - Fri
Andersen, Morten - Fri
Mchunu, Mlungisi - Fri
Mikkelsen, Thomas - Fri
Koch, Morten - Fri
Grønning, Andreas - Fri


"Jeg kan ligeså godt afsløre at økonomien i FC Fyn ikke ser prangende ud overhovedet. Derfor har jeg haft meget svært ved at få fat i nye spillere, men jeg har dog hentet et par forstærkninger, som jeg er yderst tilfreds med. Jeg er selvfølgelig ikke glad for at komme til en klub med røde tal på bundlinjen, men nu tager jeg tingene i min egen hånd, og får vendt den her skude."


Grundet økonomien i FC Fyn har Thomas Gravesen kun hentet to nye spillere til klubben. Som ventet har Alexander Thire, som ikke fik forlænget sin kontrakt ved Vejle II, accepteret et kontraktudspil fra FC Fyn. Tanken er at han skal være førsteholdsmålmand og erstatte Jonas Jensen.

Den anden spiller som fynboerne har fået hentet er 30 årige central midtbanespiller Kim Jensen. Esbjergveteranen har over 100 kampe på CV'et og er hentet på grund af sin store rutine og Superliga-erfaring. Han skal blandt andet sparke straffespark og nogle frispark for fynboerne. Om sine nyindkøb siger Thomas Gravesen til Bold.dk

"Alexander er som ventet hentet ind fra kulden. Han er bedre end Jonas, og går direkte ind på førsteholdet. Han skal nok vise sit værd, og han kommer til at stå mange gode kampe i FC Fyn trøjen. Kim Jensen er en gammel ven, som jeg har stor tiltro til. Jeg syntes han passer perfekt ind på vores hold, også kan hans straffesparksfærdig heder altid bruges. Han har et par gode sæsoner i benene - bare vent og se!"

Mark Jensen fra Aarhus Fremad er også hentet til klubben, men han kan først skifte til klubben den 1. januar 2009, da det er der hans kontrakt udløber.



Thomas Gravesen siger omkring sit hold:

Dette er nogenlunde den optimale opstilling, og det ser generelt godt ud på alle poster. De svageste punkter er målmandsposten og højre back pladsen, men der er ganske enkelt ikke økonomi til at forstærke det yderligere. Ellers er jeg meget tilfreds med resultatet. Jeg glæder mig specielt til at se Mads Overgaard og Morten Panduro i aktion. Jeg tror virkelig de kan komme til at betyde meget for klubben.

Hvis vi lever op til vores mål i år, hvilket vil betyde oprykning til den næstbedste række, skal holdet dog virkelig forstærkes kraftigt. Derfor har jeg valgt at fyre rigtig mange spillere i år, så jeg kan skære ned på lønbudgettet. Jeg glæder mig dog ekstremt meget til at få Mark Jensen til nytår, så jeg kan se ham udfolde sig på banen.

I holdrapporten ser det også meget fornuftigt ud. Næsten over hele linjen er der rigtig mange stjerner, og jeg tror helt klart på, at vi rykker op i år. Alt andet ville være mærkeligt. Vi har også en god bænk med gode spillere, der også sagtens kan tage ansvar, hvis vi løber ind i nogle skader. Jeg har fuld tiltro til mit mandskab, og jeg håber de vil respektere mig igennem vores tid sammen.

Assistenttræneren er meget tilfreds med mandskabets bredde og mener, at vi kan være sikre på, at de aktuelle spillere kan opnå det, der kræves af dem.

De bedste seniorspillere er: Steffen Algreen, Papa Moustapha Diop og Mads Overgaard.
De bedste ungdomsspilere er: Mads Skotte, Jacob Schoop og Anders Fønss.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 02:21 af Kiks » Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #10: 05 Jun 2009, 16:06 »

Super update og nogle fine indkøb. KIU
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #11: 05 Jun 2009, 16:09 »

Det jeg glad for at høre, men jeg har dog problemer med at få width og heigth til at passe?
Nogen der ved noget om det? Smiley
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

sindsygt
Gæst
 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #12: 05 Jun 2009, 16:16 »

Du skal bare have et mellemrum ved det først [img ].. Hvis det da er det du mener Thumbs Up.
Logged

Kiks
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #13: 05 Jun 2009, 16:51 »

Du skal bare have et mellemrum ved det først [img ].. Hvis det da er det du mener Thumbs Up.
Det var lige præcis det jeg mente Opstemt Mange tak!
Logged

Hold øje med min blog om FC Fyn - lige her!

sindsygt
Gæst
 
Sv: FC Fyn - en lille klub med store ambitioner!
« Svar #14: 05 Jun 2009, 16:53 »

Det var lige præcis det jeg mente Opstemt Mange tak!
Hehe, det var da så lidt Thumbs Up.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010