home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 473 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Dopingpolitik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det i orden, at visse hold skriver kontrakt med tidligere dopede ryttere, når andre hold stadig har en kontant holdning over for dopingtilfælde?
Ja, det er op til holdene selv, og alle skal have en chance til
- 9 (69,2%)
Nej, det undergraver sporten
- 4 (30,8%)
Antal Stemmer: 13

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dopingpolitik  (Læst 1641 gange)
El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Dopingpolitik
« : 11 Maj 2009, 20:40 »

Der var engang, hvor tidligere dopede ryttere ikke havde adgang til protouren. Det hedengangne Discovery hold fik Basso for et par år siden, men måtte senere opgive det. Nu er han tilbage igen, eftersigende meget stærk. Vino forsøger også at komme tilbage, og får sikkert held til det. Rock racing med Botero, Landis og Hamilton (indtil han blev taget igen) Der findes mange eksempler på ryttere, som alligevel kommer tilbage. Jeg ser det som et stort problem i cykelsporten. Mange vil stadig ikke røre Basso, om han så både vandt giroen og touren, men Liquigas har jo alligevel fået en uberettet og stor fordel mht. rytterstab, ved at hive Basso ind. Her på det seneste har jeg ikke kunnet dy mig, og har tænket tanken, om Saxo-bank ikke kunne hive bare en tidligere dopingdømt rytter ind. Jeg synes stemningen er ved at vende. Doping var før helt bandlyst, og man ville ikke røre en dopet rytter med en ildtang, mens der nu er lidt mere uhåndterlige regler. Nu er de latterlige et-årige karantæner også på vej tilbage(Emanuele Sella), der er sket opbrud i cykelsporten, og det er spændende hvad der sker. Om moralen igen skal forfalde, og dopingjagten bliver uhåndterlig eller om der fortsat skal være hård konsekvens.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2009, 20:43 af El Kun » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Dopingpolitik
« Svar #1: 16 Maj 2009, 10:28 »

For at svare på spørgsmålet i afstemningen: Ja.

Jeg kan ikke se, hvorfor holdene ikke skulle skrive kontrakt med en rytter, der har afsonet karantæne. Man kan diskutere, om dopingsnyd burde resultere i livsvarig udelukkelse, men så længe vi har udmålte karantæner, ser jeg ingen grund til, at et hold som Liquigas skriver under med verdens bedste bjergrytter. Han har udstået sin karantæne, og intet forhindrer ham i at køre. Man bliver jo heller ikke bandlyst fra arbejdsmarkedet, fordi man har siddet i fængsel i et par år.

Det eneste, der ærgrer mig, er forskelsbehandlinge n. En mand som Basso bliver hevet tilbage uden det store postyr, mens der ville være ramaskrig, hvis et hold valgte at ansætte Michael Rasmussen. Den eneste forskel (foruden at Basso rent faktisk indrømmede, at han havde intentioner om at dope sig, hvorimod Rasmussen aldrig er blevet testet positiv) er, at Basso blev afsløret før Tour-start, mens Rasmussen blev afsløret langt henne i løbet iført den gule trøje. Derfor er han blevet dæmoniseret, og det ligner næsten en livsvarig udelukkelse, han har fået.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010