home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1036 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  At genstarte ens liv
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: At genstarte ens liv  (Læst 1802 gange)
Gungner
Gæst

At genstarte ens liv
« : 14 Apr 2009, 00:27 »

Citat Bryan Adams:
"And if I had the choice, yeah I'd always wanna be there
Those were the best days of my life!"

Hvorfor citerer jeg så Bryan Adams?
Godt at i spørger!

Her i løbet af de sidste par dage har jeg tænkt meget over et spørgsmål jeg hørte
på TV et eller andet sted.
Spørgsmålet lød: Hvis du kunne genstarte dit liv, her og nu, ville du så gøre det?
Rigtig mange ville nok, uden overhovedet at tøve, kunne svare nej med det samme.
Men en del ville sikkert også tøve inden de fik svaret...
Dit liv ville selvfølgelig være det samme indtil du var gammel nok (igen) til at
tage dine egne valg... Og her kommer Bryan Adams citatet så ind i billedet.
For jeg er faktisk tilbøjelig til at sige ja.
De bedste år af mine liv var uden tvivl alderen 6 til 12 (Da jeg boede og gik i skole
i Kolding). Dem ville jeg næsten gøre alt for at opleve igen. Også at genstarte mit liv.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at mit liv ikke har udformet mig som jeg gerne ville,
men det har aldrig været så slemt at jeg har overvejet at gøre sådan noget.
Så er der nok nogen der spørger: Jamen hvad så med når du bliver 12 igen?
Ja det er jo lige det. Der har selvfølgelig været oplevelser efter alderen 12 her i Århus
som jeg aldrig vil være foruden, såsom mine venner osv. Men de forsvinder jo hvis jeg på
en eller anden måde bliver i Kolding efter at være fyldt 12.
Man må jo også tænke på at hvis ens eget liv genstartes, ændres andres liv jo også!
De vil ikke komme til at kende dig eller folk du har introduceret dem for.
Jeg skjuler ikke at det er en selvisk handling, for er det jo!
Så er det man skal sammenligne oplevelserne fra alderen 6 -12 til 12 og frem til nu...
Så ville jeg? Ville i?

plutonium
Manager

Sv: At genstarte ens liv
« Svar #1: 14 Apr 2009, 00:37 »

Nej

Jeg er rigtig tilfreds med mit liv. Det eneste jeg MÅSKE ville gøre om, er min aktivitet i gymnasiet. Men som sådan er jeg fuldt ud tilfreds med mit liv, og tilfreds med hvordan det har formet sig. Men igen, jeg er kun 18 år Wink

Det kan være jeg ser anderledes på det om 20 år.

Jeg er super glad for mit liv som det er, og jeg føler ikke der er noget jeg mangler/har manglet at opleve!

(men super fed ide til en tråd Thumbs Up)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 14 Apr 2009, 00:40 »

Næh, det ville jeg nok ikke. Der er en masse jeg ville gøre anerledes, hvis jeg kunne gå tilbage i tiden. Men det kan man heldigvis ikke. Jeg tror alle har en tendens til at romantisere fortiden. Ligesom voksne i den mere modne alder ofte lytter til den musik, som var fremme da de var unge. Man føler ligesom at man har toppet. Mange unge vil måske tænke tilbage til tiden får puberteten, da udviklingen fra barn til voksen ikke er lige let..

Barndommen er for de fleste heldigvis en sorgløs tid. Meeeen, jeg synes nu stadig det er federe at være 19, end det var at være 12.

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #3: 14 Apr 2009, 00:41 »

Nu har jeg det pt. som blommen i et æg. Jeg er stadig teenager lidt endnu og livet er lutter lagkage for en student to be (for det meste)

Men det er et håbløst hypotetisk spørgsmål du stiller.
Jeg mener ikke man bør dvæle ved fortiden og tænke på hvordan man ville ændre det. Fortiden vil altid være det bedste dage af dit liv, da du ikke kender til fremtiden - sådan er det - derfor er der ingen grund til at ændre/tilbageleve fortiden da du i stedet skal skabe nye "best days of your life"

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #4: 14 Apr 2009, 01:41 »

Ja den /det er svært, for på den ene måde har fortiden formet en til den man er nu og nutiden er der for at forme fremtiden, så hvis du/man ændrede fortiden ville du/man også ændre nutiden eller ihvertfald den du/man er nu, da man jo har ændret (en del) ting og dermed ikke har de samme oplevelser og (de) erfaringer som  jo har gjort en til den man er, så hvis man ændrer fortiden ændrer man også nutiden.
Der er helt sikkert ting jeg ville ha gjort, hvorimod jeg ikke rigtigt fortryder de ting som jeg har gjort, så måske egentlig hellere gøre nogle ting som man måske fortryder, istedet for ikke at gøre nogle ting som man måske kommer til at fortryde at man ikke gjorde, men der er jo også en grund til at man ikke gjorde forskellige ting.
Mange af de ting som man ikke fik gjort og nu fortryder kan man jo også stadig gøre endnu, det er jo det som man har nutidden og fremtiden til, der er mange som ærgrer sig over fortiden og de ting de ikke fik gjort og hænger fast ved/i fortiden og lidt glemmer nutiden og at live i nutiden og fremtiden, det har jeg da været rigtig slem til istedet for at tænke og reflektere over(fortiden) og komme videre og bruge nutiden til de ting som man ike fik gjort istedet for at begå de samme fejltagelser igen og igen og det bliver man jo ved med indtil man lærer af sine fejl, som desværre kan være svært at ændre ens mønster/vaner, men det er jo det som man skal lærer og jeg tror også på at de fleste slipper for at begå de samme fejl igen og igen, fordi de netop er opmærksomme på fortiden og hvad der gik galt og derfor kan ændre nutiden til noget bedre.
Nå det blev en lang smøre, det må i undskylde, men der var nogle ting som skulle siges.

Vh.Blackstone

GraZiaZ
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 14 Apr 2009, 08:19 »

Jeg tænker sku tit på at jeg gerne villle kunne tage min efterskole tid om igen, se hvordan den ville se ud når man nu havde udviklet sig så meget socialt (og gymnastisk Opstemt ) Men det er det eneste jeg ville tage om.

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 14 Apr 2009, 20:18 »

Ja det ville jeg nok. Har desværre været ude for nogle hårde tider, som har været svære at tackle.
Det har tilgengæld også givet mig en stærk psyke og en stor vilje, som jeg ikke ville være foruden.

Yessir
Manager

« Svar #7: 14 Apr 2009, 20:23 »

Men men men... Hvis man fik lov at starte forfra, ville man så beholde alle de erfaringer man har gjort sig?
Hvis ikke, ville ens liv nok udforme sig på samme måde igen, og hvad er så pointen i det hele?

absalonsen
Gæst

« Svar #8: 14 Apr 2009, 20:26 »

Nej.

Jeg har ikke gået i folkeskole i 9-10 år for så at begynde forfra nu. Har ganske vidst haft nogle fede år med flere ting, jeg gerne ville opleve igen, men jeg synes, at jeg pt. er i gang med de nok fedeste år af mit liv. Har halvanden måned igen af første år på hhx, og føler egentligt, at mit liv først lige er begyndt rigtigt. Har - som sagt - brugt 9-10 år i folkeskole, som loven siger man skal - nu har jeg selv bestemt, hvad jeg vil, og glæder mig meget til de næste mange år. Specielt når jeg er blevet 18. Opstemt

BenMusalho
Gæst

« Svar #9: 14 Apr 2009, 20:33 »

Nej. Jeg er stadig meget ung, og har næsten ikke oplevet noget i verden, så det ville jeg ikke. Jeg har alt, hvad jeg har brug for: en god familie, et par gode venner, et godt liv, hvor jeg får mad og drikke og tag over hovedet osv. Der er nok enkelte ting i mit sociale liv i klassen og mine venner, jeg burde have ændret, men når jeg ser på, hvordan jeg har det i forhold til SÅ mange andre rundt omkring i verden, så kan jeg ALT andet end at klage. Derudover mener jeg, at man bør leve livet, og hvis man bliver ved med at se sig tilbage, kommer man aldrig videre.

No regrets. Thumbs Up

søgaard
Gæst

« Svar #10: 14 Apr 2009, 20:35 »

Der er uden tvivl nogle episoder, som jeg gerne ville have været foruden..
Men nogle af de ting, som jeg rigtig gerne ville have oplevet ville et nyt liv ikke ændre på, da de skete mens jeg var helt lille.
Desuden er snart færdig med 2. år på gymnasiet og det har uden tvivl været de to bedste år i mit liv.
Folkeskolen og mine unge dage var meget usikre pga. af nogle ting, som manglede, da jeg var mindre. Derfor kæmpede jeg med at holde fokus på skole og faktisk det at leve. Selvfølgelig vil jeg gerne kunne undvære dette, men da det er uden min indflydelse, så ville et nyt liv ikke gøre det bedre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010