home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 758 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  il meDico
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: il meDico  (Læst 53534 gange)
Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #135: 15 Apr 2009, 08:59 »

Ja jeg er også klar til en ny update!
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #136: 15 Apr 2009, 17:42 »


O P S U M M E R I N G

A F

S Æ S O N E N   0 8 / 0 9

Når man er seedet en syvendeplads og ender en tak over, kan man aldrig kalde sæsonen en skuffelse. Der var aldrig optakt til en Champions League-plads, men starten af sæsonen bebyrdede om nedtur for den nye manager Guidolin. Francesco Guidolin kom fra Parma hvor han sagde op to måneder inden han blev ansat til lille undren i Udinese – den unge trup, med det enorme potentiale.

Der gik tid før Guidolin og Udinese fandt hinanden, men i slutningen af sæsonen har de hvide fra Friuli været blandt Italiens bedste, og i det Guidolin og ledelsen har lovet forstærkninger til næste sæson, kan fansne Italien rundt kun klappe i deres hænder med hensyn til fremtiden i Udinese.

Det blev ikke til nogle Udinesespillere med i priserne, ingen på Årets Hold – der hovedsageligt blev domineret af mestrene, de dobbelte mestre, Inter. Inter havde fem spillere inklusiv den selvskrevede superangriber Ibrahimovic. Ellers bar holdet præg af en Milanmidtbane bestående i Pirlo og Kaka, samt Buffon på kassen.
Kaka tog for andet år årets spiller-prisen, denne gang efterfulgt stærkt af to Fiorentinaspillere, to italienere; Montolivo og den tidligere Milan-dreng, Gilardinho, der begge har spillet en imponerende sæson.

Bedste Udinesespiller var ikke overraskende den ene part af midterforsvaret, Zapata. Zapata spillede til en gennemsnitsbedømmel se på 7.23, hvilket var mere end Alexis Sanchez og Floro Flores, som kom ind på henholdsvis anden- og tredjepladsen på denne skala. Det flotte gennemsnit giver Zapata en andenplads i konkurrencen Årets Unge Spiller – kun slået med millimeter af den unge angriber Cavani fra Palermo, endte Zapata med en enormt flot plads; hvilket måske bidrager til spekulationerne om, at Zapata er på vej væk fra Udinese.
Real Madrid, Barcelona, Inter og Arsenal har alle meldt sig interesserede i den hurtige forsvarsklippe – men om han forlader Italien til fordel for pengesummerne i andre klubber, kan kun transfervinduet fortælle om.


Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #137: 15 Apr 2009, 20:43 »

Endnu en gang en fantatisk update Zulue!
Du er helt klar en af favoritterne i mine øjne Smiley

Eneste ting, som jeg lige kan nævne er, at han hedder Gilardino og ikke Gilardinho Smiley
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #138: 15 Apr 2009, 21:09 »

Endnu en gang en fantatisk update Zulue!
Du er helt klar en af favoritterne i mine øjne Smiley

Eneste ting, som jeg lige kan nævne er, at han hedder Gilardino og ikke Gilardinho Smiley

Han har bare taget navneændring efter Ronaldinho blev god, vidste du ikke det Søgaard  Wink
- ej fedt Zulue, jeg venter stadig på det store indkøb!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #139: 16 Apr 2009, 00:12 »

Endnu en gang en fantatisk update Zulue!
Du er helt klar en af favoritterne i mine øjne Smiley

Eneste ting, som jeg lige kan nævne er, at han hedder Gilardino og ikke Gilardinho Smiley

Fedt, Michael.
Glad for at jeg er blandt dine favoritter.

Hah - tak, det vidste jeg nu godt, ved ikke hvordan det H har lusket sig ind, men .. tak.

Han har bare taget navneændring efter Ronaldinho blev god, vidste du ikke det Søgaard  Wink
- ej fedt Zulue, jeg venter stadig på det store indkøb!

Det store indkøb kommer i morgen ... regner jeg med. Burde have en update klar til jer i morgen hvis planen holder, måske 2 hvis jeg går over evne. Wink
Jeg vil nødig skuffe jer, nu hvor hypen har været så ekstra omkring indkøbet, men jeg var i hvert fald glad og har bestemt ikke fortrudt, haha.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #140: 16 Apr 2009, 15:17 »

Du fortsætter den gode stil Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #141: 16 Apr 2009, 17:22 »


Der var lagt op til det helt store i Udinese, der var lagt op til en forbedring af truppen, nedskræing af spillerne og salg af rutinerede for at få yngre og måske bedre kræfter ind på holdet. Det var hvad Guidolin havde lagt op til i
ugerne inden sæsonen sluttede og også nu, hvor Udinese bekræftede at man var i gang med store ændringer på transfervinduet. 
vigtigste salg
motta, 38.000.000,-
ighalo, 21.000.000,-
basta, 12.000.000,-
quagliarella, 127.000.000,-

Det hele startede på transfervinduets allerførste dag, hvor der for alvor blev ryddet ud i andetholdet. Første salg var Langella til Chievo for omkring 10 millioner kroner, en leje af Schumacher til Austria Kärnten samt 3 spillere direkte på fri transfer. Den trettende juli 2009 røg højreback Marco Motta, der i grunden har spillet en flot sæson for Udinese, direkte videre til Liverpool – den engelske storklub stod klar med i omegnen af 40 millioner for den 23-årige italiener, hvilket Udinese ikke takkede nej til.
Daniele Aquino røg ind på en fri transfer fra Murcia, mens Guidolin forstærkede fremtiden ved at hente Lucas Trecarichi, den 17-årige offensivspiller med en fortid i Sevilla – dog var argentineren røget på fri transfer, hvorfor Udinese så sit snit til at nuppe ham.

indkøb
aquino murcia
trecarichi free transfer
bojan free transfer
fernandez villarreal
vukcevic sporting
cigarini atalanta/parma
vanden borre genoa
kolarov lazio


Fra en småfuser til en bombe – Dagen efter salget af Marco Motta kaldte Udinese til pressemøde klokken 15.30 i loungen på Friuli, hvor Guidolin sad ved siden af bestyrelsen, Formanden og selveste Bojan fra Barcelona. Bojan var Udinesetruppens nye angriber, en angriber, Udinese ikke havde sluppet en øre for – verdensklassetalent et var nemlig røget på fri transfer i sin klub Barcelona; og havde takket ja til Udinese, en klub i fremdrift og var dermed klar til at tørne ud med nummer 9 for de hvidblusede. Det var en glædens dag i Udinese, hvor selv de slemmeste kritikere måtte bukke sig i støvet, og kreditere Udinese for en mand, man uden tvivl kan få mål- og pengemæssig meget ud af i fremtiden.

Måneden ud var der utroligt mange til træningssessionerne i Udinese for at få et glimt af den unge spanier, der nød tilværelsen som klubbens ubestridte superstjerne. Samtidig med Bojan solede sig i spotlightet, røg der flere og flere ud – hele 18 spillere fra klubbens reservehold fandt nye græsgange, hvilket både har taget på lønnen i Udinese, men også indbragt i omegnen af 150.000.000 i klubkassen.
Med de penge fortsatte indkøbene i Udinese – ’Mati’ Fernandez fra Villarreal fortsatte indvandringen af spanske klubspillere på det italienske hold, mens Simon Vuckevic, den montenegrinske klassespiller, kom til efter han sidste år i en venskabskamp mod Sporting havde vist Udinese, at der var et ubestridt talent, klubben blev nød til at have. Guidolin solgte videre ud i reserverne og lånte blandt andet Niki Zimling ud til Siena – inden Juventus bød et trecifret millionbeløb for den tidligere stjerne Fabio Quagliarella som Udinese accepterede. Quagliarella havde ikke udsigt til spilletid med Bojan i truppen, hvilket havde frustreret den gæve italiener, som søgte mod Juventus og en reserverolle, hvilket passede ham langt bedre.

Ud med endnu en italiener, og det så skidt ud med hensyn til italienske spillere i Udinesetruppen – derfor kiggede Udinese mod endnu en forstærkning i Cigarini, den to-klubsejede spiller, der for omkring 70 millioner sammenlagt, gjorde sig klar til at tørne ud for Udinese. Efter købet af Cigarini fulgte Vanden Borre som erstatning på højrebacken for Motta, samt Kolarov fra Lazio, der overtager venstrebacken på holdet, en venstreback Lukovic ellers havde gjort sig fint egnet til i seneste sæson.




Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #142: 16 Apr 2009, 17:32 »

Ja.... Vukcevic, Mr. Langskud.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Pepe
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #143: 16 Apr 2009, 17:38 »

Klasse update, Oskar. Virkelig høj klase! Grafikken kender du min mening om. Indkøbet af Bojan er genialt! Desuden er jeg vild med Cigarini og Vanden Borre-købene. To spillere jeg elsker i FM. Du har fået et rigtig stærkt hold, og jeg tror, at ud kan kæmpe med om mesterskabet til næste sæson. I hvert fald placere dig i top-3.

Rent skriftligt er det jo fremragende. Din tegnsætning er lidt rodet en gang imellem, men generelt gør du det godt på det punkt. Fedt at du deler op i afsnit! Utroligt flydende sprog. Smukt, smukt, smukt.  Kys

Eneste minus er Vukcevic, som jeg ikke synes om i FM på trods af syge tal. Hver gang jeg har haft ham har han skuffet. Håber han overbeviser mig om hans klasse her!
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #144: 16 Apr 2009, 17:50 »

Eneste minus er Vukcevic, som jeg ikke synes om i FM . Hver gang jeg har haft ham har han skuffet.

Buuh.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #145: 16 Apr 2009, 20:23 »

Klasse update, Oskar. Virkelig høj klase! Grafikken kender du min mening om. Indkøbet af Bojan er genialt! Desuden er jeg vild med Cigarini og Vanden Borre-købene. To spillere jeg elsker i FM. Du har fået et rigtig stærkt hold, og jeg tror, at ud kan kæmpe med om mesterskabet til næste sæson. I hvert fald placere dig i top-3.

Rent skriftligt er det jo fremragende. Din tegnsætning er lidt rodet en gang imellem, men generelt gør du det godt på det punkt. Fedt at du deler op i afsnit! Utroligt flydende sprog. Smukt, smukt, smukt.  Kys

Eneste minus er Vukcevic, som jeg ikke synes om i FM på trods af syge tal. Hver gang jeg har haft ham har han skuffet. Håber han overbeviser mig om hans klasse her!
Enig med Cigarini er virkelig en genial spiller, måske top3 favoritspillere jeg har haft i 2009. Han er så god.
Desuden er Bojan god, ja, og til den pris kan han score 1 mål, og jeg vil stadig være småtilfreds, hehe.
Top 3 - uff, vi får se, jeg ved godt selv hvor jeg står, meeen ... Tusinde tak, Jakob. (;

PS. Vukcevic er god, jo. Wink
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #146: 16 Apr 2009, 21:15 »


PS. Vukcevic er god, jo. Wink

Nemlig
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #147: 16 Apr 2009, 22:12 »

O  P  S  T  I  L  L  I  N  G  E  N     2  0  0  9

Det har ikke været let for Guidolin at sætte sin favoritopstilling, men det er dog lykkedes den italienske manager, hvis transfervindue i Udinese har været et hektisk et af slagsen. Frem og tilbage er der røget spillere i en strøm,
men nu står Udinese tilbage med en fantastisk trup – bedre end nogensinde udtaler mange medier, men de officielle bookmakers placerer stadig Udine som de kaldes, på en sølle syvendeplads.

Keeperposten er dog den samme som sidste år, Handanovic som det klare førstevalg og med slovenske landsmand-Koprivec som den klare reserve. Der kan ikke stilles spørgsmål ved fordelingen der, hvilket der heller ikke er blevet gjort. På den højre back-position er Marco Motta røget til Liverpool, men en 22-årig belgier fra Genoa, har erstattet Motta ganske flot – hvilket både pengekassen og holdet nød godt af.
Kolarov står som truppens bedste venstreback, men med Lukovic til at presse den 24-årige serber til at yde sit allerbedste, akkurat som han gjorde i Lazio; rivalklubben, der har haft Kolarov i 2 sæsoner. Lukovic har været i Udinese siden 2006 og accepterer købet af Kolarov, men udtalte ligeledes til pressen at det aldrig var fedt at ’få købt en spiller til sin egen position, hvilket jo kan have betydet at Udinese har været utilfredse med mine præstationer.’
opstillingen

handanovic
vanden borre – felipe – zapata – kolarov
cigarini – obodo
marquinhos – vukcevic – sanchez
bojan

Felipe og Zapata er stadig i klubben og de to sydamerikanere styrer forsvaret med bravur, ligesom Obodo stadig sikrer det defensive aspekt på midtbanen, hvor Cigarini dog overtager den centrale del af midtbanen. Det forventes at Cigarini i de store kampe kan spille som en lavtliggende spilfordeler, hvor man så skubber Obodo ud, og tager
Matiaz Fernandes ind. Derudover har Vuckevic den offensive midtbane som han havde i Sporting, hvor den venstrebenede midtbanespiller har rigeligt med frihed til at trylle og sparke som den verdensklassespille r han er.

På fløjene ligger Marquinhos på højrefløjen. Den unge brasilianer har udviklet sig over sommerpausen til at være blandt Serie A’s bedste fløje og med sin hurtighed, knivskarpe driblinger og enorme kreativitet får Marquinhos sin ret til at drible sig forbi selv de bedste backs i ligaen. En anden sydamerikaner overtager den anden side – Alexis Sanchez vil fortsat styre venstrefløjen som han har gjort på imponerende vis siden han var 18 år, en purung lille spiller med talentet i orden. 

Reserverne tæller superspillere som Simone Pepe, Davide Santon, Di Natale og Tissone. Den enlige angriberposition bliver med sikkerhed besat af Bojan, mens Floro Flores, boksspilleren skal til at finde en god plads på bænken, hvor han uden tvivl vil tilbringe meget tid.

Udover den normale taktik, har Guidolin spekuleret i at spille med en mere assymetrisk opstilling. Det er baseret på de mange midtbanespillere - og med Matias Fernandez, Vuckevic, Cigarini, Obodo; endda Tissone alle kan byde sig til de eftertragtede midtbanepladser. Opstilligen kan ses til højre, og ser ud til at kunne blive den rigtige løsning for Udinese - samtidig med, at det kan faile fuldstændig.






« Seneste Redigering: 16 Apr 2009, 22:16 af Zulue » Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #148: 16 Apr 2009, 23:33 »

Jeg elsker den her blog! Min klare favorit til titlen sammen med -LFC-'s vamos mi sevilla.
- jeg tror dog min stemme ryger til denne, du fanger mig på en måde som ingen anden blog gør, og din opsætning og layout er helt fantastisk! Det eneste minus i mit hoved er dine halvt sort/hvide billeder med farve på, jeg synes ikke det ser vildt godt ud, men det er ikke noget der trækker ned i mit hoved!
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #149: 17 Apr 2009, 15:08 »

Meget stærkt hold du har nu må man da sige. Rigtig gode indkøb.

Grafikken er rigtig god og jeg synes rigtig godt om den sort/hvide stil. Du er klart min favorit til at tage titlen, og håber du kan fortsætte det høje niveau i dine updates.

KIU!
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010