Hej alle
Jeg har spillet fm i mange år med skiftende succes. Jeg har altid spillet symmetriske opstillinger som 4-4-2, 4-1-3-2 osv. Jeg startede et nyt spil med Tottenham (patch 9.03) og havde svært ved at finde en opstilling, der passede til mine spillere. Jeg ville gerne spille med to angribere, da Tottenham har hele fire habile angribe i Pavlyuchenko, Keane, Bent og Defoe, samt spille Modric i hans favoritposition som venstre wing. I en symmetrisk opstilling skulle jeg derfor også spille med en højre wing - altså en særdeles offensiv opstilling, som jeg ikke mener Tottenham er helt stærke nok til. En meget offensiv opstilling kræver et bomstærkt forsvar.
Derfor besluttede jeg at prøve med en assymetrisk opstilling, der ser sådan ud:
GK (Gomes)
FH (Hutton) FC (Woodgate) FC (Corluka) FV (Bale).
MH (Bentley) MC (Palacios)
OM (dos Santos) OMV (Modric)
BO (Pavlyuchenko ST (Keane)
Palacios er placeret på den venstre af de to centrale midtbanepositioner, dos Santos præcis i midten som offensiv midt.
Palacios er balancespilleren, mens Bentley er en slags boks-til-boks spiller på højrekanten.
Jeg spiller med en offensiv version af denne taktik hjemme, en mere defensiv ude (baseret på kontraangreb).
Denne assymetriske opstilling er noget af de mest dynamiske, jeg nogensinde har set. Jeg skaber sindssygt mange chancer og scorer også på en del. Mine erfaringer er fortsat begrænsede, da jeg kun har spillet venskabskampe samt disse betydende kampe:
Tottenham-Aston Villa (PR): 4-2.
Tottenham-Middlesbrough (PR): 3-0.
Liverpool-Tottenham (PR): 1-1.
Manchester United-Tottenham (PR): 2-2.
Tottenham-Maritimo (Uefa): 7-0.
Jeg er en af dem, der har fundet det svært at skabe chancer og score mål i den nye version af spillet, men pludselig er den der!
Dette bare for at dele mine erfaringer og opfordre andre til at eksperimentere med asymmetriske opstillinger.
Post meget gerne jeres erfaringer på området!