home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 890 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Alder for at komme i militæret?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Alder for at komme i militæret?  (Læst 19236 gange)
Jau-Kax
Reserveholdsspiller

Sv: Alder for at komme i militæret?
« Svar #15: 27 Mar 2009, 22:51 »

Måske jeg lige kunne låne tråden her?

Bogen I snakker om, har jeg også til at stå herhjemme i reolen. Jeg læste i den, at er man synshæmmet, vil man ikke kunne gøre karriere i militæret... Nu render jeg rundt med kontaktlinser - er det noget, der vil forhindre mig i at kunne komme ind, gøre tjeneste og evt. køre videre derinde bagefter?

På forhånd tak for svar.

søgaard
Gæst

« Svar #16: 27 Mar 2009, 22:54 »

Måske jeg lige kunne låne tråden her?

Bogen I snakker om, har jeg også til at stå herhjemme i reolen. Jeg læste i den, at er man synshæmmet, vil man ikke kunne gøre karriere i militæret... Nu render jeg rundt med kontaktlinser - er det noget, der vil forhindre mig i at kunne komme ind, gøre tjeneste og evt. køre videre derinde bagefter?

På forhånd tak for svar.
Det mener jeg helt klart ikke.. Der er dog nogle regler for, hvad du skal kunne se uden linser i. Da det jo kan ske, at du mister en i en kampsituation og det må selvfølgelig ikke gøre dig ukampdygtig..

Jau-Kax
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 27 Mar 2009, 23:37 »

Super, så kan jeg jo håbe, jeg ikke har noget at frygte dér.
Tak for det hurtige svar Smiley

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #18: 28 Mar 2009, 09:07 »

Har også selv bogen som i snakker om. Den kunne man tage gratis på sådan en Total Forsvars udstilling der var her i byen. Meget spændende faktisk. Man kunne bla. komme op at sidde i en F-16 (Opstemt) og holde en AK47, bazooka'er og mange andre våben. Alle militærets forskellige køretøjer var der også og der blev lavet forskellige opvisninger med f.eks redningsøvelser og demonstration af F16. De forskellige jobs man kan få i forsvaret havde også deres egne boder hvor man kunne se hvad man kunne blive udsat for osv. Smiley

Meget sjovt at se, og det giver et godt indblik i hvad man kan blive i Forsvaret. Hvis det nogensinde kommer til din by skal du virkelig ned og se det, for det er virkelig en god oplevelse.

Det lyder jo fedt det der arrangerment du har haft i din by. Ville jeg gerne opleve hvis det kom i nærheden af hvor jeg bor  Wink

Jeg har for nogle år siden været professionel soldat og har bl.a. været udsendt til Balkan. Man kunne i hvert fald den gang godt starte sin værnepligt inden man man var fyldt 18. Om det stadig gælder ved jeg ikke.

En uddannelse til mekaniker i forsvaret er i bund og grund det samme som en mekanikeruddannelse i det civile, men man vil selvfølgelig blive uddannet som lastbilmekaniker og komme til at mekke på militære køretøjer. Men langt hen ad vejen er en motor vel en motor.
Så vil jeg håbe at det også gælder idag Peace
Det var også det jeg ville mene/tro, hvis det var den vej man tog sin uddanelse igennem. Så roder man med militæret store bile, og derfor bliver du udlært som lastvognmekaniker.

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 29 Mar 2009, 11:51 »

Jeg er værnepligtig pt, og kan derfor svare på, at du i hvert fald ikke kan påbegynde en HBU eller konstabelelevuddann else inden du er fyldt 18.

Om man kan gå andre grene, som fx. mekaniker, uden at være 18 år, tvivler jeg også stærkt på. Jeg går ud fra at der i den uddannelse også vil være en del militær basisuddannelse, hvilket derfor kræver at man er fyldt 18.

Men held og lykke med det Smiley

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010