home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1129 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Alder for at komme i militæret?
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Alder for at komme i militæret?  (Læst 19252 gange)
Blankesten
Førsteholdsspiller

Alder for at komme i militæret?
« : 26 Mar 2009, 22:46 »

Davs derude  Wink

Er der nogle herinde som ved hvor gammel man SKAL være for at komme ind i militæret ?
for jeg går og overvejer grundigt at komme i militæret, da det simpelhen er umuligt at få fat i en lærerplads som automekaniker.

Har søgt på forumet, og fandt ikke lige en anden tråd, som der skulle passe
« Seneste Redigering: 26 Mar 2009, 22:48 af jakob91 » Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Caspper
Manager

Sv: Alder for at komme i militæret?
« Svar #1: 26 Mar 2009, 22:48 »

Davs derude  Wink

Er der nogle herinde som ved hvor gammel man SKAL være for at komme ind i militæret ?
for jeg går og overvejer grundigt at komme i militæret, da det simpelhen er umuligt at få fat i en lærerplads som automekaniker.

Hmm, jeg ved ikke det med alderen. Men jeg tror det er 18?

Du skulle være i køge området så.. En af mine venner havde ellers 3 muligheder åbne, men så fik jeg ham over til porsche centeret i køge fordi jeg kender ham som ejer porsche centeret. Han havde ellers som sagt 3 andre muligheder som automekaniker.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #2: 26 Mar 2009, 22:48 »

Du skal være 18. Du kan søge om tidligere session (som 17-årig fx), så vidt jeg ved, men du kan ikke aftjene værnepligt eller starte en karriere indenfor militæret før du er 18.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 26 Mar 2009, 22:52 »

Du skal være 18. Du kan søge om tidligere session (som 17-årig fx), så vidt jeg ved, men du kan ikke aftjene værnepligt eller starte en karriere indenfor militæret før du er 18.
Okey. Jeg har hørt fra nogle af mine venner, at jeg kan tage min uddanelse færdig inde i militæret ? kan det passe ?

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 26 Mar 2009, 23:03 »

Okey. Jeg har hørt fra nogle af mine venner, at jeg kan tage min uddanelse færdig inde i militæret ? kan det passe ?

Ved ikke om man ligefrem kan komme i praktik der. Men se den her pdf-fil af bogen. (Som du også kan bestille på Forsvaret.dk, hvis du skulle ønske det..)

http://forsvaretsuddannelser.dk/Lists/Materiale/Attachments/48/Hvad%20kan%20du%20blive%20i%20Forsvaret%202008-2009.pdf

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 26 Mar 2009, 23:11 »

Ved ikke om man ligefrem kan komme i praktik der. Men se den her pdf-fil af bogen. (Som du også kan bestille på Forsvaret.dk, hvis du skulle ønske det..)

http://forsvaretsuddannelser.dk/Lists/Materiale/Attachments/48/Hvad%20kan%20du%20blive%20i%20Forsvaret%202008-2009.pdf
Når ja, man kan jo bestille den der bog. Helt sikkert noget som skal gøres, og skal læses  Wink

sindsygt
Gæst

« Svar #6: 27 Mar 2009, 15:14 »

Man kan godt komme i praktik i militæret...
Min fætter var derinde i praktik i 9., og han var rigtig glad for det Smiley

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #7: 27 Mar 2009, 15:17 »

Nu er det ikke liige en uges praktik han søger - går jeg ud fra..

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 27 Mar 2009, 15:21 »

Man kan godt komme i praktik i militæret...
Min fætter var derinde i praktik i 9., og han var rigtig glad for det Smiley
Som Njaourinho også siger, så er det ikke for at komme derind i praktik.

Og så bestilte jeg bogen "hvad kan du blive i forsvaret" igår, så når jeg modtager den, så skal den læses igennem.

søgaard
Gæst

« Svar #9: 27 Mar 2009, 15:31 »

Jeg sidder med den samme bog lige her Jakob91.. Jeg går udfra, at det er den uddannelse, som hedder "Lastvognsmekaniker", som du vil søge ind under, da det er dem, som reparerer militærets køretøjer. Du skal til at starte med at have militærets grunduddannelse, for derefter at læse/uddanne dig 3 år og 10 måneder i enten Aalborg eller Lyngby. Om du kan bruge den mekanikeruddannelse i "det rigtige liv" står der ikke noget om.

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 27 Mar 2009, 15:35 »

Jeg sidder med den samme bog lige her Jakob91.. Jeg går udfra, at det er den uddannelse, som hedder "Lastvognsmekaniker", som du vil søge ind under, da det er dem, som reparerer militærets køretøjer. Du skal til at starte med at have militærets grunduddannelse, for derefter at læse/uddanne dig 3 år og 10 måneder i enten Aalborg eller Lyngby. Om du kan bruge den mekanikeruddannelse i "det rigtige liv" står der ikke noget om.
Er det den samme som grundforløbet på Teknisk Skole ? for det har jeg gennemført.
Men ellers har du fat i det jeg ville gøre, hvis man kan det  Peace

søgaard
Gæst

« Svar #11: 27 Mar 2009, 15:39 »

Er det den samme som grundforløbet på Teknisk Skole ? for det har jeg gennemført.
Men ellers har du fat i det jeg ville gøre, hvis man kan det  Peace
Nej, grundforløbet i militæret er, hvor du lærer at skyde med et våben og oplever, hvordan det rigtige militær er.. Grundforløbet på teknisk skole er en del af adgangskravet..

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 27 Mar 2009, 15:42 »

Nej, grundforløbet i militæret er, hvor du lærer at skyde med et våben og oplever, hvordan det rigtige militær er.. Grundforløbet på teknisk skole er en del af adgangskravet..
arh ! .. det var bare mig som havde læst forket  Wink
men tak for svarene, og det er helt sikkert noget som jeg kan bruge til noget.

motZ
Gæst

« Svar #13: 27 Mar 2009, 19:15 »

Har også selv bogen som i snakker om. Den kunne man tage gratis på sådan en Total Forsvars udstilling der var her i byen. Meget spændende faktisk. Man kunne bla. komme op at sidde i en F-16 (Opstemt) og holde en AK47, bazooka'er og mange andre våben. Alle militærets forskellige køretøjer var der også og der blev lavet forskellige opvisninger med f.eks redningsøvelser og demonstration af F16. De forskellige jobs man kan få i forsvaret havde også deres egne boder hvor man kunne se hvad man kunne blive udsat for osv. Smiley

Meget sjovt at se, og det giver et godt indblik i hvad man kan blive i Forsvaret. Hvis det nogensinde kommer til din by skal du virkelig ned og se det, for det er virkelig en god oplevelse.

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #14: 27 Mar 2009, 19:42 »

Jeg har for nogle år siden været professionel soldat og har bl.a. været udsendt til Balkan. Man kunne i hvert fald den gang godt starte sin værnepligt inden man man var fyldt 18. Om det stadig gælder ved jeg ikke.

En uddannelse til mekaniker i forsvaret er i bund og grund det samme som en mekanikeruddannelse i det civile, men man vil selvfølgelig blive uddannet som lastbilmekaniker og komme til at mekke på militære køretøjer. Men langt hen ad vejen er en motor vel en motor.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010