Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
25 Nov 2024, 10:26
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23456
0 Brugere, 1001 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejkokapet
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Undgå spærring?
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
4
Forfatter
Emne: Undgå spærring? (Læst 13450 gange)
JKJ
Gæst
Sv: Undgå spærring?
«
Svar #15:
09 Mar 2009, 16:00 »
Citat af: andersfa123 09 Mar 2009, 15:37
Hvorfor kan du ikke bare respektere at han godt vil bryde spærringen?
Nu har lærerne, skole, kommunen eller hvem ved jeg nu engang sagt siden er spæret og så er den jo ikke længere. Hvorfor så risikere at man får en eller anden hård straf når det bliver opdaget at det påbud bliver brudt?? Og tro mig, det kan og bliver opdaget, der sidder nogle bagved og tjekker hvad der bliver kigget på så man netop kan spærer div hjemmesider...
Citat af: Absalonsen 09 Mar 2009, 15:37
Fordi de timer vi havde i dag er/var så helveds kedelige..
Hvorfor så ikke prøve at være med til at gøre dem sjove istedet for?? På den måde lære i jo ingeting... Og helt ærlig så er det nok den dårligste undskyldning jeg længe har hørt
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #16:
09 Mar 2009, 16:01 »
JKJ, hold nu op. Du har også været 17-18 år engang. Du ved præcis hvordan det fungerer i vores hjerner.
plutonium
Manager
«
Svar #17:
09 Mar 2009, 16:03 »
Jeg har været på FmFreaks (som sagt altid topprioritet)
Nej, selvfølgelig har jeg også haft sider kørende på pc'en. Ikke på den led autoritetstro. Men autoritetstro i den forstand, at hvis en side bliver spærret så prøver jeg ikke at komme på den, for nu at komme med et eksempel der er meget aktuelt for tråden.
Jeg gør hvad lærerne beder mig om, og går ikke på hælene når jeg får en besked. I stedet for at diskutere det, så gør jeg det. Så kan jeg altid bagefter sige til dem, at jeg synes deres beslutning var dum. Der kommer ikke noget ud af at stille sig med armene over kors og sige 'jeg vil ikke'. Så bliver lærerne stejle, og det gavner ikke nogen. Til gengæld så lytter de når man bagefter kommer med argumenter for hvorfor man synes det var dumt. Og sådan har jeg det med alle autoriteter. Jeg tager ikke et skænderi med dem. Så hellere tage diskussionen på et bedre tidspunkt. Det plejer at bære frugt
Det er det samme med politi, butiksansatte osv. Hvis jeg gør deres job lettere ved ikke at starte et skænderi, så vil de da hellere gå på kompromis, end hvis der går drama i den! Jeg er selv ansat i Netto, hvor jeg ofte må høre på idiotiske kunder, der giver én et møgfald før man overhovedet opfatter hvad det hele handler om. Hvis man tager det stille og roligt, så må man gå ud fra, at de ansatte har en løsning, og har de ikke det, så har chefen det nok (på skolen er det self inspektoren).
Nå, det var et sidespor.
Selvfølgelig er jeg ikke totalt 100 % over-mega autoritetstro i alle begrebets henseender. Men jeg er alt andet end en ballademager, der forsøger at omgå reglerne for enhver pris. Det giver en meget mere gnidningsløs og behagelig dag, hvis man følger reglerne det meste af tiden. Men selvfølgelig skal man sige fra, når noget er helt ude i hampen. Og det synes jeg helt ærligt ikke at en spærring af Arto/Facebook er.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
JKJ
Gæst
«
Svar #18:
09 Mar 2009, 16:08 »
Citat af: Njaourinho 09 Mar 2009, 16:01
JKJ, hold nu op. Du har også været 17-18 år engang. Du ved præcis hvordan det fungerer i vores hjerner.
Jep, men det er sgu så mange år siden at der havde vi ikke computere i skolen... Der hed det maskinskrivning
Men dengang respektere jeg alligevel hvad lærerne sagde, jeg var ikke nødvendigvis enig men som plutonium skriver i hans indlæg så nytter det bare ikke at gå uden om reglerne med brok, så er det bedre at få dem diskuteret igennem og få tingene lagt på bordet...
plutonium
Manager
«
Svar #19:
09 Mar 2009, 16:11 »
Citat af: JKJ 09 Mar 2009, 16:08
Jep, men det er sgu så mange år siden at der havde vi ikke computere i skolen... Der hed det maskinskrivning
Men dengang respektere jeg alligevel hvad lærerne sagde, jeg var ikke nødvendigvis enig
men som plutonium skriver i hans indlæg
så nytter det bare ikke at gå uden om reglerne med brok, så er det bedre at få dem diskuteret igennem og få tingene lagt på bordet...
Så kort kunne det skrives! Hvorfor kan jeg aldrig formulere mig så kort og præcis ?!
Jeg kunne ikke være mere enig!
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #20:
09 Mar 2009, 16:11 »
Jeg er nu ikke af den opfattelse at Absa brokker sig. (eller har jeg overset noget). Tror bare han vil have muligheden for at kunne gå på face. Evt i pauserne.
Vi har samme blokering og det er faktisk ikke muligt at undgå den - medmindre man er super nørd, men så er der vist chance for udelukkelse af skolen.
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #21:
09 Mar 2009, 16:14 »
Citat af: plutonium 09 Mar 2009, 16:11
Så kort kunne det skrives! Hvorfor kan jeg aldrig formulere mig så kort og præcis ?!
Jeg kunne ikke være mere enig!
Hold nu kaeft. I mener ikke serioest, at I aldrig i loebet af jeres teenageaar har gjort noget andet end laererne har sagt? Kaeft et kedeligt liv for at sige det lige ud... Det er da klart, at man moralsk set og bla bla altid skal goere, hvad laererne siger, men det hoerer jo simpelthen bare ik teenagere til - og fred vaere med det. Selvfoelgelig skal man ikke altid goere det stik modsatte, men der sker sgu ingenting ved at gaa paa facebook. Bliver man snuppet, saa maa man bare tage konsekvensen.
"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."
enged
Gæst
«
Svar #22:
09 Mar 2009, 16:17 »
Der er bare en ting at gøre! Hvis altså de andre forslag ikke virker
Køb jer en iPhone
plutonium
Manager
«
Svar #23:
09 Mar 2009, 16:19 »
Citat af: KF 09 Mar 2009, 16:14
Hold nu kaeft. I mener ikke serioest, at I aldrig i loebet af jeres teenageaar har gjort noget andet end laererne har sagt? Kaeft et kedeligt liv for at sige det lige ud... Det er da klart, at man moralsk set og bla bla altid skal goere, hvad laererne siger, men det hoerer jo simpelthen bare ik teenagere til - og fred vaere med det. Selvfoelgelig skal man ikke altid goere det stik modsatte, men der sker sgu ingenting ved at gaa paa facebook. Bliver man snuppet, saa maa man bare tage konsekvensen.
Ja, jeg er nok kedelig i mine jævnaldrenes øjne. Men det rør mig ikke det mindste. Det er ganske enkelt bare ikke mig. Jeg er som jeg er, og mine venner accepterer mig for det. Jeg kan bare ikke se hvorfor teenagere (lyder dumt når jeg selv er det, jeg ved det) har så forbandet travlt med at protestere og omgå regler så vidt det er muligt. Det er da utroligt at man kan bruge undskyldningen:
'Ej men vi er unge. Sådan skal det være. Det retfærdiggør det'
Jeg ved godt at det ikke står at ændre, men jeg synes sgu det er sørgeligt at der er så mange mennesker der har svært ved at følge nogle basale regler. Er der så noget man er utilfreds med, så kan man altid tage en snak med de pågældende mennesker. Det giver et langt bedre resultat, at tage tingene med ro, og så kun gøre et nummer ud af det, hvis man virkelig er utilfreds.
JKJ
Gæst
«
Svar #24:
09 Mar 2009, 16:23 »
Citat af: KF 09 Mar 2009, 16:14
Selvfølgeligt har jeg været et røvhul i min skoletid... Men jo jeg respekterede lærerne meget mere end man gør idag... Jeg fylder 37 inden for ganske kort tid så selv om det lyder gammeldag så var tiden en helt anden end den er idag..
Til sommer er det altså 20 år siden jeg gik ud af folkeskolen, hvor mange herinde er over 20 år når det kommer tilstykket? Så jo det var en anden tid...
Dengang respekterede man lærer, politi og andre med autoritet, bevars der var altid undtagelser, men langt størstedelen gjorde altså, det ser man bare ikke idag. Der skal det til debat og man går imod stort set alt hvad man ikke kan godtage...
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #25:
09 Mar 2009, 16:24 »
Citat af: plutonium 09 Mar 2009, 16:19
Ja, jeg er nok kedelig i mine jævnaldrenes øjne. Men det rør mig ikke det mindste. Det er ganske enkelt bare ikke mig. Jeg er som jeg er, og mine venner accepterer mig for det. Jeg kan bare ikke se hvorfor teenagere (lyder dumt når jeg selv er det, jeg ved det) har så forbandet travlt med at protestere og omgå regler så vidt det er muligt. Det er da utroligt at man kan bruge undskyldningen:
'Ej men vi er unge. Sådan skal det være. Det retfærdiggør det'
Jeg ved godt at det ikke står at ændre, men jeg synes sgu det er sørgeligt at der er så mange mennesker der har svært ved at følge nogle basale regler. Er der så noget man er utilfreds med, så kan man altid tage en snak med de pågældende mennesker. Det giver et langt bedre resultat, at tage tingene med ro, og så kun gøre et nummer ud af det, hvis man virkelig er utilfreds.
Jeg forstaar simpelthen ikke det der. Du har aldrig spillet bold indenfor paa skolen, kastet med viskelaeder, skrevet en sms i timen eller whatever? Det er vammelt at spille saa hellig for du kan jo ikke sige dig fri for - ligesom alle andre - at have brudt nogle simple retningslinier. Det tror jeg simpelthen ikke paa.
"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #26:
09 Mar 2009, 16:26 »
Citat af: JKJ 09 Mar 2009, 16:23
Selvfølgeligt har jeg været et røvhul i min skoletid... Men jo jeg respekterede lærerne meget mere end man gør idag... Jeg fylder 37 inden for ganske kort tid så selv om det lyder gammeldag så var tiden en helt anden end den er idag..
Til sommer er det altså 20 år siden jeg gik ud af folkeskolen, hvor mange herinde er over 20 år når det kommer tilstykket? Så jo det var en anden tid...
Dengang respekterede man lærer, politi og andre med autoritet, bevars der var altid undtagelser, men langt størstedelen gjorde altså, det ser man bare ikke idag. Der skal det til debat og man går imod stort set alt hvad man ikke kan godtage...
Hvad ved du om elevernes respekt for laererne i dag, JKJ? Haanden paa hjertet har du saa nogen som helst anelse om det (udover det billede medierne giver)?
Der er stadigvaek respekt for laerere, politi og andre med autoritet hos langt stoerstedelen. Du hoerer bare langt mere om faatallet, som ikke har den respekt.
JKJ
Gæst
«
Svar #27:
09 Mar 2009, 16:30 »
Citat af: KF 09 Mar 2009, 16:26
Hvad ved du om elevernes respekt for laererne i dag, JKJ? Haanden paa hjertet har du saa nogen som helst anelse om de
t (udover det billede medierne giver)?
Der er stadigvaek respekt for laerere, politi og andre med autoritet hos langt stoerstedelen. Du hoerer bare langt mere om faatallet, som ikke har den respekt.
Min kæreste har et par nevøer på 9 og 11 år, de ting de fortæller om er ikke altid for folk på deres alder. Jeg er i hvert fald lettere rystet nogle gange når jeg hører om det...
Derudover så har jeg selv nogle fætre og kusiner der har børn i den alder også og de kan også give mig et indblik i denne verden...
det er mine referencer
plutonium
Manager
«
Svar #28:
09 Mar 2009, 16:35 »
Citat af: KF 09 Mar 2009, 16:24
Jeg forstaar simpelthen ikke det der. Du har aldrig spillet bold indenfor paa skolen, kastet med viskelaeder, skrevet en sms i timen eller whatever? Det er vammelt at spille saa hellig for du kan jo ikke sige dig fri for - ligesom alle andre - at have brudt nogle simple retningslinier. Det tror jeg simpelthen ikke paa.
Som sagt, så nej, så følger jeg ikke alle skolens reglementer 100 %. Det kan man ikke, hvis man skal fungere. Som med loven så er der visse ting der anses for at være lovlig kriminalitet i flertallets øjne. Og jo, da jeg var 10 spillede jeg fodbold inde i klassen. Men jeg er ligesom blevet modnet lidt siden den gang. Når en lærer står og siger: 'ej jeg vil ikke have, at I bruger nettet i timerne', så ser jeg stort på det. Men når en skole spærrer nogle sider, så må det jo ligesom betyde at de mener det seriøst. Og så har jeg ikke så travlt med at bryde regler.
Jeg ser heller ikke nogen grund til at smide fødderne op på bordet, eller sidde at provokere min lærer. Hvad gavner det mig?! Det er typisk teenagere at gøre det, men helt ærligt. Grow up! Der er ingen grund til evigt og altid at skulle brydes med regler. Der er en bagatel-grænse, hvor ikke engang læreren gider løfte et øjenbryn. Men når vi når der til, hvor der kommer en konflikt ud af det, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle gøre det.
Men jeg accepterer at mine klassekammerater konstant skal blæse deres frustrationer op til dommedagsagtig størrelse. På samme måde accepterer de, at jeg tager tingene stille og roligt, og vælger mine kampe med omhu.
Måske du også skulle acceptere det, KF?
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #29:
09 Mar 2009, 16:40 »
Citat af: plutonium 09 Mar 2009, 16:35
Som sagt, så nej, så følger jeg ikke alle skolens reglementer 100 %. Det kan man ikke, hvis man skal fungere. Som med loven så er der visse ting der anses for at være lovlig kriminalitet i flertallets øjne. Og jo, da jeg var 10 spillede jeg fodbold inde i klassen. Men jeg er ligesom blevet modnet lidt siden den gang. Når en lærer står og siger: 'ej jeg vil ikke have, at I bruger nettet i timerne', så ser jeg stort på det. Men når en skole spærrer nogle sider, så må det jo ligesom betyde at de mener det seriøst. Og så har jeg ikke så travlt med at bryde regler.
Jeg ser heller ikke nogen grund til at smide fødderne op på bordet, eller sidde at provokere min lærer. Hvad gavner det mig?! Det er typisk teenagere at gøre det, men helt ærligt. Grow up! Der er ingen grund til evigt og altid at skulle brydes med regler. Der er en bagatel-grænse, hvor ikke engang læreren gider løfte et øjenbryn. Men når vi når der til, hvor der kommer en konflikt ud af det, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle gøre det.
Men jeg accepterer at mine klassekammerater konstant skal blæse deres frustrationer op til dommedagsagtig størrelse. På samme måde accepterer de, at jeg tager tingene stille og roligt, og vælger mine kampe med omhu.
Måske du også skulle acceptere det, KF?
Lovlig kriminalitet... Haha, og det er saa her, du definerer fmfreaks.dk som lovlig kriminalitet og facebook som ulovlig kriminalitet? Den maa du gerne forklare mig naermere...
...og hvad er forskellen paa om du sidder paa bold.dk eller paa facebook.com i timen paa trods af, at facebook.com er spaerret? Kan du forklare mig det? Der er jo ingen, vel... Udover at facebook.com bruges af en del flere mennesker, hvorfor man nok fra skolens side har valgt at blokere siden.
Jeg kritiserer ikke, at du foelger reglerne. Det er sgu fair nok (og det boer alle i store traek ogsaa goere). Jeg kritiserer bare den fremtoning, du toner frem i som mr. helligheden selv. Det er vammelt.
Sider:
1
[
2
]
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »