home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:21:53 szukizek Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:18:47 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:15:45 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23315
  2 Brugere, 440 Gæster Online.

Indlæg: 1132803 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: arianazoe
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Problem!) Olympique Lyon - Et hold i fremgang!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: (Problem!) Olympique Lyon - Et hold i fremgang!  (Læst 44870 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Hjælp!!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #75: 16 Jun 2009, 10:04 »

Jeg har også stemt på Rennes.  Jeg har før skrevet at jeg syntes den russiske liga vil være alt for nem for dig..

SÅ skift til Rennes og før dem til tops i Frankrig.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Hjælp!!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #76: 16 Jun 2009, 10:35 »

Jeg har sat min stemme på Rennes. Jeg tror aldrig der er nogen der har skrevet om ligue 2, og det kunne jo være sjovt at se, om Rennes kan føres til tops i Ligue 1. Smiley
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Hjælp!!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #77: 16 Jun 2009, 10:40 »

Den russiske liga siger mig ikke så meget. Har også stemt på Rennes. Det er der også mere udfordring i:)
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Hjælp!!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #78: 16 Jun 2009, 13:56 »

Lækkert med så mange tilbagemeldinger, tak for det alle sammen  Thumbs Up

Det lader til, at den gode Zizou skal en smut til Frankrig, men har man lyst til at stemme, kan man godt nå det endnu, da jeg ikke får spillet FM igen før i morgen.

Forhåbentlig kommer der også en update omkring det svære valg i morgen  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Chok!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #79: 17 Jun 2009, 13:40 »


CSKA Moskva – En klub i chok
- Zinedine Zidane har sagt "Au revoir"

Henover sommeren har der været en del rygter fremme om et trænerskifte, der skulle involvere CSKA Moskvas franske succestræner Zinedine Zidane, men da det endelig blev til virkelighed, var det nok de færreste, der troede deres egne ører.

Stedet var pressemødet efter CSKAs pokaltriumf over Dynamo Moskva i finalen. The Double var dermed en realitet og succesklubben havde vundet endnu mere hæder under Zinedine Zidanes ledelse, men de mange fremmødte journalister ved dette spektakulære pressemøde, anede ikke at det skulle blive det sidste hæder, som Zidane skulle skaffe CSKA og at det samtidig også havde været den franske superstjernes sidste kamp i spidsen for det russiske mandskab.

Datoen var d. 24.05.2009 og klokken var præcis 14.37, da sensationen blev offentliggjort:

Zinedine Zidane havde sagt op som manager for CSKA Moskva!

Der var nærmest panikagtige tilstande i lokalet. Ingen af de fremmødte havde forventet dette, ingen var forberedt på en nyhed af denne kaliber, men som stilheden sænkede sig igen, begyndte spørgsmålene at vælte frem og det store spørgsmål var naturligvis:

Hvad er der sket, siden du stopper som træner?
- Allerførst vil jeg takke CSKA for at give mig chancen som manager for knap et år siden og jeg vil også gerne takke alle klubbens fans, der har vist mig stor tillid. Derefter må jeg indrømme, at jeg desværre ikke har fundet mig ordentlig tilrette i Rusland og da der samtidig er kommet et særdeles udfordrende tilbud frem fra en fransk klub, så har jeg valgt at takke ja til dette og stoppe hos CSKA.

Der blev stille et kort øjeblik og der blev noteret rundt omkring, men der gik ikke lang tid før et nyt spørgsmål blev stillet:

Kan du sige hvilken fransk klub, der er tale om?
- Ja, det må I gerne for at vide, selvom kontrakten kun lige er blevet underskrevet for få timer siden. Jeg har forhandlet en to-årig kontrakt på plads med Stade Rennais.
Rennes bliver Zidanes næste udfordring

Stade Rennais........, en del af de fremmødte journalister begyndte at tage sig til hovedet og et nyt spørgsmål dukkede hurtigt op:

Stade Rennais er jo netop rykket ned i Ligue 2, hvilket altså vil sige, at du forlader et hold, hvor du er med i mesterskabskampen og hvor du skal spille med i Champions League til fordel for et hold i den franske Ligue 2, hvor der ikke er udsigt til hverken mesterskabspokaler eller europæisk fodbold i flere sæsoner?
- Det er rigtigt, at klubben har haft en forfærdelig sæson, men som sagt ville jeg meget gerne tilbage til Frankrig og selvom Rennes netop er rykket ned, så er der tale om en yderst interessant klub og med de midler, jeg får stillet til rådighed og de muligheder der allerede er i klubben, så er Rennes bestemt en klub, der har potentialet til noget stort i det lange løb, men jeg er som sagt ked af at forlade CSKA på denne måde, men jeg føler, at jeg gør det på den bedste måde, men en russisk pokaltitel, en førsteplads i ligaen og udsigt til Champions League fodbold, når denne turnering starter op igen.

Med de ord rejste den karismatiske franskmand sig fra bordet, sammen med en noget sammenbidt bestyrelsesformand Eugeny Giner, der næsten ikke sagde et ord under hele pressemødet og forlod lokalet for at sige farvel til spillere og stab hos CSKA Moskva og haste videre til Frankrig, hvor der venter et officielt pressemøde d. 01.07.2009.
Logged

HomerSimpson
Gæst
 
Sv: (Chok!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #80: 17 Jun 2009, 17:21 »

klasse update & blog! Thumbs Up
God vind i Frankrig Wink KIU
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: (Chok!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #81: 17 Jun 2009, 17:23 »

Spændende at se hvad Zidane kan figurere i Rennes. God update, ser frem til mere Thumbs Up
Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Chok!) CSKA Moskva - En klub med ambitioner!
« Svar #82: 17 Jun 2009, 20:43 »

YES!!!. SÅdan Zidane. Djævel

Glæder mig til at se hvad du kan udrette med Rennes Tunge
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt nyt) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #83: 21 Jun 2009, 12:15 »


Stade Rennais F.C.
- En klub i opløsning eller under gendannelse?

Stade Rennais F.C. eller bare Rennes, som de fleste fodboldkendere kalder klubben, har netop været igennem en sæson, der må betegnes, som en af de værste i klubbens 108-årige historie.

Efter 15 sæsoner på stribe i Ligue 1 og en række gode resultater i den bedste franske række, rykkede Rennes nemlig ud af ligaen efter en katastrofal sæson.

Det har efterladt klubben i noget, der ligner undtagelsestilstand og mange af de store navne i klubben, heriblandt Lucien Aubey, Rod Fanni og Stéphane Mbia er allerede forsvundet fra klubben.
Nu har Rennes bestyrelsen dog taget det første skridt på vej mod genrejsningen af den stolte fodboldklub og det er på ufattelig vis lykkedes dem at lokke selveste Zinedine Zidane til Ligue 2 og Rennes fra et ellers succesrigt ophold hos CSKA Moskva.
Mange af supporterne er ovenud lykkelige med anskaffelsen af Zidane og hovedparten mener da også, at han er manden, der kan få Rennes tilbage i Ligue 1 på rekordtid.

Zizou, som han også kaldes, var kun lige præsenteret som Rennes manager, inden han selv præsenterede tre nye spillere, der skal være med i genskabningen af Rennes.
Ved præsentationen af de tre nye spillere varslede Zidane yderligere indkøb, men samtidig gjorde han det klart, at han ikke ville hente spillere for enhver pris, men at han var meget interesseret i at hente især unge talenter til klubben.

Her er en kort præsentation af de tre nye spillere på Stade de la Route de Lorient:


Frederic Duplus

Fra: FC Sochaux

Pris: 4.000.000 kr.

Position(er): F/WB HV

Tidligere klubber: FC Sochaux

Den unge back Frederic Duplus betegnes som et af helt store talenter i fransk fodbold.
Han kan spille i både venstre og højre side af forsvaret og ligner bestemt en spiller, der trods sin unge alder, kan se frem til en del spilletid i denne sæson.






Franck Queudrue

Fra: Birmingham

Pris: 11.000.000 kr.

Position(er): F VC, WB V

Tidligere klubber: RC Lens, Middlesbrough, Fulham, Birmingham

Nedrykningen til Ligue 2 har som sagt betydet farvel til flere af de rutinerede kræfter i det centrale forsvar hos Rennes. Spillere som Lucien Aubey og Rod Fanni har forladt klubben, hvilket har efterladt et stort tomrum.
Dette tomrum skal blandt andet udfyldes af den 30-årige Franck Queudrue, der har besluttet sig for at vende tilbage til fransk fodbold efter et langt ophold i engelsk fodbold                                                  hos forskellige klubber.





Rafael Sobis

Fra: Al-Jazeera

Pris: 31.000.000 kr.

Position(er): OM/A C

Tidligere klubber: Corinthians, Cruzeiro, Internacional, Real Betis, Al-Jazeera

Det dyreste indkøb indtil nu for Zidane er indkøbet af den brasilianske offensiv spiller Rafael Sobis.
Brasilianeren kom i sin tid til Real Betis med tårnhøje forventninger, men opholdet blev en fiasko og Sobis blev derefter sendt til Saudi-Arabien, hvilket dog blev for kedeligt for ham og da han fik chancen for at vende tilbage til europæisk fodbold sagde han straks ja tak,                                                    selvom der kommer til at gå minimum et år, før Rennes er tilbage i den bedste række.

« Seneste Redigering: 21 Jun 2009, 12:17 af Metsu1 » Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Lidt nyt) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #84: 21 Jun 2009, 20:50 »

Endnu en fornem update. Det her bliver spændende at følge.

Dine indkøb ser ret gode ud. Dog har jeg svært ved at se hvad du vil med Duplus, da han hverken har speed eller de genereller forsvarskarakterer med sig. Men han er jo også kun 19, så han kan jo nå at udvikle sig.
Skal han lejes ud en sæson eller 2?

De andre indkøb ligner nogen der kunne forstærke 1. holdstruppen med det samme.
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt nyt) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #85: 23 Jun 2009, 15:23 »

Endnu en fornem update. Det her bliver spændende at følge.

Dine indkøb ser ret gode ud. Dog har jeg svært ved at se hvad du vil med Duplus, da han hverken har speed eller de genereller forsvarskarakterer med sig. Men han er jo også kun 19, så han kan jo nå at udvikle sig.
Skal han lejes ud en sæson eller 2?

De andre indkøb ligner nogen der kunne forstærke 1. holdstruppen med det samme.

Mange tak, Dalle75 og alle jer andre, der på det seneste har givet jeres mening til kende om bloggen.

Duplus er købt som en talentspiller, men jeg ved ikke helt, om jeg selv vil give ham nogle chancer eller om han skal lejes ud.

Sobis og Franck forventer jeg mig meget af, men nu må vi se, om de leverer varen  Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #86: 23 Jun 2009, 23:00 »


Førsteholdstruppen - Sæson 2009/10

Det er blevet tid til en gennemgang af den trup, der skal sikrer Rennes oprykningen til den bedste række igen, hvilket uden tvivl er klubbens topprioritet i denne sæson.

Foruden de tre indkøb af Frederic Duplus, Franck Quedrue og Rafael Sobis, der blev offentliggjort samme dag som den nye manager, så har Zidane hentet yderligere to spillere til klubben.
Han har hentet det unge målmandstalent Geoffrey Jourden og den alsidige forsvarsspiller Rudy Mater, der er blevet hentet i Valenciennes for den nette sum af 30.000.000 kr.

Der er også blevet sagt farvel til flere spillere henover sommeren, hvor det mest indbringende salg var Kader Mangane til PSG for 27.000.000 kr., der efter en række elendige indsatser i diverse træningskampe blev sendt af sted til hovedstaden. Derudover har rutinerede kræfter som Sylvain Wiltord, Mickael Pagis og Daniel Moreira også forladt klubben, både som led i en foryngelseskur og for at bringe lønudgifterne ned i klubben.


Målmænd

Der er flere interessante kandidater til målmandsposten hos Rennes. Den umiddelbare favorit til posten er sidste sæsons førstemålmand Nicolas Douchez, der på trods af nedrykningen gjorde det ganske godt i målet.
Hans største konkurrent er den tidligere Liverpool målmand Patrice Luzi, der dog aldrig fik chancen i den engelske klub, men han er stadig en ganske stabil målmand og kommer han i form, så kan det nemt blive ham, som Zidane satser på som sidste skanse.
Den sidste målmand, der er blevet plads til i førsteholdstruppen, er nyindkøbte Geoffrey Jourden, der stadig går under betegnelsen målmandstalent med sine 23 år. Han er hovedsageligt i truppen for at lære og med den rette træning og rådgivning, kan han med tiden komme i betragtning som førstevalg til målmandsposten i Rennes.


Forsvaret

Med indkøbene af Franck Quedrue og Rudy Mater ser forsvaret hos Rennes meget stærkt ud, men det store spørgsmål er, om Zinedine Zidane kan nå at få Quedrue og Mater spillet ordentlig ind på holdet inden sæsonstarten.
Holdets anfører Carlos Bocanegra er det oplagte valg til at danne makkerpar med Franck Quedrue i det centrale forsvar, mens Rudy Mater virker som det sikre valg til pladsen som højreback.
Spillerne til positionerne i det centrale forsvar og højreback pladsen gav måske sig selv, men det bliver straks sværere at forudse spilleren, der skal spille i venstre side af forsvaret.
Uwa Echiejile ligner et godt bud, men der er også mulighed for at rykke Franck Quedrue derud og overlade pladsen i centerforsvaret til den talentfulde Guillaume Borne, der ligner en spiller med en stor fremtid og da Zidane tidligere har meldt ud, at han gerne vil forsøge at skabe et yngre Rennes hold, så ligner dette bestemt også et scenarie i den bagerste kæde.


Midtbanen

I løbet af sommeren er der blevet sagt farvel til en del spillere hos Rennes, deriblandt en del rutinerede midtbanespillere, men på trods af salg af spillere som Daniel Moreira og Sylvain Wiltord, så er man stadig rigtig godt besat på midtbanen.
Man har i Cheyrou, Sorlin og Leroy et trekløver, der er gennemsyret af erfaring og som alle tre bliver utrolig vigtige i kampen om returbilletten til Ligue 1.
Udover de tre rutinerede kræfter er der spændende spillere som Fabian Lemoine, Sylvain Marveaux og Romain Danze, der repræsenterer den nye generation hos Rennes, mens man heller ikke må glemme nyindkøbte Rafael Sobis, der kan gå hen og blive en fantastisk spiller for Rennes, hvis han falder til i klubben.
Hvem der så bliver de udvalgte til midtbanen, er svært at sige, men man må betegne det som lidt af et luksusproblem for Zinedine Zidane, når man ser på de spillere, han har til rådighed til de forskellige pladser på midtbanen.


Angrebet

Det er lykkedes for Rennes, at holde fast i den unge franske angriber Jimmi Briand, der af mange regnes for et af de største angrebstalenter i fransk fodbold i øjeblikket.
Hvis Zidane vælger at spille med to angribere på toppen, så er Briand selvskrevet som den ene, mens den anden må være ghanesiske Asamoah Gyan, der dog ikke er den bedste rent teknisk, men derimod er han nok den hurtigste spiller i førsteholdstruppen hos Rennes.
Serbiske Danijel Ljuboja er ny mand i klubben og aftalen var allerede på plads, da Zinedine Zidane overtog roret hos Rennes, så det bliver spændende at se, om serberen overhovedet er med i den franske managers planer.
Bredden i angrebet virker ikke særlig stor, men skulle man få problemer med skader til de foretrukne, så er det også muligt at sende Rafael Sobis op i front eller bruge en af klubbens unge spillere i form af Yohann Lasimant, der ser meget interessant ud.


Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #87: 23 Jun 2009, 23:11 »

Dejlig trupgennemgang!
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #88: 24 Jun 2009, 08:46 »

Flot trup-gennemgang Thumbs Up

Hvordan ligger du i det taktiske? Som nedrykker der gerne vil op igen kan man vel ikke spille ALT for defensivt??
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Stade Rennais - Et hold under genopbygning!
« Svar #89: 25 Jun 2009, 12:46 »

Dejlig trupgennemgang!
Flot trup-gennemgang Thumbs Up

Hvordan ligger du i det taktiske? Som nedrykker der gerne vil op igen kan man vel ikke spille ALT for defensivt??


Tusind tak for det, I to  Thumbs Up

Rent taktisk vil jeg nok eksperimentere en del med forskellige opstillinger, (derfor er der ikke noget om taktikken i trupgennemgangen) men som hovedregel bliver der satset offensivt hjemme, mens det bliver lidt mere defensivt på hjemmebane.

Jeg har svært ved at bestemme mig for en eller to angriber. Jeg vil gerne spille med to, men jeg synes ikke rigtig, de forskellige spillere leverer varen, som når de er alene på toppen.
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010