home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 628 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Træningsprogrammer - gør det en forskel?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Træningsprogrammer - gør det en forskel?  (Læst 2160 gange)
alek9000
Manager

Træningsprogrammer - gør det en forskel?
« : 05 Mar 2009, 22:40 »

Jeg har gået og undret mig lidt, og jeg er ikke kommet frem til et svar. Dog har jeg en holdning.

Er der virkelig forskel på, hvordan træningsprogrammer virker? Hvis nu vi tager Caspers træningsprogram og Cesc' træningsprogram, og vi siger, at klubben er Real Madrid. Så burde de stige lige meget imo, da klubben har bestemte trænere og træningsfaciliteter . Spilleren burde jo udvikle sig lige meget med begge programmer, men der er jo bare forskel på, hvilken retning færdighederne tager.

Men folk hævder, at visse træningsprogrammer er bedre end andre, hvilket jeg ikke tror. Træningsprogrammer giver vel bare et hint om, hvilken retning spillere vil gå i. Jo bedre træningsfaciliteter ne og trænerne er, desto bedre udvikler spilleren sig. Sådan tænker jeg, at det hænger sammen.

I må meget gerne fortælle mig noget om det, da jeg er meget i tvivl om det korrekte svar på dette.

Caspper
Manager

Sv: Træningsprogrammer - gør det en forskel?
« Svar #1: 05 Mar 2009, 22:51 »

Jeg har gået og undret mig lidt, og jeg er ikke kommet frem til et svar. Dog har jeg en holdning.

Er der virkelig forskel på, hvordan træningsprogrammer virker? Hvis nu vi tager Caspers træningsprogram og Cesc' træningsprogram, og vi siger, at klubben er Real Madrid. Så burde de stige lige meget imo, da klubben har bestemte trænere og træningsfaciliteter . Spilleren burde jo udvikle sig lige meget med begge programmer, men der er jo bare forskel på, hvilken retning færdighederne tager.

Men folk hævder, at visse træningsprogrammer er bedre end andre, hvilket jeg ikke tror. Træningsprogrammer giver vel bare et hint om, hvilken retning spillere vil gå i. Jo bedre træningsfaciliteter ne og trænerne er, desto bedre udvikler spilleren sig. Sådan tænker jeg, at det hænger sammen.

I må meget gerne fortælle mig noget om det, da jeg er meget i tvivl om det korrekte svar på dette.

Du har lidt ret.. Alle træningsprogrammer er lige gode.
De er bare gode på hver sin måde!

Efter hvad jeg har fået i vide, så er mit træningsprogram mere fysisk end Cesc's er.
Hvilket jo så vil sige, at mit har måske større fordele hvis du spiller LLM eller bare generelt i lave ligaer, men det har til gengæld også fordel hvis du ønsker et stærkt fysisk hold.

Hvorimod Cesc's fordel er at du kan blive god teknisk, hvis du allerede har fysikken iorden. Eller du er allerede et stærkt hold i ligaen, så du skal bare blive bedre generelt.

alek9000
Manager

« Svar #2: 05 Mar 2009, 22:55 »

Du har lidt ret.. Alle træningsprogrammer er lige gode.
De er bare gode på hver sin måde!

Efter hvad jeg har fået i vide, så er mit træningsprogram mere fysisk end Cesc's er.
Hvilket jo så vil sige, at mit har måske større fordele hvis du spiller LLM eller bare generelt i lave ligaer, men det har til gengæld også fordel hvis du ønsker et stærkt fysisk hold.

Hvorimod Cesc's fordel er at du kan blive god teknisk, hvis du allerede har fysikken iorden. Eller du er allerede et stærkt hold i ligaen, så du skal bare blive bedre generelt.
Det er det, jeg mener. Men jeg har bare hørt enormt mange gange, at det ene træningsprogram er bedre end det andet, hvilket jeg ikke synes passer.

Og du giver også selv et udemærket eksempel. Selve udviklingen kommer an på forholdne i klubben, mens deres stats bare udvikler sig efter, hvilke træningsprogrammer de bruger.

Caspper
Manager

« Svar #3: 05 Mar 2009, 23:04 »

Det er det, jeg mener. Men jeg har bare hørt enormt mange gange, at det ene træningsprogram er bedre end det andet, hvilket jeg ikke synes passer.

Og du giver også selv et udemærket eksempel. Selve udviklingen kommer an på forholdne i klubben, mens deres stats bare udvikler sig efter, hvilke træningsprogrammer de bruger.

Så nej, i teorien er der ikke noget træningsprogram der er bedre end det andet.
For som du også selv siger kommer det jo an på forholdene..

Fx lærer du jo bedre at drible med en fodbold i en klub der har fodbolde, end i en klub der ikke har fodbolde  funny

Og det er jo så det samme her, bare på en lidt anden måde. Smiley

alek9000
Manager

« Svar #4: 05 Mar 2009, 23:15 »

Ja, måske et underligt eksempel, men overdrivelse fremmer jo forståelse Smiley

Caspper
Manager

« Svar #5: 05 Mar 2009, 23:25 »

Ja, måske et underligt eksempel, men overdrivelse fremmer jo forståelse Smiley

Præcis.

Så bestemt vil jeg sige at træningsprogrammer virker. Bare på forskellig måde Smiley

FCK88
Manager

« Svar #6: 06 Mar 2009, 03:39 »

Nu spørger jeg måske lidt dumt Caspper, men har du overvejet at lægge samme træningsprogram ud til FM08? kunne nemlig godt bruge det til mit LLM-spil med Redditch United Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Caspper
Manager

« Svar #7: 06 Mar 2009, 13:18 »

Nu spørger jeg måske lidt dumt Caspper, men har du overvejet at lægge samme træningsprogram ud til FM08? kunne nemlig godt bruge det til mit LLM-spil med Redditch United Wink
Kan man ikke bruge 09 programmerne i 08 også? Ligesom du kan bruge 08 i 09.

Fordi jeg har slet ikke installeret FM08 mere. Peace

FCK88
Manager

« Svar #8: 06 Mar 2009, 13:20 »

det aner jeg faktisk ikke... Skuffet

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

adam93
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 06 Mar 2009, 16:49 »

Man kan godt bruge 08-programmer til 09, så mon ikke også det gælder omvendt? Smiley

Men som Caspper siger, så er alle træningsprogrammer lige gode, forskellen er bare, hvor de ligger deres hovedpunkter i træningen.

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010