home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Lower League Management FM2009
| | | | |-+  LLM-guide 2009 - Det taktiske
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: LLM-guide 2009 - Det taktiske  (Læst 4903 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
LLM-guide 2009 - Det taktiske
« : 03 Mar 2009, 14:54 »

Lower League Management 2009 - det taktiske


Football Manager 2009


Når vi ser fodbold i fjernsynet, er det ofte hurtige afleveringer, tekniske detaljer og flotte angreb, der præger kampen. Når man spiller LLM, er det meget sjældent, at man ser disse delikatesser. Ingen spillere i Blue Square-divisionerne, for eksempel, har det tekniske niveau til at slå de flotte afleveringer. Næh - i de lavere rangerende divisioner er det fysisk fodbold, der er vejen frem. Dette er vigtigt at have i baghovedet, når man indstiller sine holdinstruktioner. Som tidligere nævnt er LLM baseret på realisme, og det kommer til udtryk i det taktiske. Man skal nemlig tænke sig godt om.

Keep it simple
Et godt råd er at starte med en simpel formation. Her kunne 4-4-2 være et godt eksempel. Dine spilleres taktiske niveau er ikke højt nok til en kompliceret 3-5-1-1 opstilling med indviklede holdinstillinger - brug de taktikker i storklubberne. Derfor er det vigtigt at finde en formation, der fungerer for dig og ikke mindst for dine spillere.
Summa summarum: som mellemrubrikken indikerer er det vigtigt at holde sin taktik enkel uden de store finurligheder. I form af en simpel taktik bør du have sikret dig, at dit hold aldrig falder fuldstændig igennem.

Holdinstruktioner
Når du har valgt din formation skal du i gang med dine holdinstruktioner. Her er det vigtigt at indstille markørerne, så de passer til din formation. Lad være med at spille offensivt, hvis du spiller 5-4-1.
Et sikkert hit, der for det meste skaffer gode resultater er at sætte mentaliteten defensivt. På denne måde har du næsten altid folk med hjemme til at forsvare, og logisk nok lukker du langt færre mål ind på denne måde. Jeg er en forholdsvist rutineret herre indenfor LLM, og personligt har jeg aldrig fået den store succes med offensiv fodbold. Dermed ikke sagt, at den ikke kan lade sig gøre, men at spille defensivt er en lang sikrere løsning. Rom blev ikke bygget på én dag - vent til de højere divisioner med at spille samba-fodbold. Det er mit råd.
Selvfølgelig skal din mentalitet alligevel afhænge af, om du er et tophold eller et bundhold i den liga, du spiller i. Det kan godt betale sig at spille offensiv fodbold, når man er et tophold, men når man så rykker op og dermed bliver bundhold, kan det give succes at sætte mentaliteten mere defensiv. Kunsten er så at have et hold, der kan veksle mellem de to spiltyper.
Når mentaliteten er sat på plads, kommer vi til den kreative frihed. Her kan kun jeg kun anbefale at sætte den meget lavt. Du har ikke en Ronaldinho-type på dit hold, og hvis du har er det i en meget dårligere version. Den kreative frihed skal bruges på spillere med offensive kvaliteter og gode tal i kreativitet, afleveringer og så videre. Så længe vi er på så lavt et niveau, kan jeg kun anbefale jer at spille enkelt - lav kreativ frihed.
Videre til afleveringsstilen. Hvis man vil spille Barcelona-fodbold, skal man sætte denne markør til “kort”, men det vil vi ikke. Vi vil frem ad banen og score mål på en enkel og effektiv måde. Direkte afleveringer kan anbefales, da dine spillere ikke har niveauet til at spille med korte, tekniske afleveringer.
Tempoet hører på mange måder med til afleveringsstilen. Hurtigt tempo hører med til direkte afleveringer, da man ikke får noget ud af at spille bolden direkte op af banen i et langsomt tempo - det skal gå stærkt og det skal være effektivt.
Om du vil skærme af, kommer an på din modstander. Hvis det er en klart svagere modstander, kan du godt tillade dig at skærme lidt af, da det kan give dig et bedre overtag, og dine modstandere ikke vil få et ben til jorden. Hvis det derimod er et hold, der er højere rangerende end dig, ville jeg ikke vælge at skærme af. Modstanderholdet har formegentlig et højere teknisk niveau og kan ofte komme forbi de spillere, der forsøger at skærme af og på den måde skabe en farlig situation for dig.
Den defensive linje har jeg personligt altid på dyb, alt efter hvordan modstanderens offensiv ser ud, selvfølgelig.

Spillerinstruktione r
Præcis som når man spiller med storhold skal man med LLM hold udnytte sine spilleres kvaliteter. Hvis du har en høj angriber oppe foran kan det godt betale sig at sætte ham som targetman og få dine kanter til at slå indlæg ind i panden på ham - dette kan tit give pote. Det gælder selvfølgelig også, hvis du har en hurtig angriber i truppen. At gøre ham til targetman og give ham nogle stikninger i dybden fra din midtbane kan også tit være en opskrift på succes.
Generelt gælder det om at tænke logisk og udnytte dine nøglespilleres forcer - meget mere er der ikke i det.

Til sidst skal det nævnes, at alt ovenstående er taget fra personlige erfaringer - der er også mange andre muligheder for at skabe succes med et LLM-hold. Dette er bare en af dem.

Skrevet af Pepe
Logged

Hakelake
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #1: 05 Apr 2009, 10:33 »

tror jeg vil prøve dine råd af i den danske 1. division. Og ellers god kamp senere idag;-)
Logged

N_E_J
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #2: 23 Apr 2009, 21:36 »

tror jeg vil prøve dine råd af i den danske 1. division. Og ellers god kamp senere idag;-)
Så er det måske ikke lige her du skal kigge, da 1. divisions hold ikke høre ind under Lower League Management.  Wink
Logged

BARCA FOREVER!

Barfoed91
Gæst
 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #3: 26 Maj 2009, 21:30 »

Gode råd!
Vil prøve dem af i Greve. Fed idé med LLM Forummet Wink
Logged

Demichellis
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #4: 04 Jun 2009, 11:25 »

Rigtig gode guides Peace
Logged

JosefHaj
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #5: 26 Jun 2009, 02:07 »

Lyder meget godt... Jeg vil prøve at bruge det som inspiration.. Men det lyder meget fornuftigt Wink
Logged

jakob1983
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #6: 02 Aug 2009, 12:13 »

Kan du ikke smide et link op så man evt kan downloade din taktik??. Jeg er ny i LLM grenen, og har lige startet et spil med Skovbakken.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #7: 02 Aug 2009, 12:47 »

Jeg har et spørgsmål angående personlige indstillinger.
Hvis vi nu for eksempel tager mine kant spiller, så har de omkring en 8-10 stykker i dribling og indlæg, vil det så stadig være en god idé at sætte dem til at drible og lave indlæg ofte?
De er selvfølgelig oppe i mod tilsvarende dårlige forsvars spiller, så måske kan de godt drible forbi dem, men hvad med indlæg, kan de overhovedet ramme med så dårlige stats?

Jeg er egentlig nysgerig, efter at vide, hvor meget i tilpaser de personlige indstillinger til den enkelte spiller Smiley

[Edit]
I øvrigt vil jeg lige sige, at det er en god og brugbar guide  Thumbs Up
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Pepe
Gæst
 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #8: 02 Aug 2009, 13:36 »

Faktisk et super spørgsmål. Personligt tilpasser jeg ikke de personlige indstillinger særlig meget, når jeg spiller LLM. Måske et par justeringer her og der, men intet specielt, da spillerne - i mine øjne - har brug for en simpel taktisk disposition.

Med hensyn til dit spørgsmål er jeg lidt i tvivl.. De burde jo egentlig ikke kunne lægge gode indlæg, men jeg synes faktisk ofte, at mine kanters indlæg ligger relativt godt. Har desværre ikke et godt svar. Måske en anden har?

Og tak Thumbs Up
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM-guide 2009 - Det taktiske
« Svar #9: 02 Aug 2009, 15:07 »

Det kan godt være man bare skal køre stort set med standart indstillinger, for ellers bliver ens spiller måske hæmmet for meget, og det går jo heller ikke
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010