home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 534 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Aston Villa - Mod nye triumfer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Aston Villa - Mod nye triumfer  (Læst 44480 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #15: 11 Mar 2009, 22:31 »

Fornuftig trup og rigtig godt indkøb af Mathieu, der er en fremragende venstre back  Thumbs Up

Jeg forstår ikke helt, at I vil bruge Vukcevic på fløjen, han ligner en genial offensiv midt og så har I jo både Milner og Young til fløjene  Peace

Jeg glæder mig til at følge med i jeres blog
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #16: 11 Mar 2009, 22:36 »

Vi er da også selv godt tilfredse med Mathieu. Med hensyn til vukcevic så vil vi hellere bruge ham på fløjen da vi ikke har en decideret offensiv midtbane, men i stedet for en central med pil frem. Og godt at du glæder dig vi glæder os også til at fortsætte bloggen Peace
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #17: 12 Mar 2009, 13:52 »

Der kommer en update op i aften om august måned Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #18: 12 Mar 2009, 19:26 »


En blog af Crazy-Poul og Barfoed91




August 2008

Første kamp i August var mod Ungarske Gyor FC i Uefa Cuppen

Gyor 0-4 Aston Villa

0-1 Ashley Young ('24)
0-2 Gabriel Agbonlahor ('37)
0-3 Nigel Reo-Coker ('49)
0-4 Nigel Reo-Coker ('56)

Efter 24 min. spil modtager Ashley Young bolden fra Luke Young på midten af banen. Han løber forbi sin oppasser, trækker ind i banen og laver et skruet skud udenom målmanden og bringer os foran. Samspil mellem Marlon Harewood og Gabriel Agbonlahor udmynter sig i en scoring fra sidstnævntes side. Vi går til pause foran 2-0 og vi kontrolere kampen fuldt ud. En nedfaldsbold lidt ude for feltet kommer hen til Nigel Reo-Coker og han sætter den i en blød bue til højre for målmanden. Reo-Coker var tilsyneladende ikke færdig med at score mål. Denne gang var det et par meter ude foran mål, hvor han score på samme måde som sit forrige mål. Andet interessant skete der ikke i kampen og vi vandt sikkert 4-0. Nigel Reo-Coker blev kampens spiller med sine 2 fremragende mål.

Anden kamp var mod Everton 1. runde af Premier League

Everton 6-2 Aston Villa

1-0   Segundo Alejandro Castillo (’7)
2-0   Yakubu (’13)
3-0   Phil Jagielka (’24)
3-1 Marlon Harewood (’45+1)
4-1 Mikel Arteta  (’79)
4-2 Emile Heskey (’83)
5-2 Segundo Alejandro Castillo (’90+4)
6-2 James Vaughan (’90+6)


Det starter skidt, og efter 7 minutter bryder Segundo Alejandro Castillo igennem og scorer på et kraftfuldt forsøg. Det skulle straks blive værre Leon Osman og Yakubu laver et-to og Yakubu afdribler Brad Friedel og scorer til 2-0. Mikel Arteta dribler ned af højre side og når helt ind i feltet hvor han slår den lidt tilbage i feltet til en fremad stormende Jagielka der sikkert scorer. Harewood bringer lidt håb tilbage. Han får en stikning fra Barry, dribler Lescott og sætter den ude i venstre side, hvor den tager stolpen og går ind. Vi må bare konstatere at det ikke er vores dag i dag arteta gør det onde ved os og øger til 4-1 med et langskud. Et indirekte frispark ender i feltet hvor Heskey opfanger den og reducerer til 4-2. Everton var ikke færdige med os, og efter en fejl i forsvaret får Castillo en ripost og han scorer til 5-2. Lige da man troede at Everton var færdige, så tog man fejl. Brad Friedel skyder den ind i en forsvare og så kan Gosling let slå den ind til Vaughan der scorer til 6-2. Kampens spiller blev Phil Jagielka.

Tredje kamp var mod Bolton 2. runde af Premier League

Aston Villa 1-0 Bolton

1-0 Simon Vukcevic (’22)

Vukcevic modtager en bold fra Barry drejer rundt og fra kanten af feltet scorer han med et bananskud. Dette er hans første mål for sin nye klub. Mod slutningen af første halvleg slår Ashley Young bolden ind til Agbonlahor. Han laver et dykkende hovedstød, men det går tæt forbi mål. I løbet af de første 3 minutter rammer Elemander overlæggeren 2 gange, men heldigvis for os gav det ingen scoring. Vi vinder en smal 1-0 sejr på trods af vi dominerede store dele af kampen.

Fjerde kamp i August måned var returopgøret mod Gyor i Uefa Cuppen

Aston Villa 3-0 Gyor

1-0   Gareth Barry (’str. 28)
2-0   Marlon Harewood (’32)
3-0   Marlon Harewood (’str. 45+1)

James Milner bliver fældet i feltet, og Gareth Barry tager sig af det og sætter den nede ved venstre stolpe. Få minutter senere scorer Marlon Harewood på en ripost til 2-0. Endnu et straffespark tilfalder os og denne gang fik Harewood lov til at og og han scorer sikkert. Kampen ender 3-0 og vi er sikkert videre til 1. runde.

Femte og sidste kamp i august måned var ude mod Chelsea i 3. runde af Premier League

Chelsea 1-1 Aston Villa

1-0 Drogba (’43)
1-1 Gabriel Agbonlahor  (’74)

Som sagt var kampen mod Chelsea den sidste i måneden. 41744 havde fundet vej til Stamford Bridge i London og var klar til en underholdende kamp. Kampens første store chance tilfalder Chelsea. Analeka får en bold i dybden fra Drogba, men han afslutter tæt forbi mål. Vi svarer dog hurtigt igen. Luke Young smider en lang bold frem som Agbonlahor opfanger og løber fra Chelsea forsvaret og afslutter mod Petr Cech der parere den ud til højre hvor Gareth Barry er tæt på at scorer, men Ashley Cole kommer i vejen. Efter 43 min. er det igen Drogba og Anelka der samarbejder dog denne gang Anelka i oplæggerens rolle. Han spiller bolden ind i feltet og Drogba opfanger den og scorer sikkert udenfor Fridels rækkevidde. Anden halvleg er en chancefattig en af slagsen dog med os, der forsat presser på for en udligning og efter 74 min er det vores hurtigløber agbonlahor der løber fra alt og alle inklusiv petr cech og scorer sikkert. Kampen ender 1-1 hvilket egentlig er fint nok.



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #19: 12 Mar 2009, 19:49 »

God update men kunne godt tænke mig du fortæller lidt mere om kampene og ikke kun om målene. Varier dit sprog en smule mere men ellers en god blog;)
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #20: 12 Mar 2009, 19:50 »

God update men kunne godt tænke mig du fortæller lidt mere om kampene og ikke kun om målene. Varier dit sprog en smule mere men ellers en god blog;)

kan godt selv set det med updatesne i næste måned er kampene mere detaljeret Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #21: 12 Mar 2009, 19:53 »

fint:) Ellers en god blog og jeg følger med
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #22: 12 Mar 2009, 20:01 »

Lyder godt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #23: 12 Mar 2009, 20:03 »

Fine resultater, pånær brøleren mod Everton Skuffet men bloggen er god og jeg følger med Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #24: 12 Mar 2009, 20:07 »

ja det var noget af en kamel at sluge. en ordenlig snitter Skuffet
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #25: 12 Mar 2009, 20:07 »

og tak fordi du følger med
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #26: 16 Mar 2009, 11:51 »


En blog af Crazy-Poul og Barfoed91




September 2008

Den første kamp i september var hjemme mod Arsenal i 4. runde af Premier League

Aston Villa 2-1 Arsenal

1-0 Marlon Harewood (’14)
2-0 Gareth Barry (’30)
2-1 Jack Wilshere (’52)

Det var et Aston Villa hold, der var tændt fra start mod et Arsenal hold, som havde fået en dårlig start på sæsonen efter de havde fået 4 point efter uafgjort hjemme mod Hull, sejr ude mod Middlesbrough og nederlag hjemme mod Blackburn. Så vi øjnede bestemt muligheden for en sejr på Villa Park. Harewood var blevet fortrukket til startopstillingen i dag og efter 4 min kom han til sin først chance efter en fiks aflevering fra agbonlahor er harewood fri men en god redning fra almunia forhindre en scoring i dette tilfælde. På det efterfølgende hjørnespark er carlos cuéllar tæt på men han header lige på almunia. Nyindkøbet vukcevic dribler ned af højresiden forbi eboué og slår den ind i feltet til barry der trækker tilbage i feltet og aflevere frem mod harewood der bliver taklet af gallas, men han snupper bolden fra ham og scorer tæt under mål. Igen efter en halv time gentager samarbejdet mellem harewood og barry sig, hvilket resulterede i at barry sikkert kunne gøre det til 2-0 efter returbolden fra harewood. Vi forsatte med at dominere halvlegen ud og arsenal havde ikke en chance. Det blev dog ved de 2-0. I anden halvleg var det den unge Wilshere, der slap igennem i feltet og scorer tæt under mål, hvor Brad Friedel ikke så alt for godt ud. Resten af halvlegen pressede arsenal på for en udligning. Det var lidt som om at luften var gået af vores ballon efter barry og young var blevet skiftet ud i halvlegen med småskader, men vi holdt vores føring og vandt 2-1

Den anden kamp i september var første opgør i Uefa cuppen ude mod Napoli

Napoli 1-2 Aston Villa

0-1 Gabriel Agbonlahor (’51)
1-1 Marek Hamsik (’82)
1-2 Simon Vukcevic ('85)

Uefa cuppen er en turnering vi regner med at komme langt i så selvom det var en forholdsvis svær kamp at vinde var det stadig målet. Kampen begynder med at vi dominerer og efter 9 min burde barry have bragt os i front efter han modtager en ripost, men han flugter tæt forbi et forholdsvis frit mål. Efter 35 min får napoli det første der minder om en chance. Et indlæg fra højre side, går ind til Dátolo der kaster sig ned i bolden og header ned i jorden, men ingen fare for Friedel i målet og det bliver ved 0-0 i første halvleg. I anden halvleg modtager ashley young bolden i højre side han dribler ned til baglinjen, hvor han slår den ind til en fremadstormende agbonlahor der sikkert flugter den ind uden chance for napolis målmand. Det gik udmærket i anden halvleg for os, men det der ikke måtte ske skete. Hamsik scorer på direkte frispark fra 30 meter og dermod stod den 1-1. Det skulle ikke holde længe. Blot 3 minutter senere modtager vukcevic bolden i venstre side i feltet og det ligner han skal til at slå et indlæg, men han dribler helt tæt på mål og afslutter fra en spids vinkel og napolis målmand så ikke godt ud. Kampen ender 2-1 et udmærket resultat da vi forventer en sejr på hjemmebane og med 2 udebanemål i bagagen skal vi nok gå videre til gruppespillet.

Efter kampen blev computeren ved et uheld genstartet, men kampen bagefter endte 2-3 til os på et hattrick af agbonlahor. Ashley Young blev desværre skadet i tre uger

Tredje kamp i september var mod endnu et big-four hold nemlig manchester utd og vi skulle møde dem på Old Trafford. 5. runde af Premier League.

Manchester U 2-0 Aston Villa

1-0 Dimitar Berbatov (’31)
2-0 Wayne Rooney (’85)

United lå inden kamp godt til med deres 7 point i 3 kampe hvilket betød at de var ubesejret, så det var en svær opgave vi stod overfor. Og Manchester United begyndte stormløbet efter 4 minutter hvor Wayne Rooney afslutter udenfor feltet, men Friedel parrer bolden godt ud til højre side. Og efter 9 min. er det berbatov, der fra tæt hold header mod mål, men Friedel redder igen. 3 min. senere forsøger Rooney sig igen med et langskud, der dog går et stykke forbi. United dominere i starten og denne gang var det Scholes, der får et indlæg fra Gigs udefra venstre side og han header til den inde i det lille felt, men igen redder Friedel os. United presset fortsætter, men vi formå dog at få vores første chance. Agbonlahor afslutter udenfor feltet, men det var et svagt forsøg. Efter 31 min kan vi dog ikke holde stand længere og det er berbatov der gør det onde ved os. Han får en stikning i dybden fra Rooney og berbatov løber fra forsvaret og udplacere Friedel i målet. United var os overlegne i første halvleg hvor vi reelt set ikke havde en chance. I anden halvleg stod der United på det hele og vi blev trykket i bund. 2-0 skulle det da også blive ved Rooney i det 85. Det var til gengæld også et fremragende mål efter han modtager bolden ved midtercirklen dribler i gennem 3 Aston Villa spillere og dribler Friedel og scorer. Skudstatistikken sagde 25 skud til United, så det var et fair resultat.

Fjerde kamp i september var i carling cuppen hvor vi skulle til Fratton Park for at møde Portsmouth.

Portsmouth 2-1 Aston Villa

1-0 Peter Crouch (‘2)
2-0 Peter Crouch (’75)
2-1 John Carew (’80)

Allerede efter 2 minutter går det galt og en genial aflevering fra Kranjcar ender hos Crouch, der scorer. Fem min senere på et hjørnespark header Martin Laursen bolden mod mål, men den bliver reddet på stregen. Der var ingen større chancer i første halvleg, det var dog Portsmotuth der dominerede dog uden at kommer yderligere foran. Klumpspil inde i vores felt resultere i at Kranjcar får den på kanten skyder kanonen af bolden bliver rettet af, af Crouch og ender i målet bag en chanceløs Friedel i målet. Crouch får bliver tildelt målet. Vi har dog ikke givet op endnu efter 80 min. sætter Sidwell en kontra i gang, hvor vukcevic får den i venstre side og slår et indlæg udenfor feltet, hvor den indskiftede Carew flot flugter reduceringen i mål. Kampen ender dog 2-1 selvom vi pressede på for en udligning og vi ryger skuffende ud af Carling cuppen.

Femte og sidste kamp i september stod hjemme mod Newcastle hvor en sejr var påkrævet hvis vi skulle hænge på i toppen. 6. runde af Premier League
 
Aston Villa 3-1 Newcastle

0-1 Obafemi Martins (‘4)
1-1 Gareth Barry (’33)
2-1 Nicky Shorey (’62)
3-1 Nicky Shorey (’76)

Vi var inde i en skidt periode med 2 nederlag i træk og efter 4 minutter så det ud til at fortsætte, hvor Obafemi Martins omsætter et indlæg fra tæt hold og bringer sit hold i front. Vi har et par enkelte chancer dog uden at være farlige det efterfølgende kvarter. Første gang vi bliver farlige er ved vores udligning Agbonlahor smider den ud i højre side til Milner, Milner var i startopstillingen pga. Ashley Youngs skade, Milner slår den ind over hvor Agbonlahor er tæt på at scorer, men der opstår klumpspil og i forvirringen dukker Gareth Barry op og sætter udligningen ind. Andet skete der ikke i første halvleg og de to hold gik til pause som de begyndte, lige. Mathieu bliver udskiftet i pausen og han afløser skulle gå hen at spille en stor rolle nemlig Nicky Shorey. Men først var det Martin Laursen, der var tæt på at bringe os foran. Han kommer højest ved et hjørnespark, men header lige akkurat over. Agbonlahor scorer efter 51 minutter, men desværre for os er der dømt korrekt offside. Efter 62 minutter træder Shorey ind i sin hovedrolle. Et hjørnespark hopper frem og tilbage et par gange, hvor den derefter ender hos Shorey udenfor feltet han trækker den over til sit venstreben og scorer på et fantastisk langskud. Newcastle var kun farlige enkelte gange. En af gangene var hvor Geremi fik fyret et godt langskud af sted, men Friedel redder dog sikkert ud til hjørnespark. 74 minutter spillet og Carew har driblet sig vej ned af højre side og ind i feltet, hvor han aflevere den skråt tilbage til Milner der skyder tæt ved siden af venstre stolpe. Få minutter senere er det igen Shorey der er på spil igen i målscorens rolle. Vukcevic laver en fremragende dribling forbi Kevin Nolan og smider den ind i feltet, hvor Shorey højest mærkværdigt befinder sig ikke desto mindre sætter han hovedet på og scorer til kampens resultat 3-1.   
 






Spillerstatestik


Målscorer

Gabriel Agbonlahor 3 mål

Gareth Barry 2 mål

Nicky Shorey 2 mål

Marlon Harewood 1 mål

John Carew 1 mål





Assist

Simon Vukcevic 2 assist

James Milner 2 assist

Gareth Barry 1 assist

Marlon Harewood 1 assist

Nigel Reo-Coker 1 assist

John Carew 1 assist


Gareth Barry blev desuden månedens spiller i Premier League.








    
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

lilbarca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #27: 12 Jun 2009, 08:40 »

jeg er også aston villa, jeg har spillet en halv sæson og jeg har solgt følgene:
nicky shorey
re-cooker
martin laursen
heskey
sidwell
marlon harewood

og jeg har købt følgene:
eduardo
santon
hæstad
afeellay psv
saivet
balotelli
gudjohnso

de har alle sammen på nær saivet, balotelli, gudjohnson været virkelig klasse køb. og saivet osv. er fordi jeg lige har købt
dem her i halv sæsonen, jeg ligger på en sjette plads med 7 point op til 4 pladsen og 2 til tottenham på 5.
et råd jeg kunne give dig ved ikkke om du har gjordt det er og bruge ashley young helt fremme, for han bomber for mig, og et køb jeg meget kan andbefale er afelelay/kan ikk lige stave til det).
Logged

lilbarca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #28: 12 Jun 2009, 08:41 »

bare for hvis du manglede spillerkøb eller noget lignene (;
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aston Villa - Mod nye triumfer
« Svar #29: 13 Jun 2009, 00:54 »

Hej Barfoed91 og Crazy-Poul

Udemærket blog om Aston Villa I har fået startet her. Synes jeres resultater er okai, det eneste som der ikke passer ind er nederlaget til Everton, men da FM er et underligt spil til tider, så kan man ikke regne med det altid. Nogen gode ting om jeres blog:

-Opsætning og tekst
Jeg synes jeres updates er nemme og dejligt overskuelige. Masser af sjove og spændende fakta om jeres hold, specielt statestikken i bunden er lækker Wink Synes også det er godt med kampresumeerne, om end de godt kunne laves en smule kortere uden det ville tage noget fra jeres updates. Teksten er generelt udemærket, let og ikke for tung.

Mindre gode ting:

-Grafik:
I har et topbanner, og det synes jeg faktisk ligesom er den grafik man kan finde i bloggen, bevares jeg er heller ikke selv den mester til den grafiske del, men billeder gør det alt andet meget nemmere at komme igennem en update for mange, hvis de ikke er så meget for at læse en masse. Så nogen flere billeder ville ikke skade, hvis de er i ordentlig kvalitet vel og mærke. Smiley

Jeg skal nok følge med her Smiley den ser umiddelbart god ud og jeg glæder mig til at se hvad I kan udrette med Aston Villa Smiley

MvH. Warmon
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010