home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 538 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Canaries since 1912
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Canaries since 1912  (Læst 3998 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Canaries since 1912
« : 17 Feb 2009, 15:13 »


Så blev det atter min tur til at starte en blog. Det lykkedes ikke optimalt med min seneste og indtil i dag eneste FM09-blog. Spillet gik simpelthen for langsomt, men nu føler jeg, at det går hurtigere, og er igen klar til at prøve lykken i FM09.

Klubvalget faldt på Brescia Calcio fra den italienske Serie B. Holdet spillede fra år 2000 til år 2005 i den bedste række, men har i de seneste tre sæsoner befundet sig i den anden bedste. Brescia har ofte været garant for at opfostre fornemme fodboldspillere, Andrea Pirlo måske den største af dem alle, mens de også var dem, der satte ild under Marek Hamsik, der i øjeblikket nyder godt af sit fodboldliv i Napoli. Og det er heller ej lang tid siden, at klubben havde fantastiske fodboldspillere på holdkortet: Luca Toni, Gheorghe Hagi, Josep Guardiola og Roberto Baggio er blandt dem.

Nu er det op til mig at få Brescia tilbage i det gode selskab og tvinge nye stjerner frem. De næste opdateringer vil komme til at handle om, hvordan jeg sætter mit hold op.
« Seneste Redigering: 28 Feb 2009, 19:44 af SirToby » Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #1: 17 Feb 2009, 15:15 »

Vil jeg glæde mig til at følge, SirToby.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #2: 17 Feb 2009, 17:19 »


Mine første skridt i klubben er taget, og jeg har brugt det meste af tiden på at se min trup igennem. Som at finde svagheder og mangler samt finde stjernerne, der skal sættes skarpt på. Bresia Calcios førsteholdstrup ser således ud:



Med fem stjerner hver må Andrea Caracciolo og Marco Zambelli betragtes som klubbens bedste spillere, hvorfor jeg vil forsøge at bygge mit hold op omkring dem. Specielt Caracciolo er udset en vigtig rolle, hvor han vil fungere som enlig angriber, og forhåbentlig vil han være manden med mål i støvlerne i denne sæson. Udover de to italienske profiler, ser jeg meget frem til at arbejde sammen med Emiliano Viviano og Bartosz Salamon. Førstnævnte er en fantastisk målmand i en alder af blot 22 år, og kunne han blive endnu bedre ville det være fornemt. Salamon spås en endnu større fremtid, og det har storklubberne i Italien noteret sig. Hele sommeren har Inter, Roma, Milan og så videre sendt det endnu tilbud efter det andet efter midtbaneikonet, men jeg er ikke interesseret. Polakken er kun 17 år, og jeg håber på, at kunne holde på ham langt ud i fremtiden.

Få spillere som Fabrizio Zambrella og Andrea Rispoli har jeg set som for ringe, og de burde forlade klubben inden længe. Derudover håber jeg på at kunne hente et par spillere. Vi mangler noget bredde til det centrale forsvar, og hvis vi også kan få styrket wingpladserne ville det være fornuftigt.

Nu handler det for mig om at få nogle investeringer på plads, ikke kun spillere, men også trænere og spejdere. Når det er på plads, kan jeg sætte skarpt på taktik.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #3: 17 Feb 2009, 19:12 »


Så skulle de sidste forhandlinger være overstået, og vi er klar til at tage hul på sæsonens første kampe. To spillere har forladt holdet, og tre har tjekket ind på hotel Brescia Calcio. Det blev præcis de to spillere, som jeg nævnte i sidste indlæg, som forlod klubben: Zambrella og Rispoli befinder sig nu i henholdsvis Pisa og Cesena. Ind er kommet Mirko Antenucci, Samuele Olivi samt Vincenzo Rennella. Antenucci kan både spille venstre og højre fløj, men er dog bedst i angrebet. Præcis sådan en spiller, vi kunne bruge. Rennella blev hentet på en fri transfer, og spås at blive lige så god som Morfeo, hvilket ikke er helt tosset. Men det var dog Olivi, der var det mest begejstrende indkøb. Hele £1.400.000 måtte vi af med for forsvarsspilleren.

Dermed kan jeg præsentere min foretrukne 11 spillere i en 4-5-1-formation:



Jeg var i et lille dillemma, da jeg skulle vælge holdets defensive midtbanespiller. Det stod imellem Vass og en af klubbens store profiler Zambelli, og det var førstnævnte, der løb af med pladsen. Han virker som skræddersyet til pladsen, og samtidig med at han kun er 20 år, sætter jeg hans udvikling højt. Men udover det var jeg ganske beslutsom med de resterende pladser.

Målmand: Emiliano Viviano
Der var ikke meget tvivl om denne position. Viviano er med 20 i Reflexes og 16 One On Ones som sine styrker en yderst tilfredsstillende keeper. Udover at hans mentalitet sættes tre hakker under den globale, som lægger på 10, skal der ikke ændres meget på hans indstillinger.

INSTRUKTIONER

Højre back: Gilberto Martínez
Med kun én fuldblods højre back i truppen var der heller ikke her tvivl om noget. Selvfølgelig skulle han være optimal, og det er han også dette tilfælde. Martínez lever op til kravene med 19 i Determination som hans tydelige styrke. Han skal i modsætning til hans målmand kun være et enkelt hak under holdets globale mentalitet, mens han ikke skal have meget kreativ frihed som forsvarsspiller. Om han skal rykke med frem afhænger af modstanderen.

INSTRUKTIONER

Venstre back: Gaetano Berardi
Her var der to, der kæmpede om pladsen. Kun 20-årige Berardi løb af med pladsen, og så satsede vi på at sælge Dalla Mano, som næppe vil være tilfreds med pladsen på bænken, men efter adskillige kontrakttilbud fra Ascoli er han stadig at finde i klubben. I modsætning til Martínez er Berardi mere kreativ og vil få mere en mere fri rolle.

INSTRUKTIONER

Centrale forsvarsspillere: Samuele Olivi - Francesco Bega
Igen ingen tvivl om pladserne. Vi har to gode backups i Zoboli og Mareco, men det er klart at Olivi og Bega er foran de to. Deres instruktioner minder om backsene. Bega er overraskende kreativ af en forsvarsspiller at være, men da han fungerer i den midterste del af forsvaret, får han ikke lov til at være helt kreativ. Bega har det foretrukne træk Dwells On Ball, hvorfor jeg giver ham lov til at holde på bolden.

INSTRUKTIONER
INSTRUKTIONER

Fortsættes...
Logged

JanusJ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #4: 17 Feb 2009, 19:16 »

Spændende.

Helt klart en blog jeg vil følge med i, da jeg selv er igang med et Brescia-spil. Men der er kun gået en ½ sæson Smiley

Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #5: 17 Feb 2009, 19:19 »

Lækker start på et eventyr som forhåbelig varer længe.

Glæder mig til sæsonen går igang, men samtidigt spændende at læse om dine taktiske overvejelser.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #6: 17 Feb 2009, 19:32 »

Flot start, på hvad der meget gerne skulle blive en fantastisk blog. Din længde på updatesene er gode, og suppleret godt op med SS. Desuden lækkert at du deler dine instruktioner med os andre. Specielt spændende for mig, da jeg køre med stort set samme opstilling som dig. Jeg har blot offensive fløje i stedet.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #7: 17 Feb 2009, 20:57 »


Højre wing: Riccardo Taddei
Med fantastiske tekniske egenskaber skal Taddei selvfølgelig spille på vores højre fløj. Med 16 i Dribbling og en god kreativ evne giver hans indstillinger sig selv.

INSTRUKTIONER

Venstre wing: Savio
Savio er kun 19 år og forhåbentlig vil han forbedre sig i de kommende år. Lige nu er han ingen stjerne, men dog har han nogle gode fysiske egenskaber. Hans hurtighed skal udnyttes, og derfor er det naturligt, at han skal spille på højre fløjen og prøve at løbe til baglinjen. Savio er overhovedet ikke en lige så kreativ type som Taddei - endnu - og derfor skal han ikke forsøge på noget, jeg ikke har bedt ham om.

INSTRUKTIONER

Centrale midtbanespillere: Bartosz Salamon - Adam Vass - Domenico Morfeo
En fantastisk central midtbane, der indeholder to kometer og gammel ræv. Morfeo er efterhånden 32 år og mangler fysikken, men hans tekniske egenskaber fejler ikke noget, og han får også lov til at være den mest kreative på holdet, samtidig med at han får han fri rolle. Som den kun anden i startopstillingen indtil nu har han også et foretrukket træk. Han glider gerne ned i tacklingerne, og da jeg hverken ønsker ham udvist eller skadet, får han ikke lov til at tackle hverken voldsomt eller normalt. Salamon er ikke lige så teknisk god, men det er tæt på, og han får også lov til at være kreativ. Adam Vass er en arbejdshest, hvorfor han gerne må skærme en del af, mens han også må tackle igennem.

INSTRUKTIONER
INSTRUKTIONER
INSTRUKTIONER

Forward: Andrea Caracciolo
Caracciolo er den måske bedste spiller på holdet. Mange af de førnævnte spillere har fået besked på at ramme ham, når de afleverer, og vi må håbe, han kan omsætte de fleste af afleveringerne til noget godt. Angriberen har det foretrukne træk Plays Short Simple Passes, hvorfor han selvfølgelig skal have lov til det. Caracciolo er en stærk og stor angriber, og han skal holde på bolden.

INSTRUKTIONER
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #8: 18 Feb 2009, 12:09 »


Så er vi efterhånden ved at være et godt stykke inde i sæsonen. En sæson, der meget gerne skulle ende med en oprykning - alt andet vil være en skuffelse.

Desværre rækker vores spil i øjeblikket ikke til en billet til Serie A. Det gjorde det ellers i starten. Vi var ubesejret efter otte ligarunder og havde vundet fire af de otte ligakampe. Det var nok til en plads i top tre, men nu må vi tage til takke med en ringe 9. plads. Vi var ikke vundet en eneste kamp i vores seneste fem kampe, vi begynder at få udvist vores spillere, moralen er lav (hvilket betyder mange brændte chancer), og humøret er generelt dårligt i Brescia i øjeblikket.

Men det startede jo ellers meget godt; vi vandt, spillede uafgjort, vandt, spillede uafgjort, indtil vi tabte til Vicenza og lukkede usædvanlige tre mål ind. Jeg havde brugt samme filosofi i den periode:

  • Spil din 4-5-1-formation og ændre indstillinger afhængigt af modstanderen
  • Lyt til assistent managerens råd inden kampen (og til tider under)
  • Hver konstant vågen og følg dine spillere statistik; ender deres afleveringer hvor de skal osv.
  • Husk at kommenter på din modstanders dangerman inden kamp - kan ofte resultere i meget effektive resultater med omhandlende spillers moral

De nederste tre vil jeg altid overholde, men i de seneste kampe er jeg gået over til en 4-4-2-formation, og jeg vil de kommende kampe eksperimentere med den. Det har dog i de seneste kampe vist sig, at det kan være svært, da ikke meget lykkes for spillerne med den selvtillid, de løber rundt med, og vi kan måske være afhængige af held i de næste opgør.

Logged

JanusJ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #9: 18 Feb 2009, 22:35 »

Hvordan ser de individuelle ratings så ud? Hvem imponerer og hvem flopper indtil videre?
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #10: 19 Feb 2009, 00:55 »

Hvordan ser de individuelle ratings så ud? Hvem imponerer og hvem flopper indtil videre?

Vil jeg komme nærmere ind på næste gang. Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #11: 22 Feb 2009, 23:45 »


Efter en noget problematisk periode, hvor vi stort set ikke hentede nogle point, er vi helt klart tilbage på sporet. Vi var oppe på denne noget triste statistik, der sagde ti sejre kampe i træk uden sejr. Nu kan vi dog prale med den noget mere begejstrende statistik, der siger 14 point ud af 18 mulige i det nye år.

Tilbage til den katastrofale periode; vi scorede kun fire mål i løbet af de ti opgør og formåede kun at holde rent bur én gang. Det var en stor forløsning, da Francesco Bega scorede det enlige mål i vores 1-0-sejr over Piacenza kort før jul. Undervejs prøvede jeg forskellige formationer og taktikker, men absolut intet virkede, før jeg i det nye år for alvor tog fat. Jeg bad Zambelli om at arrangere et holdmøde, hvor denne dårlige form skulle drøftes. Det gav gode resultater, og moralen blev bedre. Jeg følte også, at det var på tide at smide spillere, der til tider har været bærende kræfter, helt ud af truppen, ganske enkelt fordi deres selvtillid var for ringe.

Nu blev der kun brugt spillere, der havde gejst og god moral - og det har indtil videre fungeret fornuftigt. To gange har vi spillet 1-1 i år 2009 (hvor vi begge gange havde spil og chancer til at have burde vundet), men derudover er det blevet til fire sejre, blandt andet en imponerende 5-0-sejr ude over Pisa, hvor én spiller var specielt iøjnefaldende. Der var tale om Andrea Caracciolo, som ene mand på toppen formåede at score alle fem mål i det opgør og øge hans total med 100 %.

Caracciolo er måske den største på holdet lige i øjeblikket, men vores centrale forsvar i form af Bega og Olivi har bestemt også været oprejsende. En vis person ved navn Marco Martina Rini er også blomstret op på det seneste med tre mål i de seneste fire kampe. Midtbanemanden er kun lige blevet 19 år og skal bestemt ikke regnes for at være ubrugelig.



Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #12: 22 Feb 2009, 23:59 »

Lige en lille ros fra min side til en af sidens absolut bedste blogs!
Logged

JanusJ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #13: 24 Feb 2009, 19:30 »

Godt du fik formen vendt, men der er sgu stadig langt op til Empoli -.-
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lioness since 1911
« Svar #14: 26 Feb 2009, 17:51 »

Så skete det, der ikke måtte ske: Jeg blev fyret. Nu må vi se, om jeg overhovedet er god nok til at få et nyt job, ellers er der ikke meget at gøre.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010