home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I dag kl. 00:22:20 warmon Blogkonkur... [12] Journeyman - [12]...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132737 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ishockeyregler til fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Ishockeyregler til fodbold?  (Læst 4681 gange)
Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #15: 11 Feb 2009, 19:51 »

Hvorfor dog lave om på nogle regler som fungere så godt i forvejen
Jeg synes det er for latterligt hvis de laver reglerne om !
Logged

Arsenal <3

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #16: 11 Feb 2009, 19:59 »

Og så syntes jeg at man skulle have en målmands udskiftning. Sådan at vis ens målmand blev skadet, behøves man ikke at bruge en udskiftning på det, eller vis alle tre er brugt, så behøves man ikke at sende en markspillern på mål!

Er det en joke? Den regel er jo indført!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #17: 12 Feb 2009, 10:16 »

En forlængelse af pausen ser jeg ingen grund til. Spillerne risikerer måske endda at blive kolde. 15 minutter er rigeligt.

Den ekstra udskiftning er jeg lidt ligeglad med. Den betyder ikke voldsomt meget for mig. Jeg tror ikke det får voldsomt indflydelse på spillet, men det er klart at en mulighed for at skifte en småskadet spiller ud, vil da være en god ting.

Det, som virkelig kunne ændre noget, er reglen om de gule kort. Umiddelbart er jeg tilhænger af en sådan regel, men der er betydelige risici. Det er klart, at reglen vil tvinge en spiller til at tænke sig lidt om i forhold til hasarderede tacklinger og professionelle frispark, hvilket sagtens kan medføre mere plads til angribende hold og et ”renere” spil. Det ville være en gavnlig effekt i mine øjne. Sekundært kunne det måske også give plads til lidt flere overraskelser, da mindre hold via ”powerplay” i nogle tilfælde vil kunne få en øget chance for at skabe et godt resultat.

Problemet ved denne regel er dommerne. Deres indflydelse vil blive større, og de vil oftere (berettiget eller ej) blive udråbt til syndebukke. De vil nu få muligheden for at vende kampen helt på hovedet. Dels vil det øge risikoen for aftalt spil, men samtidig vil det gøre dommerne til et endnu mere udskældt folkefærd. De har det hårdt nok i forvejen, og set i forhold til rekrutteringen af fremtidige dommere, vil en forværring af deres image være et problem. For at sådan en regel skulle fungere bør man fokusere dygtiggørelsen og uddannelse af dommerne. Det ville særdeles vigtigt, at dommerne holder en ensartet linje, og i højere grad bliver evalueret og overvåget. Dels for at vejlede dem med henblik på at undgå gentagelse af fejl, men også for at undgå korruption. Med udgangspunkt i evalueringen skulle dommerne i højere grad forfremmes eller degraderes på baggrund af præstationer. Der eksisterer formodentlig allerede en form for evaluering, men hvor omfattende den er, ved jeg ikke.

En bivirkning ved sådan en regel vil formodentlig være, at vi vil se langt flere eksempler på skuespil, da et gult kort nu har langt større konsekvenser. Derfor ville en dommer skulle have yderligere fokus på dette, og måske endda straffe det i højere grad end nu, og samtidig ville det nok være nødvendigt at kunne straffe sådanne tilfælde efterfølgende, såfremt det er grelle tilfælde, som ikke fanges af dommeren.

Samlet set ville sådan en regel kunne gøre spillet flottere at se på, men der ligger desværre nogle ret store faldgruber, som der skal arbejdes hårdt for at overkomme.
Logged


sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #18: 12 Feb 2009, 10:28 »

hvad hvis målmanden får gult? for altså  de er væsentlig bedre til at stå end nogen af markspillerne, og jeg tvivler på, at der er nogen trænere, der vil udskifte en markspiller bare for at have en ordentlig målmand i 10 minutter.
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #19: 12 Feb 2009, 11:20 »

hvad hvis målmanden får gult? for altså  de er væsentlig bedre til at stå end nogen af markspillerne, og jeg tvivler på, at der er nogen trænere, der vil udskifte en markspiller bare for at have en ordentlig målmand i 10 minutter.

Man kan jo bare undtage målmanden for reglen. De trækker jo alligevel ikke gule kort i væsentlig grad. Umiddelbart bør det ikke være det punkt, som reglen står og falder med.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #20: 12 Feb 2009, 13:16 »

Jeg synes egentlig, at presset på dommerne er stort nok i forvejen. Der er ingen grund til at give folk som, Wenger, Ferguson, Benitez, Mourinho etc mere krudt i bøsserne, som de uge efter uge skyder af mod dommerne. Der er ikke brug for regler, der vil medføre øget kritik af dommerne, og det vil straffeboksideen utvivlsomt gøre.

Skulle det være for at få flere mål i kampene, kunne man vel lige så godt afskaffe offside reglen i stedet. Så vidt jeg husker, så er det vist noget med, at det er videnskabeligt bevist, at netop den regel er så kompliceret, at den menneskelige hjerne faktisk ikke er i stand til at vurdere den korrekt. Der spilles nærmest ikke en fodboldkamp i dag, hvor der ikke er en offside kendelse (eller mangel på samme) der kan diskuteres, og som dommeren får nogle drøje hug for efterfølgende. Så vil man have flere mål, så sløjf den regel i stedet, så får man flere mål, mindre pres på dommeren og tilmed mindre kritik af ham.

Pauserne er lange nok i forvejen, og at gøre dem længere for reklamernes skyld er ikke vejen frem, vi skal ikke have Amerikansek tilstande indført i fodbolden. Det næste bliver vel, at Amerikanernes ønske fra 94 opfyldes, så vi får 4 halvlege i en fodboldkamp, for at gøre plads til flere reklamepauser...

En fjerde udskiftning i forlænget spilletid bryder jeg mig heller ikke om, synes det er fint som det er nu, hvor man skal tænke lidt taktisk i den slags kampe, hvor det kunne blive aktuelt.

Det er fint nok at se på sporten med nye øjne en gang imellem, meeeen det skal heller ikke gå op i hat og blå briller det hele, og Amerikanske tilstande i sporten er absolut ikke ønskværdige (det skulle da lige være for at indføre lønlofter, men det har jo ikke særligt meget med reglerne for selve spillet at gøre).
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Ishockeyregler til fodbold?
« Svar #21: 12 Feb 2009, 13:36 »

Jeg synes egentlig, at presset på dommerne er stort nok i forvejen. Der er ingen grund til at give folk som, Wenger, Ferguson, Benitez, Mourinho etc mere krudt i bøsserne, som de uge efter uge skyder af mod dommerne. Der er ikke brug for regler, der vil medføre øget kritik af dommerne, og det vil straffeboksideen utvivlsomt gøre.

Skulle det være for at få flere mål i kampene, kunne man vel lige så godt afskaffe offside reglen i stedet. Så vidt jeg husker, så er det vist noget med, at det er videnskabeligt bevist, at netop den regel er så kompliceret, at den menneskelige hjerne faktisk ikke er i stand til at vurdere den korrekt. Der spilles nærmest ikke en fodboldkamp i dag, hvor der ikke er en offside kendelse (eller mangel på samme) der kan diskuteres, og som dommeren får nogle drøje hug for efterfølgende. Så vil man have flere mål, så sløjf den regel i stedet, så får man flere mål, mindre pres på dommeren og tilmed mindre kritik af ham.

Pauserne er lange nok i forvejen, og at gøre dem længere for reklamernes skyld er ikke vejen frem, vi skal ikke have Amerikansek tilstande indført i fodbolden. Det næste bliver vel, at Amerikanernes ønske fra 94 opfyldes, så vi får 4 halvlege i en fodboldkamp, for at gøre plads til flere reklamepauser...

En fjerde udskiftning i forlænget spilletid bryder jeg mig heller ikke om, synes det er fint som det er nu, hvor man skal tænke lidt taktisk i den slags kampe, hvor det kunne blive aktuelt.

Det er fint nok at se på sporten med nye øjne en gang imellem, meeeen det skal heller ikke gå op i hat og blå briller det hele, og Amerikanske tilstande i sporten er absolut ikke ønskværdige (det skulle da lige være for at indføre lønlofter, men det har jo ikke særligt meget med reglerne for selve spillet at gøre).

Helt enig...

Og i stedet for alle de Anders And regler man nu vil lave burde man måske kigge på nogen af de regler der  allerede er lavet... feks at man ikke må juble over en scoring!!  Strømperne skal være trukket op, trøjen skal være inde i bukserne etc etc... Hvad dælen har de med spillet at gøre??
Nogen gange tror jeg de laver nogle regler for bare at lave nogle nye... Lidt som det danske folketing Wink

Desuden bør de jo begynde at slå ned på nogle af de mange voldsepisoder der allerede nu er på banen og straffe dem hårdt, også efter en kamp...
Fy fy skamme du får lige 10 min i boksen, ja godav du, det vil virkelig hjælpe, så kan de 3 ophavsmænd da slet ikke følge med mere hvis de skal holde øje med endnu mere end det de skal nu...
Men så bliver det næste jo nok at der skal være 4 liniedommere, 2 på hver side og hver sin halvdel, 3 dommere end på hver side og en til midtercirkelen...

De burde sgu komme tilbage til fodboldens grundregler og få afskaffet alle disse underlige og umulige regler man allerede nu har lavet...
Som det ser ud pt er det jo snart umuligt at følge med i en kamp medmindre  man sidder med et dommerleksikon på 200+ sider...
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010