home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1194 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gyser Film
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: Gyser Film  (Læst 64550 gange)
Szczesny
Manager

Sv: Gyser Film
« Svar #165: 26 Apr 2009, 12:51 »

Er der andre film som jeg skal bestille med, hvis ja, hvilke? Er ikke til splatter, hvert fald ikke for meget. En grum historie med et hjemsøgt sted eller mystiske hændelser og en savnet person der dukker op, er meget mere mig end en person der bare dræber. Hvis der er en person der dræber folk, skal der være omtanke bag, før filmen kommer til at fange mig..

Hit me, baby.

Nu slår jeg dig baby.

The Shining/Ondskabens Hotel har du forhåbentlig set? Hvis ikke er den en stensikker investering, ihvertfald ifølge din beskrivelse. Ved ikke om du har læst bogen, men den er lidt anderledes, dog stadig rigtig god. I øvrigt en Kubrick-film!

1408 er vel egentlig okay. Den er - ligesom The Shining - baseret på en Stephen King bog. Den handler om en gut der tager rundt og skriver om hjemsøgte værelser på forskellige hoteller. Han gør det egentlig af rent fup, og kun for at tjene penge. Indtil han bor i room 1408. Den er meget anderledes i forhold til sådanne film normalt, og ved ikke om den egner sig bedre til biograflærredet, end fladskærmen.

Det er to jeg lige kan tænke på - The Shining er ihvertfald en klassiker not to be missed!

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #166: 27 Apr 2009, 21:45 »

Og The Shining er bare så meget mere creepy som bog end som film.

Og hvis der skulle være en enkelt eller to på min alder (32) eller ældre, så vil I helt sikkert kunne huske Dee Snider fra Twisted Sister. Han har skrevet og spiller hovedrollen i i Strangeland, som er baseret på indtil flere af Twisted Sisters sange. Robert Englund spiller også en af de større roller i filmen.

Nok lidt en kultfilm, for dem der var unge for 15-20 år siden.

ManUtd83
Manager

« Svar #167: 27 Apr 2009, 21:57 »

The Shining kan kun anbefales! Den er uhyggelig på en meget anderledes måde, og Jack Nicholson er rigtig god i hovedrollen.

Kort og godt handler den om en familie som over en vinter skal passe på et stort og meget ødebeliggende hotel. Man finder med det samme ud af, at drengen har en speciel psykisk evne "The Shining", og at faderen ikke tager al ensomheden særlig pænt. I øvrigt er der en fantastisk mystik som ikke rigtig er til at finde et svar på.

Super film Smiley når man så har set den skal man se "The Shinning" fra The Simpsons Opstemt Opstemt ufattelig sjovt.

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #168: 27 Apr 2009, 22:22 »

The Shining kan kun anbefales! Den er uhyggelig på en meget anderledes måde, og Jack Nicholson er rigtig god i hovedrollen.

Kort og godt handler den om en familie som over en vinter skal passe på et stort og meget ødebeliggende hotel. Man finder med det samme ud af, at drengen har en speciel psykisk evne "The Shining", og at faderen ikke tager al ensomheden særlig pænt. I øvrigt er der en fantastisk mystik som ikke rigtig er til at finde et svar på.

Super film Smiley når man så har set den skal man se "The Shinning" fra The Simpsons Opstemt Opstemt ufattelig sjovt.
er det ikke godt nok den med "here's johnny" og de to piger der på gangen som siger "come play with us" eller sådan noget Opstemt?

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #169: 27 Apr 2009, 22:27 »

Jo Schytte det er den.

Til Cesc:
Jeg kender kun motorsavsmassakren og the Blair Witch Project, som jo som sagt er dårlig, men motorsavsmassakren er en klassiker.
Halloween 1 skal du også se, den gamle version og måske også den nye, den er også udmærket.
Pet Sematary er også udmærket, det er lang tid siden at jeg har set den, men husker den som god.
The Burning med Jason Alexander fra Seinfield i en af hovedrollerne og Holly Hunter i en af de andre(roller).
The Toolbox Murders af Tobe Hooper som står bag Poltergeist(som du også skal ha fat i/på) og Motorsavsmassakren, der er godt nok noget splat i TTB.
Chok af Roman Polanski og som i følge bagsiden af filmen er en af de mest skræmmende film nogensinde og jeg husker den da også som god, selvom det er langt tid siden at jeg så den sidst.
Ellers kan jeg ikke huske så mange andre, men skriver hvis jeg kommer på mere/flere.

Hvis du vil høre, hvad de handler om, siger du bare til.

Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 27 Apr 2009, 22:29 af Blackstone » Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #170: 27 Apr 2009, 22:34 »

The Amityville Horror fra 2005 er også ret god. Det er en genindspilning med Ryan Reynolds i hovedrollen. Den bygger på virkelige hendelser. Men der er som altid ændret noget for at gøre filmen mere interessant. Men det er en god gyser/horror film.

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

alek9000
Manager

« Svar #171: 27 Apr 2009, 22:37 »

Er det ikke den, hvor de flytter ud i det billige hus, og så bliver faderen sindsyg? Og så er der det der mystiske bådhus.

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #172: 27 Apr 2009, 22:41 »

Jo noget i den stil. Det er ved at være nogle år siden jeg har set den. Jeg har mange af den slags film, elsker gyser/horror og den slags.

Kan også anbefale Wolfcreak, den har jeg bare svær ved at se. Den bygger også på noget der er sket i virkeligheden, eller dele af filmen er. Syntes det er lidt klam Smiley

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

ManUtd83
Manager

« Svar #173: 27 Apr 2009, 22:51 »

er det ikke godt nok den med "here's johnny" og de to piger der på gangen som siger "come play with us" eller sådan noget Opstemt?

Jo netop. Denne usigeligt mærkelige scene er også med http://www.youtube.com/v/NmOoekbK6YI Smiley

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #174: 27 Apr 2009, 23:34 »

Jeg glemte også at  anbefale Ginger Snaps:
Varulve er principielt mænd(tilsat en smule ulv), men hvad nu hvis det er en kvinde?
og hendes menstruation falder sammen med fuldmånen? Der falder sammen med Halloween? Lyder det uhyggeligt? Blodigt? Det kan slet ikke gøre det!
De bor i en røvsyg forstad, keder sig gudsjemmerligt i skolen og har kun en fornæjelse i livet, Døden!
De to søstre Brigette  og ginger hygger sig med at planlægge deres egen død. Jo mere bizart , bloddryppende og voldeligt desto bedre, men deres fantasier er intet mod det grotesk vanskabtebæst, der en aften ved fuldmåne angriber og skambider Ginger. Heldigvis heler de frygtelige flænger forbavsende hurtigt uden så meget som et lillebitte ar. Ginger er snart på benene igen. En ny Ginger.
En sexet udfordrende Ginger, der får mændene til at fløjte sjofelt, når hun svanser forbi og hun nyder det indtil næste fuldmåne nærmer sig for pludselig mærker hun urinstinkterne: den gnavende sult og et uimodståeligt behov for en mage...
En film af bagmændene af Blade, Bride of Chucky og Hellraiser.
Hvis jeg skal slutte af med min mening om den vil jeg sige at den er sjov, underholdende, uhyggelig og blodig og jeg har set den mange gange og kan blive ved med at se den igen og igen og vil stærkt og varmt anbefale folk at  se den, der er også en 2er og en 3er, men dem har jeg ikke set og jeg vil gi den 8 ud af 10 stjerner, for så god er den.

Vh.Blackstone

GudenEricsson
Gæst

« Svar #175: 27 Apr 2009, 23:48 »

Jeg ser ikke så mange gyserfilm. De mest uhyggelige, jeg har set, må næsten være Scary Movie filmene. De uhyggelig film ligger bare ikke til mig. Som en ganske lille kid, fik jeg mareridt af et Alene Hjemme computerspil. Det vidner lidt om mig. ;-D
Nu sidder jeg og ser Scream, men jeg har et problem med disse gyserfilm. Det er helt umuligt for mig at tage filmen bare lidt seriøst efter jeg har set Scary Movie. :-)

Haha jeg har det lidt på samme måde. Gyser film fanger mig slet ikke.

Men har set Jaws serien, som jeg synes er meget god. Så har jeg også set midsommer hehe..

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #176: 27 Apr 2009, 23:57 »

Hey y'all.
Jeg har sgu' fået lyst til at begynde at se gyser-film. Har altid været nede med gys og grumme historier, men film har jeg aldrig fået set så meget. Det vil jeg dog ændre nu, og derfor skal jeg jo ud og investere i et par udgivelser. Har kigget lidt på markedet hos min yndlings DVD-shop, DVDOO - og indtil videre, har jeg fundet frem til disse udgivelser:

The Blair Witch Project
  Børnehjemmet
  De Navnløse
  Motorsavsmassakren

Er det film, som kan give mig lyst til at udforske horror-filmene mere? Eller er de ringe, og vil jeg blive skuffet over niveauet?

Er der andre film som jeg skal bestille med, hvis ja, hvilke? Er ikke til splatter, hvert fald ikke for meget. En grum historie med et hjemsøgt sted eller mystiske hændelser og en savnet person der dukker op, er meget mere mig end en person der bare dræber. Hvis der er en person der dræber folk, skal der være omtanke bag, før filmen kommer til at fange mig..

Hit me, baby.

Jeg ved ikke hvordan i andre har det, men jeg synes at IT er et must inden for gys, jeg finder den uhæmmet klam, netop fordi det er meget psykologisk, ikke bare splatter.

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Szczesny
Manager

« Svar #177: 28 Apr 2009, 00:08 »

Jeg finder den bare utroligt ringe. Da jeg var lille og så den, der var jeg ved at skide i bukserne. Men så den forrige år og blev voldsomt skuffet - der var jo ingenting (!!) at være bange for Smiley

Det kan godt være fordi jeg lige havde læst bogen, der var jeg til gengæld ved at skide grønne grise Peace

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #178: 30 Jun 2009, 17:33 »

Nå nu er det vidst på tide at få den her tråd op/frem til hvor at den hører til!...
Jeg vil høre om der er nogen der har set Black Cristmas og hvad de/i synes om den?
Af hvad jeg har hørt skulle den være en klassiker og the mother of all slasher movies.
Jeg snakker om og tænker på den originale udgave/version fra 1974!...
Jeg har gået i nogle dage og villet se den, men har ikke fået det gjort, men får det nok inden/i løbet for/af de næste dages tid !...

Vh.Blackstone

quuNix
Reserveholdsspiller

« Svar #179: 30 Jun 2009, 17:43 »

jeg ved sq ikke om jeg skal anbefale the ring filmene, de er nu meget gode men ikke specielt uhyggelige, ligesom the grudge. Men vil klart anbefale The Boogey man 1 Opstemt

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010