home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1236 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Dyreskov's 4-4-2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dyreskov's 4-4-2  (Læst 1520 gange)
Dyreskov
Juniorspiller
**

Dyreskov's 4-4-2
« : 30 Jan 2009, 13:38 »

Hey Everybody.

Så er der blevet eksperimenteret frem og tilbage. Har længe savnet at få en flad 4-4-2 opstilling til at fungere optimalt. Synes nu at have fundet frem til en almindelig 4-4-2 taktik som virker. Lykkedes med Blackburn at hive en 4. plads hjem og derved opnå Champions league kval. Skete også kun grundet et meget sent mål i en meget dårligt spillede kamp, med 2 røde kort (et til hvert hold) og et mål i overtiden for sejren. Ellers havde det været en 6 plads! Skuffet

Som i kan se er det en offensiv orienteret taktik. En taktik med en smule højt tempo, med direkte afleveringer som bruger banen bredt. Har forholdsvis overtaget hvad angår boldbesiddelse, og kontrollere kampene pænt. Har taget udgangspunkt i stilen fra Premier League, hvor højt tempo og mere direkte spil er foretrukket.

Taktikken tog tid før den rigtig begyndte at virke, tog godt og vel en halv sæson før den var optimal. Specielt den sidste del af sæsonen gik det forrygende. De sidste 12 kampe af sæsonen endte med 10 sejre og 2 uafgjorte.

Opstillingen (er så det nye hold med en del indkøb, bl.a Owen på free stransfer og Adriano billigt):

Hold Instrukser:

De meget offensive backs gør at taktikken virker optimalt over kanterne. Ved en klar føring eller mod meget bedre hold fjernes de fremadrettede løb hos begge back's! Taktikken virker både på hjemmebane og udebane, dog kan det anbefales at sætte hold mentaliteten lidt ned, samt fjerne de fremadrettede pile hos begge backs samt den offensivt orienteret centrale midtbane hvis man møder en noget stærkere modstander på udebane. Herved satse mere på Kontra angreb.

Ved lige kampe, eller kampe hvor man er bagud har jeg haft succes, ved at sætte hold mentaliteten helt op offensivt, samt øge tempoet.

Kampe mod meget dårligere hold, såsom oprykkere og lign. Fjerner jeg indstillingen for kontra angreb. Skulle modstanderen spille meget defensivt, sætter jeg bredten og evt. tempoet yderligre op.

Taktikken har virket ret godt for mig, og er da ret interesseret i lidt feed back og evt. forbedrings muligheder. Har specielt haft problemer med at jeg lukkede for mange mål ind. Lukkede hele 46 mål ind i den forgangne sæson, men scorede selv 67 (2 mere en liga vinderen Man Utd) Så har helt klart været angrebet som har båret mig fremad. Men havde nu heller ikke ligefrem den bedste målmand, og begge backs er ikke ligefrem i særklasse.

Taktikken kan downloades her: http://www.sendspace.com/file/pfrto4

nzio
Ynglingespiller

Sv: Dyreskov's 4-4-2
« Svar #1: 03 Feb 2009, 12:04 »

Jeg har nu prøvet din taktik i 5 kampe, de er forløbet således.

Sevilla 2-0 Valencia
Martimo 0-3 Sevilla
Barcelona 1-0 Sevilla
At Madrid 1-1 Sevilla
Sevilla 2-0 Malaga

Alt i alt en ok taktik. Resultaterne er ok egentlig. Dog skaber jeg ikke rigtig nogle chancer i kampene, hvilket godt kan gøre mig lidt bekymret..

Fink
Ynglingespiller

« Svar #2: 03 Feb 2009, 12:27 »

Nu har jeg selv en taktik liggende herinde og ét af de spørgsmål der blev stillet var hvorfor jeg ikke havde ændret i spillerindstruktion erne.. Så nu spørger jeg lige om du har ændret i disse? For ellers ser den meget meget standard-taktik-agtig ud..

"Pain is temporary, glory...lasts forever!"
-George Best

fcangelo
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 07 Feb 2009, 14:19 »

det liner helt den jeg har lavet og køre med Grin

har ikke lagt den op nogen steder Thumbs Up

Dyreskov
Juniorspiller
**

« Svar #4: 11 Feb 2009, 16:54 »

Nu har jeg selv en taktik liggende herinde og ét af de spørgsmål der blev stillet var hvorfor jeg ikke havde ændret i spillerindstruktion erne.. Så nu spørger jeg lige om du har ændret i disse? For ellers ser den meget meget standard-taktik-agtig ud..

Er endelig tilbage efter alt for meget arbejde! Sur

Og jo, jeg har ændret i spillerinstrukstion erne. Den er bygget op fra bunden. Fundet ud af hvor de forskellige kæder ligger bedst og herudfra sat mentaliteten (både holdets, men også de individuelle spilleres). har efterfølgende fundet ud af at begge backs egentlig lukker bedre af ved at spille i Zone, så det er kun de centrale forsvarsspillere som spiller med mandsopdækning.

Synes selv jeg for en hel del chancer i kampene, men synes godt nok mine angribere er en smule uskarpe for tiden. Men er tidligt på sæsonen, skal lige igang.

Dejligt med lidt feed-back, håber der er flere som forsøger sig, så taktikken rigtig kan sættes optimalt op. Er ved at være der, men kan blive bedre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010