Hey Everybody.
Så er der blevet eksperimenteret frem og tilbage. Har længe savnet at få en flad 4-4-2 opstilling til at fungere optimalt. Synes nu at have fundet frem til en almindelig 4-4-2 taktik som virker. Lykkedes med Blackburn at hive en 4. plads hjem og derved opnå Champions league kval. Skete også kun grundet et meget sent mål i en meget dårligt spillede kamp, med 2 røde kort (et til hvert hold) og et mål i overtiden for sejren. Ellers havde det været en 6 plads!
Som i kan se er det en offensiv orienteret taktik. En taktik med en smule højt tempo, med direkte afleveringer som bruger banen bredt. Har forholdsvis overtaget hvad angår boldbesiddelse, og kontrollere kampene pænt. Har taget udgangspunkt i stilen fra Premier League, hvor højt tempo og mere direkte spil er foretrukket.
Taktikken tog tid før den rigtig begyndte at virke, tog godt og vel en halv sæson før den var optimal. Specielt den sidste del af sæsonen gik det forrygende. De sidste 12 kampe af sæsonen endte med 10 sejre og 2 uafgjorte.
Opstillingen (er så det nye hold med en del indkøb, bl.a Owen på free stransfer og Adriano billigt):
Hold Instrukser:
De meget offensive backs gør at taktikken virker optimalt over kanterne. Ved en klar føring eller mod meget bedre hold fjernes de fremadrettede løb hos begge back's! Taktikken virker både på hjemmebane og udebane, dog kan det anbefales at sætte hold mentaliteten lidt ned, samt fjerne de fremadrettede pile hos begge backs samt den offensivt orienteret centrale midtbane hvis man møder en noget stærkere modstander på udebane. Herved satse mere på Kontra angreb.
Ved lige kampe, eller kampe hvor man er bagud har jeg haft succes, ved at sætte hold mentaliteten helt op offensivt, samt øge tempoet.
Kampe mod meget dårligere hold, såsom oprykkere og lign. Fjerner jeg indstillingen for kontra angreb. Skulle modstanderen spille meget defensivt, sætter jeg bredten og evt. tempoet yderligre op.
Taktikken har virket ret godt for mig, og er da ret interesseret i lidt feed back og evt. forbedrings muligheder. Har specielt haft problemer med at jeg lukkede for mange mål ind. Lukkede hele 46 mål ind i den forgangne sæson, men scorede selv 67 (2 mere en liga vinderen Man Utd) Så har helt klart været angrebet som har båret mig fremad. Men havde nu heller ikke ligefrem den bedste målmand, og begge backs er ikke ligefrem i særklasse.
Taktikken kan downloades her:
http://www.sendspace.com/file/pfrto4