home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 761 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"  (Læst 7133 gange)
nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« : 21 Jan 2009, 17:01 »

Jeg har nu tænkt mig at starte en blog med Wolfsburg.
I den grad en spændene outsider i tysk fodbold. jeg er næsten sikker på at der kommer en udate i aften
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

cjensen94
Gæst
 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #1: 21 Jan 2009, 17:06 »

Kunne godt have tænkt mig en lidt længere indledning, men klø på:)
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #2: 21 Jan 2009, 17:07 »

det var ikke helt ment som en indledning xD
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #3: 21 Jan 2009, 17:51 »



Wolfsburg har altid ligget i midten af tysk elite-fodbold. Men nu er det vist på tide at blive en magtfaktor.
Wolfsburgs formand, Hans Dieter Pötsch, har derfor sagt dette til den tyske sports-avis Kicker:
"Det er tid for ændringer i Wolfsburg, vi har i for lang tid ligget og sløset rundt i midten af tabellen. Vi vil nu arbejde på at blive en magtfaktor inden for tysk fodbold, og senere i Europa. Vi har valgt at ophæve samarbejdet med Felix Magath, da han ikke deler samme synspunkt og ambitioner som vi har. Vi er nu på udkig efter en ny manager. Fremtidens mand."

Der er hørt forlydener om at ledelsen kigger efter managere i Danmark, men intet er sikkert endnu.

EDIT: ikke mere tysk




« Seneste Redigering: 21 Jan 2009, 20:50 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Yoggidk
Gæst
 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #4: 21 Jan 2009, 17:55 »

Måske du skulle droppe det tysk, det er ikke helt rigtigt skrevet Opstemt
Logged

Aabmads
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #5: 21 Jan 2009, 17:58 »

jeg tror det ville være dumt at skrive det på tysk!:D
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #6: 21 Jan 2009, 18:03 »

Du skal da ikke skrive noget som helst på tysk, det vil da være direkte dumt, da jeg er sikker på der er mange der ikke kan tysk, inklusiv mig.
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #7: 21 Jan 2009, 18:04 »

Tror dit billede vil se optimal ud, hvis du brugte den her kode:

Kode:
[img ]http://i44.tinypic.com/2nvqjd.png[/img]
 

Og jeg foretrækker også en blog, uden tysk..

Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #8: 21 Jan 2009, 19:58 »

heh xD ok så, jeg ville da også lyve hvis  jeg sagde at kunne godt nok tysk til at have det med i en blog
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #9: 21 Jan 2009, 20:27 »

Fremtidens mand præsenteret hos Ulvene!


Det var den 12. Juni 2008. Udenfor stod en masse fans, og solen skinnede fra en blå himmel i den midt-tyske by Wolfsburg. Der var fra start lagt op til spænding, for det var i dag at den nye manger efter Felix Magath skulle præsenteres for offentligheden. I det lille presse-lokale var opbuddet stort og journalisterne skubbede til hinanden for at komme op på første række. Hans-Dieter Pötsch lagde ud med at sige forventningerne til den kommende sæson. Han havde dog svært ved at overdøve de fans der var mødt op udenfor. Han skyndte sig derfor til sagen, og de utålmodige journalister og fans blev stille. Han sagde: ”Det er mig en glæde at kunne præsentere jer for Wolfsburgs næste manager, der forhåbentligt bringer et nyt pust til klubben … Nicolas Thygesen!”Ud af bagdøren kom en høj ranglet mand, der så lidt ud som om at han ville væk herfra, og komme i gang med arbejdet hurtigst muligt. Det var da også ved at blive godt varmt inde i lokalet, termometeret på væggen var ved at runde de 30. Journalisterne var ellevilde, og viftede med hænderne som om at de havde besvær med at trække vejret. Thygesen tog det stille og roligt, og spurgte en mand fra bladet World Soccer. Han spurgte: ”Er du klar til at løfte holdet op på et højere niveau? Måske vinde noget i første sæson? Dertil svarede Thygesen: ”Jeg ser helt klart på udfordringen med stor optimisme, og jeg forventer at vi vinder Bundesligaen inden for tre år, og får god succes i cupturneringerne allerede i år. Så kom turen til en kvinde fra Kicker: ”Hvad synes du om den nuværende trup?”, svaret var klart: ”Jeg er glad for den nuværende trup, vi mangler en smule dybde, men det kan jeg hurtigt ordne, vi har et rigtig godt forsvar med Christian Zaccado og Andrea Bazargli” Sådan fortsatte det i nogen tid, før Thygesen træk sig tilbage. Fansene var glade og håbede på det bedste.



 
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #10: 21 Jan 2009, 20:57 »

Da jeg er ny i blog-branchen glemte vist en ordetlig intro:

INTRO

VfL Wolfsburg er en fodboldklub i byen Wolfsburg i Niedersachsen, Tyskland. Klubbens sponsor er Volkswagen (Volkswagens officielle fabrik er i Wolfsburg) og derfor hedder hjemmebanen også Volkswagen-Arena. Volkswagen-Arena kan rumme op til 30.000 tilskuere. Klubben har ikke vundet nogle mesterskaber, pokaler eller internationale pokaler.

Historie
VfL Wolfsburg blev stiftet den 12. september 1945. Da klubben blev stiftet var det kun 7 år efter, at byen Wolfsburg blev grundlagt omkring Volkswagens fabrik.

I mange år spillede klubben i de lavere rækker, men i 1993 rykkede den op i 2. Bundesliga (hvor man havde været på korte besøg i 1974 og 1976) og i 1997 op i Bundesliga]en, hvor den har ligget siden.

I 2003 tabte klubben finalen i Intertoto Cupen til AS Perugia.

Klubbens placering i 2004-2005 sæsonen var 9. plads. I sæsonen 2005-2006 præsterede de dog ikke så godt som sæsonen før; da de sluttede lige over nedryknings-stregen. De sluttede 5er sidste sæson, hvilket er det bedste hidtil.



Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #11: 21 Jan 2009, 21:15 »

Der er fejl i overskriften Smiley Nu er mit tysk efterhånden lidt rustent, men jeg skulle mene det hedder "Eine Neuer Zeit"
Logged

Build Me Up Buttercup!

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #12: 22 Jan 2009, 17:19 »

Starten i Wolfsburg!
Ulvene fik i den grad en god preseason.  Efter 7 sejre i 7 træningskampe, og en målscore på 21-0, så det lyst ud. Ulvene havde været på træningstur i Israel og Frankrig.

Indkøb:



Den nye træner, Thygesen,  havde alligevel behov for spillerindkøb. Han har selv ytret at der manglede to rigtig gode fløje på midtbanen, både i venstre og højre side. Det første nyindkøb blev Marcel de Jong. Denne talentfulde spiller på 23 år skal nu passe venstrefløjen. I de første tre ligakampe er det gået ok, og han har en bedømmelse på 6.83. Thygesen har dog sagt at den skal over syv, hvis han ville være tilfreds. Han blev dog også hentet for hele 30 mio. Der blev nu spejdet efter en god højrefløj til et lille beløb. Fredrik Ljungberg blev fundet, og han blev hentet til klubben for 2 mio. Pötsch (formanden) betegnede købet som et vaskeægte røverkøb. Den erfarne midtbanespiller går dermed direkte i startopstillingen, og han forventes at blive en vigtig nøglespiller for ”Ulvene”.

Ligaen sparkes i gang!

Det som mange fans havde ventet på hele sommeren, var nu en realitet. Bundesligaen skulle begynde. Thygesen sagde til pressen at han havde det som en lille dreng der skulle til at pakke julegaver op. ”Ulvene” skulle starte på udebane, mod Leverkusen. En svær opgave mente Thygesen, som regnede med uafgjort.                           Wolfsburg kom dog allerede bagud i det 13. Minut på et flot hovedstød af Gonzalo Castro. Det endte desværre med at ”Ulvene” tabte 2-0, til et veloplagt Leverkusen-hold.  Anden runde skulle Schalke på besøg i Wolfsburg. Flere eksperter mente at det kun kunne blive uafgjort. Flere Ulve-fans mente dog at ville blive svært at spille lige op mod dem. Det startede fint for hjemmeholdet, for efter 6 minutter sparkede Edin Dzeko bolden forbi Schalke-målmanden Mathias Schober. Kuyrani var dog meget hurtig til at udligne, og 42 sekunder senere stod det 1-1. Lige inden pausen bragte Grafite hjemmeholdet på ret kurs da han scorede et flot mål til 2-1. Senere blev Grafite tildelt et straffespark, som han sikkert satte ind. Det hele endte 3-1 og alle Wolfsburg-fans jublede. I 3. Spillerunde tabte Wolfsburg dog igen 2-0, denne gang ude mod Dortmund.

Pokalturneringen begynder!

Wolfsburg skulle møde Trier. Alle forudså at Trier ville tabe stort, det blev dog kun til en 1-0 sejr til Thygesens mandskab. ”En middelmådig præstation”, sagde han til pressen bagefter. I anden runde skal hans tropper møde Onsabrück. Alt andet end en sejr ville være katastrofalt.

UEFA Cuppen!

Der blev trukket lod om den sidste kvalifikationsrunde i San Marino. Thygesen sagde inden, at han helst ikke ville møde City eller AC Milan. Han mente også at hold fra Spanien ikke helt var hans kop te. Der var dog stor mulighed for en dårlig lodtrækning, Wolfsburg var end ikke seedet. Det hele sluttede med at Ulvene blev trukket op imod Racing Santander. ”En okay lodtrækning, når man tænker på hvem vi kunne have trukket”. Ulvene har dog den fordel at Racing starter hjemme.
Opsummering:

Alt i alt en lidt ringe start for Wolfsburg. En usikker sejr i Pokalen, og kun 3 point i ligaen, er næppe nok til at tilfredstille både bestyrelsen og fans’. Thygesen udtaler at holdet lige skal vænne sig til hindanden, før det begynder at gå den rigtige vej.

« Seneste Redigering: 22 Jan 2009, 18:30 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #13: 22 Jan 2009, 18:29 »

hvad kan jeg gøre bedre? mener selv at jeg har for mange billeder med, som er for slørede
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VfL Wolfsburg - "Ein Neues Zeit"
« Svar #14: 22 Jan 2009, 22:06 »


UEFA Cup Kvalifikation!

Racing - Wolfsburg 1-0
48' Jonathan Pereria, Racing (mål)
68' Ivan Marcano, Racing (rødt kort)

En ok kamp hvor Racing var de mest spilstyrende. I pasusen stod det 0-0. Wolfsburg-spillerne leverede en god indsats, men allerede 2 min inde i anden halvleg scorede Jonathan Pereria. Udeholdet kom sig aldrig over det, og det endte som sagt 1-0 til Racing.

Wolfsburg - Racing 7-5 (1-0 ordinær spilletid, 0-0 i forlænget, "Ulvene vinder 6-5 på straffespark)
73' Fredrik Ljungberg, Wolfsburg (mål)

En spændene og intæns kamp fra start af. Wolfsburg havde alt at vinde. 1. halvleg var intæns, og det blev til en masse dueller på midtbanen. I pausen skulle Thygesen angiveligt have spurgt sine spillere hvor viljen var henne. Det så ud til at virke, for det var et mere veloplagt hjemmehold der kom på banen til 2. halvleg. I det 73. minut fik Wolfsburg et frispark langt fra måel og lidt ude i højre side. Ljungberg gik overraskende hårdt til bolden og sparkede bolden 35 meter, og direkte op i krydset (det så godt ud)
Alt var nu lige, det stod 1-1 samlet. I den forlængede spilletid, spillede begge hold forsigtigt og ventede på straffespark.. I straffesparks-konkurrencen var begge hold utroligt skarpe, og det stod 5-5 efter de 5 runder. I sudden-death missede Mehdi Lacen, og da Schäffner satte bolden i mål bagefter, stod det klart at Wolfsburg skulle spille europæisk!
Wolfsburgs manager, Nicolas Thygesen, var mundlam efter dramaet, og sagde at han aldrig havde set noget lignene, og at vejen til succes i europa var banet!

Lodtrækningen!

40 hold var i bowlen da der skulle laves grupper til UEFA Cuppen. Wolfsburg var 4. seedet, og Ulve-bossen Thygesen, sagde til os at der var gode muligheder for at gå videre. Ulvene endte i Gruppe A sammen med Metalist, City, Benfica og Feyenoord. Vi fangede Thygesen bagefter, og han sagde: " Jeg har det fint med denne gruppe, vi undgik de helt store hold, men det er klart at vi skal kæmpe hårdt for at gå viddere. Jeg er også meget tilfreds med at vi skal møde Feyenoord og City på hjemmebane, det kunne ikke have været bedre.

Program:
23/10-08; Metalist - Wolfsburg
06/11-08; Wolfsburg - Feyenoord
27/11-08; Benfica - Wolfsburg
03/12-08; Wolfsburg - City
« Seneste Redigering: 22 Jan 2009, 22:11 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010