Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
21 Maj 2025, 22:37
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
1 Bruger, 585 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Fremtidens fodbold?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
4
Forfatter
Emne: Fremtidens fodbold? (Læst 8784 gange)
BenMusalho
Gæst
Fremtidens fodbold?
«
:
18 Jan 2009, 13:39 »
FREMTIDENS FODBOLD?
Jeg så Barca spille kamp i går, hvor de selvfølgelig var overlegne. Der er intet, der kan stoppe dem i år, ja, jeg har faktisk aldrig set noget lignende. De spiller en fantastisk form for fodbold, synes jeg; utrolig meget boldbesiddelse (ofte 65-70%), nogle kreative spillere som afgør kampen på egen hånd (læs: Messi), og når de har tabt bolden, lægger de et utroligt pres på modstanderne, som gør, at de hurtigt får bolden igen.
Vi så lidt det samme spil på Spaniens hold i EM i sommers, det fantastisk pasningsspil som bliver utrolig vigtigt. Dette sikrede dem europamesterskabet.
Er det sådan, fremtidens fodbold kommer til at se ud? Er det sådan, det skal se ud?
Jeg må sige, at jeg er for det. Det er langt mere attraktivt at se på. Det er rigtig sjovt at se en spiller som Messi sætte et halvt hold
(+ VK og Zone)
, for så at trille den ind i det fjerneste hjørne. Det giver ofte flere mål, fx som i går hvor Deportivo blev rundtbarberet. Men er det også det, der giver de bedste resultater? Ja, vi har jo det sidste halve år set, at den form for fodbold giver gode resultater, så det må det jo gøre, hvis man jo har de passende spillere til det.
Jeg håber, det bliver hængende i fremtiden, og at dette år ikke bare var en enlig svale, eller hvad man nu siger. Det højner niveauet i fodbolden, og det må jo gerne blive ved.
Hvad tror I?
sindsygt
Gæst
Sv: Fremtidens fodbold?
«
Svar #1:
18 Jan 2009, 13:44 »
Citat af: BenMusalho 18 Jan 2009, 13:39
FREMTIDENS FODBOLD?
Jeg så Barca spille kamp i går, hvor de selvfølgelig var overlegne. Der er intet, der kan stoppe dem i år, ja, jeg har faktisk aldrig set noget lignende. De spiller en fantastisk form for fodbold, synes jeg; utrolig meget boldbesiddelse (ofte 65-70%), nogle kreative spillere som afgør kampen på egen hånd (læs: Messi), og når de har tabt bolden, lægger de et utroligt pres på modstanderne, som gør, at de hurtigt får bolden igen.
Vi så lidt det samme spil på Spaniens hold i EM i sommers, det fantastisk pasningsspil som bliver utrolig vigtigt. Dette sikrede dem europamesterskabet.
Er det sådan, fremtidens fodbold kommer til at se ud? Er det sådan, det skal se ud?
Jeg må sige, at jeg er for det. Det er langt mere attraktivt at se på. Det er rigtig sjovt at se en spiller som Messi sætte et halvt hold
(+ VK og Zone)
, for så at trille den ind i det fjerneste hjørne. Det giver ofte flere mål, fx som i går hvor Deportivo blev rundtbarberet. Men er det også det, der giver de bedste resultater? Ja, vi har jo det sidste halve år set, at den form for fodbold giver gode resultater, så det må det jo gøre, hvis man jo har de passende spillere til det.
Jeg håber, det bliver hængende i fremtiden, og at dette år ikke bare var en enlig svale, eller hvad man nu siger. Det højner niveauet i fodbolden, og det må jo gerne blive ved.
Hvad tror I?
Det samme som dig... Det er mega fed fodbold, flot at se på.. Men alle hold skal heller ikke begynde at spille sådan, for så bliver det for meget, og de små hold, som ikke har nogle ligende Messi, kan jo ikke, når det meget anhænger af hvordan han gør det( i hvert fald for Barcelona)
fc-hansen
Manager
«
Svar #2:
18 Jan 2009, 13:52 »
Spillet udvikler sig hele tiden, og ja, det er den drejning det ta´r. i gamle dage var angriber og gode tekniske spillere som Messi, Eto'o, Torres, Villa, nej der var de Ian Rush og dem, som intet ku med bolden, men lå i boksen og scorede deres mål. Også forsvarsspillere som Agger, Ferdinand, Naldo hvor det i gamle dage var typer som Koeman, som fyssisk var stærke. Spillet bliver mere teknisk, og samtidig er du nød til at have en vis speed for også at kunne klare dig. Det bliver hurtigere, og FCK er vel det seneste danske eksempel på flot teknisk fodbold, med små angribere
Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"
hay que joder?
Yakushin
Reserveholdsspiller
«
Svar #3:
18 Jan 2009, 13:54 »
Helt utroligt spil af Barca, og som du skriver flotte afleveringer og højt presspil gennem hele kampen. Det kan meget muligt være fremtidens fodbold, og desuden er det fantastisk underholdende at følge.
Hvis der bliver fremtidens spil, bliver det et hårdt slag for engelsk fodbold, da jeg personligt mener at denne fikse spillespil til enhver tid, kan overløbe de tunge og mere langsomme engelske hold, som stadig har en tendens til at spille "Kick & Rush" fodbold, som forøvrigt hverken er kønt eller spændende at se på...
Manchester City virker som et hold, der har luret denne udvikling, og satse efter min mening mere på spillet med hurtige afleveringer, end mange af konkurrenterne i Premier League.
Jeg håber at vi får mere at se af denne slags fodbold fremover, det er virkeligt lækkert at se på!
/Yakushin
Manchester City F.C.
Superbia In Proelia
United-styrer
Gæst
«
Svar #4:
18 Jan 2009, 13:58 »
Citat af: Yakushin 18 Jan 2009, 13:54
Hvis der bliver fremtidens spil, bliver det et hårdt slag for engelsk fodbold, da jeg personligt mener at denne fikse spillespil til enhver tid, kan overløbe de tunge og mere langsomme engelske hold, som stadig har en tendens til at spille "Kick & Rush" fodbold, som forøvrigt hverken er kønt eller spændende at se på...
Manchester City virker som et hold, der har luret denne udvikling, og satse efter min mening mere på spillet med hurtige afleveringer, end mange af konkurrenterne i Premier League.
Tre engelske hold i CL-semifinalerne sidste år, ren engelsk finale. De engelske hold har domineret i løbet af de seneste år, og det vil de blive ved med. Man må heller ikke glemme, at Barcelona altså kun akkurat endte foran Sporting Lissabon i deres CL-gruppe.
Men de spiller da glimrende. Fremtidens fodbold ... det ved jeg ikke. Det er også blevet sagt om United, da de i CL nærmest spillede uden angribere. Jeg tror, det var Scolari, der udtalte, at fremtidens opstilling var 4-6-0.
Mika Karppinen
Gæst
«
Svar #5:
18 Jan 2009, 14:23 »
Hvis Barcelona´s måde at spille fodbold på. Hvis det er fremtides fodbold så stoppe jeg med at se fodbold, der er da ikke noget mere kedeligt at se så, så fortrække jeg den tyske stil som er lidt en blanding af den engelske og den franske stil.
Lad os nu se om Barcelona kan gøre det mod lidt bedre hold eller ude Messi.
Claudio
Førsteholdsspiller
«
Svar #6:
18 Jan 2009, 14:24 »
Fremtidens fodbold vil afhænge, hvad der skaber resultater - og hvis en taktik bliver brugt af samtlige hold, så vil nogle jo ty til noget andet (taberne), og derved vil fodbolden blive ved med at afveksle imellem de forskellige spillestiler. Der er intet, der hedder Fremtidens odbold, eller "sådan vil det blive spillet", idet de engelske, gumpetungede hold også vil se nogle resultater, håber jeg....
jeg er stor fan af teknisk fodbold, men har aldrig nogensinde skiftet væk,k hvis to hårde hold skulle spille.. vi vil se det hele hele tiden
Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger
Claudio
Førsteholdsspiller
«
Svar #7:
18 Jan 2009, 14:26 »
Desuden tror jeg, at de hurtige tekniske hold ikke altid har en fordel mod et hårdtspillende hold
Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger
alek9000
Manager
«
Svar #8:
18 Jan 2009, 14:56 »
Citat af: Mika Karppinen 18 Jan 2009, 14:23
Hvis Barcelona´s måde at spille fodbold på. Hvis det er fremtides fodbold så stoppe jeg med at se fodbold, der er da ikke noget mere kedeligt at se så, så fortrække jeg den tyske stil som er lidt en blanding af den engelske og den franske stil.
Siger ham, der har 99% af alle indlæggene i Bayern München tråden.
Barcelona og Spanien spiller nok noget af det mest underholdene fodbold, jeg længe har set. Spanien var en fryd at følge under slutrunden, og sådan har jeg det også med Barcelona lige nu. Jeg glæder mig hver gang Messi skal spille. Han er en fryd for fodbolden, og pt verdens bedste spiller.
Jeg ved ikke, om jeg håber, det er fremtidens fodbold. Jeg kan nemlig også godt lide at se den engelske form for fodobld. Men der må gerne komme flere hold i fremtiden, der kan spille på samme måde som Barcelona - det er fantastisk at kigge på.
Citat af: Bave v.2 28 Sep 2009, 21:01
Alek er gud!
ManUtd83
Manager
«
Svar #9:
18 Jan 2009, 15:07 »
Du kan da ikke helt alvorligt mene at Barcelona er kedelige at se på. Det er noget af det mærkeligste jeg længe har hørt. I går vandt de 5-0 på fantastisk spil, hurtige kombinationer i og omkring feltet og det hele bliver krydret med detaljer i verdensklasse fra verdens bedste fodboldspiller, Messi. Det er det bedste fodbold jeg kan komme på.
I øvrigt har Barcelona jo allerede 'gjort det' mod større hold, og har revet Sevilla, Valencia og især Atletico Madrid fra hinanden og slået Real Madrid og Villareal.
Jeg ved ikke om det er fremtidens fodbold. Man skal jo have exceptionelt gode boldspillere for at kunne praktisere stilen med effekt - og det har Barca. Hold skal jo generelt bare prøve at tilpasse stilen til det spillermateriele det har. Ser man på Stoke har de enorme, fysiske og hårdtarbejdende typer og det udnytter de godt. For eksempel vandt de over Arsenals tekniske, hurtige og kreative boldspillere, som spiller flot og flydende.
Jeg elsker at se teknisk fodbold, og som fodboldfan elsker jeg at se hold som Arsenal, Barcelona og Spanien folde sig ud.
Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
«
Svar #10:
18 Jan 2009, 15:13 »
Så du kan ikke lide teknisk, hurtig fodbold med flotte detaljer og mål? Du kan ikke lide kombinationsspil i verdensklasse?
Mod lidt bedre hold?
6-1 vs Atletico Madrid
4-0 vs Valencia
3-0 vs Sevilla
2-0 vs Real Madrid
2-1 vs Villareal
Barcá - Més que un club
Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez
AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang
Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!
Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
«
Svar #11:
18 Jan 2009, 15:15 »
Citat af: BenMusalho 18 Jan 2009, 13:39
FREMTIDENS FODBOLD?
(+ VK og Zone)
Hvad tror I?
Jeg håber ligesom dig at det bliver fremtidens fodbold, men tvivler på det, da man skal have fantastisk dygtige fodboldspillere for at kunne klare det og så mange er der trods alt ikke af dem.
Barcá - Més que un club
Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez
AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang
Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!
AFC
Gæst
«
Svar #12:
18 Jan 2009, 15:19 »
Barcelona spiller uden tvivl nok det bedste fodbold til dags dato i øjeblikket. Jeg tror bare ikke det er fremtidens fodbold. Man skal have mange dygtige spillere og det har Barcelona også. Jeg siger ikke at alle de andre hold som Liverpool, Manchester United og sådan nogle hold har lortespillere, eller et knapt så godt hold som Barcelona. Det er jo kun til at håbe at det bliver fremtidens fodbold, men tvivler.
Mika Karppinen
Gæst
«
Svar #13:
19 Jan 2009, 12:49 »
Citat af: Xavi_Hernandez 18 Jan 2009, 15:13
Så du kan ikke lide teknisk, hurtig fodbold med flotte detaljer og mål? Du kan ikke lide kombinationsspil i verdensklasse?
Mod lidt bedre hold?
6-1 vs Atletico Madrid
4-0 vs Valencia
3-0 vs Sevilla
2-0 vs Real Madrid
2-1 vs Villareal
Alle sammen hold som ikke kan noget når de ikke selv har boldet.
Tror ikke Barce kan gøre det samme mod Chelski, Man utd eller Juventus.
kombinationsspil er kedeligt at se på og vise at modstaders forsvar ikke kan gøre noget, har ikke noget imod teknisk fodbold det skal bare ikke være hele kampe. I Bayern har vi kun Ribéry og det er nok, da der stadig er plads til spiller som Toni og Van Bommel som giver lige så meget til fodbold spillet som de små hurtige spiller.
Vil bare ikke selv håbe at Bayern kommer til at spille sådan, da det er mod Bayerns natur.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #14:
19 Jan 2009, 13:26 »
Der er flere ting der spiller ind på hvilken fodbold der bliver spillet rundt omkring i fremtiden. Barcelona kan sagtens spille teknisk spil på de enorme baner de har i Spanien, hvor teknikkerne får pladsen til at lave alt deres lir for kameraerne, i det meget godmodige tempo, som de store baner også fører med sig (så der var en der kaldte Barcelonas spil for hurtigt, men det er altså en udbredt misforståelse, Spansk fodbold generelt, og Barcelonas i særdeleshed er noget så tempoforladt, det er det der gør det så teknisk flot at se på).
På et mere "intimt" stadion i England eller Italien, er det i højere grad musklerne der tæller, der får teknikkerne ikke plads til ret mange kattepoter, før de har et par granvoksne muskelbundter af forsvarsspillere at være over sig. Der skal mere tempo på for at klare sig, der er ikke tid til, at hver spiller lige skal varme bolden lidt, inden den bliver sendt videre.
Der er et hav af faktorer der spiller ind, nogle steder spiller man med tættere markeringer, end det generelle niveau i Spanien, andre steder er banerne meget mindre. Fremtidens fodbold, er den fodbold, der virker under alle disse forhold, og det er jeg ret sikker på, at Barcas stil ikke gør. Uniteds er nok et mere realistisk bud, stadig teknisk, men med mere tempo og fysik i spillet (og som United-styrer pointerer, 3 Engelske hold i Champions League semifinalen sidste år, vidner da om, at Englændernes måde at spille spillet på, da i hvert fald ikke er hægtet helt af). Men nu ændrer fodbolden sig jo hele tiden, og det der virker i år, virker ikke nødvendigvis næste år, hvor modstanderne har haft tid til at vænne sig til det.
Sider:
[
1
]
2
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »