home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 951 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Taktik Tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Taktik Tråden  (Læst 44981 gange)
cube
Manager

Sv: Taktik Tråden
« Svar #15: 23 Jan 2009, 13:42 »

CUBE'S 4-4-2

Med denne taktik vandt jeg mesterskab de to første sæsoner med Roma.
Tilmed har jeg vundet mesterskabet med Atlético, vundet den tyske pokalturnering med Hoffenheim som jeg også er blevet nr. 2 i Bundesligaen med i min 3. sæson.

Taktikken kræver ofte 1 sæsons tilvænning og fungerer allerbedst i 2. og 3. sæson.
Alt efter, hvor dygtigt dit hold er, må du justere hvor hurtigt og bredt der skal spilles, samt, hvor højt pres der skal spilles med. Med Atlético og Roma spillede jeg med hurtigt og bredt spil og med højt pres, mens jeg med Hoffenheim har spillet mere neutralt, men stadig med relativt højt pres, da jeg har hurtige forsvarere.

Idéen med taktikken var at skabe en meget generel taktik, der kan virke på de fleste hold, hvor det kun er holdinstrukserne man skal ændre fra hold til hold. Indtil videre har det holdt stik. Jeg har ikke afprøvet den på nogen hold, hvor den er faldet igennem (virker dog bedre på nogen end andre).

Taktikken kan hentes her:
http://rapidshare.com/files/188159389/Cubes_Atl_tico__At._Madrid__Nov_2013_.tac.html

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bave
Gæst

« Svar #16: 23 Jan 2009, 15:33 »

Nice du har Roy makaay, D'allesandro og Zaki Opstemt
Dine andre indkøb kender jeg ikke rigtig.
Men kan du fortælle mig hvad dit skin hedder ? Smiley

Makaay er nu mest hentet for at kunne gå ind som Ass. Manager om et par år.
Du burde da kende Løvenkrands og Maduro Smiley men største delen af de andre er også regens.

Mit skin hedder three og kan hentes Her

Bave: Jeg ville stille op i en mere traditionel opstilling, da der vil være for stor afstand mellem kæderne i din opstilling. Prøv med en 4-4-2. Husk at lade være med at spille for hurtigt og direkte, når du vil spille med et tophold. Og dit forsvar skal heller ikke have for høj et niveau på skærm af. Derudover er det meget vigtigt, at du holder den samme stamme på holdet over flere år, og ikke skifter for meget ud hvert år, da det skaber ustabile resultater!

Lige et par råd (:

Mange tak ! Smiley
Jeg har nu fulgt dit råd om at stille mere traditionelt op, så jeg har nu valgt 4-4-2 med en Diamant.
Tak for rådene omkring hold-instruktioner. Men til det har jeg et ekstra spørgsmål hvad vel du mene jeg skal gøre ved "Kreativ Frihed" og "Defensiv Linje" .

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #17: 23 Jan 2009, 15:39 »

Makaay er nu mest hentet for at kunne gå ind som Ass. Manager om et par år.
Du burde da kende Løvenkrands og Maduro Smiley men største delen af de andre er også regens.

Mit skin hedder three og kan hentes Her

Mange tak ! Smiley
Jeg har nu fulgt dit råd om at stille mere traditionelt op, så jeg har nu valgt 4-4-2 med en Diamant.
Tak for rådene omkring hold-instruktioner. Men til det har jeg et ekstra spørgsmål hvad vel du mene jeg skal gøre ved "Kreativ Frihed" og "Defensiv Linje" .

Jeg vil mene, at du skal spare meget på den kreative frihed, det er vigtigt, at der kun er få, der har over middel i kreativ frihed, og endnu færre skal have det, når du spiller på udebane eller mod hold, der er bedre end dit eget.

Den defensive linje skal være lav, hvis dine spillere ikke er hurtige, og endnu lavere mod hurtige angribere. Den skal derimod være høj mod langsomme spillere, eller hvis du besidder meget hurtige forsvarsspillere.

Cesc
Gæst

« Svar #18: 23 Jan 2009, 15:47 »

Du skal da have masser af kreativ frihed på hjemmebanen hvert fald, og med dit hold, burde du også kunne dominere de fleste kampe på udebane. Mange er bange for at bruge den kreative frihed, men den kan virkelig gøre underværker. Du skal sgu' bare give den gas på den linje, da dit hold er så godt, vil du helt klart skaffe mange chancer med mere kreativt fodbold.

Dit spil må gerne være lidt blandet og justér ofte på hvor hurtigt dit hold skal spille. Din bagkæde vil jeg også smide fremad, så du presser din modstander i bund og derved skaber fuldstændig dominans i kampen. Jo flere spillere du får frem, jo flere muligheder er der. Dermed ikke sagt at du skal spille en herre offensiv opstilling med 8 mand i front, men du skal spille offensivt uanset hvad.

Og med dine spillere, skal du presse modstanderen i bund og virkelig ødelægge dem højt oppe på banen. Derfor skal du være hurtigt over dem, og det vil du ikke blive hvis du smider bagkæden tilbage. Dine kæder kommer til at stå tættere sammen, når du spiller diamant, hvis du rykker din bagkæde op, og det vil ødelægge den plads modstanderne vil bruge i rummet mellem forsvar og midtbane.

Naturligvis skal du være klar på hurtige spillere, men dem skal du skærme af inde under modstanderindstilli nger. Så kommer dine spillere meget hurtigt hen og lukker ham ned, hvilket virkelig gavner når det er en hurtig mand..

Nøgleordene for at sikre pokaler med tophold, er ikke at være sikker med bolden, men at presse modstanderen i bund og derved have tættere til mål. Ergo, man får flere mål.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #19: 23 Jan 2009, 15:54 »

Men Bave alt handler om hvad man vil. Jeg vil gerne se mit hold dominere, og spille sig frem til store chancer. Hvor Cesc gerne vil af med bolden hurtigt, men i stedet få et hav af chancer. (:

Prøv at læs TTF09, det er en stor hjælp (:

Bave
Gæst

« Svar #20: 23 Jan 2009, 16:39 »

Mange tak til både Inferno og Cesc! Smiley

Jeg vil prøve at følge jeres råd, så godt som det vil være muligt.
og så må jeg lige få set hvilken spillestil jeg mener bedst klæder mit hold. Smiley

Jeg vil prøve at vende tilbage med resultater.

Jonem
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 23 Jan 2009, 16:48 »

Nogen der kan eller kender en taktik der gør, at ens hold spiller lige så fremragende fodbold som barca.

Min nye blog om Gateshead FC

Min gamle blog om Man City

"Er det bare nfls lækreste fødder eller hva?" - Citat af bobba under super bowl da Holmes laver touchdown.

Hezzman
Lilleputspiller
*

« Svar #22: 23 Jan 2009, 22:02 »

Nogen der gider hjælpe med en taktik til mit Esbjerg fB hold? Det kører sgu ikke for godt for tiden.. Har prøvet 4-4-2 + en del andre uden held..

SS:

http://img212.imageshack.us/img212/2519/fm09ssesbjergfbrk5.jpg

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #23: 23 Jan 2009, 22:36 »

Nogen der gider hjælpe med en taktik til mit Esbjerg fB hold? Det kører sgu ikke for godt for tiden.. Har prøvet 4-4-2 + en del andre uden held..

SS:

Hvis du skifter for ofte går det galt. Hold en taktik i mindst et halvt år, først derefter kan du se, om den fungerer. Derudover behøver man ikke skifte formation og alt mulig halløj for et få det til at gå godt, i stedet så find frem til hvad der er galt, og ændre små ting fra kamp til kamp indtil det virker!

Cristiano-Ronaldo
Gæst

« Svar #24: 24 Jan 2009, 08:37 »

SS:

Jeg tror der er en taktik her på FMF der hedder Ben92 eller sådan noget prøv
at søge efter den...  Peace

Cristiano-Ronaldo
Gæst

« Svar #25: 24 Jan 2009, 08:40 »

CUBE'S 4-4-2

Med denne taktik vandt jeg mesterskab de to første sæsoner med Roma.
Tilmed har jeg vundet mesterskabet med Atlético, vundet den tyske pokalturnering med Hoffenheim som jeg også er blevet nr. 2 i Bundesligaen med i min 3. sæson.

Taktikken kræver ofte 1 sæsons tilvænning og fungerer allerbedst i 2. og 3. sæson.
Alt efter, hvor dygtigt dit hold er, må du justere hvor hurtigt og bredt der skal spilles, samt, hvor højt pres der skal spilles med. Med Atlético og Roma spillede jeg med hurtigt og bredt spil og med højt pres, mens jeg med Hoffenheim har spillet mere neutralt, men stadig med relativt højt pres, da jeg har hurtige forsvarere.

Idéen med taktikken var at skabe en meget generel taktik, der kan virke på de fleste hold, hvor det kun er holdinstrukserne man skal ændre fra hold til hold. Indtil videre har det holdt stik. Jeg har ikke afprøvet den på nogen hold, hvor den er faldet igennem (virker dog bedre på nogen end andre).

Taktikken kan hentes her:
http://rapidshare.com/files/188159389/Cubes_Atl_tico__At._Madrid__Nov_2013_.tac.html

Det er da en meget god opstilling med dit Hoffenheim hold dér
synes du gjort nogen meget gode indkøb....   Smiley

Kenned06
Lilleputspiller
*

« Svar #26: 27 Jan 2009, 13:14 »

Hej søger en god taktik til Q.P.R Nogen der kan hjlæpe???

AndreasNord
Landsholdsspiller

« Svar #27: 27 Jan 2009, 22:29 »

Jeg har et problem med mit Sampdoria hold spiller med en normal 4-4-2 det eneste indkøb er Kameni til målet nogen der kan hjælpe med om jeg skal spille hurtigt eller noget af at det der?

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Lenny
Reserveholdsspiller

« Svar #28: 28 Jan 2009, 21:37 »

Cristiano-Ronaldo
Gæst

« Svar #29: 03 Feb 2009, 10:55 »

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010