home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:37:52 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 681 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Roberto Baggio og Sampdoria
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal jeg søge andetsteds når muligheden byder sig, eller skal jeg vente?
Tag afsted!
- 3 (75%)
Vent
- 1 (25%)
Antal Stemmer: 4

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Roberto Baggio og Sampdoria  (Læst 5920 gange)
MeeLo
Gæst

Roberto Baggio og Sampdoria
« : 11 Maj 2006, 16:59 »

Jeg har desværre været nødt til at formatere min computer, da hele systemet gik alt for langsomt til mit tempo. Det gode er at det nu føles som om jeg har fået en helt ny computer! Opstemt Det dårlige er at mine savegames desværre er blevet slettet og det inkluderer selvfølgelig også Sevilla og Rangers! Skuffet  Nu har jeg så valgt at prøve mig af med Italiens midterhold Sampdoria.Jeg har de øverste ligaer i England, Spanien, Frankrig, Italien, Tyskland og Brasilien. Derudover bruger jeg FreakUP 2.0 Final Version.

Sampdoria

Præsentationen

Den 15. juli indkaldte Sampdorias klubledelse til pressemøde på Luigi Ferraris Stadion i Genova. Journalisterne sloges om de bedste pladser til pressemødet, og der var en masse larm af snak og støj. Der blev dog helt stille da klubbens præsident Riccardo Garrone trådte ind i lokalet. Der blev lagt ud med informationen om at den forhenværende manager Walter Alfredo Novellino havde sagt op af ukendte grunde. Selvfølgelig var der fundet en ny træner, og nu skulle hele opmærksomheden over på mig, Roberto Baggio. Det var mit første trænerjob, men alligevel fornemmede jeg journalisternes respekt for mig da jeg trådte ind i lokalet. Da der var faldet lidt ro på overraskelsen væltede spørgsmålene ind. Jeg kunne bl.a. sige at mine forventninger til den første sæson er en UEFA-Cup placering. Kunne desværre ikke sige noget omkring spillerhandler, eller om nogle spillere kunne være sikre på sin plads. For at svare på det, bliver jeg nødt til at tage en snak med truppen. Det tog pressen som en fin hentydning og forlod langsomt stadion.

Efter at have set spillerne i aktion på træningsbanen, og haft en snak med den meget opsatte trup, samt hver individuel spiller på førsteholdet, er jeg nu klar til at beskrive min trup.

Jeg vil starte med mine to målmænd:

Francesco Antonioli
- Antonioli er en rutineret målmand der nærmer sig de 36 år. Han har været i klubben i to sæsoner, og kommer fra Rom. Han har tidligere spillet i bl.a. Bologna og Milan. Antoniolis forcer ligger i at styrte ud af målet og fange evt. angribere på en friløber. Denne spiller hovedsageligt blive brugt som 2. målmand.

Luca Castellazzi
- Denne målmand er også en rutineret herre. Han fylder 30 her om fire dage mere præcist den 19. juli. Castellazzi skal til at tage hul på sin første sæson i Sampdoria. Han ankom fra Brescia, men har i sin lange karriere spillet i både Padova og Monza. Denne spillers største force er helt klart hans lynhurtige reflekser, samt hans koncentrationsevne. Castellazzi vil nok kunne regne med at spille det meste af denne sæson.

Forsvaret:

Luigi Sala
- I forsvaret har vi i Luigi Sala endnu en rutineret fodboldspiller. Ham her er 31 år, og er lige kommet til klubben fra Atalanta. Sala spiller bedst i centerforsvaret, eller som sweeper, men kan til nød også spille som højre back. Han er en fysisk stærk forsvarsspiller, som også vil holde feltet frit fra luftangreb.

Marco Zaboni
- Zamboni er på lån fra Reggina. Han er 27 år og har tidligere været i selveste Juventus på lynvisit. Denne spiller spiller på præcist samme pladser som Luigi Sala. Når en angriber bevæger sig ind mod Sampdorias felt, vil han helt sikkert frygte Zambonis tacklinger.

Marcello Castellini
- Castellini er en gammel Sampdoria spiller som er vendt hjem igen. Han er 32 år, og er en stabil centerforsvarsspill er, som også kan spille som venstre back. Denne spiller skal nok ikke forvente alt for meget spilletid.

Solomon Enow
- Dette unge talent, er fra Cameroon er landsmand med selveste Samuel Eto'o. Han er kun 18 år, men har allerede nogle præcise og godt timet tacklinger. Han er et produkt af Sampdorias egen talentproduktion, og efter et år i Voghera på lån, kan han nu få lidt spilletid på førsteholdet for at udvikle sig ydereligere. Dette vil også være nemmere da Enow er en defensiv all-round spiller som kan spille alle tre af de bagerste pladser.

Christian Zenoni
- En hurtig rutineret højre back, er det første man vil sige om Zenoni. Denne spiller er en back med et enormt løbepensum. Han er 28 år, og kom til klubben i sæsonen 04/05 fra Juventus, efter at have været her på en låneaftale i 03/04.

Marco Pisano
- Pisano er en ung venstreback spiller, er god til at markere sin direkte modstander, men kan i den anden ende også slå nogle gode indlæg ind i feltet. Denne unge spiller er god til teamwork, og vil når han bliver ældre være et potentielt emne til anførerbindet. Han er nu 23 år.

Mark Iuliano
- Denne centerforsvarsspill er er endnu en gammel Juventus-spiller. Han har dog været et par sæsoner i Mallorca, inden han kom til Sampdoria sandsynligvis for at slutte sin karierre af med sine nu 31 år. Denne spiller er en meget hovedstødsstærk forsvarsspiller som samtidig også kan tackle på jorden.

Max Tonetto
- Max Toni er endnu en venstre backspiller. Ham her er 30 år, og vil være den ideelle anfører, hvis jeg skal vælge en fra forsvaret. Derudover er han fysisk stærk, hurtig og smidig på trods af sine 30 år.

Midtbanespillere:

Aimo Stefano Diana
- Diana spiller næsten overalt på højrekanten, dog bedst på den offensive kant, men kan også spille mere defensivt som wingback og til nød også som normal backspiller. Diana er kendt for sine farlige indlæg, pasninger og sin hurtighed. Derudover er han kun 27 år, og har en hel del fodboldår tilbage i støvlerne.

Angelo Palombo
- Ham her, er et rigtig stort midtbanetalent. 23 år, spiller på den defensive midtbane eller centralt med defensiv orientering. Denne spiller er en utrolig markør, med gode førsteberøringer, tacklinger og styrke. Derudover har Palombo en utrolig stærk mentalitet taget hans alder i betragtning.

Sergio Volpi
- Volpi er spilleren, som Palombo skal tage ved lære af. Denne spiller er 31 år, og er noget mere rutineret. Volpi vil nok ikke kunne holde pladsen fra Palombo, men det kommer jo også an på timing.

Gionata Mingozzi
- Endnu et midtbanetalent. Denne spiller, er 20 år og spiller både centralt og som højre wing. Han er ikke så udviklet endnu, men jeg ser et enormt potentiale i ham, hvis bare han får lidt rutine.

Samuele Dalla Bona
- Så har vi endnu en spiller på låneaftale. Dalla Bona er på lån fra Milan og spiller på den centrale midtbane. Han er 24 år, og har en utrolig styrke i sine tacklinger. Bona vil nok blive betragtet som en defensiv midtbane selvom han spiller centralt.

Andrea Gasbarroni
- Det er så indtil videre vores tredje spiller som vi kun har til låns. Denne gang er det fra Juventus. Gasbarroni er 23 år og spiller som offensiv midtbane. Han er utrolig kreativ, hurtig og i det hele taget meget teknisk stærk.

Vitaly Kutuzov
- Så har vi her en spiller som vi kun ejer 50% af. Den anden halvdel ejer Milan altså. Kutuzov er fra Belarus, og spiller både som offensiv venstre kantspiller og som decideret angriber. Han har nogle gode afslutninger, langskud og førstegangsberøring er.

Angrebet:

Francesco Flachi
- Flachi er en af de rutinerede boksspillere på holdet. Han er 30 år gammel, men er stadig lynhurtig. Derudover er han utrolig teknisk, dribler f.eks. godt, og har nogle gode afslutninger som jo er en god ting at kunne som angriber! Smiley

Fabio Bazzani
- Endnu en farlig angriber. Bazzani betragtes nok mere som en hængende angriber. Han er 28 år, og er meget fysisk stærk. Denne spiller er også utroligt driblestærk samt han har et godt hovedstød. Bazzani vil blive frygtet af ethvert forsvar.

Emiliano Bonazzoli
- Bonazzoli er endnu en spiller på lån. Ham her er fra Reggina og er 26 år gammel. Denne spiller vil nok også hovedsageligt blive betragtet som en hængende angriber. Han er knapt så hurtig, men er til gengæld vældig stærk. Han har et sikkert skud både fra boksen og udefra, og er god til teamwork.

Carrado Colombo
- Colombo er med sine 25 år klubbens yngste angriber, og er en fysisk stærk herre. Han er ikke særlig driblestærk, men derimod har han et skarpt og hårdt skud, som målmanden uden tvivl vil få problemer med.

Det var så en gennemgang af truppen. Jeg har valgt at koncentrere taktikken om en 442 formation med offensive fløje. Denne taktik kræver dog at jeg får lidt bredde på fløjene, så det vil nok være den slags spillere jeg skal på udkig efter.

Roberto Baggio overtog den 15. juli kontrollen over truppen i Sampdoria.

« Seneste Redigering: 12 Maj 2006, 16:16 af MeeLo » Logged

MeeLo
Gæst

Sv: Roberto Baggio og Sampdoria
« Svar #1: 11 Maj 2006, 18:14 »

Juli, 05

I skrivende stund står kalenderen på den 1. august, så jeg må hellere fortælle lidt om hvad der er sket i juli måned.

Som jeg tidligere skrev, valgte jeg at vi skulle spille en 442 med offensive fløje, og det system var mine spillere helt med på. Ændringerne ville ikke blive så store, eftersom at den tidligere stod på en flad 442. Men der skulle jo som sagt også lidt bredde til, så min assistenttræner Giuseppe De Gradi og jeg kiggede markedet igennem. Allerførst lagde vi mærke til Inters Kily González, som var ude i kulden i Inter, men Parma kom desværre før os og nuppede ham. Efter at have slugt den skuffelse, rejste jeg til Norge for at se på nogle af deres talenter, hvor jeg straks lagde mærke til to spillere. Den ene var Kristoffer Hæstad, som spiller central midtbane. Han er 21 år og har en god lang fodboldkarriere foran sig.

Den anden spiller var den offensive all-round spiller fra Lyn Bjarne Ingebretsen, som ses på billedet til højre. Han er kun 17 år, og har også en utrolig karriere foran sig. Denne spiller kan både spille venstre fløj, offensiv midtbane og angriber, hvilket ville være en fantastisk force for mit hold, da jeg mangler bredde på både kanten og på den offensive midtbane. Så jeg slog til så hurtigt jeg kunne og sikrede mig talentet for 300.000 kr.

For at styrke den offensive del endnu mere har jeg også set mig varm på svenskeren Kalle Ljungberg. Ljungberg spiller til dagligt i den svenske klub GIF Sundsvall. Han er 20 år, og kan spille på begge kanter, den offensive midtbane og i angrebet. For at sikre hans underskrift vil jeg nok skulle afgive omkring 15 mio. kr.

Vi har været i Belgien på en kort træningstur, hvor vi skulle spille to kampe mod henholdsvist Beveren og Patro Eisden. Den første kamp spillede vi lørdag den 16. juli, og i denne kamp var det kun andenholdet der spillede første halvleg. I anden halvleg skiftede jeg så nogle enkelte førsteholdsspillere ind, for at se deres niveau. Kampen endte 1-1 på mål af Gasbarroni. Kampen mod Patro Eisden spillede vi onsdagen efter, og der så spillerne ud til at kende en lille smule bedre til mit system, og det sås da også på resultatet 2-0. Målscorene var Bonazzoli og Salvatore Foti, som er et 16-årigt angrebstalent på U20-holdet.

I august tager vi på sommerens anden træningstur. Denne gang går turen til Slovenien, hvor vi skal spille fire kampe. Modstanderne er Nafta, Primorje, Maribor og Domzale, og jeg forventer ikke andet end at spillerne lærer systemet bedre at kende så vi bliver klar til sæsonstart.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 11 Maj 2006, 18:47 »

Rigtig god start  Thumbs Up

Men jeg kan nu ikke lide du går og tager mine ideer med at fortælle lidt om truppen hehe det er for galt  ticked off

MeeLo
Gæst

« Svar #3: 11 Maj 2006, 22:42 »

August, 2005

Lige som jeg havde gået og varmet hænderne til at Hæstad skulle skrive under på vores kontrakttilbud, skrev han selvfølgelig under med et af de 8 andre tilbud. Så derfor spiller han nu hos rivalerne Parma. Til gengæld har jeg som ventet købt svenskeren Kalle Ljungberg, som var på 'udsalg' Opstemt - Fik ham ihvertfald for den nette sum af 4 mio. kr. og ikke for de 15 mio. kr. som jeg forventede! Som det sidste indkøb, har jeg været en tur i Anderlecht for at få underskriften fra det belgiske midtbanetalent Jonathan Legear. Han er 18 år, spiller bedst på højrekanten men kan også bruges på venstre. Denne spiller fik jeg for 17 mio. kr.

Som ventet tog vi den 1. august af sted på træningslejr til Slovenien, og det blev en rigtig god tur. Bortset fra at flyet var forsinket 4 timer  ticked off. Tre ud af de fire kampe endte i sejr, og den sidste med en uafgjort. Truppen er ved at lære systemet at kende, så nu skal evt. nye indkøb bare spilles ind også. Kampene endte således:

Nafta - Sampdoria 0-4
Primorje - Sampdoria 0-2
Maribor - Sampdoria 0-0
Domzale - Sampdoria 0-4

Serie A skydes igang!

Søndag den 28. august skulle vi endelig spille sæsonens første kamp. Og jeg skulle overvære min første kamp som manager. Jeg var både nervøs og spændt, for at se vores fans reaktion når vi dukkede op, da vi skulle spille på hjemmebane. Modstanderen hed Fiorentina, og oddsne var på deres side med 2.25 i tilfælde af en udebanesejr. Vores startopstilling lød på Castellazzi på mål, Zenoni som højreback, Pisano som venstre back og Falcone og Iuliano i centerforsvaret. Midtbanen fra højre var Diana, Volpi, Palombo og Kutuzov og angrebet bestod af Colombo og Flachi.

Vi lagde sprudlende ud, og der var fra start godt gang i kampen. Fiorentina kom med et par chancer, men ellers synes jeg at vi kontrollerede. Specielt Colombo havde en del chancer, og han burde nok have scoret på mindst en af dem. Spillerne gik til pause med et resultat på 0-0. I pausen skiftede jeg Colombo ud med Bonazzoli, men det hjalp ikke synderligt på skarpheden. Kampen fortsatte som i første halvleg; vi kontrollerede men formåede ikke at omsætte chancer til scoringer. Fiorentina kom også kun til et par chancer i anden halvleg, ellers så de ret uskadelige ud. I det 77. minut skiftede jeg Kutuzov ud med Ingebretsen for at få lidt tempo på venstrekanten, men ligemeget hjalp det.

Min karrieres første kamp endte 0-0, og her står jeg tilbage på Luigi Ferraris stadion med en underlig smag i munden. Det var en mærkelig fornemmelse. Jeg var tilfreds med drengenes indsats, men resultatet faldt ikke i min smag.

UEFA-Cup Lodtrækning
Nu skulle der den 30. august trækkes lod om UEFA-Cuppens første runde. Vi trak slovenske NK CMC Publikum, og dem skal vi spille mod den 15. september på udebane.

Første udebane kamp

Nu skulle vi vise hvad vi duer til. Det gjaldt udebanekampen mod Messina, og startopstillingen var den samme bortset fra at Bonnazzoli denne gang startede inde. Messina lagde stærkest ud, og flere gange i første halvleg var de lige på nippet til at score. Heldigvis kom forløsningen for os kort før pause i det 44. minut da Flachi scorede på riposten. I pausen var Flachi blevet småskadet, så jeg skiftede ham ud med Kalle Ljungberg, som den eneste ændring.

I anden halvleg lagde vi stærkest ud. Bonazzoli havde 2-3 muligheder allerede i de første 5 minutter. Derefter var det som om at spillet døde lidt hen og holdene bare trillede bolden rundt til hinanden. I det 71. minut kom der så liv i kampen igen da Bonazzoli endelig fik bolden ind bagstregen. De sidste ti minutter af kampen blev vi udsat for et hårdt Messina pres, og til sidst 4 minutter før tid lykkedes det Sculli at score til 1-2, men i overtiden kunne Bonazzoli heldigvis udvide vores føring og lukke kampen af.

Bonazzoli, som ses nederst på billedet blev dobbelt målscorer i udekampen mod Messina.

MisterFCK
Gæst

« Svar #4: 11 Maj 2006, 22:55 »

Det ser rigtig godt ud Wink

Håber det bliver ved

MeeLo
Gæst

« Svar #5: 11 Maj 2006, 22:59 »

Tak for jeres respons! Keep 'em coming! Det gør det hele lidt sjovere!

SirToby
Manager

« Svar #6: 11 Maj 2006, 23:05 »

Super, det kører bare! Bliv ved med det.

MeeLo
Gæst

« Svar #7: 12 Maj 2006, 11:53 »

Kampen mod Publikum?

Ja, altså det slovenske hold jeg snakkede om i sidste update! Smiley Denne kamp så ret overkommelig ud, derfor valgte jeg at sætte nogle yngre kræfter ind fra start, for at give dem lidt kamperfaring. Blandt de 11 startende kunne de to skandinaviske indkøb Ljungberg og Ingebretsen bl.a. findes.

Forventningen om at det ville blive en overkommelig kamp, blev indfriet. Efter 21 minutter scorede Ljungberg, hvorefter Publikum udlignede minuttet efter. Fra det tidspunkt i kampen begyndte festen. Bonazzoli scorede kort før pausen og sikrede at vi kunne gå ud til anden halvleg uden det store pres på os. I pausen valgte jeg at sætte en træt Bonazzoli på bænken til fordel for Francesco Flachi, som i øvrigt også var den første til at komme på måltavlen i anden halvleg. Derudover kunne både Aima Stefano Diana og Sergio Volpi finde vejen til målet. Ren og skær ydmygelse af Publikum på deres egen bane.

No Mercy

Tre dage efter målorgiet i Slovenien, skulle vi hjemme på Luigi Ferraris tage imod Treviso foran næsten 20.000 tilskuere. På papiret skulle det blive en let kamp, derfor sparede jeg Stefano Diana og satte belgiske Legear ind i stedet for. Jeg skulle dog blive klogere omkring det med om kampen ville blive let. Treviso styrede fra start alt spillet, resultatet snyder og Treviso-mandskabet må føle sig utrolig snydt. Selvom de styrede begivenhederne lykkedes det os at score to mål på dødbolde. Et på frispark og et på hjørne. Det første mål var af unge Legear, der flot headede bolden i mål på et hjørnespark 27 minutter inde i kampen. Andet mål var af Palombo på et direkte frispark umiddelbart efter halvlegen.

Dette resultat sender os efter kun tre kampe op som nr. to i Serie A. Vi ligger lige under Milan som har fået maksimum points ud af deres kampe, og har dermed to points mere end os. Vi deler dog pladsen med Inter, det eneste der skiller os er vores målscore 5-1 mod deres på 4-0. Juventus er at finde helt nede på fjerdepladsen med 6 points.

Ljungberg dagens mand

Således beretter aviserne dagen efter opgøret mellem Siena og Sampdoria. Kampen var målløs indtil 60 minutter inde i kampen, hvor Kalle Ljungberg fik spillet bolden til en friløber og knaldede bolden ind i kassen. Da først Ljungberg havde åbnet ballet, trådte Bonazzoli i karakter og headede bolden i mål blot fem minutter efter ved et fantastisk indlæg fra nordmanden Bjarne Ingebretsen. Kort efter var selv samme skikkelse allerede klar igen, og bankede bolden ind på mål, hvor Sienas målmand Mirante blokerede. Han kunne dog ikke holde på bolden som røg retur til Bonazzoli som sikkert scorede.

Nu burde kampen jo så være ovre, men næh nej. Siena gav ikke op uden kamp og blot 5-6 minutter efter vores sidste mål kom Enrico Chiesa forbi Falcone og kunne nemt reducere til 1-3. I overtiden fik Siena et hjørnespark, som Chiesa igen scorede på. Dette var et flot hovedstød der gjorde forskellen. Heldigvis endte kampen her, og vi fik de tre points med hjem.

Kalle Ljungberg som ses til venstre på billedet, åbnede ballet i Siena.

Udinese kommer på besøg

38.806 tilskuere var mødt op på Luigi Ferraros stadion, for at overvære det der skulle blive en sand målfest.Modstandere n hed Udinese, og vores startopstilling var den sædvanlige, dog med Legear på højrekanten igen for at spare lidt på Diana.

Festen begyndte allerede efter 6 minutter, hvor belgiske Legear fra midten af banen slår et utroligt indlæg helt op til Bonazzoli, som bare lige skal sætte en tå på bolden for at score. Næste mål kom 19 minutter inde i kampen, hvor bolden på et hjørne bliver headed ud af feltet af en forsvarsspiller. Desværre for dem stod midtbanespiller Volpi klar med et benhårdt højrebenskud, der sendte bolden direkte i kassen. Holdene gik til pause med resultatet 2-0, og da ændrede jeg ikke på andet end at en træt Legear blev sat på bænken til fordel for Gasbarroni, og Tonetto blev sat ud på venstrebacken til fordel for en småskadet Pisano.

I anden halvleg spillede vi bolden lidt rundt for at få tiden til at gå, men 70 minutter inde i kampen fik Bonazzoli altså en gylden mulighed for at score, som han bestemt udnyttede. Det var et skud fra Palombo som De Sanctis kun formåede at blockere, så Bonazzoli fik den lige ned i fødderne. I overtiden blev Palombo uheldigvis skadet efter en hård duel med Vincenzo Iaquinta, men kort efter scorede Bonazzoli sit hattrick efter et flot indlæg af Zenoni.

Publikum kommer til Genova

Efter 5-1 sejren i Slovenien, var det nu tid til at vi skulle tage imod Publikum. Igen idag valgte jeg at bruge de to skandinavere Ljungberg og Ingebretsen inde fra start og de spillede begge upåklageligt, men på den anden side heller ikke prangende.

Det var faktisk til min store overraskelse Publikum der styrede det meste af kampen. De lagde bedst ud og kom frem til en hel del chancer, og nogle af dem var skræmmende tæt på at gå ind. Heldigvis for os gik ingen af dem ind, og vi kunne gå til pause med 0-0.  Det samme hold gik ud til anden halvleg, og så begyndte vi at spille lidt mere af vores spil, og det gav da også pote i det 74. minut da Ivanic fra deres hold lavede selvmål. Derefter blev vi udsat for et enormt pres, men igen formåede de ikke at omsætte deres chancer til mål.

Det må være en af vores dårligste kampe indtil videre, men vi vandt den og vi gik videre i UEFA-Cuppen og det er det, der tæller! Smiley

Lodtrækning til UEFA Cup grupperne

Efter den samlede 6-1 sejr mod slovenske Publikum kvalificerede vi os til gruppespillet i UEFA-Cuppen, og indtil videre har denne cup været yderst lukrativ. For sejren mod Publikum fik vi en check på 650.000 kr, og for at komme til gruppespillet fik vi hele 4.750.000 kr. Modstanderne lyder på:

CSKA Moskva
Sevilla
GAK
Dinamo Bucharest

En svær gruppe vil jeg mene, specielt russerne og spanierne vil være en stor mundfuld, men samtidig vil det også være en udfordring og en test for holdet. Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle spille den første kamp som bliver mod Sevilla i Spanien torsdag den 3. november.

MeeLo
Gæst

« Svar #8: 12 Maj 2006, 16:15 »

Turen til Livorno

Oktobers første kamp, og modstanderen hed Livorno, som denne gang skulle spille på hjemmebane. Oddsene var klart på vores side, men på grund af en skadet Palombo var jeg nødt til at sætte Gasbarroni ind på den centrale midtbane sammen med Volpi. Derudover spillede Legear på højrekanten og Tonetto nede som venstre back.

Allerede to minutter inde i kampen bragte Flachi os foran ved et indlæg af Kutuzov, og dér vidste de ca. 10.000 Livorno fans der var mødt op, at de skulle være blevet hjemme. Senere i første halvleg, nærmere betegnet 22 minutter inde i kampen skød Legear et flot indlæg ind i boksen, hvor Livornos Marc Pfertzel så flot sparkede i eget mål. Kort efter dette selvmål, var den rutinerede midtbanegeneral Volpi på spil og scorede på et direkte frispark. Mere skete der ikke i den kamp andet end at Livornos Chapuisat blev udvist kort efter pausen. Derefter spillede vi bare bolden rundt og fik minutterne til at gå.

Første test

Den 22. oktober var tiden kommet til at rejse op til modebyen Milano, for at gæste San Siro og AC. Milan. Jeg vidste fra starten af at det ville blive en svær kamp, specielt med Volpi skadet, og Palombo uden kampform. Derfor spillede jeg med talentet Mingozzi og Milans egen Dalla Bona på den centrale midtbane.

Milan lagde som forventet sprudlende ud, men min fireback-kæde så ud til at se stabil ud, så både Gilardino og Shevchenko kom til at se helt ufarlige ud. Kaká, deres unge midtbanekreatør, så heller ikke ud til at kunne bryde igennem, så derfor gik holdene til pause med 0-0 i bagagen.

Jeg ændrede ikke andet end at skifte Ingebretsen ud med Legear på venstrekanten, men alligevel kom vores spillere ud i anden halvleg topmotiverede, og så ud til at kontrollere. Vi fik pludseligt en hel masse chancer, og 74 minutter inde i kampen kom forløsningen endelig, da Jaap Stam lavede en dårlig tilbagelægning til målmanden Kalac. Det resulterede i at Kalac var helt ude på kanten af feltet for at få fat i bolden, men desværre for ham kom Flachi først, spillede den nemt udenom til Bonazzoli som hamrede den i kassen. MÅL!

Ned på jorden igen

Fire dage efter Milan-kampen, skulle vi hjemme tage imod Empoli. Her var det vigtigt at vi kom ned på jorden igen efter den overraskende sejr mod AC Milan. Palombo var heldigvis kommet tilbage, og en angriber skulle spille sin første kamp i denne sæson. Dette var Fabio Bazzani, som har været langtidsskadet.

Lige fra starten af kampen blev vi presset hårdt ned på vores egen halvdel, og jeg kunne med det samme se at dette ikke ville gå godt. Jo vi havde da et par chancer, men de var ikke noget at prale af og da slet ikke når der ikke var kommet mål ud af dem. Det udviklede sig til at blive en kamp om midtbanen, og som tiden gik overtog vi kontrollen da Empolis midtbane mistede pusten. Der skete bare ikke noget af den kontrol, og det kan jeg godt ærgre mig lidt over nu!

Comeback til Bazzani

Bazzini fik godt nok sit egentlige comeback i den sidste kamp mod Empoli, men denne gang fik han et rigtigt comeback på hjemmebane, hvor han blev flot modtaget! Både Volpi og Palombo spillede på den centrale midtbane.

Allerede efter 7 minutter var Kutuzov på spil, og scorede på en ripost fra Francesco Flachi. Denne scoring bragte os op som nr. 1 i ligaen på trods af at vi har spillet en kamp færre end Milan, Inter og Juventus. Dette var dog ikke nok for drengene, og kort før pausen i det 43. minut brød publikum ud i vild jubel da Flachi lavede en god aflevering til Bazzini som flot sparkede bolden i kassen. Samme herre øgede føringen kort efter at Diego fra Reggina havde reduceret til 2-1. Dette var et flot hovedstød der gjorde udfaldet. Francesco Flachi kunne ikke holde ud kun at lave assists så fem minutter efter Bazzanis mål, fulgte han op på et skud af Volpi og scorede til 4-1. Publikum var ellevilde.

Fabio Bazzani som ses med bolden her, blev dagens mand i skysovs da han scorede to mål i sit comeback.

MeeLo
Gæst

« Svar #9: 12 Maj 2006, 22:21 »

Turen til Spanien

Den 3. november skulle vi som ventet møde Sevilla som den første kamp i UEFA-Cup gruppespillet. Der var ikke de store overraskelser i startopstillingen, jeg havde trods hans gode form sparet Bazzini og sat Colombo ind i stedet for.

Sevilla lagde klart bedst ud, og de kunne som godt have scoret flere mål i kampens første 10 minutter. Både Luis Fabiano og Saviola havde meget store chancer, som vi skal være glade for ikke gik ind. I det 26. minut gik det spanske publikum dog helt amok da Luis Fabiano skabte en Sevilla-føring på 1-0 med et hovedstød. Spillerne gik til pause med 1-0, og mht. mine spillere, så fik de en voldsom opsang i omklædningsrummet.

Det skulle vise sig at hjælpe lidt for kort efter startfløjt udlignede Volpi, også på et hovedstød. Flachi stod for indlægget. 84 minutter inde i kampen, var det hele vendt. Det var nu os der styrede begivenhederne og efter en frispilning fra Palombo kunne Flachi nemt drible uden om Sevillas målmand og reducere til 1-2. Uheldigvis for os ville Sevilla ikke være med til at tabe. Enzo Maresca skød benhårdt på mål så Castellazzi kun formåede at blockere, og så var det nemt for Renato at prikke bolden i nettet.

Udfordringen på Sardinien

Vi er stadig ubesejret, så vi rejste til Sardinien med god selvtillid for at møde Cagliari. Denne gang startede Bazzani inde sammen med Francesco Flachi. Midtbanen bestod af Volpi og Palombo centralt og Legear og Ingebretsen på kanterne. Centerforsvaret bød på Castellini og Falcone mens Tonetto og Zenoni spillede på backpladserne.

En af de mest opsatte spillere på holdet var midtbanespiller Volpi. Allerede i kampens fjerde minut scorede han, ved at trække sig selv fri fra forsvaret og simpelthen loppe bolden over målmanden, der nok var trukket længere ud i feltet end lovligt. I det 47. minut fik vi straffe da Legear blev sparket ned i feltet. Flachi var manden for sparket, men brændte desværre. Heldigvis kom han opsat ud til anden halvleg, og scorede på en helflugter efter at Palombo havde headed bolden til ham.

Der bliver lagt op til et spændende transfervindue til vinter. Flere klubber har nemlig set sig varme på to af mine midtbanespillere. Det drejer sig om Angelo Palombo, som til højre ses i en duel mod Kaká. Og det drejer sig om fløjspilleren Aimo Stefano Diana. Hele tre klubber meldes interesseret i Diana, og for det ikke skal være løgn er de tre klubber også fra tre forskellige lande Smiley Det er nemlig Monaco, Milan og Schalke 04. En enkelt klub er interesseret i Angelo Palombo, og det er Milano-klubben Inter. Der er meget stor usansynlighed for at jeg sælger Palombo, da han er udset til at overtage Volpis anførerbind og ansvaret til at være midtbanens motor. Diana derimod kunne jeg godt finde på at sælge til den rette pris. Han er lidt op i årene, og har tidligere ytret at han gerne vil prøve nye udfordringer af. Så nu må vi se hvad de byder Smiley

Efter at hele to ligakampe mod Roma og Chievo blev udsat, skulle vi nu den 24. november møde GAK i Uefa-Cuppen, og det skulle blive en målrig affære på Luigi Ferraris. Bazzani viste igen klasse med to mål, men både Palombo og Bonazzoli kunne også score, og kampen endte 5-2. Denne sejr kunne indbringe os 950.000 kr.

MeeLo
Gæst

« Svar #10: 13 Maj 2006, 09:15 »

Fra et målorgie til et andet. Tre dage efter målorgiet mod GAK, lavede vi akkurat samme nummer mod Ascoli, også på hjemmebane. Hele fire Sampdoria-folk kom på scoringstavlen, og en fra Ascoli kom på samme tavle. Det drejer sig om Colombo, Mingozzi, Ingebretsen med sit første mål og Flachi der scorede to mål. Ferrante var manden der scorede for Ascoli og resultatet blev altså 5-1

Så skulle vi en tur til Verona og møde Chievo på Betegodi stadium. Alt tydede i lang tid på, at vi ville få sæsonens første nederlag, da Victor Obinna scorede efter kun 22 minutter. Men en udskiftning i pausen skulle hjælpe på det. Ud med det Flachi og ind med Bonazzoli. Det skulle vise sig at være en god udskiftning. For 60 minutter inde i kampen fandt selvsamme mand vejen til målet. Derefter legede vi med dem, og Bazzani kom på måltavlen med to mål og Diana med et. 1-4 - Så blev det alligevel en god dag.

Efterfølgende de to ligakampe, skulle vi til Rumænien for at spille mod Dinamo Bucharest. Det gik lidt som i sidste kamp mod Chievo, da Dinamo hurtigt kom foran. Igen var vi bagud 1-0 i pausen, men det lavede Bonazzoli om på i anden halvleg med to mål. Derudover scorede Colombo, som jeg havde skiftet ind istedet for Flachi også. Kampen endte 3-1

Umiddelbart efter kampen i Rumænien afslørede Fabio Bazzani som ses til venstre i billedet, at han for at blive i klubben skulle have en lønforhøjelse i form af en kontraktforlængelse . Dette så jeg ikke det store problem i, da hans form har været helt exceptionel efter hans comeback, så jeg lovede ham at han ville få tilbudt en ny kontrakt inden for et par uger.

MeeLo
Gæst

« Svar #11: 13 Maj 2006, 22:43 »

Så var det tid til årets første Coppa Italia kamp, og det skulle desværre ende med sæsonens første nederlag, og mit første nederlag i min karriere. Modstanderen hed Chievo Vi kom hurtigt foran ved mål af Bonazzoli, men desværre kunne Obinna udligne og Amauri reducere til 1-2. Der venter godt nok endnu en kamp, men er ikke sikker på hvor højt jeg prioriterer denne turnering.

Som den næste kamp, skulle vi spille vores anden kamp mod Chievo i Coppa Italia. Denne gang skulle det vise sig at gå bedre. Igen var Bonazzoli den første på måltavlen, dog først efter 62 minutter. Senere kunne Volpi lukke kampen helt, og skabe det samlede resultat 3-2 i vores favør.

Nu skulle vi tage sæsonens anden test. Denne gang skulle vi til Torino og spille mod Juventus. Og jeg må desværre konkludere at vi nu har lidt sæsonens første Serie A-nederlag. Og det på trods af at Bonazzoli bragte os foran allerede to minutter inde i kampen. Desværre ville Ibrahimovic, Mutu og Del Piero ikke tabe, så de scorede hver et mål til 3-1

Så var tiden kommet til at spille den sidste kamp i UEFA-Cup gruppespillet. Denne kamp var på hjemmebane mod russiske CSKA Moskva, og det var kampen der kunne sikre os en førsteplads i gruppen. Det ville russerne dog ikke. Eller skal jeg sige brasilienerne? Det var ihvertfald Moskvas to angrebs-kreatører Jô og Vagner Love, som scorede et mål hver, og mod Bazzanis ene mål, blev det desværre til et nederlag på 1-2. Det vil sige, at vi nu går videre fra gruppespillet fra en andenplads.

Efterhånden som januar nærmer sig, opstår der også flere og flere rygter med hensyn til spillerhandler. Som tidligere skrevet er en del klubber efter min højrefløjsspiller Aimo Stefano Diana, som ses til højre på billedet. Nu har en ny klub meldt sig i jagten på ham, og det er ingen ringere end de engelske Champions League mestre Liverpool. Det bliver spændende at se, hvor Diana spiller til februar.
« Seneste Redigering: 13 Maj 2006, 22:44 af MeeLo » Logged

MeeLo
Gæst

« Svar #12: 14 Maj 2006, 01:37 »

Umiddelbart efter gruppespillets sidste kamp, skulle der trækkes lod om første og anden knockout-runde i UEFA-Cuppen. I første runde, trak jeg den franske stat Monaco, hvilket jeg synes virker som en overkommelig opgave. Skulle jeg være så heldig at besejre Monaco, vil jeg i anden runde møde enten Basel eller hollandske AZ Alkmaar.

Tilbage til Serie A. Vi skulle spille mod Parma på hjemmebane, og det var en kamp der bare skulle vindes. Det blev heller ikke det store problem, så længe Bonazzoli og Colombo var på banen. De scorede nemlig et mål hver, og gjorde altså resultatet til 2-0

Endnu en på papiret let kamp skulle spilles. Denne gang gik turen til Lecce, og det gik rigtig let. Vi gik ihvertfald til pause med en 0-3 føring. I anden halvleg kom Lecce dog ud med en helt anden indstilling, og det betød at de temmelig hurtigt fik scoret to mål, og fik dermed gjort os og resultatet rimelig usikkert. Heldigvis reddede Flachi os 80 minutter inde i kampen og lukkede kampen af til 2-4

Efter et par lette kampe, var det nu tid til lidt mere udfordring. Vi skulle til Palermo. Selvom der var mere udfordring end at vi kunne score to mål på under tyve minutter. Målene blev scoret af den meget medieomtalte Diana og Bazzani. I anden halvleg, kort før slutfløjt scorede Palermos Caracciolo til slutresultatet 1-2

Den fjerde januar skulle vi op mod endnu større udfordringer. Vi skulle tage imod romerklubben Roma, og det skulle blive et brag af en kamp. Allerede efter 12 minutter var der scoret 4 mål. Heldigvis for os, var tre af dem vores. Endnu et mål blev scoret i første halvleg, og det var også i vores favør. Målscorerne ved pausen var Bonazzoli med to mål og Volpi med to mål. I anden halvleg blev vi bare ved, og Volpi fik sit hattrick. Det var så også det. Kampen endte 5-1, og publikum på Luigi Ferraris var ellevilde.

Inden den store kamp mod Milano-klubben Inter, skulle vi lige gæste Rom engang. Denne gang gjaldt det Lazio, der skulle have tæsk. Inden der var gået 10 minutter havde Bonazzoli scoret to mål, i det 70. minut scorede Flachi på straffespark og 6 minutter efter kom Palombo på måltavlen.0-4

Forud for kampen mod Internazionale, havde træner Mancini i medierne udtrykt sin dybeste respekt for vores resultater, og sagde også at han frygtede at vi ville fortsætte vores form og knække deres titelforsøg. Kampen, som blev spillet hjemme på Luigi Ferraris var faktisk målløs helt indtil vi kom ind i overtiden. Da var det Bonazzoli som fik de 38.000 tilskuere til at gå helt amok. Publikums sang blev dog hurtigt slukket kort efter da Recoba udlignede til 1-1

Så er første spillerskifte offentliggjort. Det drejer sig om den rutinerede backspiller Max Tonetto, hvis kontrakt udløber til sommer. Han havde sat sig for at prøve noget nyt, og ville derfor ikke forlænge kontrakten. Nu har han så accepteret et udspil fra Roma, som han vil spille for fra næste sæson af.

MeeLo
Gæst

« Svar #13: 14 Maj 2006, 12:59 »

Så var tiden kommet til at spille mod Fiorentina endnu engang. For dem der ikke husker det, var det dem vi skød Serie A igang med, og det blev til en uafgjort på 0-0. Det skulle ikke ske i denne kamp, Pazzini et af Fiorentinas angrebstalenter, scorede på lidt under ti minutter, og satte os dermed under pres. Heldigvis kunne vores stærke angrebsmand Bonazzoli udligne 70 minutter inde i kampen, og gøre resultatet til 1-1

Efter en kedelig uafgjort på udebane, skulle vi nu tage imod Messina på hjemmebane i en kamp der skulle vindes. Det sørgede Flachi og Dalla Bona også for skete, eftersom Dalla Bona scorede to mål, og Flachi et enkelt på straffespark. Coppala fra Messina kunne dog også, og scorede til 3-1

Nu er vi efterhånden i slutningen af januar måned, og det kunne godt være at jeg skulle fortælle lidt om stillingen i ligaen. Også for jer, der har stemt at jeg vil spille Vase-Cup næste år. Wink Vi har spillet en helt utrolig sæson, og har været det mest overraskende hold i Italien. Med kun et nederlag, fire uafgjorte og hele 16 sejre har vi nemlig kæmpet os op i varmen på en førsteplads. Her kommer top4.

Sampdoria - 52pts
Milan - 49pts
Juventus - 46pts
Inter - 45pts

Eftersom vi er gledet sådan igennem første halvdel af sæsonen, vil jeg tillade mig at ændre på mine forventninger til første sæson. Forstå mig ret, jeg vil stadig gerne have den kontraktforlængelse Smiley Men en UEFA-Cup plads er nok allerede sikret, derfor forventer jeg nu at vi næste år, kommer til at spille om pokalen ude til venstre. Og helt præcist går jeg efter en top3.

Bademesteren
Manager

« Svar #14: 14 Maj 2006, 13:13 »

Hvis du på så kort tid kan få holdet i CL, så har jeg allerede store forventninger til fremtidens Sampdoriahold.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010