home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1356 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Hjælp til solidt forsvar
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til solidt forsvar  (Læst 9372 gange)
Frankovich
Lilleputspiller
*

Sv: Hjælp til solidt forsvar
« Svar #30: 19 Dec 2008, 09:08 »

har i Man City et sys jeg selv meget solidt forsvar, spiller med 3 centrale og 2 Wingbacks og 1 DM, har kun lukket 8 mål ind de første 13 kampe, og de 3 af dem var i et 3-2 nederlag til arsenal, det skal siges at de scorede de 3 mål på kun 4 chancer.

Den Defensive midtbane spiller kører som en regulær opryder. de 2 wingbacks er meget offensive, med få defensive pligter.
2 af de 3 centrale forsvarsspillere er helt defensive, og den sidste kompany får lov til at gå lidt med frem af engang imellem og hjælpe med spilopbygningen. fungerer fremragende!

TOD UND HASS DIE S04 - BvB09 vi kommer snart tilbage til toppen!

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #31: 19 Dec 2008, 09:15 »

men spiller d
har i Man City et sys jeg selv meget solidt forsvar, spiller med 3 centrale og 2 Wingbacks og 1 DM, har kun lukket 8 mål ind de første 13 kampe, og de 3 af dem var i et 3-2 nederlag til arsenal, det skal siges at de scorede de 3 mål på kun 4 chancer.

Den Defensive midtbane spiller kører som en regulær opryder. de 2 wingbacks er meget offensive, med få defensive pligter.
2 af de 3 centrale forsvarsspillere er helt defensive, og den sidste kompany får lov til at gå lidt med frem af engang imellem og hjælpe med spilopbygningen. fungerer fremragende!

men spiller du så med tæt markering, eller zone? eller hvad gør du ved dine forskellige spillere?

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #32: 19 Dec 2008, 09:19 »

Jeg har altid spillet med Mandsopdækning, da der blev skabt for mange huller hvis jeg satte mine spillere til zone opdækning. Man skal dog holdeøje med spillere som evt. har en dårlig dag, for slipper de en mand etpar gange for meget, koster det mål. Det er kun mine angribere som spiller zone opdækning.

Har kun forsøgt mig med Watford, men kunne forestille mig at zone opdækning er bedre hvis man spiller med et tophold, da ens spillere så har et bedre overblik end de spillere som findes i Championship.

Men er da klart noget jeg vil forsøge mig lidt frem med. Umiddelbart har zoneopdækning været at foretrække i de tidligere vers. af Football Manager. Men tror I FM09 at mandsopdækning vil komme meget mere i betragtning, specielt med lavere og middelhold. Jo også sådan det fungere ude i den virkelig verden, hvor man altid før hver gang ser de forskellige match-ups med fx en winger overfor en bestemt back osv.

Mne hvilken taktik spiller du? - fordi hvis du spiller en 4-2-2-2 så du meget offensiv, stillet.
vinder godt nok kampene, men lukker bare alt for mange mål ind, da de kommer ude fra kanterne..?

Frankovich
Lilleputspiller
*

« Svar #33: 19 Dec 2008, 09:25 »

Ja de 3 centrale spiller med tæt markering.. wingbacks med zone.

men det kræver også man har de rigtige forsvars spillere for at det her fungerer, den "offensive" centerforsvarer skal jo have udemærkede stats fremad banen, bruger selv kompany på den hvilket er eminent og de 2 andre skal gerne være ganske hurtige og stærke med hovedet.

Selve taktikken er en 5-3-2 med 1 MCd og 2 MCo
« Seneste Redigering: 19 Dec 2008, 09:30 af Frankovich » Logged

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #34: 19 Dec 2008, 09:34 »

Okay, tror lige jeg vil forsøge og prøve den af, med et andet hold.. på tidspunkt.
Smiley

Det bare svært og kunne spille med offensive backs, når man er OB, så kan næsten ikke andet end og spille med en 4 backkæde..

Frankovich
Lilleputspiller
*

« Svar #35: 19 Dec 2008, 09:42 »

Okay, tror lige jeg vil forsøge og prøve den af, med et andet hold.. på tidspunkt.
Smiley

Det bare svært og kunne spille med offensive backs, når man er OB, så kan næsten ikke andet end og spille med en 4 backkæde..

Det har du helt ret i, ville kræve alt for mange indkøb at få det til at køre!

Chakana
Manager

« Svar #36: 19 Dec 2008, 10:18 »

Jeg har haft stor succes ved at spille med normal bagkæde, men med disse instruktioner:

Dine backs skal ikke være alt for offensive, 'ryk fremad' skal stå på 'blandet' og de skal markere i zoner. De to centrale skal spille bolden direkte, og så skal de have to forskellige indstillinger. Den ene, helst den hurtigste, skal indstilles som 'Midterste Back' og skal markere 'Man'. Hans makker skal indstilles som sweeper, helst den mest rutinerede, og skal markere 'Zone'. Altså han skal ikke være på selve sweeper postitionen, men skal bare have indstillinger som en sweeper. Hvis du spiller med to centrale, så sørg for at de begge har meget i arbejdsstyrke og har gode defensive stats, for så kan du sætte 'ryk fremad' til 'sjældent' ved dem begge, så får modstandernes opbygningsspil en meget svær forhindring, for det er kompakt foran forsvaret og kanterne bliver presset af de hurtige backs. Så skal de lave dybe stikninger, men der har du sweeperen til at klare dem. Har prøvet at lukke 0 mål ind i 12 kampe i træk, bare for at give et eksempel!

Good luck mate.. Wink

Arsenal Football Club

Sulo
Landsholdsspiller

« Svar #37: 19 Dec 2008, 10:46 »

Jeg har haft stor succes ved at spille med normal bagkæde, men med disse instruktioner:

Dine backs skal ikke være alt for offensive, 'ryk fremad' skal stå på 'blandet' og de skal markere i zoner. De to centrale skal spille bolden direkte, og så skal de have to forskellige indstillinger. Den ene, helst den hurtigste, skal indstilles som 'Midterste Back' og skal markere 'Man'. Hans makker skal indstilles som sweeper, helst den mest rutinerede, og skal markere 'Zone'. Altså han skal ikke være på selve sweeper postitionen, men skal bare have indstillinger som en sweeper. Hvis du spiller med to centrale, så sørg for at de begge har meget i arbejdsstyrke og har gode defensive stats, for så kan du sætte 'ryk fremad' til 'sjældent' ved dem begge, så får modstandernes opbygningsspil en meget svær forhindring, for det er kompakt foran forsvaret og kanterne bliver presset af de hurtige backs. Så skal de lave dybe stikninger, men der har du sweeperen til at klare dem. Har prøvet at lukke 0 mål ind i 12 kampe i træk, bare for at give et eksempel!

Good luck mate.. Wink

Lyder da helt vildt spændende. Vil klart prøve det  Wink Thumbs Up

Frankovich
Lilleputspiller
*

« Svar #38: 19 Dec 2008, 11:07 »

Lyder da helt vildt spændende. Vil klart prøve det  Wink Thumbs Up

Lyder som en spændende defensiv, hvilket hold har du brugt den med? og hvordan ser resten af taktikken ud?

Dyreskov
Juniorspiller
**

« Svar #39: 19 Dec 2008, 15:01 »

nåår laver du mands merkering på alle spillere bare ikke dine 2 angriber de markering zone
troede kun de var dine 2 centralforsvar der lave man markering og alle andre zone

Har skiftet lidt frem og tilbage imellem zone og madsopdækning. Umiddelbart for jeg mest ud af at spille med mandsopdækning. Men tror det har meget at sige med din generelle taktik, samt hvilke spillere du har til rådighed.

Synes modstanderen for langt flere chancer når jeg spiller med zoneopdækning. Hvilket jeg er mindre interesseret i!

Chakana
Manager

« Svar #40: 19 Dec 2008, 22:41 »

@ Sulo & Frankovich

Jeg har brugt den med Panathinaikos, ville ikke lige sige det før at updaten kom op. Men prøv og se om den virker med lidt mindre eller større hold. Har kun den erfaring med den, som jeg har fået i Grækenland!

Smiley

Arsenal Football Club

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #41: 19 Dec 2008, 22:47 »

kan i ikke, vise jeres taktikker og spil instruktioner

så man kunne se hvordan jeres forsvar stod? Smiley

i siger: i har en stærk defensiv, og har ikke lukket særlig mange mål ind.. Smiley

men jeg lukker, mange ind Smiley desværre..

Maffu
Lilleputspiller
*

« Svar #42: 20 Dec 2008, 07:56 »

Jeg tror ikke, at man skal undervurdere ens keepers skills i kommunikation. Jeg har i hvert fald oplevet, at mit forsvar stod bedre på banen, da jeg fik fat i en målmand med højere stats på det område, selvom han ikke var nogen voldsomt bedre målmand i spillets andre facetter.

Jeg vil ikke sige, at jeg har et vandtæt forsvar, men det er sjældent jeg lukker mere end et mål ind pr. kamp, og da jeg som regel laver min. 2 pr. kamp selv giver det selvsagt ofte tre point eller i det mindste en uafgjort. Mine to CB er ubetinget defensive, ligesom de ingen kreativitet må udøve. Deres afleveringer skal være rimelig direkte (+3) og de skal kun frem på dødbolde, hvis de er en trussel i luftrummet. Jeg forsøger så vidt muligt at finde spillere, hvor begge CB's har gode skills i at hoppe, hurtighed, accleration og markering. De behøver ikke have topstats i det hele, men bare de ikke er regulært svage i nogle af dem.

Desuden handler det som tidligere skrevet om at ændre strategi i løbet af kampen. Jeg flytter mest rundt på min midtbane, men jeg skal helt sikkert også til at arbejde mere med forsvaret under kampene. På hjemmebane spiller jeg som udgangspunkt offensivt, fordi jeg for det meste er god nok til at være spildominerende. Møder jeg en stærk modstander opfører jeg mig som udebane, hvilket vil sige jeg er mere tilbageholdende og spiller på kontrachancer. Jeg er 4-4-2 menneske, hvor jeg har en yderst defensiv MC og en relativt offensiv, som så har hver sin opgave. Kommer jeg foran, eller hvis modstanderen boltrer sig i rummet mellem min midtbane og forsvaret flytter jeg den defensive ned som anchor, da han så kan ligge og smadre modstanderens opbyggende spil. På udebane og når jeg kommer foran, flytter jeg også gerne min store og stærke angriber lidt ned, så han arbejder dybere i banen, hvor han kan heade bolden videre eller modtage den, hvorefter han kan holde på den, spille den i dybden til den lille hurtige makker eller sætte en MC eller fløj i aktion.

Med mindre man har store ambitioner om champagnefodbold, ser jeg ikke nogen grund til ikke at passe på så snart man kommer foran. Det er kun mod svage modstandere på hjemmebane, at jeg fortsætter taktikken. Kontra er rigtig farligt, hvis man har de rigtige spillere og skifter taktikken så snart det er nødvendigt.

Chakana
Manager

« Svar #43: 20 Dec 2008, 08:27 »

Vaartdrengen, så ville det måske være en idé at prøve nogle af de mange forslag?

Arsenal Football Club

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #44: 20 Dec 2008, 10:31 »

ja ja, ved jeg da godt..  og har også brugt den en del,
men syns bare ikke rigtigt jeg kan få det til, at fungere og har kæmpet med 4 forskellige forsvars kombinationer,..

så hvis der bare, var et par stykker som kunne vise, hvordan de satte op taktisk.. kunne være det var en god hjælp.. Wink

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010