home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1310 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Med så gode spillere skal jeg så........?
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Med så gode spillere skal jeg så........?  (Læst 1717 gange)
Butcher2
Lilleputspiller
*

Med så gode spillere skal jeg så........?
« : 09 Dec 2008, 06:34 »

Jeg er Milan og jeg har et superhold hvor alle mine spillere har imellem 16-20 i passing og teknik. Når jeg nu ønsker at dominere kampene alá Barcelona skal jeg så spille hurtigt og korte pasninger når jeg nu har så gode spillere eller skal jeg spille langsomt og korte pasninger?

Batistuta
Førsteholdsspiller

Sv: Med så gode spillere skal jeg så........?
« Svar #1: 09 Dec 2008, 08:11 »

Hurtigt...

Knudsholt
Ynglingespiller

« Svar #2: 09 Dec 2008, 18:34 »

Ja, du skal helt klart spille hurtigt, når du har spillere med gode pasnings-stats. Det kan dog godt være, at det tager et lille stykke tid før det bliver rigtig godt, da dine spillere lige skal vænne sig til det.

"Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #3: 11 Dec 2008, 05:00 »

Jeg er Milan og jeg har et superhold hvor alle mine spillere har imellem 16-20 i passing og teknik. Når jeg nu ønsker at dominere kampene alá Barcelona skal jeg så spille hurtigt og korte pasninger når jeg nu har så gode spillere eller skal jeg spille langsomt og korte pasninger?

Hehe, Lyder som en klassisk fejl fra de andre. Har selv tænkt det samme i meget lang tid. Til jeg så noget CL bold for ik så længe siden, der snakkede de om hvordan Barca ik bare høvlede bolden frem, men derimod holdt på den.

Jeg har været en masse forskellige hold, alt fra Man U og C. Juve, Brøndby Milan. og har spillet med dem alle i et par sæsoner. og efter at have bygget et hold op med stærke tekniske spillere.. Jeg spillede selv altid hurtige pasninger og og no time wasting. Men kunne sagtens havde 40-45% i boldbesiddelse mod dårligere hold og mine pasnings% var ofter under 80% i complete.

Men efter at jeg så det Cl program ændrede jeg lidt i mine taktikker og bingo. Komplet dominans, Og det er i stort set alle kampe. Jeg satte timewasting op og satte tempoet ned. pludselig havde jeg 60-70% i bold besiddelse og en pasnings procent på omkring 90 i alle kampe.  Samtidig blev det andet hold meget trætte og derved fik jeg også flere chancer, selvom timewasting er høj. Så mangler angriberne bare at kunne putte dem ind.. Der skal nok komme mål. Men bare ik så mange som i de gamle spil.. Hvilket jo også er fint..

Håber det kan hjælpe.

played since 1996.. Manager rules

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #4: 11 Dec 2008, 09:49 »

Prøv at lytte til hvad det er Morten Bruun siger (jeg ved godt han er ulidelig at høre på, men han konstaterer mange gange det åbenlyse, og i det her tilfælde åbenbart også det som mange andre ofte misforstår), når han kommenterer Barcelonas kampe. Det plejer gerne at komme op mindst en 7-8 gange, at Barcelona spiller så umådeligt langsomt. Det er en skrøne at de spiller hurtigt pasningsspil irl.

Det siger vel også sig selv, at hvis man vil holde i bolden, og undgå en masse fejlafleveringer, så er det ingen fordel at skrue tempoet i vejret. Korte afleveringer, lavt tempo og en mådeholden mentalitet er vejen frem, hvis man vil dominere sine kampe. Det kræver dog stadig at man har holdet til det (hvilket jo ikke er noget problem i dit tilfælde), har man ikke det, bliver man ofte kørt over, hvis man forsøger sig med at trække tempoet ud af kampen.

Dyreskov
Juniorspiller
**

« Svar #5: 12 Dec 2008, 17:41 »

Lige præcis, Hurtig tempo betyder flere fejl afleveringer. Sidder selv og er igang med at få taktikken til at slå til, det er en langsommelig process. Men en ting er sikkert, vil du beholde bolden skal tempoet ned, og baglinien involveres i opspillet.

Hurtigt tempo er godt til kontra spil, hvor man benytter sig af mere direkte afleveringer.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 14 Dec 2008, 13:06 »

Helt enig her med langsommere tempo  Smiley

Når man spiller på kontra, så skal man jo netop hurtigt fremad og derfor er direkte pasninger og hurtigt tempo en uundværlig kombination. Direkte pasninger er netop de meget fremadrettede og skærende pasninger, som kan sende dine hurtige spillere i dybden...

Langsommere tempo og korte pasninger vil sørge for du vil holde bolden i egne rækker, MEN vil jo så til tider også sørge for at modstanderen når at organisere deres forsvar. Så en god kombination kunne være at give dine bedste spillere med gode stats i afleveringer og teknik lov til at slå de afgørene afleveringer, så det ikke er hele holdet der konstant spiller den rundt  Smiley

Men helt sikkert, men Milan gælder det om at holde godt fat i bolden og så lade det kreative spil og afleveringer kommer fra fx. Pirlo, Ronaldinho og Kaka...

steeval
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 19 Dec 2008, 14:22 »

En af de gyldne regler fra FMT er jo, at din afleverings bar og tempo skal minde lidt om hinanden.

Har selv lavet samme fejl, men benytter mig nu kun af et langsommere tempo, hvis jeg spiller med korte afleveringer..

EDIT: Som Nekker nævner skal man også have nogle til at slå de vigtige afleveringer / lave det ekstra ordinære, så det ikke kommer til at ligne et microput pigefodboldhold. For at løse det har jeg tit givet de kreative spillere frie roller..
« Seneste Redigering: 19 Dec 2008, 14:24 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010