home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 550 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287263 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #840: 29 Aug 2011, 17:48 »

Kender en som er blevet meldt fuldstændig unødvendigt for vold. Så her kommer en ret uheldig historie, for politiet imo.

Til en fest på et natklub, bliver en gruppe drenge "overfaldet" af en pige, som er helt væk, og både sparker, slår og spytter.
Drengene gør intet fysisk skade på penge, men holder hende væk. Ingen slag overhovedet. Episoden bliver filmet af den ene af drengene.
Et par dage efter bliver 3 af drengene meldt for vold, og politiet tror blindt på hvad pigen siger. Hun påstår at de både har slået og sparket hende, uden hun har nogle fysiske skader. Politiet holder fast i deres tro på pigen, og drengene skal møde op i retten.

Denne video viser tydeligt at det er hende som angriber den her gruppe drenge, og at hun er den der søger et slagsmål.
Alligevel siger politiet at det ser skidt ud for drengene? I min verden, er det dybt pinligt at der skal gøres så stor forskel på at være dreng eller pige. Virkelig til grin. Den ene er drengene er blevet anmeldt for ikke at stoppe slagsmålet endda !

Hvad sker der med pigen, når/hvis politiet finder ud af, at det hele bare er opspind fra hende? Får hun en slags dom eller hvordan??

Nu kender jeg absolut intet til den sag du nævner, men jeg kan fortælle lidt om sagens gang når det drejer sig om vold:

Når en voldsanmeldes foretages, her af pigen, så har politiet PLIGT til at efterforske den medmindre de kan se den er fuldstændig grundløs. Så bliver pigen afhørt og hun SKAL forbi en skadestue for at dokumentere skaderne, det er dog ikke sikkert der er noget at se.

Så bliver der indhentet bevismateriale, her er det overvågningen fra natklubben. Herefter bliver sagen vurderet når overvågningen er indhentet. Viser den noget? eller ikke? er der hold i anmeldelsen osv... Hvis den IKKE viser noget skal der afhøres vidner, fx denne piges veninder eller uvildige vidner der kan belyse sagen.

Så bliver den/de mistænkte afhørt, her drengene, og i denne sag har ham med videoen formentlig vist den til efterforskeren. Herefter bliver sagen gjort fædig af efterforskeren og videregivet til anklagerne/juristerne der så her har mulighed for at afvise den, hvis de kan se den ikke holder pga manglende beviser. Ellers bliver den kørt i retten... Så i denne sag må der være mere end det du skriver eller ved, for ellers ville anklageren aldrig tage den i retten. Måske har de taget for hårdt fat i hende...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #841: 29 Aug 2011, 17:50 »

Hvor stor er chancen for at politiet gider reagere hvis man ringer ind og klager over en nabo/underbo/overbo etc. der spiller for høj musik?

Politiet kan sagtens komme ud til sådan en anmeldelse, men du kan også risikere de siger nej pga travlhed. Det er ikke en sag der kommer forrest i bunken, men selvfølgelig bliver taget seriøst af den patrulje der så får opgaven  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #842: 29 Aug 2011, 17:52 »

hey, jeg er en ung gut der er har dansk far og italiensk mor. I Italien maa man faa knallert koere kort som 14 aarig, hvis jeg faar det lavet, ma det saa bruges i DK?

Desværre... Du ikke bruge det i DK før du opfylder de gældende bestemmelser herhjemme...  Smiley

Kongesoennen7
Landsholdsspiller

« Svar #843: 29 Aug 2011, 18:08 »

Hvad sker der hvis man bliver taget for at køre bil, mens man er igang med at tage kortet?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #844: 29 Aug 2011, 20:59 »

Hvad sker der hvis man bliver taget for at køre bil, mens man er igang med at tage kortet?

Du får en bøde på omkring 5000 kr, derefter stiger den for hver gang. Du mister ikke retten til at tage kørekortet færdig og i gamle dage fik man rabat i bøden, hvis man kunne bevise man var i gang med at tage kortet... Ved dog ikke om det stadig gælder. Men hvis du laver en forseelse som giver betinget frakendelse samtidig, så får du kørselsforbud og kan ikke bruge kortet før forbuddet er afsonet. Du kan dog stadig tage kortet færdig, bare ikke bruge det  Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #845: 29 Aug 2011, 21:06 »

Et lidt mere personligt spørgsmål til dig søde Nekker  Kys. Hvordan har I PANSERBASSER det med ulovlige filer? Altså, man hører jo at alle politifolk har ulovlige mp3'er osv. liggende på deres private PC'er - Er det nogenlunde korrekt (uden at skulle opgive dig selv), og er det noget som politiet tager seriøst hvis de tilfældigvis ser en brændt dvd i hjemmet, eller noget i den retning?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #846: 29 Aug 2011, 21:11 »

En debat jeg længe har haft med min kæreste...

Hvor stor er chancen for at politiet stopper en, hvis de på en almindelig patrulje køre bag en bil som køre omkring de 55 km/t inde i byen?

Eller hvor stor er chancen for at de vender om, hvis de møder en imødekommende bil køre over det tilladte, dog uden at køre hensynsløst.

personligt tror jeg at politimanden skal have haft en seriøst lorte dag, før han vælger at stoppe en, imens min kæreste nærmest konsekvent går i panik så snart en politibil køre bagved en.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #847: 30 Aug 2011, 15:43 »

Et lidt mere personligt spørgsmål til dig søde Nekker  Kys. Hvordan har I PANSERBASSER det med ulovlige filer? Altså, man hører jo at alle politifolk har ulovlige mp3'er osv. liggende på deres private PC'er - Er det nogenlunde korrekt (uden at skulle opgive dig selv), og er det noget som politiet tager seriøst hvis de tilfældigvis ser en brændt dvd i hjemmet, eller noget i den retning?

Tak for det sød spørgsmål Gazlgor  Kys

Jeg kan, trods alt, ikke udtale mig om andre betjente og hvad de gør ved deres musik. Personligt bruger jeg itunes til min musik og køber SAMTLIGE af mine sange, det har jeg gjort i mange år. Så slipper for jeg for at konvertere til min iphone og ipod, desuden synes jeg priserne er ganske fine og kvaliteten er god. Angående film har jeg ikke selv nogen der er hentet ned fra nettet, jeg er ikke den store filmfreak og bruger min yousee-boks til at leje dem der.

Hvis vi under arbejde støder på en brændt cd/dvd tvivler jeg stærkt på at en af mine kollegaer, inkl mig selv, gider gøre noget ved det. Det er naturligvis noget andet, hvis vi støder på en massiv samling. Så kan det sagtens ske der bliver gjort yderligere ved det...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #848: 30 Aug 2011, 15:49 »

En debat jeg længe har haft med min kæreste...

Hvor stor er chancen for at politiet stopper en, hvis de på en almindelig patrulje køre bag en bil som køre omkring de 55 km/t inde i byen?

Eller hvor stor er chancen for at de vender om, hvis de møder en imødekommende bil køre over det tilladte, dog uden at køre hensynsløst.

personligt tror jeg at politimanden skal have haft en seriøst lorte dag, før han vælger at stoppe en, imens min kæreste nærmest konsekvent går i panik så snart en politibil køre bagved en.

Hmmm... Meget svært spørgsmål! Hvis vi holder os til det eks. med 55 km/t: Det vil aldrig ske! Medmindre personen, som du selv skriver, kører som en idiot.

Ang. det andet spørgsmål kan det sagtens ske, men den skal være tydelig. Det er umuligt at skønne om den kører 50 eller 60 (hvis grænsen er 50), så hastigheden skal være ret tydeligt over det tilladte. Men så kan du godt forvente at en patrulje sætter efter (inkl. mig!), de vil bare have svært ved at lave en måling. Til gengæld vil de standse bilen for at kontrollere føreren og lige se efter om speederen er limet fast til gulvet  Wink

Jeg har haft samme snak med min kæreste. Hun går HELT i panik når en patrulje ligger bag os, hun tror de KUN kigger på hende. Men hvis man kører lovligt og følger trafikken ænser de hende ikke. Efterhånden som man får lidt erfaring, så lærer man at se det "der stikker udenfor normalbilledet" hvis man kan sige det sådan, og dem der bare kører pænt får ingen interesse indtil de kvajer sig  Grin

Altid FCK
Manager

« Svar #849: 30 Aug 2011, 17:57 »

Hvad er den værste episode du har været ude for, mens du var på arbejde?

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #850: 30 Aug 2011, 19:52 »

Hvad er den værste episode du har været ude for, mens du var på arbejde?

Uden tvivl: Da en mand på 35 døde i mine arme efter han på motorcykel kørte ind i en bil. Jeg var alene i patruljebilen og ankom før ambulancen, så måtte i gang med førstehjælp. Men ret kort efter døde han og jeg glemmer aldrig hans øjne og den døds-rallen der kom!

Så politiarbejde kan sagtens give ar på sjælen...  Skuffet

HansenLFC
Gæst

« Svar #851: 30 Aug 2011, 20:03 »

En af mine venner blev beskyldt for at affyre romerlys i forbindelse med fodboldkamp.

Han har senere modtaget en bøde fra politiet. Hvorfor modtager han den ikke fra klubben, istedet fra politiet?

Hvad gør man, hvis man har fat i den forkerte? Det er vel ord mod ord ?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #852: 30 Aug 2011, 20:13 »

Det er ikke lovligt at affure romerlys fra 5. januar til 30. november, og da romerlys er fyrværkeri får han en bøde af politiet... Klubberne kan som sådan ikke give bøder, de kan opkræve erstatningskrav.

Hvis man holder fast i sin uskyld nægter man bare at betale og gør indsigelse mod det, så er det op til politiet at bevise det er dem der har ret Smiley

HansenLFC
Gæst

« Svar #853: 30 Aug 2011, 20:15 »

Det er ikke lovligt at affure romerlys fra 5. januar til 30. november, og da romerlys er fyrværkeri får han en bøde af politiet... Klubberne kan som sådan ikke give bøder, de kan opkræve erstatningskrav.

Hvis man holder fast i sin uskyld nægter man bare at betale og gør indsigelse mod det, så er det op til politiet at bevise det er dem der har ret Smiley

Men det er da ikke i alle sager politiet bliver indblandet i det?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #854: 30 Aug 2011, 20:17 »

Hvilke tænker du på?

Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010